Als je er rekening mee gaat houden dan ben je ook een beetje aan het doem denken. Relaties gaan vaak uit en huwelijken gaan kapot door heel veel verschillende redenen op elke leeftijd. Als je er nu al druk om gaat maken wat er eventueel kan gaan gebeuren...........quote:Op donderdag 5 november 2009 06:32 schreef stbabylon het volgende:
Hou er alleen wel rekening mee dat zij de aankomende ~5 jaar nog wel ernstig kan veranderen. En dat op het eind jullie niet meer bij elkaar passen dan. Na de 24ste veranderen mensen ook nog wel, maar zelden zoveel als in de jaren daarvoor.
Natuurlijk kan het altijd fout gaan. Alleen heb ik zelf gemerkt dat dit een grote kans heeft. Daarom begin ik niet meer aan onder de 24 voor een relatie.quote:Op donderdag 5 november 2009 06:37 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je er rekening mee gaat houden dan ben je ook een beetje aan het doem denken. Relaties gaan vaak uit en huwelijken gaan kapot door heel veel verschillende redenen op elke leeftijd. Als je er nu al druk om gaat maken wat er eventueel kan gaan gebeuren...........
Geniet er gewoon van zo lang het goed is.
Wat een bullshitquote:Op donderdag 5 november 2009 06:37 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je er rekening mee gaat houden dan ben je ook een beetje aan het doem denken. Relaties gaan vaak uit en huwelijken gaan kapot door heel veel verschillende redenen op elke leeftijd. Als je er nu al druk om gaat maken wat er eventueel kan gaan gebeuren...........
Geniet er gewoon van zo lang het goed is.
eerlijk gezegd is volgens mij dé fout die je kunt maken als 19-jarige opeens nét gaan doen 'alsof je zo enorm volwasen bent'....quote:Op woensdag 4 november 2009 10:28 schreef Lano het volgende:
Ik ben ook 19 en had ook een vriend van 33, kan prima werken hoor, maar het ligt er natuurlijk wel heel erg aan hoe volwassen je al bent.
Dat!quote:Op donderdag 5 november 2009 11:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
eerlijk gezegd is volgens mij dé fout die je kunt maken als 19-jarige opeens nét gaan doen 'alsof je zo enorm volwasen bent'....
als 19-jarige heb je gewoonweg een bepaalde situatie die anders is dan iemand van boven de dertig...
er zijn fysieke lichamelijke verschillen te merken, een verschil in levenservaring (óók als de 19-jarige beweert 'al zoveel te hebben meegemaakt') maar evenzeer qua houding in het leven en de keuzemogelijkheden die nog voor je liggen zijn nu eenmaal anders en eigenlijk kun je daarmee vooral blij zijn.
Wat mij betreft is het verder een prima en goed verdedigbare keuze als je verliefd wordt op een ouder persoon en een relatie aangaat, maar ga in godsnaam dan niet direkt ook doen 'alsof je zoveel ouder en volwassener zijn' ... dat is gewoon nooit zo, hooguit hebben sommige 19-jarige al een bepaald gedrag aangewend alsof ze 'net doen alsof ...' , dat vind ikzelf echter meestal geen positief punt.
Imho kan een relatie tussen personen met een behoorlijk leeftijdsverschil best werken, maar dan vooral als de beide personen in eerste instantie zichzelf blijven en ook de verschillen tussen de partners erkennen en de ruimte geven... dus juist niet je als 19-jarige willen gaan gedragen alsof je al in de dertig zou zijn, dat is zonde van je mogelijkheden.
Een 30 jaar oudere vrouw lijkt me wel erg extreem ja. Een 10 jaar oudere vrouw wil ik nog wel overwegen mits ze flink geld heeft en er nog goed uit ziet.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:25 schreef djken het volgende:
vriend van me is 26 en zijn vriendin 17 gaat aardig goed
maar bv
patricia paay 61 + remco 31 das wel beetje te veel alsof je met je moeder .......bleh...
golddigger....???quote:Op donderdag 5 november 2009 13:08 schreef Cassandra87 het volgende:
Moet zeggen dat ik op mijn 17e iemand van 29 véél te oud vond, nu ben ik 22 en zit ik zelden jonger dan 30-35. Frappant is dat
quote:Op donderdag 5 november 2009 08:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nope, heb mijn mannetje al gevonden.
Dit vind ik dat ook wel apart. Een oudere vriendin lijkt me persoonlijk niks.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:26 schreef Cwaas het volgende:
Moet kunnen binnen bepaalde grenzen. Ik ben 24 en mijn vriendin 34, is een groot verschil maar gaat erg goed. Meer dan 15jaar verschil vind ik al anders en het ligt natuurlijk heel erg aan hoe oud de personen zijn.
13 en 20 mwah lijkt me een slecht idee terwijl 20 en 26 vrij normaal is.
ben zelf ook een vrouw, dat scheelt misschienquote:Op donderdag 5 november 2009 13:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit vind ik dat ook wel apart. Een oudere vriendin lijkt me persoonlijk niks.
quote:Op donderdag 5 november 2009 13:55 schreef Cwaas het volgende:
[..]
ben zelf ook een vrouw, dat scheelt misschien
Wel een behoorlijk verschil idd.quote:Op dinsdag 3 november 2009 @ 20:53 schreef LoempiaLiza het volgende:
Ik ben 33, zij is 19...
Hey lieffie, jij ook hier? Ik wist niet dat je ook op Fok! zat... Had je wel even vantevoren mogen zeggenquote:Op donderdag 5 november 2009 08:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nope, heb mijn mannetje al gevonden.
De Nederlandse norm is dacht ik "Vanaf de elf beslist ze zelf."quote:Op woensdag 4 november 2009 10:19 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ahhh, correct, my bad.
Als je hem op internet zoekt is hij volgens de preutse amerikaanse normen /2+7 ; in NL is hij /2+5 (wij fronsen iets minder snel).
Die +3 was idd te laag. Dus 33/2 + 5 = 16.5 + 5 = 21 is acceptabel.
Dus krijg je gefronste wenkbrauwen en maatschappelijke afkeuring.
Het is aan TS zelf of ze daar hun oor naar willen laten hangen.
Meisjes van 17 zien er tegenwoordig ook veel ouder uit, vergeleken met hoe vrouwen die nu 27 zijn, er 10 jaar geleden uitzagen als meisje.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:25 schreef djken het volgende:
vriend van me is 26 en zijn vriendin 17 gaat aardig goed
maar bv
patricia paay 61 + remco 31 das wel beetje te veel alsof je met je moeder .......bleh...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |