Mocht je langer ziek blijven, daarom vragen ze hoe het gaat *lijkt me*quote:
Neuh, je hebt immers toch vrij vandaag?quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:39 schreef wl5 het volgende:
ah ok. dus ik hoef me niet kwaad te maken op m'n baas die me voor leugenaar uit zit te maken? wel snel van het UWV.
Zoals is de waard is, vertrouwt 'ie zijn gastenquote:Op dinsdag 3 november 2009 15:39 schreef wl5 het volgende:
ah ok. dus ik hoef me niet kwaad te maken op m'n baas die me voor leugenaar uit zit te maken? wel snel van het UWV.
Terechte vraag. Dacht het niet, er zou dan zelfs sprake kunnen zijn van een belangenverstrengeling (het UWV is immers ook de instantie die een deskundigenoordeel afgeeft).quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:48 schreef nerd4sale het volgende:
(heeft de UWV een arbodienst?)
Hangt er vanaf wat de aard van je dienstverband is. Word je uitgezonden via een uitzendbureau? Als je dan in Fase A zit, dan val je onder de vangnetregeling van het UWV. Dan krijg je ziektegeld van het UWV, in de vorm van een ziektewetuitkering. Het UWV werkt samen met jou aan de re-integratie, en dat betekent dat UWV de arbo rol op zich neemt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:47 schreef r_one het volgende:
[..]
Terechte vraag. Dacht het niet, er zou dan zelfs sprake kunnen zijn van een belangenverstrengeling (het UWV is immers ook de instantie die een deskundigenoordeel afgeeft).
Dus ik blijf het vreemd vinden dat het UWV dan belt (en niet een arbodienst). Het lijkt me daarom ook niet om een standaard vierdedags routinetelefoontje gaat.
Dus UWV in de rol van uitkeringsinstantie, niet UWV in de rol van arbodienst iov de werkgever.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:10 schreef StarGazer het volgende:
Hangt er vanaf wat de aard van je dienstverband is. Word je uitgezonden via een uitzendbureau? Als je dan in Fase A zit, dan val je onder de vangnetregeling van het UWV. Dan krijg je ziektegeld van het UWV, in de vorm van een ziektewetuitkering. Het UWV werkt samen met jou aan de re-integratie, en dat betekent dat UWV de arbo rol op zich neemt.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Dus UWV in de rol van uitkeringsinstantie, niet UWV in de rol van arbodienst iov de werkgever.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |