Waar zit je nou eigenlijk precies mee: dat die ouders er een probleem mee hebben, of dat jij je zélf afvraagt of het wel goed kan gaan?quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:51 schreef LoempiaLiza het volgende:
Vinden jullie het een probleem als er een behoorlijk leeftijdsverschil in je relatie zit? Heb sinds kort ineens zomaar een vriendin (wat kan een balletje toch raar rollen), maar haar ouders hebben het er een beetje moeilijk mee dat ik een heel stuk ouder ben dan zij. Nou kan natuurlijk tijd bewijzen dat het wel goed kan gaan, maar toch zit ik er wel een beetje mee soms....
De belevingswereld van een 19-jarige zal hóógstwaarschijnlijk toch wat anders zijn dan die van een 33-jarige. In eerste instantie zie je dat niet, want verliefd enzo, maar in een later stadium kan het toch best voor problemen zorgen.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:05 schreef Vono het volgende:
OT: Zij is toch 19? volwassen dus... oftewel waar ligt het probleem
Ahhh, correct, my bad.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:59 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Raar, volgens mij is die formule toch echt leeftijd/2 +7
Dus als 18-jarige mag je 12-jarige batsen, volgens die richtlijn?quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:27 schreef mgerben het volgende:
Er is de geweldige formule: Leeftijd man/2+3 = acceptabele leeftijd vrouw.
Dus in jouw geval 'voelt' 16.5+3 = 19.5 voor de meeste mensen als 'jong maar op de grens van het acceptabele'.
Het vooroordeel is er natuurlijk voor een reden: dat die relaties bepaalde problemen; niet zozeer vanwege het verschil in leeftijd maar vanwege het verschil in levensfase.
Maar de grap is dat jullie samen weinig hebben aan oppervlakkige vooroordelen. Die vooroordelen hebben niets te maken met wat jullie voor elkaar voelen.
Doe dus gewoon wat iedereen doet die van iemand houdt: Doe wat je voelt en kap het niet voorbarig af omdat buitenstaanders er een algemene mening over hebben.
Dat is waar. ik geloof niet dat ik op mijn 33e nog zo hard wil uitgaan als ik op 19 jarige leeftijd deed/doequote:Op woensdag 4 november 2009 10:07 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
De belevingswereld van een 19-jarige zal hóógstwaarschijnlijk toch wat anders zijn dan die van een 33-jarige. In eerste instantie zie je dat niet, want verliefd enzo, maar in een later stadium kan het toch best voor problemen zorgen.
iedereen heeft zijn eigen beeld bij volwassen zijnquote:Op woensdag 4 november 2009 10:28 schreef Lano het volgende:
Ik ben ook 19 en had ook een vriend van 33, kan prima werken hoor, maar het ligt er natuurlijk wel heel erg aan hoe volwassen je al bent.
Ja hoor, jij wel.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dus als 18-jarige mag je 12-jarige batsen, volgens die richtlijn?
Dat is inderdaad het belangrijkste, wat je omgeving ervan vind moet je niet mee zitten. Het belangrijkste is dat je op 1 lijn zit, het kan inderdaad best dat hij al kinderen wil terwijl jij net van school af komt. Dan kan het nooit lekker blijven lopen denk ik. Maar het enige waar mijn vriend en ik het leeftijdsverschil aan merkte was bv dat hij het weleens over muziek had waarop ik hem heel vaag aankeek en hij dan altijd zei; JA das voor jouw tijd meissiequote:Op woensdag 4 november 2009 10:40 schreef Ripley het volgende:
33 en 19 kan, maar denk wel dat het voor jullie uiteindelijk lastig wordt. Ik zie vaak dat mensen dan in heel verschillende fases van hun leven zitten en dat wil nog wel eens botsen. Ligt ook aan de personen hoor, maar het is bijvoorbeeld vaak zo dat een meisje van die leeftijd net gaat studeren en zichzelf nog echt aan het vormen is, terwijl een man van 33 al veel emer weet wat ie wil en wat minder bezig is met feesten en zo.
Hier ben ik het mee eensquote:Op woensdag 4 november 2009 10:31 schreef Vono het volgende:
[..]
iedereen heeft zijn eigen beeld bij volwassen zijn
Nee, dat doet het niet. Tussen de 25 en 45 vinden mensen min of meer combinaties normaal. Iemand van 70 met iemand van 40, zal toch voor wat vreemde blikken zorgen.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:53 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ja hoor, jij wel.
Nee hoor, binnen de grenzen van het legale. Het aardige aan de formule (leeftijd/2+5) is dat hij heel behoorlijk aangeeft hoe de gemiddelde buitenstaander tegen zo'n relatie aankijkt. Iedereen doet dat op gevoel maar deze formule benadert dat gevoel heel redelijk.
Je ouders moeten bewijzen dat je heel gek op elkaar bent.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:09 schreef SecretHeart het volgende:
Tussen mijn vriend en mij zit 20 jaar verschil. Ik ben 23 en hij 43. In het begin hadden mijn ouders er ook nogal moeite mee. Maar ze waren meer bezorgd om mij dan dat ze het echt erg vinden. We zijn nu maanden verder en mn ouders zien hoe gek we op elkaar zijn. Voor ons is dit verschil er niet. En als jullie het goed met elkaar voor hebben denk ik dat haar ouders er ook vrede mee zullen hebben. Het is ook een soort van gewenning. Moet je je voorstellen dat je dochter, je kleine meisje opeens met een man thuiskomt : )
Nee hoor, dat moesten ze eerst zien. Ze moesten mijn vriend eerst ontmoeten om daar gerust op te kunnen zijn.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:19 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Je ouders moeten bewijzen dat je heel gek op elkaar bent.
Dat kan gewoon geen liefde zijn. Die kerel is een viespeuk die jou gebruikt en die bink wil uithangen bij z'n vrienden.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:09 schreef SecretHeart het volgende:
Tussen mijn vriend en mij zit 20 jaar verschil. Ik ben 23 en hij 43. In het begin hadden mijn ouders er ook nogal moeite mee. Maar ze waren meer bezorgd om mij dan dat ze het echt erg vinden. We zijn nu maanden verder en mn ouders zien hoe gek we op elkaar zijn. Voor ons is dit verschil er niet. En als jullie het goed met elkaar voor hebben denk ik dat haar ouders er ook vrede mee zullen hebben. Het is ook een soort van gewenning. Moet je je voorstellen dat je dochter, je kleine meisje opeens met een man thuiskomt : )
Je vriend kan zeker wel goed met je ouders overweg ? Zelfde leeftijd ongeveerquote:Op woensdag 4 november 2009 16:22 schreef SecretHeart het volgende:
[..]
Nee hoor, dat moesten ze eerst zien. Ze moesten mijn vriend eerst ontmoeten om daar gerust op te kunnen zijn.
Ik wist niet dat liefde tegenwoordig gekoppeld was aan leeftijd. Dankjewel voor de wake up call!!quote:Op woensdag 4 november 2009 18:37 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dat kan gewoon geen liefde zijn. Die kerel is een viespeuk die jou gebruikt en die bink wil uithangen bij z'n vrienden.
PS: dit geldt alsof als je een lekker slank ding bent van 23. Ben je dat?
Zo nee dan slaat de relatie nergens op.
Gezond is het in ieder geval niet.
Maar dat is mijn mening in deze.
Groetjes.
Nou mijn ouders zijn wel iets ouder. Maar inderdaad, hij scheelt minder met mijn ouders dan met mij. Ach ja ..quote:Op woensdag 4 november 2009 18:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je vriend kan zeker wel goed met je ouders overweg ? Zelfde leeftijd ongeveer
Maar het mooie is dat ze allebei volwassen zijn, en ze dat dus helemaal zelf mogen gaan ontdekkenquote:Op woensdag 4 november 2009 10:07 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
De belevingswereld van een 19-jarige zal hóógstwaarschijnlijk toch wat anders zijn dan die van een 33-jarige. In eerste instantie zie je dat niet, want verliefd enzo, maar in een later stadium kan het toch best voor problemen zorgen.
Als je er rekening mee gaat houden dan ben je ook een beetje aan het doem denken. Relaties gaan vaak uit en huwelijken gaan kapot door heel veel verschillende redenen op elke leeftijd. Als je er nu al druk om gaat maken wat er eventueel kan gaan gebeuren...........quote:Op donderdag 5 november 2009 06:32 schreef stbabylon het volgende:
Hou er alleen wel rekening mee dat zij de aankomende ~5 jaar nog wel ernstig kan veranderen. En dat op het eind jullie niet meer bij elkaar passen dan. Na de 24ste veranderen mensen ook nog wel, maar zelden zoveel als in de jaren daarvoor.
Natuurlijk kan het altijd fout gaan. Alleen heb ik zelf gemerkt dat dit een grote kans heeft. Daarom begin ik niet meer aan onder de 24 voor een relatie.quote:Op donderdag 5 november 2009 06:37 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je er rekening mee gaat houden dan ben je ook een beetje aan het doem denken. Relaties gaan vaak uit en huwelijken gaan kapot door heel veel verschillende redenen op elke leeftijd. Als je er nu al druk om gaat maken wat er eventueel kan gaan gebeuren...........
Geniet er gewoon van zo lang het goed is.
Wat een bullshitquote:Op donderdag 5 november 2009 06:37 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je er rekening mee gaat houden dan ben je ook een beetje aan het doem denken. Relaties gaan vaak uit en huwelijken gaan kapot door heel veel verschillende redenen op elke leeftijd. Als je er nu al druk om gaat maken wat er eventueel kan gaan gebeuren...........
Geniet er gewoon van zo lang het goed is.
eerlijk gezegd is volgens mij dé fout die je kunt maken als 19-jarige opeens nét gaan doen 'alsof je zo enorm volwasen bent'....quote:Op woensdag 4 november 2009 10:28 schreef Lano het volgende:
Ik ben ook 19 en had ook een vriend van 33, kan prima werken hoor, maar het ligt er natuurlijk wel heel erg aan hoe volwassen je al bent.
Dat!quote:Op donderdag 5 november 2009 11:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
eerlijk gezegd is volgens mij dé fout die je kunt maken als 19-jarige opeens nét gaan doen 'alsof je zo enorm volwasen bent'....
als 19-jarige heb je gewoonweg een bepaalde situatie die anders is dan iemand van boven de dertig...
er zijn fysieke lichamelijke verschillen te merken, een verschil in levenservaring (óók als de 19-jarige beweert 'al zoveel te hebben meegemaakt') maar evenzeer qua houding in het leven en de keuzemogelijkheden die nog voor je liggen zijn nu eenmaal anders en eigenlijk kun je daarmee vooral blij zijn.
Wat mij betreft is het verder een prima en goed verdedigbare keuze als je verliefd wordt op een ouder persoon en een relatie aangaat, maar ga in godsnaam dan niet direkt ook doen 'alsof je zoveel ouder en volwassener zijn' ... dat is gewoon nooit zo, hooguit hebben sommige 19-jarige al een bepaald gedrag aangewend alsof ze 'net doen alsof ...' , dat vind ikzelf echter meestal geen positief punt.
Imho kan een relatie tussen personen met een behoorlijk leeftijdsverschil best werken, maar dan vooral als de beide personen in eerste instantie zichzelf blijven en ook de verschillen tussen de partners erkennen en de ruimte geven... dus juist niet je als 19-jarige willen gaan gedragen alsof je al in de dertig zou zijn, dat is zonde van je mogelijkheden.
Een 30 jaar oudere vrouw lijkt me wel erg extreem ja. Een 10 jaar oudere vrouw wil ik nog wel overwegen mits ze flink geld heeft en er nog goed uit ziet.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:25 schreef djken het volgende:
vriend van me is 26 en zijn vriendin 17 gaat aardig goed
maar bv
patricia paay 61 + remco 31 das wel beetje te veel alsof je met je moeder .......bleh...
golddigger....???quote:Op donderdag 5 november 2009 13:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Moet zeggen dat ik op mijn 17e iemand van 29 véél te oud vond, nu ben ik 22 en zit ik zelden jonger dan 30-35. Frappant is dat
quote:Op donderdag 5 november 2009 08:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nope, heb mijn mannetje al gevonden.
Dit vind ik dat ook wel apart. Een oudere vriendin lijkt me persoonlijk niks.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:26 schreef Cwaas het volgende:
Moet kunnen binnen bepaalde grenzen. Ik ben 24 en mijn vriendin 34, is een groot verschil maar gaat erg goed. Meer dan 15jaar verschil vind ik al anders en het ligt natuurlijk heel erg aan hoe oud de personen zijn.
13 en 20 mwah lijkt me een slecht idee terwijl 20 en 26 vrij normaal is.
ben zelf ook een vrouw, dat scheelt misschienquote:Op donderdag 5 november 2009 13:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit vind ik dat ook wel apart. Een oudere vriendin lijkt me persoonlijk niks.
quote:Op donderdag 5 november 2009 13:55 schreef Cwaas het volgende:
[..]
ben zelf ook een vrouw, dat scheelt misschien
Wel een behoorlijk verschil idd.quote:Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:53 schreef LoempiaLiza het volgende:
Ik ben 33, zij is 19...
Hey lieffie, jij ook hier? Ik wist niet dat je ook op Fok! zat... Had je wel even vantevoren mogen zeggenquote:Op donderdag 5 november 2009 08:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nope, heb mijn mannetje al gevonden.
De Nederlandse norm is dacht ik "Vanaf de elf beslist ze zelf."quote:Op woensdag 4 november 2009 10:19 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ahhh, correct, my bad.
Als je hem op internet zoekt is hij volgens de preutse amerikaanse normen /2+7 ; in NL is hij /2+5 (wij fronsen iets minder snel).
Die +3 was idd te laag. Dus 33/2 + 5 = 16.5 + 5 = 21 is acceptabel.
Dus krijg je gefronste wenkbrauwen en maatschappelijke afkeuring.
Het is aan TS zelf of ze daar hun oor naar willen laten hangen.
Meisjes van 17 zien er tegenwoordig ook veel ouder uit, vergeleken met hoe vrouwen die nu 27 zijn, er 10 jaar geleden uitzagen als meisje.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:25 schreef djken het volgende:
vriend van me is 26 en zijn vriendin 17 gaat aardig goed
maar bv
patricia paay 61 + remco 31 das wel beetje te veel alsof je met je moeder .......bleh...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |