Ging voornamelijk over dit stukjequote:Op woensdag 4 november 2009 13:52 schreef mickeyD het volgende:
hij belooft goedkoper te zijn, en beter te worden.. eerst zien dan geloven.
niemand heeft een monopolie positie hier, vandaar dat er meerdere sites genoemt worden in de OP, ik heb t niet over een monopolie gehad?
sterk product en concept ja: goede, goedkope en snelle afhandeling en communicatie die geen dagen duurt.
Hij kan er denk ik wel gewoon een sticker met 'Fragile' opplakken, maar of ze er in China rekening mee houden is een tweede.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:01 schreef Semmm het volgende:
Kan Jack niet net zoals in Nederland iets van "Breekbaar" of "Glaswerk" op de pakketjes zetten of doen ze daar niet aan in china?
Ik beloofde beter te zijn, nergens zeg ik goedkoper. Ik schetste slechts een situatie. Voor de rest refereer ik naar mijn vorige posting.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:52 schreef mickeyD het volgende:
hij belooft goedkoper te zijn, en beter te worden.. eerst zien dan geloven.
quote:Als bedrijf A en bedrijf B dezelfde dienst aanbieden, het kopen en versturen van producten, en bedrijf A's service prijs is 5 euro. Om te concurreren gaat bedrijf B op de helft zitten (2.5). Waar kiezen jullie dan voor?
En jij maakt hieruit op dat ik bedrijf B ben? Ik ben namelijk van mening dat het meer zal kosten om betere service te verzorgen. Ik denk dat als ik op de markt stap en iets meer vraag, dat er genoeg aanbieders zullen zijn die dan daaronder gaan zitten. Op prijs valt niet te concurreren in de exp/imp business. Daarom zit je er ook compleet naast met je :goed concept/idee" opmerking. Er zit geen idee achter. Service vs prijs en de balans daarin.quote:
quote:Op woensdag 4 november 2009 14:42 schreef mickeyD het volgende:
als je ook maar 1 euro duurder bent, zal niemand bij je bestellen, want je ziet uit de reakties wel, dat als je 50ct goedkoper zegt te zijn, je meteen vele reakties krijgt.
taobaonow is ook duurder, en vervolgens bestelt iedereen via jack op taobao.. das niet voor niets zo.
Those are awesome! Jack, please put them on your site, I would love to order them. It's a nice present for a friend or family.quote:Op woensdag 4 november 2009 02:34 schreef mickeyD het volgende:
deze bedoel je toch zeker?
[ afbeelding ]
Bij de xenos / blokker hebben ze ook dubbelwandige theeglazen voor een China prijs. Maar niet zo'n toffe als op Taobao (Dan ben je ook íets duurder uitquote:Op woensdag 4 november 2009 14:52 schreef Skiet het volgende:
[..]
Hangt van het product af. Als ik iets bestel van 40 euro dan maakt die ene euro me niet veel uit als de service en kwaliteit van aflevering hoger is. Daarnaast zal het per product verschillen wie er goedkoper is tenzij je een hele hoge basis fee hebt.
We zien het wel, ik wacht het allemaal rustig af. Even een kopje thee zetten met enkelwandige glazen
1 Euro is betere service mij wel waard!quote:Op woensdag 4 november 2009 14:42 schreef mickeyD het volgende:
als je ook maar 1 euro duurder bent, zal niemand bij je bestellen, want je ziet uit de reakties wel, dat als je 50ct goedkoper zegt te zijn, je meteen vele reakties krijgt.
taobaonow is ook duurder, en vervolgens bestelt iedereen via jack op taobao.. das niet voor niets zo.
Whaaa!! Een Chinese webshop meeting in Shanghai en daar de boel onveilig makenquote:Op woensdag 4 november 2009 13:55 schreef Rbhp het volgende:
Oh, excuses als ik mensen het idee geef dat ik iemand's business probeer te jatten, dat is absoluut niet het geval. Ik probeer alleen te peilen hoe mensen tegen prijzen, service, communicatie, etc. aankijken. Wat dat betreft zijn de antwoorden niet verrassend.
Ik zit bijna 5 jaar in Shanghai, spreek de taal, ben uiteraard Nederlands, weet wat Nederlanders willen, heb vaak klanten over vanuit Nederland, vergezel vrienden die klanten over hebben (vrienden die een handelsbedrijf runnen exp/imp). En daarnaast weet ik hoe Chinezen zakendoen.
Ik zal hier nooit mijn core business van maken. Ik heb een topbaan en dito salaris, maar ben open voor leuke dingen, meer niet. Mijn vrouw maakt 1500 euro netto per maand puur door haar taobao shop, daarnaast werkt ze nog part-time. Ik zie wel de potentie om geld te verdienen, maar echt niet tegen alles. Het belangrijkste is om de consument te beschermen, er is genoeg rotzooi op de markt, zowel qua producten als bedrijven.
Anyway, terug on-topic wat mij betreft.
Is that a surprise? There are like a half a billion Chinese women on this planetquote:Op woensdag 4 november 2009 09:55 schreef jack-peng het volgende:
[..]
OH MY GOD,you got a Chinese wife ??
Can you speak Chinese ?
Ik weet niet of dit over mijn verhaal gaat. Ik vind het persoonlijk gewoon prettiger om het hele verhaal te zien qua geld. Niet zoals bij taoboanow. Eerst bestellen en dan later nog een fikse rekening krijgen van verzendkosten. Als ik van te voren weet wat iets totaal kost dan kan ik daar in mee gaan of niet in mee gaan ipv in eene geconfronteerd worden met een fikse rekening van verzendkosten. Tevens is het altijd makkelijker om met iemand te communiceren die dezelfde taal beheerst zoals jijzelf. Tuurlijk kan ik engels schrijven en lezen maar om bepaalde voorkeuren of vragen te stellen als wel antwoord te krijgen. Bemerk ik vaak is moeilijk.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:42 schreef mickeyD het volgende:
Maar dan zal je service wel fantastisch moeten zijn, voor een betere service zou ik misschien bereid zijn 20% heel misschien 25% meer te betalen. Dus een broek die ik voor ¤10 had gekregen bij A zou ik wel voor ¤12 kopen bij B als hij daarmee sneller in Nederland aankwam, ik zeker kon weten dat hij me zou passen, als hij me niet past jij de terugzend kosten op je zou nemen en er alles aan zou doen om de goede maat voor me te vinden, een zoek service zou ook fijn zijn. Dan alleen dan zou ik eventueel meer willen betalen anders zal je doelgroep mensen die niet eerder van jack en taobao gehoord hebben moeten zijn.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:29 schreef Rbhp het volgende:
[..]
En jij maakt hieruit op dat ik bedrijf B ben? Ik ben namelijk van mening dat het meer zal kosten om betere service te verzorgen. Ik denk dat als ik op de markt stap en iets meer vraag, dat er genoeg aanbieders zullen zijn die dan daaronder gaan zitten. Op prijs valt niet te concurreren in de exp/imp business. Daarom zit je er ook compleet naast met je :goed concept/idee" opmerking. Er zit geen idee achter. Service vs prijs en de balans daarin.
Je vergeet de Actionquote:Op woensdag 4 november 2009 14:58 schreef Twizu het volgende:
[..]
Bij de xenos / blokker hebben ze ook dubbelwandige theeglazen voor een China prijs. Maar niet zo'n toffe als op Taobao (Dan ben je ook íets duurder uit)
Past daar inderdaad prima bij!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |