abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74351775
Omdat ik keelonsteking heb (gehad) heb ik me donderdag ziek gemeld bij m'n werk. ik kon nauwelijks praten en ik werk bij een telefonische helpdesk dus dat is nogal lastig werken

Nu wou ik morgen weer aan de slag en me morgenochtend weer beter melden maar vannochtend werd ik opeens gebeld door het UWV hoe het ging. heb gezegd dat ze me per vandaag wel weer op beter mochten zetten, was sowieso vrij vandaag. maar nu vraag ik me af: waarom zo'n 'controle'? komt dit vanuit je baas die je niet vertrouwt en die opdracht aan het UWV geeft of is dit routine?

ik ben eigenlijk nooit ziek dus ik heb geen idee hoe normaal dit is. ik vroeg het me af.
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:31:53 #2
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_74351872
Is routine ivm eventueel reïntegratietraject geloof ik.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_74351965
reintegratie na 2 werkdagen ziekte?
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:37:00 #4
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_74352075
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:34 schreef wl5 het volgende:
reintegratie na 2 werkdagen ziekte?
Mocht je langer ziek blijven, daarom vragen ze hoe het gaat *lijkt me*
[/b]
Eindbaas ^O^
pi_74352173
ah ok. dus ik hoef me niet kwaad te maken op m'n baas die me voor leugenaar uit zit te maken? wel snel van het UWV.
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:47:44 #6
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_74352456
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:39 schreef wl5 het volgende:
ah ok. dus ik hoef me niet kwaad te maken op m'n baas die me voor leugenaar uit zit te maken? wel snel van het UWV.
Neuh, je hebt immers toch vrij vandaag?
[/b]
Eindbaas ^O^
pi_74352486
Waarschijnlijk staat in het contract dat je werkgever met de arbodienst (heeft de UWV een arbodienst?) heeft, dat bij ziekte op de 4e werkdag nagebeld wordt.
Dat is gewoon standaard, verder niets aan de hand.
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:51:13 #8
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_74352566
Weet je zeker dat het UWV belde?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_74352646
Ik heb meegemaakt dat ik de middag van m'n ziekmelding al werd gebeld of zelfs iemand aan de deur had. Toen ik het er met m'n baas over had, klom 'ie meteen in de telefoon. Dat vond 'ie wat overdreven
pi_74352944
erm, tegenwoordig moet je controle door uwv als werkgever zijnde betalen.... kan zijn dat het een standaard reactie is (vraag eens bij je collega's) als hun het niet hebben gehad, zal jouw baas wel een twijfel hebben gehad....

(controle is niet echt goedkoop namelijk)
pi_74352949
werk je toevallig via een uitzendbureau? die geven volgens mij ziekmeldingen gelijk door aan het uwv.

toen ik zelf nog via het uitzendbureau werkte en een keer ziek werd werd ik 2 dagen later ook gebeld hoe het ging en wanneer ik verwachtte weer aan het werk te gaan... (ik was op het moment dat ze belde alweer aan het werk )
pi_74357625
Ja payroll bureau, dus idd een soort uitzendbureau.
  dinsdag 3 november 2009 @ 18:20:22 #13
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_74357781
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:39 schreef wl5 het volgende:
Zoals is de waard is, vertrouwt 'ie zijn gasten

Routinecontrole dus. Ik snap nooit waarom mensen gelijk zo in paniek schieten. OF ze hebben wat te verbergen OF ze zijn enorm achterdochtig. En als ze achterdochtig zijn, dan vraag ik me altijd af waarom
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_74358147
Standaardcontrole UWV. Binnen een paar werkdagen gebeld worden door verzuimbeheersing. Niks aan de hand dus.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_74360674
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:48 schreef nerd4sale het volgende:
(heeft de UWV een arbodienst?)
Terechte vraag. Dacht het niet, er zou dan zelfs sprake kunnen zijn van een belangenverstrengeling (het UWV is immers ook de instantie die een deskundigenoordeel afgeeft).

Dus ik blijf het vreemd vinden dat het UWV dan belt (en niet een arbodienst). Het lijkt me daarom ook niet om een standaard vierdedags routinetelefoontje gaat.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_74361570
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:47 schreef r_one het volgende:

[..]

Terechte vraag. Dacht het niet, er zou dan zelfs sprake kunnen zijn van een belangenverstrengeling (het UWV is immers ook de instantie die een deskundigenoordeel afgeeft).

Dus ik blijf het vreemd vinden dat het UWV dan belt (en niet een arbodienst). Het lijkt me daarom ook niet om een standaard vierdedags routinetelefoontje gaat.
Hangt er vanaf wat de aard van je dienstverband is. Word je uitgezonden via een uitzendbureau? Als je dan in Fase A zit, dan val je onder de vangnetregeling van het UWV. Dan krijg je ziektegeld van het UWV, in de vorm van een ziektewetuitkering. Het UWV werkt samen met jou aan de re-integratie, en dat betekent dat UWV de arbo rol op zich neemt.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_74362961
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:10 schreef StarGazer het volgende:
Hangt er vanaf wat de aard van je dienstverband is. Word je uitgezonden via een uitzendbureau? Als je dan in Fase A zit, dan val je onder de vangnetregeling van het UWV. Dan krijg je ziektegeld van het UWV, in de vorm van een ziektewetuitkering. Het UWV werkt samen met jou aan de re-integratie, en dat betekent dat UWV de arbo rol op zich neemt.
Dus UWV in de rol van uitkeringsinstantie, niet UWV in de rol van arbodienst iov de werkgever.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_74381740
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Dus UWV in de rol van uitkeringsinstantie, niet UWV in de rol van arbodienst iov de werkgever.
Inderdaad. .

http://forum.fok.nl/topic/1363582/1/100#74381636
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')