abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 november 2009 @ 13:55:41 #201
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74384070
Oh, excuses als ik mensen het idee geef dat ik iemand's business probeer te jatten, dat is absoluut niet het geval. Ik probeer alleen te peilen hoe mensen tegen prijzen, service, communicatie, etc. aankijken. Wat dat betreft zijn de antwoorden niet verrassend.

Ik zit bijna 5 jaar in Shanghai, spreek de taal, ben uiteraard Nederlands, weet wat Nederlanders willen, heb vaak klanten over vanuit Nederland, vergezel vrienden die klanten over hebben (vrienden die een handelsbedrijf runnen exp/imp). En daarnaast weet ik hoe Chinezen zakendoen.

Ik zal hier nooit mijn core business van maken. Ik heb een topbaan en dito salaris, maar ben open voor leuke dingen, meer niet. Mijn vrouw maakt 1500 euro netto per maand puur door haar taobao shop, daarnaast werkt ze nog part-time. Ik zie wel de potentie om geld te verdienen, maar echt niet tegen alles. Het belangrijkste is om de consument te beschermen, er is genoeg rotzooi op de markt, zowel qua producten als bedrijven.

Anyway, terug on-topic wat mij betreft.
No bad soldiers under a good leader
pi_74384109
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:52 schreef mickeyD het volgende:
hij belooft goedkoper te zijn, en beter te worden.. eerst zien dan geloven.
niemand heeft een monopolie positie hier, vandaar dat er meerdere sites genoemt worden in de OP, ik heb t niet over een monopolie gehad?
sterk product en concept ja: goede, goedkope en snelle afhandeling en communicatie die geen dagen duurt.
Ging voornamelijk over dit stukje

@ rbhp: vrije handel is gelukkig toegestaan hier, maar om nou via dit topic onder jack zn duiven te gaan schieten klinkt wat suf (ondanks dat ik nog nooit wat bij hem besteld heb) hij doet zn best, reageert zelfs hier vaak, en dat kost ook tijd (en dus geld)

En dan gaat het puur over Taobao natuurlijk. Dan heb ik het niet over alle websites zoals DX/FP/PB.
  woensdag 4 november 2009 @ 13:58:15 #203
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_74384147
Concurrentie is altijd gunstig (voor de consument althans)
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_74384248
Kan Jack niet net zoals in Nederland iets van "Breekbaar" of "Glaswerk" op de pakketjes zetten of doen ze daar niet aan in china?
76.000.000 2009-12-24 01:28 Semmm
  woensdag 4 november 2009 @ 14:04:09 #205
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_74384349
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:01 schreef Semmm het volgende:
Kan Jack niet net zoals in Nederland iets van "Breekbaar" of "Glaswerk" op de pakketjes zetten of doen ze daar niet aan in china?
Hij kan er denk ik wel gewoon een sticker met 'Fragile' opplakken, maar of ze er in China rekening mee houden is een tweede.
6 eien
  woensdag 4 november 2009 @ 14:04:43 #206
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_74384359
natuurlijk, hoe meer keuze (hoe meer site's) hoe beter..
maargoed, dat rbhb contacten heeft in verzenden is handig, scheelt geld.. misschien heeft die gast op taobao die mn glazen wil verzenden dat ook wel, weet ik dat? hoor t vandeweek wel als hij de prijs met shipping doorgeeft..
dat ik nou eenmaal wel een account bij taobao heb, en daardoor contact op kon nemen met die verkoop sjaak en ff niet afhankelijk was van een jack of wie dan ook, was gewoon handig.
boeit mij t nou wie t verstuurt, als t maar zo goedkoop mogelijk hier komt.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  woensdag 4 november 2009 @ 14:06:44 #207
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74384425
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:52 schreef mickeyD het volgende:
hij belooft goedkoper te zijn, en beter te worden.. eerst zien dan geloven.
Ik beloofde beter te zijn, nergens zeg ik goedkoper. Ik schetste slechts een situatie. Voor de rest refereer ik naar mijn vorige posting.
  woensdag 4 november 2009 @ 14:26:36 #208
131319 mickeyD
pi_74385103
quote:
Als bedrijf A en bedrijf B dezelfde dienst aanbieden, het kopen en versturen van producten, en bedrijf A's service prijs is 5 euro. Om te concurreren gaat bedrijf B op de helft zitten (2.5). Waar kiezen jullie dan voor?
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  woensdag 4 november 2009 @ 14:29:30 #209
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74385203
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:26 schreef mickeyD het volgende:

[..]

En jij maakt hieruit op dat ik bedrijf B ben? Ik ben namelijk van mening dat het meer zal kosten om betere service te verzorgen. Ik denk dat als ik op de markt stap en iets meer vraag, dat er genoeg aanbieders zullen zijn die dan daaronder gaan zitten. Op prijs valt niet te concurreren in de exp/imp business. Daarom zit je er ook compleet naast met je :goed concept/idee" opmerking. Er zit geen idee achter. Service vs prijs en de balans daarin.
  woensdag 4 november 2009 @ 14:36:21 #210
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_74385445
Concurrentie is goed voor de consument.
Mits rendabel.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  woensdag 4 november 2009 @ 14:42:42 #211
131319 mickeyD
pi_74385675
als je ook maar 1 euro duurder bent, zal niemand bij je bestellen, want je ziet uit de reakties wel, dat als je 50ct goedkoper zegt te zijn, je meteen vele reakties krijgt.
taobaonow is ook duurder, en vervolgens bestelt iedereen via jack op taobao.. das niet voor niets zo.
pi_74386031
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:42 schreef mickeyD het volgende:
als je ook maar 1 euro duurder bent, zal niemand bij je bestellen, want je ziet uit de reakties wel, dat als je 50ct goedkoper zegt te zijn, je meteen vele reakties krijgt.
taobaonow is ook duurder, en vervolgens bestelt iedereen via jack op taobao.. das niet voor niets zo.

Hangt van het product af. Als ik iets bestel van 40 euro dan maakt die ene euro me niet veel uit als de service en kwaliteit van aflevering hoger is. Daarnaast zal het per product verschillen wie er goedkoper is tenzij je een hele hoge basis fee hebt.

We zien het wel, ik wacht het allemaal rustig af. Even een kopje thee zetten met enkelwandige glazen
pi_74386219
quote:
Op woensdag 4 november 2009 02:34 schreef mickeyD het volgende:
deze bedoel je toch zeker?
[ afbeelding ]
Those are awesome! Jack, please put them on your site, I would love to order them. It's a nice present for a friend or family.
  woensdag 4 november 2009 @ 14:57:58 #214
131319 mickeyD
pi_74386260
natuurlijk is het handig dat wij kunnen kiezen uit zo veel mogelijk shops..met alle prijzen van dien, maar de kwaliteit van aflevering (ik neem aan dat je de bezorging bedoelt) kan hij niet zoveel aan doen, want hij is ook afhankelijk van HK post en volle vliegtuigen.
ja, die basis fee van taobaonow is gewoon te hoog.
same here, cappuccino in een enkelwandige mok.
  woensdag 4 november 2009 @ 14:58:43 #215
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_74386283
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:52 schreef Skiet het volgende:

[..]

Hangt van het product af. Als ik iets bestel van 40 euro dan maakt die ene euro me niet veel uit als de service en kwaliteit van aflevering hoger is. Daarnaast zal het per product verschillen wie er goedkoper is tenzij je een hele hoge basis fee hebt.

We zien het wel, ik wacht het allemaal rustig af. Even een kopje thee zetten met enkelwandige glazen
Bij de xenos / blokker hebben ze ook dubbelwandige theeglazen voor een China prijs. Maar niet zo'n toffe als op Taobao (Dan ben je ook íets duurder uit )
6 eien
pi_74386310
quote:
1 Euro is betere service mij wel waard!
2.50 ook wel. Moet alleen niet veel duurder worden.
  woensdag 4 november 2009 @ 14:59:51 #217
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_74386331
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:55 schreef Rbhp het volgende:
Oh, excuses als ik mensen het idee geef dat ik iemand's business probeer te jatten, dat is absoluut niet het geval. Ik probeer alleen te peilen hoe mensen tegen prijzen, service, communicatie, etc. aankijken. Wat dat betreft zijn de antwoorden niet verrassend.

Ik zit bijna 5 jaar in Shanghai, spreek de taal, ben uiteraard Nederlands, weet wat Nederlanders willen, heb vaak klanten over vanuit Nederland, vergezel vrienden die klanten over hebben (vrienden die een handelsbedrijf runnen exp/imp). En daarnaast weet ik hoe Chinezen zakendoen.

Ik zal hier nooit mijn core business van maken. Ik heb een topbaan en dito salaris, maar ben open voor leuke dingen, meer niet. Mijn vrouw maakt 1500 euro netto per maand puur door haar taobao shop, daarnaast werkt ze nog part-time. Ik zie wel de potentie om geld te verdienen, maar echt niet tegen alles. Het belangrijkste is om de consument te beschermen, er is genoeg rotzooi op de markt, zowel qua producten als bedrijven.

Anyway, terug on-topic wat mij betreft.
Whaaa!! Een Chinese webshop meeting in Shanghai en daar de boel onveilig maken
Lekker hokken bij Rbhp
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:55 schreef jack-peng het volgende:

[..]

OH MY GOD,you got a Chinese wife ??

Can you speak Chinese ?
Is that a surprise? There are like a half a billion Chinese women on this planet
We have around 100.000 Chinese people living in Holland Jack. They open a lot of restaurants with excellent food It's a Dutch tradition to have lots of Chinese food, beer and watch football

Whhaaa mooie tafel hoor, past goed bij een snuggie. Het vrouwtje heeft dat ding zeker uitgezocht Neo
pi_74386384
quote:
Ik weet niet of dit over mijn verhaal gaat. Ik vind het persoonlijk gewoon prettiger om het hele verhaal te zien qua geld. Niet zoals bij taoboanow. Eerst bestellen en dan later nog een fikse rekening krijgen van verzendkosten. Als ik van te voren weet wat iets totaal kost dan kan ik daar in mee gaan of niet in mee gaan ipv in eene geconfronteerd worden met een fikse rekening van verzendkosten. Tevens is het altijd makkelijker om met iemand te communiceren die dezelfde taal beheerst zoals jijzelf. Tuurlijk kan ik engels schrijven en lezen maar om bepaalde voorkeuren of vragen te stellen als wel antwoord te krijgen. Bemerk ik vaak is moeilijk.
  woensdag 4 november 2009 @ 15:06:58 #219
131319 mickeyD
pi_74386557
ja, daar vind ik dat je gelijk hebt davo, tov taobaonow.. die verzendkosten die naderhand komen en vooraf onbekend zijn..
pi_74386601
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:29 schreef Rbhp het volgende:

[..]

En jij maakt hieruit op dat ik bedrijf B ben? Ik ben namelijk van mening dat het meer zal kosten om betere service te verzorgen. Ik denk dat als ik op de markt stap en iets meer vraag, dat er genoeg aanbieders zullen zijn die dan daaronder gaan zitten. Op prijs valt niet te concurreren in de exp/imp business. Daarom zit je er ook compleet naast met je :goed concept/idee" opmerking. Er zit geen idee achter. Service vs prijs en de balans daarin.
Maar dan zal je service wel fantastisch moeten zijn, voor een betere service zou ik misschien bereid zijn 20% heel misschien 25% meer te betalen. Dus een broek die ik voor ¤10 had gekregen bij A zou ik wel voor ¤12 kopen bij B als hij daarmee sneller in Nederland aankwam, ik zeker kon weten dat hij me zou passen, als hij me niet past jij de terugzend kosten op je zou nemen en er alles aan zou doen om de goede maat voor me te vinden, een zoek service zou ook fijn zijn. Dan alleen dan zou ik eventueel meer willen betalen anders zal je doelgroep mensen die niet eerder van jack en taobao gehoord hebben moeten zijn.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  woensdag 4 november 2009 @ 15:10:07 #221
131319 mickeyD
pi_74386649
spijker op zn kop!

ik ben werken by the way, tot vannacht!
pi_74386668
Ik snap die problemen met verzendkosten bij taobaonow niet, ik heb zelf bij een order een vaste prijs afgesproken die we zouden aanhouden.
  woensdag 4 november 2009 @ 15:18:03 #223
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_74386884
Wat zoek de Nederlandse paupere klant, niet zo moeilijk.

- Lage prijzen.
- Goede kwaliteit producten.
- 1 keer bestellen = het juiste product ontvangen

Ja goede kwaliteit voor lage prijzen Dan doel ik vooral op typische troep waar je niks aan hebt ook al is het goedkoop. Producten die naar terpentine meuren dat nooit gaat wegtrekken hoef ik niet Horloges met stof of troep achter het glas is zo nutteloos. Zaken met krasjes erop

Bepaalde producten horen een basis kwaliteit te hebben. Desnoods betaal je wat meer, gewoon duidelijk op de website zetten dat het een hogere kwaliteit betreft. Maar ik weet zeker dat het goed kan voor een goedkope prijs, de krenten uit de pap zeg maar.

Soms heb ik het idee dat ze in China 1 euro willen besparen op een product van 20 euro, waardoor het hele product nutteloos is geworden. Ik heb bijv. een noodfiets gekocht die totaal wegroest, had dan 5 euro meer uitgeven bij de productie
  woensdag 4 november 2009 @ 15:23:32 #224
104871 remlof
Europees federalist
pi_74387043
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:58 schreef Twizu het volgende:

[..]

Bij de xenos / blokker hebben ze ook dubbelwandige theeglazen voor een China prijs. Maar niet zo'n toffe als op Taobao (Dan ben je ook íets duurder uit )
Je vergeet de Action
  woensdag 4 november 2009 @ 15:27:25 #225
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_74387154
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Je vergeet de Action
Past daar inderdaad prima bij!
Maar daar heb ik alleen nog nooit dubbelwandige theeglazen gezien..
6 eien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')