Ja en ?quote:Op donderdag 5 november 2009 13:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Onze kitoako had het over recepten dat het niet werkt en het enigste recepten systeem in nederland wat ik ken is de methadon gebeuren.
In californie heeft men trouwens wel softdrugs op doctors recept. Het is alleen totaal geen probleem om daarvoor in aanmerking te komen je gaat naar de doctor en zegt dat je een creatief beroep hebt en een creatieve blokkade wilt opheffen.
Obama kondigde laatst juist af dat de vervolging van medicinaal marihuanagebruik moest stoppen.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:40 schreef Sounddragon het volgende:
De regering hier moet niet zo ouwetyfushoeren en lopen te slijmen in Brussel bij meneer Obama; legaliseren die handel, dikke belasting en/of accijns op heffen en daarmee de crisis bestrijden.
quote:Coke- en heroïnegebruik blijft hoog in Europa
Uitgegeven: 5 november 2009 12:13
Laatst gewijzigd: 5 november 2009 12:43
BRUSSEL - Het gebruik van cocaïne en heroïne in Europa blijft onverminderd hoog. Uit het jaarverslag van het EU-drugsagentschap EWDD dat donderdag is gepubliceerd, blijkt dat de drug cocaïne traditioneel populair is in West-Europa.
Het agentschap signaleert daarnaast de trend dat cocaïnegebruik groter wordt in andere Europese landen. Het EWWD maakt zich verder ernstige zorgen over het heroïnegebruik.
Circa 3,9 procent (13 miljoen) van de Europese volwassenen zegt ooit wel eens cocaïne te hebben genomen. Een derde daarvan zegt dat het afgelopen jaar te hebben gedaan. Europa kent naar schatting 1,2 tot 1,5 miljoen probleemgebruikers van heroïne en daarvan afgeleide drugs.
Zuiverheid
De EU heeft aanwijzingen dat het op sommige markten moeilijker wordt om aan cocaïne te komen. De geschatte productie is gedaald en de zuiverheid van wat er op de markt komt, is aanzienlijk achteruitgegaan. Dat zou erop kunnen wijzen dat coke moeilijker te krijgen is, maar het EWDD is terughoudend met die conclusie.
De prijzen dalen en er zouden nieuwe smokkelroutes via Oost-Europa zijn ontstaan, die de drugsbestrijding belemmeren, staat in het jaarverslag. De komende jaren moet blijken of de signalen van schaarste concreter worden.
Slachtoffers
Het is nog altijd zo dat heroïne de meeste slachtoffers maakt, meldt het EWDD. Het bureau maakt zich zorgen over aanwijzingen dat gebruik van heroïne en daarvan afgeleide producten weer aan een opmars bezig is. Dat leidt het agentschap af uit aantallen aanvragen voor behandeling van gebruikers en uit gegevens over drugsgerelateerde sterfgevallen.
Ook lijkt het erop dat heroïne zich onder nieuwe groepen gebruikers verspreidt. In sommige landen zijn bijvoorbeeld jongeren met heroïneproblemen gemeld. Het drugsagentschap vindt het teleurstellend dat de afname van heroïneproblematiek niet lijkt aan te houden.
''Aanwijzingen voor een verslechterende situatie, met name nu Europa een periode van economische problemen tegemoet gaat, zijn redenen voor grote zorg.''
Shocking hell !quote:Op donderdag 5 november 2009 13:40 schreef Sounddragon het volgende:
In NL kun je ook gewoon Marihuana krijgen op recept, een oude buurvrouw van mij die K had, heeft het jarenlang gekregen, alleen is de kwaliteit helemaal kut.
Ze kwam bij mij vaak knipafval halen om bonbons van te maken, die ze gebruikte als pijnbestrijding; dat scheelde haar 8 soorten medicijnen per dag
De regering hier moet niet zo ouwetyfushoeren en lopen te slijmen in Brussel bij meneer Obama; legaliseren die handel, dikke belasting en/of accijns op heffen en daarmee de crisis bestrijden. De omzet van drugsgebruikend nederland is ruim voldoende om én de crisis zijn nek om te draaien, én het WAO gat te dichten, én de gezondheidszorg een flinke schep geld te geven, én de verkeersopstipatie in de randstad aan te pakken.. maar nee; we geven al dat geld wel terug aan de criminaliteit en gooien de koffieshops dicht met allerlei kutsmoezen en excuses.. we gaan gewoon een jaartje of 30 terug in de tijd, met dien verstande dat het wel wat lastiger gaat worden om deze complete GIGAbizz underground te gaan stampen.. maar dat komt goed.. boefjesland is redelijk zelfregulerend wat dat betreft![]()
Owja.. en in die tussentijd krimpen we ook de politie een jezus eind in, dan kunnen we achteraf janken dat we daar allemaal niet de manpower voor hebben![]()
De uitnodiging van onze overheid is daar.. wie springt er mee in het zwartgeldbad wat vol aan het lopen is ??
Geeft 10% dan wel op wat er over de toonbank gaat? Ik denk eerder dat 100% niet de gehele omzet op geeft.quote:Op donderdag 5 november 2009 14:29 schreef Sounddragon het volgende:
Dat gaat ook niet meevallen, want de 90% van de koffieshops geven uiteraard niet op wat er daadwerkelijk over de toonbank gaat, da's ook erg handig als je geen inkooplijsten hoeft bij te houden![]()
Ikke ookquote:Op donderdag 5 november 2009 14:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Geeft 10% dan wel op wat er over de toonbank gaat? Ik denk eerder dat 100% niet de gehele omzet op geeft.
He dat doet onze overheid zichzelf aan, omdat er zogenaamd geen inkoop aan de achterdeur mag plaatsvinden daardoor onstaat er een grote loophole, en geef de coffeeshophouders eens ongelijk.quote:Op donderdag 5 november 2009 14:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ikke ook![]()
Ik zet er expres geen 100% in, want dat is generaliserend vind ik.
Misschien is er best wel ergens een shop die wel braaf is.. but I seriously doubt it
Ik hoop dat de foto bestaat.quote:Teletekst do 05 nov
Zaak coffeeshop Checkpoint verdaagd
` Het megaproces tegen coffeeshop
Checkpoint in Terneuzen,die de grootste
van de wereld zou zijn,is verdaagd naar
aanleiding van mogelijk nieuw bewijs.
Er zou een foto zijn opgedoken,waarop
oud-burgemeester Barbé van Terneuzen
staat samen met de eigenaar van de
coffeeshop,de hoofdverdachte.De foto
zou zijn genomen op Curaçao.Het gaat
om gevoelig bewijs,omdat de rol van
de gemeente meespeelt in de zaak.
Checkpoint was volgens justitie een
criminele organisatie en moest daarom
in 2008 dicht.Er werden grote partijen
softdrugs in beslag genomen.In de zaak
kwamen dagelijks 2000 tot 3000 klanten.
Joh, nu jij weer: er zijn meer drugs dan alleen wiet, hero en coke!quote:Op donderdag 5 november 2009 11:50 schreef kitao het volgende:
[..]
Het is je misschien nog niet opgevallen maar in dit topic gaat het al een tijdje langer niet alleen meer over de koffieshop.
Wat ik daar over wil zeggen is dat ik niet vind dat het maar opgezet moet worden als een groothandel en zeker niet als enigste in Europa.
Ik heb het nu over zware harddrugsgebruikers maar indien jij vindt dat dit off-topic is dan raad ik je aan bij PV een verzoek in te dienen om hier een apart topic over te openen.
Gesproken over "zwaar" -verslaafden :
Heroine is geen medicijn waarvan je zonder het te gebruiken aan dood gaat.
Het op een recept halen bij een apotheker valt buiten zijn gebied van genezing.
Zoals vermeld wordt dit al verstrekt , bij de GGD waarschijnlijk , en als zo iemand dan toch op bijv de Keileweg gaat staan dan toont dit slechts aan dat het receptenidee ook niet helpt.
Afkicken en voorkomen dat het op straat belandt blijft dan slechts over.
Moeilijker verkrijgbaar my ass, hoeveel kilo moet je hebben. Met de juiste mensen kun je bijna alles zo halen, 3 kilo wiet? Prima, haal het vanavond op. 20 gram wiet van de koffieshop, nee sorry meneer, maximaal 5 gram.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:12 schreef kitao het volgende:
[..]
Het maakt het moeilijker verkrijgbaar en zal bij goede repressie en zoals ik zei bij het aanpakken van de bron voorkomen dat het de straten overspoelt.
Het is juist die overspoeling die meer verslaafden maakt.
Ook het besef dat mensen hiermee de criminaliteit in stand houden en zelfs zelf tot crimineel gedrag zullen vervallen en de consequenties daarvan , laten ze wel twee keer nadenken alvorens eraan te beginnen.
Criminaliteit onder invloed is geen criminateit die met alcohol te maken heeft he, illegale handel in alcohol, doorverkopen aan minderjarigen, dat soort dingen, op grote schaal he. Ownee die zijn er niet, maar we weten dta een alcoholverbod niet de oplossing is. Wat rest? Legaal maken. Voila, problemen opgelost.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:19 schreef kitao het volgende:
[..]
O ja , waar woon jij dan , geef gelijk even het nummer van de tiplijn.
[..]
Jij bent er zo een die makkelijk na een maandje shotjes er even voor een jaar of twee eruitstapt ?
[..]
Meer dan ons lief is , maar nogmaals alcohol zit niet in dezelfde verslavingscategorie.
De problemen rond alcohol worden trouwens tegen gegaan door alcoholverboden in stadions en stadscentra.
Dit schijnt redelijk te helpen.
Mediaaandacht. Toevallig de burgemeester tegenkomen op je vakantie is niets mis mee, ook geen verstrengenling van belangen, maar het trekt wel publiciteit.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:11 schreef Sounddragon het volgende:
Dan kunnen ze me opvegen.. echt he![]()
Aldus; open je een sjoppie, daar doe je alles wat god verboden heeft, en je komt ermee weg omdat je op vakantie de lokale burgervader hebt gemeet en daar een foto van is genomen
Ok. Dan moeten de verbodsfetisjisten het zelf maar weten. Dan krijgen ze lekker hun 'zin' en gaan wij grof geld verdienen aan hun kinderen.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwah... verbied het maar... we'll see what happens
Het huidige systeem is duur en levert veel criminaliteit op. Dat mag je gewoon verantwoorden aan de belstingbetaler.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:59 schreef kitao het volgende:
[..]
Als je een huidig systeem wilt vervangen dan is het niet mijn taak om aan te tonen dat dit wel gaat.
Het receptenidee , dat dus al is ingevoerd , helpt blijkbaar niet.
Die kinderen halen het nu gewoon in de winkel, dat is dus ook onwenselijk dus die optie snijden we dan in ieder geval afquote:Op donderdag 5 november 2009 17:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ok. Dan moeten de verbodsfetisjisten het zelf maar weten. Dan krijgen ze lekker hun 'zin' en gaan wij grof geld verdienen aan hun kinderen.
Nee, want verbieden helpt tochquote:Op donderdag 5 november 2009 19:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die kinderen halen het nu gewoon in de winkel, dat is dus ook onwenselijk dus die optie snijden we dan in ieder geval af
Wat? Coke? Pillen? Hero?quote:
Wat ik meer bedoelde is; dat hij blijkbaar toch wel een hoop fout deed, more or less omdat zijn business size niet binnen het gedoogbeleid te passen was, maar dat even daar gelaten..quote:Op donderdag 5 november 2009 15:54 schreef fs180 het volgende:
[..]
Mediaaandacht. Toevallig de burgemeester tegenkomen op je vakantie is niets mis mee, ook geen verstrengenling van belangen, maar het trekt wel publiciteit.
Niet meer dan terecht. De criminaliteit rond drugs word veroorzaakt door het verbod. Bestuurders en wetgevers zijn verantwoordelijk.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:00 schreef Sounddragon het volgende:
Kijk.. dicht gaat ie tóch, maar de kop van de burgemeester loopt ook wel wat gevaar lijkt me
Ja dat wel, ik zou me als eigenaar er geen dag meer zorgen over maken, die foto maakt voor hem niets uit, maar voor die burgermeester waarschijnlijk wel jaquote:Op donderdag 5 november 2009 20:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat ik meer bedoelde is; dat hij blijkbaar toch wel een hoop fout deed, more or less omdat zijn business size niet binnen het gedoogbeleid te passen was, maar dat even daar gelaten..
Meneer heeft dus een beetje met de voorraad gewichten moeten rommelen om zijn tokootje te laten draaien en te voorkomen dat de achterdeur een draaideur werd; daarvoor en voor wat onontkoombare 'bijhandel' is hij nu gesnaaid, en de hele zooi gaat straks misschien de prullenbak in omdat er een foto is opgedoken van hem met de burgemeester op een vakantie oord, en men daaruit denkt op te maken dat dat geen zuivere koffie is..![]()
Kijk.. dicht gaat ie tóch, maar de kop van de burgemeester loopt ook wel wat gevaar lijkt me
Als je kleine kinderen mag neuken heb je ook geen pedoseksuelen meerquote:Op donderdag 5 november 2009 20:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet meer dan terecht. De criminaliteit rond drugs word veroorzaakt door het verbod. Bestuurders en wetgevers zijn verantwoordelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |