Waarom geen renteaftrek.. heb je zooooveeel poen dan..quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:26 schreef Goofisch het volgende:
een leuk huis kan gaan kopen zonder renteaftrek of starterslening .
ja true, Maar even emigreren voor de prijs doe je ook niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:28 schreef Airlocker het volgende:
Gewoon in het buitenland gaan wonen, koop je voor 3-4 ton al een villa.
neequote:Op dinsdag 3 november 2009 14:28 schreef Parzival het volgende:
[..]
Waarom geen renteaftrek.. heb je zooooveeel poen dan..
zo ja.. wat een baggerklacht.. meer een kijk eens ik heb geld klacht!
Als je een beetje normaal wilt leven is emigreren best een optie imo.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:29 schreef Goofisch het volgende:
[..]
ja true, Maar even emigreren voor de prijs doe je ook niet.
grond in NL is gewoon te duur ivm de ruimte in de kikkerland.
En alles wat ik hier heb achter laten zeker.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:30 schreef Airlocker het volgende:
[..]
Als je een beetje normaal wilt leven is emigreren best een optie imo.
Dan is TS wel een fokking ruige forensquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:28 schreef Airlocker het volgende:
Gewoon in het buitenland gaan wonen, koop je voor 3-4 ton al een villa.
Hoeft toch niet? Je bent binnen een uurtje al in het buitenland.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:30 schreef Goofisch het volgende:
[..]
En alles wat ik hier heb achter laten zeker.
nee geen optie. verjaardagen, ouders, vrienden, familie alles. Je woont er echt te ver vandaan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:32 schreef Airlocker het volgende:
[..]
Hoeft toch niet? Je bent binnen een uurtje al in het buitenland.
Valt reuze mee als je er echt voor open staat.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:33 schreef Goofisch het volgende:
[..]
nee geen optie. verjaardagen, ouders, vrienden, familie alles. Je woont er echt te ver vandaan.
Dat is verboden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:31 schreef zovty het volgende:
Ga kraken. Er staat genoeg leeg waar speculanten alleen maar rijker en rijker van worden terwijl ze dat doen van onze gemeenschappelijke openbare ruimte.
Vrouwenquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
Dan zoek je toch een vriendin zodat je samen een huis kunt kopen?
heb ik al, maar ik wil (zo gek als het klinkt) eerst zelf "leren" echt op eigen benen te staan. gewoon zelf alles kunnen bekostigen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
Dan zoek je toch een vriendin zodat je samen een huis kunt kopen?
Uiteindelijk komen ze er niet meer van af en dan moeten ze wel. Hoop huizen van bijvoorbeeld 235.000 zijn nu al gedaald naar 209.000 bijvoorbeeld. Vaak staan ze al 12 maanden te koop en staat het al leeg. Die huizen wil ik op loeren omdat die mensen met dubbele lasten zitten en bereid zijn ver te dalen als ze er maar vanaf zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:38 schreef AlphaOmega het volgende:
TS, denk je serieus dat nu iedereen z'n huis maar met een zwaar verlies gaat verkopen? Nee dus. Mensen zullen iets minder snel gaan verkassen. Dus die prijzen dalen iets. Of beter gezegd, mensen verkopen hun huis met minder winst, maar nog wel voldoende om er niet een hoop geld bij te hoeven doen. En denk eens na, dat zou je toch zelf ook doen? Raar dat mensen maar blijven denken dat het anders werkt.
Heb je een huis, kun je het blijven betalen, dan is alles ok. Heb je een huis, kun je het niet meer betalen, dan moet je het gedwongen verkopen, en dan komen de voordeeltjes. Maar gelukkig zijn drama's op formaat op dat vlak in een verzorgingsstaat veel minder groot dan in de VS. Ik stel voor dat je gaat verkassen om over de 'dood' van iemand je huisje te vinden.
Dit dus.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:38 schreef AlphaOmega het volgende:
TS, denk je serieus dat nu iedereen z'n huis maar met een zwaar verlies gaat verkopen? Nee dus. Mensen zullen iets minder snel gaan verkassen. Dus die prijzen dalen iets. Of beter gezegd, mensen verkopen hun huis met minder winst, maar nog wel voldoende om er niet een hoop geld bij te hoeven doen. En denk eens na, dat zou je toch zelf ook doen? Raar dat mensen maar blijven denken dat het anders werkt.
Heb je een huis, kun je het blijven betalen, dan is alles ok. Heb je een huis, kun je het niet meer betalen, dan moet je het gedwongen verkopen, en dan komen de voordeeltjes. Maar gelukkig zijn drama's op formaat op dat vlak in een verzorgingsstaat veel minder groot dan in de VS. Ik stel voor dat je gaat verkassen om over de 'dood' van iemand je huisje te vinden.
Ah dus je wilt zwaar boven je huidige finaiciele kunnen een huis kopen terijwl je net voldoende geld bij elkaar krijgt voor een appartement maar je daar te goed voor voelt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:38 schreef Goofisch het volgende:
[..]
heb ik al, maar ik wil (zo gek als het klinkt) eerst zelf "leren" echt op eigen benen te staan. gewoon zelf alles kunnen bekostigen.
Bovendien studeert ze nog.
Beetje restschuld is beter dan een volledige restschuld.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:38 schreef AlphaOmega het volgende:
Ja, je loert op de dood van een ander... dat zei ik toch al?quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:41 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Uiteindelijk komen ze er niet meer van af en dan moeten ze wel. Hoop huizen van bijvoorbeeld 235.000 zijn nu al gedaald naar 209.000 bijvoorbeeld. Vaak staan ze al 12 maanden te koop en staat het al leeg. Die huizen wil ik op loeren omdat die mensen met dubbele lasten zitten en bereid zijn ver te dalen als ze er maar vanaf zijn.
you're so wrong.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah dus je wilt zwaar boven je huidige finaiciele kunnen een huis kopen terijwl je net voldoende geld bij elkaar krijgt voor een appartement maar je daar te goed voor voelt.![]()
Wat een verwende nesten zijn er toch allemaal in NL.
Zonder baan is dat maar de vraag... en dat soort schulden zijn geen hypotheekschulden. Dat zijn schulden waar je het volle pond aan rente voor op kan hoesten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:42 schreef zovty het volgende:
[..]
Beetje restschuld is beter dan een volledige restschuld.
Het leven is hard. Maar als dat de manier is moet dat maarquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:43 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ja, je loert op de dood van een ander... dat zei ik toch al?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, je stemt ook Wilders?quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:44 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Het leven is hard. Maar als dat de manier is moet dat maar![]()
quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:45 schreef ynuhh het volgende:
Kut voor je.u woont nog bij den oudersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
Ik zie de brug die je maakt nietquote:
quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:45 schreef ynuhh het volgende:
Kut voor je.Vuige krakert.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Gewoon papa en mama die der kamertje betalen.quote:
TS wil best een appartement,quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah dus je wilt zwaar boven je huidige finaiciele kunnen een huis kopen terijwl je net voldoende geld bij elkaar krijgt voor een appartement maar je daar te goed voor voelt.![]()
Wat een verwende nesten zijn er toch allemaal in NL.
Die was er ook niet, behalve de minder sociale houding...quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:46 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Ik zie de brug die je maakt niet
maar nee.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:47 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Gewoon papa en mama die der kamertje betalen.
Als ik nou een huis koop van iemand die het huis moet verkopen omdat die het zelf niet meer kan betalen, wat is daar dan niet sociaal aan?quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:49 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Die was er ook niet, behalve de minder sociale houding...
Datquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:49 schreef Soohr het volgende:
[..]
TS wil best een appartement,
maar dan in een buurt waarin TS zich op zijn gemak voelt en daadwerkelijk woonplezier kan ervaren
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:50 schreef capricia het volgende:
TS wie heeft jou wijsgemaakt dat je kennelijk een huis zou kunnen mogen kopen?
Ja en aangezien de appartementen waarbij TS zich thuis voelt in een centrum liggen of een penthouse zal moeten zijn , heeft hij vette pech om iets betaalbaars te vinden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:49 schreef Soohr het volgende:
[..]
TS wil best een appartement,
maar dan in een buurt waarin TS zich op zijn gemak voelt en daadwerkelijk woonplezier kan ervaren
Gelul. Het huis wat ik wil is echt niet teveel gevraagd voor mijn doen. gewoon een normaal 2/3 kamer appartement in een redelijk normale gezonde buurt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja en aangezien de appartementen waarbij TS zich thuis voelt in een centrum liggen of een penthouse zal moeten zijn , heeft hij vette pech om iets betaalbaars te vinden.
Zoals ik al zei een verwend nest
Nou, kennelijk ben jij in de veronderstelling dat de huizenprijzen flink aan het dalen zijn, en dat jij een leuk huisje zou kunnen kopen. Hoe kom je bij dat idee? Wie heeft jou dat wijsgemaakt?quote:
Iets opbouwen. Het idee hebben dat het van jou is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou, kennelijk ben jij in de veronderstelling dat de huizenprijzen flink aan het dalen zijn, en dat jij een leuk huisje zou kunnen kopen. Hoe kom je bij dat idee? Wie heeft jou dat wijsgemaakt?
En trouwens, wat is er mis met huren als je het geld gewoon niet (ervoor over) hebt om te kopen?
Dat snap ik, maar geef eens antwoord op die andere vraag:quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:58 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Iets opbouwen. Het idee hebben dat het van jou is.
Omdat de huizenmarkt nu behoorlijk slecht gaat. de top is bereikt en kopers kijken nu wel uit voordat ze een top hypotheek afsluiten of ze krijgen niet eens een hyptoheek omdat banken het risico niet willen nemen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar geef eens antwoord op die andere vraag:
"Nou, kennelijk ben jij in de veronderstelling dat de huizenprijzen flink aan het dalen zijn, en dat jij een leuk huisje zou kunnen kopen. Hoe kom je bij dat idee? Wie heeft jou dat wijsgemaakt?"
Waarom denk jij dat jij dat zou moeten kunnen?
Dat begrijp ik. Maar waarom denk jij daar dan kennelijk 'recht' op te hebben? Hoe kom je bij het idee dat jij je nu zo'n woning zou moeten kunnen veroorloven?quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:03 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Omdat de huizenmarkt nu behoorlijk slecht gaat. de top is bereikt en kopers kijken nu wel uit voordat ze een top hypotheek afsluiten of ze krijgen niet eens een hyptoheek omdat banken het risico niet willen nemen.
De vraag naar koopwoningen daalt behoorlijk en als mensen hun huis nog kwijt willen zullen ze aardig moeten gaan zakken in prijs.
Stijging is er nu niet meer bij in ieder geval.
Geen recht op, Ik had het idee dat na het lezen van veel nieuwsberichten dat de prijzen gaan dalen ik rond voorjaar 2010 ik een huis zou kunnen gaan kopen omdat het dan wat aantrekkelijker is voor mij.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar waarom denk jij daar dan kennelijk 'recht' op te hebben? Hoe kom je bij het idee dat jij je nu zo'n woning zou moeten kunnen veroorloven?
Het vreemde idee alleen al dat er een verschil tussen "normale" appartementen en appartementen in een galerijflat zou zitten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:57 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Gelul. Het huis wat ik wil is echt niet teveel gevraagd voor mijn doen. gewoon een normaal 2/3 kamer appartement in een redelijk normale gezonde buurt.
Maar idd, ik wil niet in een galerijflat wonen. Ik wordt er al ongelukkig van als ik er alleen al naar kijk.
Jouw verhaal gaat op totdat iemand wel moet verhuizen vanwege zijn werk, zijn wensen of zijn omstandigheden. De bereidheid met de prijs omlaag te gaan wordt dan al snel groter.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:38 schreef AlphaOmega het volgende:
M.i. ben je dan gewoon verkeerd voorgelicht. Zoals zovelen...quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:08 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Geen recht op, Ik had het idee dat na het lezen van veel nieuwsberichten dat de prijzen gaan dalen ik rond voorjaar 2010 ik een huis zou kunnen gaan kopen omdat het dan wat aantrekkelijker is voor mij.
Dat is wellicht hard tegenover de huidige huizenbezitters. Maar voor mij juist goed omdat ik dan normaal kan wonen en leven.
Ik moet er persoonlijk niet aan denken om in zo'n flat te wonen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het vreemde idee alleen al dat er een verschil tussen "normale" appartementen en appartementen in een galerijflat zou zitten.![]()
Ik woon in een galerijflat en ben heel tevreden met mijn gekochte appartement. Pas gekocht toen ik 36 was en voldoende eigen geld gespaard had. Ik heb zelfs een turkse buurman (die nog huurt) die na het suikerfeest altijd wat lekker eten komt langs brengen.
Het voordeel van een galerijflat is dat je appartementen kunt kopen die flink hoog liggen en een fantastisch uitzicht hebben.
Weet je wat pas vervelend is in zo'n juppenflat wonen waarbij iedereen parket laminaat heeft liggen en met schoenen met harde zolen of naaldhakken daar lekker overheen tiktakt.
Een beetje gemiddelde yuppenflat heeft vloerisolatie en een dempende laag.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het vreemde idee alleen al dat er een verschil tussen "normale" appartementen en appartementen in een galerijflat zou zitten.![]()
Ik woon in een galerijflat en ben heel tevreden met mijn gekochte appartement. Pas gekocht toen ik 36 was en voldoende eigen geld gespaard had. Ik heb zelfs een turkse buurman (die nog huurt) die na het suikerfeest altijd wat lekker eten komt langs brengen.
Het voordeel van een galerijflat is dat je appartementen kunt kopen die flink hoog liggen en een fantastisch uitzicht hebben.
Weet je wat pas vervelend is in zo'n juppenflat wonen waarbij iedereen parket laminaat heeft liggen en met schoenen met harde zolen of naaldhakken daar lekker overheen tiktakt.
...maar het aantal starters groeit ook op een krapper wordende markt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:09 schreef Grumpey het volgende:
Jouw verhaal gaat op totdat iemand wel moet verhuizen vanwege zijn werk, zijn wensen of zijn omstandigheden. De bereidheid met de prijs omlaag te gaan wordt dan al snel groter.
Is dat erg dan? Er zijn genoeg branches/personen die verdienen van iemands "dood"quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:43 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ja, je loert op de dood van een ander... dat zei ik toch al?
Dat is wel wat de huizensector de mensen wil doen geloven, maar een vriend van mij heeft toch echt een appartement in gewilde wijk amsterdam gekocht voor 192k, waar deze appartementen vorig jaar nog over de toonbank gingen voor 220k. En amsterdam staat zelfs nog bekend als een stad waar de vraag voor huizen echt niet gedaald is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:11 schreef capricia het volgende:
Ja, de woningen van 8 ton en meer dalen. Maar de goedkope sector niet. Er is daar nog altijd genoeg vraag.
Kennelijk zijn ze echter nog lang niet dood genoeg, gezien TS zijn klacht...quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:14 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Is dat erg dan? Er zijn genoeg branches/personen die verdienen van iemands "dood"
Sinds wanneer? De laatste keer dat ik keek was een wet pas aangenomen als hij ook door de 1ste kamer is. Aangezien de PVV daar gelukkig niet inzit zal hij ook niet worden aangenomenquote:
Leuk voor je vriend. Al zegt dat natuurlijk niets over de markt...quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:15 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dat is wel wat de huizensector de mensen wil doen geloven, maar een vriend van mij heeft toch echt een appartement in gewilde wijk amsterdam gekocht voor 192k, waar deze appartementen vorig jaar nog over de toonbank gingen voor 220k. En amsterdam staat zelfs nog bekend als een stad waar de vraag voor huizen echt niet gedaald is.
Linkse boomknuffelende hippiequote:Op dinsdag 3 november 2009 14:49 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Die was er ook niet, behalve de minder sociale houding...
Niet helemaal waar. Er staan genoeg huizen die ik wil te koop waar ze echt niet vanaf komen simpelweg omdat de vraagprijs te hoog is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:11 schreef capricia het volgende:
[..]
M.i. ben je dan gewoon verkeerd voorgelicht. Zoals zovelen...
Bedenk goed dat in het segment waarin jij aan het kijken bent, de prijzen helemaal niet zo hard aan het dalen zijn.
Ja, de woningen van 8 ton en meer dalen. Maar de goedkope sector niet. Er is daar nog altijd genoeg vraag.
En toch kun jij niet slagen?quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:21 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Er staan genoeg huizen die ik wil te koop waar ze echt niet vanaf komen simpelweg omdat de vraagprijs te hoog is.
Ik ken appartementen die al meer dan 2 jaar te koop staan. al met 20.000 euro zijn gezakt en nog niet verkocht zijn.
BS, er zijn namelijk genoeg goedkope woningen die ongeveer een jaar te koop staan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:11 schreef capricia het volgende:
[..]
M.i. ben je dan gewoon verkeerd voorgelicht. Zoals zovelen...
Bedenk goed dat in het segment waarin jij aan het kijken bent, de prijzen helemaal niet zo hard aan het dalen zijn.
Waar gaat het dan mis bij TS, volgens jou?quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:25 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
BS, er zijn namelijk genoeg goedkope woningen die al ongeveer een jaar te koop staan.
1 mijn wensen zijn kritisch.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:22 schreef capricia het volgende:
[..]
En toch kun jij niet slagen?
1. Je wensen zijn te hoog.
2. Je inkomen is te laag.
3. De woningen zijn kennelijk minder gezakt dan jij dacht.
Welke van de drie is het dan volgens jou?
Zoals tegenwoordig 50% van nederland gestudeerd heeft. En velen die werken net zo'n goed salaris als jou hebben.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:25 schreef Goofisch het volgende:
en zo'n galerijflat in een pauperbuurt zou ik mijn makkelijk kunnen veroorloven maar een woonplezier lijkt mij toch wel zo belangrijk. Heb er hard voor gestudeerd en gewerkt.
En dus zakt het allemaal niet hard genoeg naar de wens van TS en vele andere starters...quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals tegenwoordig 50% van nederland gestudeerd heeft. En velen die werken net zo'n goed salaris als jou hebben.
En terecht.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:33 schreef capricia het volgende:
[..]
En dus zakt het allemaal niet hard genoeg naar de wens van TS en vele andere starters...
Dat die huizenbezitters geen reële vraagprijs hebben. Degelijke huizen zijn voor een doelgroep die dat bedrag niet meer willen betalen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar gaat het dan mis bij TS, volgens jou?
Dat, er is een periode geweest dat veel mensen een huis kochten en daarbij meteen aan hun top zaten. Dat wil ik niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:35 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Dat die huizenbezitters geen reële vraagprijs hebben. Degelijke huizen zijn voor een doelgroep die dat bedrag niet meer willen betalen.
Als de markt echt zo goed was voor "goedkope woningen" waren deze allang verkocht.
Ah, dus het is de schuld van de mensen die nu in zo'n huisje zitten! Nee, dat is logisch natuurlijk...quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:35 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Dat die huizenbezitters geen reële vraagprijs hebben. Degelijke huizen zijn voor een doelgroep die dat bedrag niet meer willen betalen.
Als de markt echt zo goed was voor "goedkope woningen" waren deze allang verkocht.
De huizenprijzen stegen harder dan de salarissen van de doelgroep met de jaren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, dus het is de schuld van de mensen die nu in zo'n huisje zitten! Nee, dat is logisch natuurlijk...
De de hyptheekrente zakte ook net zo snelquote:Op dinsdag 3 november 2009 15:41 schreef Goofisch het volgende:
[..]
De huizenprijzen stegen harder dan de salarissen van de doelgroep met de jaren.
Nee, maar het is ook niet logisch om te denken dat huizen 100% waardevast zijn. De "zeepbel" heeft huizen onnodig duur gemaakt, toen kon dat allemaal. Als vervolgens de markt onderuit gaat is het niet logisch dat de huizen die te dure prijzen blijven houden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, dus het is de schuld van de mensen die nu in zo'n huisje zitten! Nee, dat is logisch natuurlijk...
Uiteindelijk wordt de prijs bepaald door het bijeenkomen van vraag en aanbod.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:47 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Nee, maar het is ook niet logisch om te denken dat huizen 100% waardevast zijn. De "zeepbel" heeft huizen onnodig duur gemaakt, toen kon dat allemaal. Als vervolgens de markt onderuit gaat is het niet logisch dat de huizen die te dure prijzen blijven houden.
En ik heb twee maanden geleden mijn appartement in Amsterdam verkocht voor ruim 15K boven de vraagprijs. In het wat duurdere segment. Dus het kan beide kanten op.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:15 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dat is wel wat de huizensector de mensen wil doen geloven, maar een vriend van mij heeft toch echt een appartement in gewilde wijk amsterdam gekocht voor 192k, waar deze appartementen vorig jaar nog over de toonbank gingen voor 220k. En amsterdam staat zelfs nog bekend als een stad waar de vraag voor huizen echt niet gedaald is.
Daarom slaan voorbeelden als "ik heb een vriend die..blabla" ook nergens op.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:49 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
En ik heb twee maanden geleden mijn appartement in Amsterdam verkocht voor ruim 15K boven de vraagprijs. In het wat duurdere segment. Dus het kan beide kanten op.
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 3 november 2009 15:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Uiteindelijk wordt de prijs bepaald door het bijeenkomen van vraag en aanbod.
Niet alleen de aanbodzijde dus...
It takes two to tango.
Als ze niet moeten dan verkopen ze het niet voor minder.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:47 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Nee, maar het is ook niet logisch om te denken dat huizen 100% waardevast zijn. De "zeepbel" heeft huizen onnodig duur gemaakt, toen kon dat allemaal. Als vervolgens de markt onderuit gaat is het niet logisch dat de huizen die te dure prijzen blijven houden.
Dat is het recht van de verkoper. Bovendien kun jij als koper niet bepalen wanneer het meer kost dan oplevert...toch?quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:54 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Dat zeg ikEn je kan idd lang wachten op die ene die de vraagprijs wil betalen tango wil doen. Zelfs zo lang dat het meer kost dan oplevert...
En de rente flink stijgt dan gaat het echt geod mis, net zoals in '82quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:59 schreef capricia het volgende:
Ik denk zelf dat die huizenprijzen pas flink in gaan zakken als de werkloosheid wat harden op gaat lopen.
Ja. Alleen heeft TS daar niet zoveel aan...helaas voor hem.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En de rente flink stijgt dan gaat het echt geod mis, net zoals in '82
Dat geld overal voor, ook voor dure woningen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:55 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als ze niet moeten dan verkopen ze het niet voor minder.
Ja, maar je kan altijd een (laag) bod doenquote:Op dinsdag 3 november 2009 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is het recht van de verkoper. Bovendien kun jij als koper niet bepalen wanneer het meer kost dan oplevert...toch?
Ik wacht geduldig.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:59 schreef capricia het volgende:
Ik denk zelf dat die huizenprijzen pas flink in gaan zakken als de werkloosheid wat harden op gaat lopen.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:03 schreef icemotion het volgende:
Dat ze niet zo zakken verbaasd me eigenlijk niet zo heel veel.. er is nog altijd genoeg vraag, met name van starters die net als TS geen partner hebben. Terwijl de huizenmarkt al jaren zich voornamelijk richt op de tweeverdieners.
Maar nogmaals: Als de rente dan ook omhoog gaat dan heb jij daar niet zoveel aan.quote:
Dat irriteert mij ook idd. Ik wil juist een huis met ongeveer 100m2.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:10 schreef L0t.. het volgende:
Misschien dat degenen die de afgelopen 5 - 10 jaar een huis gekocht hebben verlies zouden maken op hun huis, maar degenen die hun huis voor die tijd hebben gekocht hebben de waarde van hun huis zien verviervoudigen. Dit staat absoluut niet in verhouding met de inflatie. En het is wat mij betreft al zéker niet de werkelijke waarde van het huis. Deze mensen zien het als een recht om een paar ton winst te maken op hun huis en van dat idee moeten mensen eens af. Zo wordt de markt totaal verpest.
Wij huren nu ruim 2 jaar en willen ook graag gaan kopen, maar ik ga toch verdomme geen 2 ton neerleggen voor 100 m²
Ja, daar heb je wel gelijk in...en met de draaiende geldpersen van tegenwoordig...quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:10 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ze worden ook weer duurder door de inflatie.
Wen er maar aan! NL raakt steeds voller dus er blijft meer vraag dan aanbod.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:10 schreef L0t.. het volgende:
Wij huren nu ruim 2 jaar en willen ook graag gaan kopen, maar ik ga toch verdomme geen 2 ton neerleggen voor 100 m²
Ah, nog zo een die denkt dat de markt verpest wordt door mensen die hun huis te koop hebben staan...quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:10 schreef L0t.. het volgende:
Misschien dat degenen die de afgelopen 5 - 10 jaar een huis gekocht hebben verlies zouden maken op hun huis, maar degenen die hun huis voor die tijd hebben gekocht hebben de waarde van hun huis zien verviervoudigen. Dit staat absoluut niet in verhouding met de inflatie. En het is wat mij betreft al zéker niet de werkelijke waarde van het huis. Deze mensen zien het als een recht om een paar ton winst te maken op hun huis en van dat idee moeten mensen eens af. Zo wordt de markt totaal verpest.
Hm, das duurder dan kopen, toch?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:13 schreef L0t.. het volgende:
Overigens zijn de huurprijzen in de particuliere sector ook totaal over de kop. 750 euro voor 60 m², maar je zal wel moeten want in veel steden sta je voor de woningbouw al minstens 5 jaar op de wachtlijst
Zeer herkenbaarquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:13 schreef L0t.. het volgende:
Overigens zijn de huurprijzen in de particuliere sector ook totaal over de kop. 750 euro voor 60 m², maar je zal wel moeten want in veel steden sta je voor de woningbouw al minstens 5 jaar op de wachtlijst
klopt.quote:
Zal best. Vraagprijs en werkelijke waarde staat wat mij betreft totáál niet in verhouding met elkaar.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:13 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Wen er maar aan! NL raakt steeds voller dus er blijft meer vraag dan aanbod.
Dus jij bent het eigenlijk niet eens met de manier waarop de markt werkt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:15 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Zal best. Vraagprijs en werkelijke waarde staat wat mij betreft totáál niet in verhouding met elkaar.
Ja duh, waarom denk je dat mensen graag willen kopen. Als je huurt zie je elke maand je geld in rook opgaanquote:
Maar eigenlijk zou je liever willen kopen, en terwijl kopen goedkoper is dan huren, doe je het toch maar niet?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:17 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ja duh, waarom denk je dat mensen graag willen kopen. Als je huurt zie je elke maand je geld in rook opgaanMaar als ik dan iets koop wil ik wel iets waar ik me 100% fijn bij voel en neem ik geen genoegen met een achterstandsflatje nee. Noem me een veeleisend zeikwijf, so be it.
Ik heb absoluut geen idee hoe dit opgelost zal moeten wordenquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus jij bent het eigenlijk niet eens met de manier waarop de markt werkt.
Wat stel jij dan voor, een soort communistisch systeem of zo?
Probeer jij een huis te verkopen?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus jij bent het eigenlijk niet eens met de manier waarop de markt werkt.
Wat stel jij dan voor, een soort communistisch systeem of zo?
Ieder huis is in principe te koop, ongeacht hoeveel bordjes jij ziet staan...quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:21 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Probeer jij een huis te verkopen?Als de huidige markt goed werkte, dan stonden er niet zoveel bordjes "te koop" in de tuin.
zoals ze al aangeeft gaat ze geen 200.000 neertellen voor 100m2.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar eigenlijk zou je liever willen kopen, en terwijl kopen goedkoper is dan huren, doe je het toch maar niet?
Nou je moet niet vergeten dat huren ook wel het voordeel van vrijblijvendheid heeft en veel minder financiële risico's met zich meebrengt. Plus we hebben gewoon nog niets gevonden waar we helemaal weg van zijn en wat ons het geld waard isquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar eigenlijk zou je liever willen kopen, en terwijl kopen goedkoper is dan huren, doe je het toch maar niet?
Die bordjes stonden ook in de tuin tijdens de opbouw van de bubble, alleen niet zo lang.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:21 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Probeer jij een huis te verkopen?Als de huidige markt goed werkte, dan stonden er niet zoveel bordjes "te koop" in de tuin.
En tegelijk zegt ze dat kopen goedkoper is dan huren. Begrijp ik het dan goed dat ze nu dus een klein huisje huurt?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:22 schreef Goofisch het volgende:
[..]
zoals ze al aangeeft gaat ze geen 200.000 neertellen voor 100m2.
Ik begrijp dat je wel aan het kijken en aan het orienteren bent dus.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:23 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Nou je moet niet vergeten dat huren ook wel het voordeel van vrijblijvendheid heeft en veel minder financiële risico's met zich meebrengt. Plus we hebben gewoon nog niets gevonden waar we helemaal weg van zijn en wat ons het geld waard is
Jij bent ook te koopquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ieder huis is in principe te koop, ongeacht hoeveel bordjes jij ziet staan...
Mijn huis zeker, ook al staat er geen bordje...quote:
Te klein, het is een tweekamerappartement en we willen toch wel 1 of 2 extra kamers. En elke maand gaat 750 euro in rook op.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je wel aan het kijken en aan het orienteren bent dus.
Wat bevalt je niet aan je huidige woning, als ik vragen mag?
Per maand is het goedkoper een koopwoning te hebben (voor exact hetzelfde huis). Alleen kan het zijn dat je voor dat huis geen hypotheek kan krijgen, maar wel duurder kan huren. (kosten onderhoud niet meegerekend).quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:24 schreef capricia het volgende:
[..]
En tegelijk zegt ze dat kopen goedkoper is dan huren. Begrijp ik het dan goed dat ze nu dus een klein huisje huurt?
Als je een aflossingsvrije hypotheek afsluit gaat datzelfde geld ook in rook op.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:28 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Te klein, het is een tweekamerappartement en we willen toch wel 1 of 2 extra kamers. En elke maand gaat 750 euro in rook op.
je huurt bij een huisbaas?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:28 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Te klein, het is een tweekamerappartement en we willen toch wel 1 of 2 extra kamers. En elke maand gaat 750 euro in rook op.
Dat is bij koop ook als je je huis na 5 jaar voor de zelfde prijs + kosten koper verkoopt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:28 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Doe het rekensommetje dan eens voor met 40% HRA en 5% HR of zo?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:31 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat is bij koop ook als je je huis na 5 jaar voor de zelfde prijs + kosten koper verkoopt.
Want een starter moet in zijn eentje zich een eensgezinswoning kunnen veroorlovenquote:Op dinsdag 3 november 2009 16:32 schreef MikeyMo het volgende:
dit is ook de reden waarom de huizenmarkt op den duur zal inklappen. Je kan alleen als stel op 2 salarissen een huis kopen tegenwoordig en alle starters en alleen staanden zijn, tenzij ze echt goed verdienen, aangewezen op apartementjes en huurwoningen.
Op een gegeven moment komt het tot een halt
Dat maakt toch niet uit. Als je huis koopt voor 200.000 en je verkoopt het over 5 jaar voor 212.000 heb je de kosten koper terug. De maandelijkse bedragen die je betaald zijn in rook opgegaan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Doe het rekensommetje dan eens voor met 40% HRA en 5% HR of zo?
Hoelang gaat dat duren ongeveer?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:32 schreef MikeyMo het volgende:
dit is ook de reden waarom de huizenmarkt op den duur zal inklappen. Je kan alleen als stel op 2 salarissen een huis kopen tegenwoordig en alle starters en alleen staanden zijn, tenzij ze echt goed verdienen, aangewezen op apartementjes en huurwoningen.
Op een gegeven moment komt het tot een halt
Voor 750 pm heeft ze een heel klein huurhuisje. Echter voor 225K hyp, kun je je wel wat meer veroorloven.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:37 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit. Als je huis koopt voor 200.000 en je verkoopt het over 5 jaar voor 212.000 heb je de kosten koper terug. De maandelijkse bedragen die je betaald zijn in rook opgegaan.
Jamaardaarhebikhetnietover.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor 750 pm heeft ze een heel klein huurhuisje. Echter voor 225K hyp, kun je je wel wat meer veroorloven.
quote:
nee, maar wel een acceptabel appartement.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Want een starter moet in zijn eentje zich een eensgezinswoning kunnen veroorloven
als ik zie wat er betaalbaar is voor een alleenstaande dan heb je krappe kutwoningen uit de jaren 20 waar 50 jaar lang niets aan is gedaan of van die appartementjes op 3 hoog met 1 slaapkamer en een huiskamer.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Want een starter moet in zijn eentje zich een eensgezinswoning kunnen veroorloven
En we komen net tot de conclusie dat kopen (vaak) goedkoper dan huren is...?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:43 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als ik zie wat er betaalbaar is voor een alleenstaande dan heb je krappe kutwoningen uit de jaren 20 waar 50 jaar lang niets aan is gedaan of van die appartementjes op 3 hoog met 1 slaapkamer en een huiskamer.
Voor sommigen is dat genoeg, maar ik ben toch wel blij dat ik nog een big ass kelder in mijn huurflatje heb zitten anders had ik al mijn troep niet kwijt gekund
Dat is nou net het probleem, iedereen koopt een huis met in het achterhoofd dat er over een paar jaar al iemand langs komt die vele duizenden euro's bovenop jouw aanschafkosten neerlegt. Zo zie je dat een huis wat eind jaren 90 bijvoorbeeld 3,5 ton in guldens nu al 3,5 ton in euro's kost. De huizenprijzen zijn decennialang ver boven de inflatie gestegen qua prijs dat de huizenmarkt scheef is gegroeid.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:37 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit. Als je huis koopt voor 200.000 en je verkoopt het over 5 jaar voor 212.000 heb je de kosten koper terug. De maandelijkse bedragen die je betaald zijn in rook opgegaan.
Tuurlijk zou dat kunnen. Maar als de rente dan ook nog even ietjes omhoog gaat, dan kun jij je die gewilde woning nog steeds niet betalen. Dus wat schiet jij daar mee op?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:46 schreef lyolyrc het volgende:
Ik denk dat de huizenprijzen nog veel verder gaan dalen in de komende jaren. Zeker als de hypotheekrenteaftrek aangepakt gaat worden. In Zweden was dat zo'n succes dat ze direct een paar banken van de ondergang konden redden.
Van het wegvallen van de hypotheekrenteaftrek wordt een huis kopen al duurder, laat staan als de rente dan ook nog omhoog gaat.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:48 schreef capricia het volgende:
Tuurlijk zou dat kunnen. Maar als de rente dan ook nog even ietjes omhoog gaat, dan kun jij je die gewilde woning nog steeds niet betalen. Dus wat schiet jij daar mee op?
Of als de banken je minder gaan lenen (wat nu al het geval is) dan heb jij ook nog steeds niets...
Ja, dat is dus ook iets wat ik nooit zou doen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je een aflossingsvrije hypotheek afsluit gaat datzelfde geld ook in rook op.
Uhm, via http://www.vanrouwendaalgroep.nl/quote:
Ik ga er even vanuit dat als we iets kopen dat we daar niet binnen een paar jaar weer weg zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:31 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat is bij koop ook als je je huis na 5 jaar voor de zelfde prijs + kosten koper verkoopt.
Hangt er vanaf of je gespaard/afgelost hebt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:37 schreef ColtZ40 het volgende:
Die 12000 is de 6% kosten koper.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:46 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Dat is nou net het probleem, iedereen koopt een huis met in het achterhoofd dat er over een paar jaar al iemand langs komt die vele duizenden euro's bovenop jouw aanschafkosten neerlegt. Zo zie je dat een huis wat eind jaren 90 bijvoorbeeld 3,5 ton in guldens nu al 3,5 ton in euro's kost. De huizenprijzen zijn decennialang ver boven de inflatie gestegen qua prijs dat de huizenmarkt scheef is gegroeid.
In dat geval was je maandlast evenredig hoger.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Hangt er vanaf of je gespaard/afgelost hebt.
...tenzij het gespaarde deel boven de 20.000 euro uitkomt (wat toegegeven meestal niet het geval zal zijn in een paar jaar), in welk geval je geen vermogenrendementsheffing hoeft te betalen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:02 schreef ColtZ40 het volgende:
In dat geval was je maandlast evenredig hoger.
Die nu minder is dan je bijtelling in box 3...quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:06 schreef speknek het volgende:
[..]
...tenzij het gespaarde deel boven de 20.000 euro uitkomt (wat toegegeven meestal niet het geval zal zijn in een paar jaar), in welk geval je geen vermogenrendementsheffing hoeft te betalen.
(aan de andere kant, als je gewoon spaart vang je rente)
Ja, per maand. Wil niet zeggen dat je er een hypotheek voor kan krijgen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:45 schreef capricia het volgende:
[..]
En we komen net tot de conclusie dat kopen (vaak) goedkoper dan huren is...?
Trots zijn op een land waar pedo's en moordenaars na 80 uur schoffelen weer worden vrijgelaten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:30 schreef Goofisch het volgende:
[..]
En alles wat ik hier heb achter laten zeker.
Ga dan weg.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:40 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Trots zijn op een land waar pedo's en moordenaars na 80 uur schoffelen weer worden vrijgelaten.
Ik schaam me kapot.
dat staat ook rechtstreeks in relatie met dit topic, vind je nietquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:40 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Trots zijn op een land waar pedo's en moordenaars na 80 uur schoffelen weer worden vrijgelaten.
Ik schaam me kapot.
Dan rot je toch lekker op.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:40 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Ik schaam me kapot.
naar aanleiding van dit topic ben ik een wilders stemmerquote:Op dinsdag 3 november 2009 17:46 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Dan rot je toch lekker op.
Waarom voelen sommige mensen toch altijd de behoefte om allerlei zaken erbij te gaan halen die totaal niets te maken hebben met het onderwerp.
Een topickaper heet dat toch?quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:46 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Dan rot je toch lekker op.
Waarom voelen sommige mensen toch altijd de behoefte om allerlei zaken erbij te gaan halen die totaal niets te maken hebben met het onderwerp.
We gaan gewoon weer ontopic!quote:
Een inzamelingsactie houden voor de zielige fokkers die eigenlijk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, en niet door hebben dat dat niet kan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:00 schreef capricia het volgende:
Wat zouden we kunnen doen?
Zoals ik al zei heb ik hier verder absoluut geen visie op die in de werkelijkheid kans van slagen heeft.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:00 schreef capricia het volgende:
[..]
We gaan gewoon weer ontopic!
Hoe zou jij de markt veranderd willen zien worden? Wat zouden we kunnen doen?
Meer bijbouwen zou een oplossing kunnen zijn. Ik hoorde laatst op de tv dat een koe in een weiland in de randstad 20X zoveel ruimte heeft als een mens die daar woont...das wel raar natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:04 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Zoals ik al zei heb ik hier verder absoluut geen visie op die in de werkelijkheid kans van slagen heeft.
Jij wel?
Ik weet niet wat jij als dubbeltje op de eerste rang ziet hoorquote:Op dinsdag 3 november 2009 18:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een inzamelingsactie houden voor de zielige fokkers die eigenlijk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, en niet door hebben dat dat niet kan.
Ja dat is raar inderdaad. Een nieuwbouwwoning is opzich ook wel aantrekkelijk gezien de v.o.n. maar vaak zit je dan wel heel erg achteraf met de eerste jaren een bouwput als tuin.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Meer bijbouwen zou een oplossing kunnen zijn. Ik hoorde laatst op de tv dat een koe in een weiland in de randstad 20X zoveel ruimte heeft als een mens die daar woont...das wel raar natuurlijk.
Ik vond het altijd wel prettig dat ik als eerste op de wc mocht zitten..quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:09 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ja dat is raar inderdaad. Een nieuwbouwwoning is opzich ook wel aantrekkelijk gezien de v.o.n. maar vaak zit je dan wel heel erg achteraf met de eerste jaren een bouwput als tuin.
Oké, ik snap dat je soms ook water bij de wijn moet doen maar op zich heb ik geen haast
Het structureel woning tekort weg werken dat zou idd al een hele stap voorwaarts zijn. Maar aangezien nu alles op zijn gat ligt zal het tekort de komende tijd alleen nog maar groter worden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:05 schreef capricia het volgende:
Meer bijbouwen zou een oplossing kunnen zijn. Ik hoorde laatst op de tv dat een koe in een weiland in de randstad 20X zoveel ruimte heeft als een mens die daar woont...das wel raar natuurlijk.
quote:
Het is dan wel te hopen dat er geen bouwvakkers je voor zijn geweestquote:Op dinsdag 3 november 2009 18:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vond het altijd wel prettig dat ik als eerste op de wc mocht zitten..
Als je dit topic door leest dan weet je in wat voor soort woning ik woon, en daar heb ik ook een redelijke hoofdprijs voor betaald. Alleen ik betaal nu wel bruto even veel maandlasten als dat ik deed op het moment toen ik het nog huurde. Mij HRA stop ik in de aflossing waardoor mijn maandlasten jaarlijks zakken ipv de vervelende huuurstijging.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:06 schreef L0t.. het volgende:
Ik weet niet wat jij als dubbeltje op de eerste rang ziet hoorIk vind de huidige huizenprijzen gewoon niet realistisch. Ik vind het niet vanzelfsprekend en al zeker geen récht dat je altijd maar winst moet maken op je huis. Dat is iets wat ik vooral bij de iets oudere generaties heel erg voel.
Dat is bij nieuwbouw idd de vraag, bij oudbouw is het zeker weten...quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:16 schreef deepart het volgende:
[..]
Het is dan wel te hopen dat er geen bouwvakkers je voor zijn geweest
Een nieuwe bril kost maar 10 euro bij de bouwmarkt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is bij nieuwbouw idd de vraag, bij oudbouw is het zeker weten...
En een nieuwe keuken, en een nieuwe badkamer...toch wel lekker hoor!quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een nieuwe bril kost maar 10 euro bij de bouwmarkt.
Of je nou starter bent of niet, dat doet er toch niets aan af dat de huizenprijzen gewoon vreselijk hoog liggenquote:Op dinsdag 3 november 2009 18:19 schreef Basp1 het volgende:
Verder is het van de andere kant bezien natuurlijk ook geen recht dat je als starter meteen op een goede locatie een huis moet kunnen kopen. En dat bedoel ik met voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Dat laatste voel ik vaak wel zo bij starters. Dat zij kennelijk dat recht hebben omdat ze een hbo opleiding met idem salaris hebben...nou, wordt maar wakker...dat hebben veel andere starters net zo goed.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Verder is het van de andere kant bezien natuurlijk ook geen recht dat je als starter meteen op een goede locatie een huis moet kunnen kopen. En dat bedoel ik met voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Dat is niet raarquote:Op dinsdag 3 november 2009 18:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb er zelf niet zulke problemen mee hoor.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:30 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Dat is niet raarzo is de markt
Ik ga gewoon niet op een galerijflat zitten. om nou iedere dag thuis te komen van werk en in zo'n pleuriszooi terecht te komen moet ik echt niet hebben.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een inzamelingsactie houden voor de zielige fokkers die eigenlijk voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, en niet door hebben dat dat niet kan.
Ik zie niet in wat 'de markt' eraan heeft om het starters lekker lastig te maken. Zeg nou zelf, zou jij het doen, een 3-kamerappartement voor 180.000? Ik vind dat gewoon achterlijk veel geld. Voor dat geld hebben mijn ouders 15 jaar geleden een kast van een huis gekocht met gigantische tuin op een perfecte locatie.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat laatste voel ik vaak wel zo bij starters. Dat zij kennelijk dat recht hebben omdat ze een hbo opleiding met idem salaris hebben...nou, wordt maar wakker...dat hebben veel andere starters net zo goed.
Of je bekijkt het van de andere kant: je hebt zo'n apartement en je kunt het verkopen (c.q. denkt het te kunnen verkopen) voor ¤180.000, zou jij het dan aan een starter verkopen voor ¤150.000, omdat 'ie anders zo zielig is?quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:44 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat 'de markt' eraan heeft om het starters lekker lastig te maken. Zeg nou zelf, zou jij het doen, een 3-kamerappartement voor 180.000? Ik vind dat gewoon achterlijk veel geld. Voor dat geld hebben mijn ouders 15 jaar geleden een kast van een huis gekocht met gigantische tuin op een perfecte locatie.
Dat is overigens pas een generatie die écht voor een dubbeltje op de eerste rang zit
Zolang er gekken blijven die het er voor geven snap ik zo'n verkoper natuurlijk wel. Als het maar lang genoeg niet verkocht wordt zullen ze wel moeten zakken in de prijs.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of je bekijkt het van de andere kant: je hebt zo'n apartement en je kunt het verkopen (c.q. denkt het te kunnen verkopen) voor ¤180.000, zou jij het dan aan een starter verkopen voor ¤150.000, omdat 'ie anders zo zielig is?
Als ze moeten wel ja. Ik zou mijn huis nooit met verlies verkopen dan blijf ik gewoon zitten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:07 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Zolang er gekken blijven die het er voor geven snap ik zo'n verkoper natuurlijk wel. Als het maar lang genoeg niet verkocht wordt zullen ze wel moeten zakken in de prijs.
Nooit is een groot woord, maar dat doe je niet snel natuurlijk. Alleen als de nood echt aan de man is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:11 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Als ze moeten wel ja. Ik zou mijn huis nooit met verlies verkopen dan blijf ik gewoon zitten.
Ja en dat is maar voor 2 a 3% van de huizen bezitters het geval. Dus waar ts en lot op hopen gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nooit is een groot woord, maar dat doe je niet snel natuurlijk. Alleen als de nood echt aan de man is.
Ook hier is nooit een groot woord, maar het overgrote deel van de huizenbezitters heeft een huis gekocht om te wonen en niet om winst op te maken. Dus degenen die goed wonen, blijven sowieso al lekker zitten. Degenen die naar iets anders op zoek waren, maar niet dringend, blijven rustig rondkijken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:17 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ja en dat is maar voor 2 a 3% van de huizen bezitters het geval. Dus waar ts op hoopt gaat niet gebeuren.
Of ik een 3-kamerappartement voor 180K zou kopen?quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:44 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat 'de markt' eraan heeft om het starters lekker lastig te maken. Zeg nou zelf, zou jij het doen, een 3-kamerappartement voor 180.000? Ik vind dat gewoon achterlijk veel geld. Voor dat geld hebben mijn ouders 15 jaar geleden een kast van een huis gekocht met gigantische tuin op een perfecte locatie.
Dat is overigens pas een generatie die écht voor een dubbeltje op de eerste rang zit
Een koopje in Utrecht. Ik ken studio's die duurder zijn.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:44 schreef L0t.. het volgende:
Ik zie niet in wat 'de markt' eraan heeft om het starters lekker lastig te maken. Zeg nou zelf, zou jij het doen, een 3-kamerappartement voor 180.000?
Ja, in Utrecht wel...quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Een koopje in Utrecht. Ik ken studio's die duurder zijn.
Mijn ouders hebben altijd gehuurd, (nogsteeds) en wonen nu zo schreef als het maar zijn kan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, in Utrecht wel...
Wat je duur vindt is gewoon subjectief. Uiteindelijk is het ook een principiele kwestie: Blijf je je leven lang huren, of maak je de overstap naar koop?
Gelukkig zijn er in deze tijd van crisis al de nodige speciale regelingen die het makkelijker maken om met twee huizen voor langere tijd te zitten. Ik geloof dat sommige mensen te graag met twee maten willen meten. Hebben pakken krijgen wat de verzorgingsstaat je levert, en vervolgens ook nog over die paar lijken van slachtoffers van die verzorgingsstaat gaan.... eigenlijk best zieke mensen, die dat überhaupt kunnen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 15:09 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Jouw verhaal gaat op totdat iemand wel moet verhuizen vanwege zijn werk, zijn wensen of zijn omstandigheden. De bereidheid met de prijs omlaag te gaan wordt dan al snel groter.
Me opa heeft 4000 GULDEN betaald voor ze VILLA in amstelveen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of je bekijkt het van de andere kant: je hebt zo'n apartement en je kunt het verkopen (c.q. denkt het te kunnen verkopen) voor ¤180.000, zou jij het dan aan een starter verkopen voor ¤150.000, omdat 'ie anders zo zielig is?
'De markt' bestaat niet en heeft nergens iets aan: je hebt kopers en verkopers die allebei iets willen en elkaar ergens vinden. Of niet natuurlijk...
Tsjah als je dat niet kunt veroorloven moet je gewoon genoegen nemen met minder. Maar je bent een echte starter, iemand die voor weinig een villa wilt kopen, en zo werkt het niet in NLquote:Op dinsdag 3 november 2009 18:35 schreef Goofisch het volgende:
235.000 voor een maisonnette vind ik een heleboel geld. maar dan is het huis wel gebouwd in 2005, een zeer nette buurt en geen aso,s om mij heen maar gewoon mensen met jonge kinderen, hard werken.
Wat een arrogantie, Maar blijkbaar hoor je daar niet tussen want je kunt het je niet veroorlovenquote:Op dinsdag 3 november 2009 18:35 schreef Goofisch het volgende:
Precies waar ik tussen hoor inplaats van zo'n pauperbuurt.
Nou dan wacht je toch lekker tot je voor ¤1800 een villa kunt kopen.quote:Op woensdag 4 november 2009 08:22 schreef cYbErTiM het volgende:
[..]
Me opa heeft 4000 GULDEN betaald voor ze VILLA in amstelveen.
Maar als ik zo kortzichtig door het leven zou moeten gaan als jij, zou ik dus never wat kunnen kopen, zelfs niet huren, want daarmee zit ik na 3 maanden al op die 4k waar me opa ze leven voor heeft kunnen wonen in 1 huis
tegenwoordig is het zo dat je pas een ééngezinswoning kan kopen wanneer je modaal verdient als je partner ook werkt. Er zijn 2 salarissen tegenwoordig nodig om een gezin op te voeden in een koophuis terwijl het vroeger een unicum was als de vrouw werkte en niet thuisbleef voor de kids.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:22 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Blijkbaar niet anders kon je wel een huis kopen... faal
Tsjah dan zullen mensen hun eisenpakket eerst maar naar beneden moeten bijstellen, mensen zijn in de loop van de tijd natuurlijk ook heel erg verwend en dat schept een bepaald verwachtingspatroon natuurlijk die anno 2009 niet meer reeel is.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:44 schreef MikeyMo het volgende:
En daardoor zal het op den duur helemaal dichtklappen omdat je met een normaal salaris niet even een huisje kan kopen dat geen bouwval is.
Nee Goof dat zie je verkeerd. Het ligt niet aan die huizenprijzen. Je had op school beter op moeten letten, dan had je nu een salaris verdiend waarvan je met gemak 2 van die maajsjonettes had kunnen kopen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:26 schreef Goofisch het volgende:
Zo, nu met die crisis heb ik lekker gewacht totdat de prijzen wat zouden gaan dalen en ik op 1 salaris een leuk huis kan gaan kopen zonder renteaftrek of starterslening gebeuren en nog normaal kan leven.
Klacht: in zuid/Noord-Holland niet een redelijk normaal huis kunnen kopen zonder ieder dubbeltje om te hoeven draaien.
subklacht: nog langer wachten.
En ja ik heb een prima baan
nou ja, de heersende trend is wel geweest de afgelopen jaren: koop een huis en zodra je hem verkoopt over een paar jaar maak je er dikke winst op. Niet voor niets gingen mensen huizen financieren op de meest discutabele manieren.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:05 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Tsjah dan zullen mensen hun eisenpakket eerst maar naar beneden moeten bijstellen, mensen zijn in de loop van de tijd natuurlijk ook heel erg verwend en dat schept een bepaald verwachtingspatroon natuurlijk die anno 2009 niet meer reeel is.
Ik zal het je verklappen ik woon met zijn 2en in een appartement van 70m2 in de randstad en ik kan je vertellen dat dit in principe ruim genoeg is. Zoals ik zei: Je moet er maar net genoegen mee willen nemen, ik woon er iig met veel plezier, en ja ik kan me ook ruimer veroorloven. Mijn inkomen is daarvoor ruim voldoende. Daarom zeg ik: Het is maar net wat je eisen zijn.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:23 schreef MikeyMo het volgende:
Wat betreft het eisenpakket; in je eentje is een appartementje te doen, maar met zijn 2en wordt het vaak al krapper helemaal omdat de afgelopen decennia onze levensstijl is verandert. In de flat waar ik woon werd vroeger een heel gezin bestaande uit 5 personen in opgevoed. Nu is die ruimte al krap voor 2 personen en een hond.
Ook zo grappig zijn de mensen die nog steeds volhouden dat ze overwaarde op hun huis hebben.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:32 schreef L0t.. het volgende:
Sorry hoor, maar iedereen die niet in ziet dat de huizenprijzen extreem buitenproportioneel zijn gestegen en dat je tegenwoordig absoluut geen waar meer krijg voor je geld, heeft echt een enorme plaat voor z'n kop.
Volgens mij was de norm 20 jaar geleden hetzelfde als nu, 5x je jaarsalaris wat de max hypotheek is.....quote:Op woensdag 4 november 2009 11:32 schreef L0t.. het volgende:
Sorry hoor, maar iedereen die niet in ziet dat de huizenprijzen extreem buitenproportioneel zijn gestegen en dat je tegenwoordig absoluut geen waar meer krijg voor je geld, heeft echt een enorme plaat voor z'n kop.
Hoe vaak wil je nog dat ik typ dat ik het mij wel kan veroorloven maar niet wil?quote:Op woensdag 4 november 2009 09:31 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Tsjah als je dat niet kunt veroorloven moet je gewoon genoegen nemen met minder. Maar je bent een echte starter, iemand die voor weinig een villa wilt kopen, en zo werkt het niet in NL
[..]
Wat een arrogantie, Maar blijkbaar hoor je daar niet tussen want je kunt het je niet veroorloven
En dat zegt iets omdat?quote:Op woensdag 4 november 2009 11:36 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Volgens mij was de norm 20 jaar geleden hetzelfde als nu, 5x je jaarsalaris wat de max hypotheek is.....
Totdat je je er bij hebt neergelegd dat je zelf ook een pauper salaris hebt en daarom ook maar in een pauper wijk moet gaan wonen als je wat wilt kopen met in jou optiek dan ook pauper buren.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:45 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Hoe vaak wil je nog dat ik typ dat ik het mij wel kan veroorloven maar niet wil?
En hoevaak moet ik nog zeggen dat ik een normaal acceptabel appartement zoek?
En jij weet natuurlijk naar aanleiding van dit topic wat ik verdienquote:Op woensdag 4 november 2009 11:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Totdat je je er bij hebt neergelegd dat je zelf ook een pauper salaris hebt en daarom ook maar in een pauper wijk moet gaan wonen als je wat wilt kopen met in jou optiek dan ook pauper buren.
De huizenprijzen zijn niet 3x zo hard gestegen als het salaris. Ik denk dat de inflatie aardig overeen komt waarde stijging van de huizen.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:47 schreef L0t.. het volgende:
[..]
En dat zegt iets omdat?Daar heb je niet zoveel aan als de huizenprijzen 3 keer zo hard gestegen zijn als je salaris
Dat zal best, maar als de huizenprijzen harder stijgen dan de salarissen dan krijg je toch scheefgroei.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:36 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Volgens mij was de norm 20 jaar geleden hetzelfde als nu, 5x je jaarsalaris wat de max hypotheek is.....
Wat denk jij nu, dat mij jou pauper salaris boeit.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:50 schreef Goofisch het volgende:
[..]
En jij weet natuurlijk naar aanleiding van dit topic wat ik verdien
Ik erger mij er gewoon aan dat als je hard geleerd heb, goede papieren heb en een voor mijn leeftijd behoorlijk goed salaris heb je niet in staat bent een leuk huisje te kunnen kopen en nog een beetje leuk te kunnen leven.
Je moet gelijk naar de top toe waarmee ik mijn hobby,s die ook veel geld kosten niet meer zou kunnen doen. Ik heb echt het idee dat als ik zo'n hoge hypotheek afsluit ik in een hokje word gepleurd waar ik niet meer uitkom.
Ongeveer 10 jaar geleden zijn de financierings mogelijkheden ook flink verruimd omdat toen opeens banken bedacht hadden dat het 2e salaris ook bij de financiering getrokken mag worden. Dat was daarvoor nog niet het geval.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:57 schreef MikeyMo het volgende:
Dat zal best, maar als de huizenprijzen harder stijgen dan de salarissen dan krijg je toch scheefgroei.
Had je 10 jaar geleden voor 3 ton gulden een mooie vrijstaande woning hier bij mij in de buurt, nu mag je voor diezelfde woning 3,5 ton in euro's neerleggen. Er zijn maar weinig salarissen die dezelfde natuurlijke groei hebben gehad.
Het komt simpelweg dat de grond in Nederland erg duur is, er is steeds minder ruimte en dus stijgt het.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:57 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Dat zal best, maar als de huizenprijzen harder stijgen dan de salarissen dan krijg je toch scheefgroei.
Had je 10 jaar geleden voor 3 ton gulden een mooie vrijstaande woning hier bij mij in de buurt, nu mag je voor diezelfde woning 3,5 ton in euro's neerleggen. Er zijn maar weinig salarissen die dezelfde natuurlijke groei hebben gehad.
Nou laat dan maar eens wat van die onderzoeken zien, waarin duidelijk wordt aangegeven welk percentage van het loon een huizenkoper gemiddeld kwijt is aan woonlasten.quote:Op woensdag 4 november 2009 12:03 schreef Goofisch het volgende:
[..]
Het komt simpelweg dat de grond in Nederland erg duur is, er is steeds minder ruimte en dus stijgt het.
maar uit onderzoeken blijkt wel dat de prijzen in vergelijking met het buitenland veel hoger zijn in Nederland. Niet gezond hoog zeg maar als je kijkt naar werkgelegenheid.
life is all about priority'squote:Op woensdag 4 november 2009 11:50 schreef Goofisch het volgende:
Je moet gelijk naar de top toe waarmee ik mijn hobby,s die ook veel geld kosten niet meer zou kunnen doen. Ik heb echt het idee dat als ik zo'n hoge hypotheek afsluit ik in een hokje word gepleurd waar ik niet meer uitkom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |