abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74748547
quote:
Op maandag 16 november 2009 13:10 schreef DeeBee het volgende:
Als ik zo beetje kijk naar de startnummers die rond mij finishen (op de video), dan geven die 10-15 minuten te snelle verwachte eindtijd op volgens mij...

Binnen een minuut over de startstreep (oftewel redelijk voorin blauw) en dan 1:09 lopen... Dat is gewoon stom, ze moeten echt tijden van voorgaande jaren gaan aanhouden daarvoor.
Dat zie je toch bij elke loop?

Misschien iets erger bij de 7H aangezien mensen zich daar vergissen in de heuveltjes?

Anyway, heb hem nog niet gelopen. Hou het zelf voorlopig nog bij 10Km lopen, heb alleen moeite om er ook echt voor te trainen. Dit jaar 2 stuks gelopen in 56:20 (CPC) en 55:56 (LVML), zit dus nog wel een beetje rek in als ik ook echt ga trainen ervoor. Alleen ligt daar echt het probleem voor de CPC van 2010 heb ik wel een doel gezet van 50 minuten.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_74748738
Ik denk dat bij de Zevenheuvelenloop wel veel mensen een (veel) te hoge tijd opgeven. Deels onbewust: je moet je al zo vroeg inschrijven om er op tijd bij te zijn, dat je op dat moment nog niet goed kunt inschatten hoe je vorm in het najaar zal zijn. Je vult dus je streeftijd in, maar vervolgens train je toch wat minder hard dan gepland, of krijgt tussendoor een blessure, of een griepje, en loopt uiteindelijk op de dag van de wedstrijd een stuk langzamer dan je had opgegeven.

En deels bewust: mensen hebben geen zin om drie kwartier te staan kleumen voordat ze kunnen starten, en geen zin om vervolgens door de drukte niet goed te kunnen doorlopen. En geven dus een te snelle tijd op om dat te kunnen vermijden. Waardoor ze de verstoppingsgraad van het parcours alleen maar nog erger maken, maar toch gebeurt het.

Het lijkt mij inderdaad verstandig dat ze voortaan mensen gaan indelen op basis van hun tijd van het jaar daarvoor, of een tijd gelopen bij een of andere wedstrijd in het voorjaar.
pi_74750157
Nou ja, bij de CPC hebben ze het sinds dit jaar ideaal geregeld.

Je moet 'bewijzen' dat je de laatste 2/3 jaar een bepaalde tijd gelopen hebt op de halve, dan mag je in dat vak starten. Was het bij de voorgaande editie dan is dat voldoende, dan zoeken zij het terug en anders kan je gewoon bewijs mailen. Dat is een eerlijker en beter systeem, want ik blijf erbij dat het voor iedereen idealer is als je met mensen staat die jouw tempo gaan lopen.
Jack does it in real time...
  maandag 16 november 2009 @ 16:09:22 #179
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_74750790
Is het jullie trouwens ook opgevallen dat die touwtjes aan de medaille nogal karig waren? Ik had het vermoeden dat ze gewoon dezelfde als vorig jaar gebruikt hadden, en heb het net even nagekeken. Precies dezelfde bandjes. Weet niet of dat altijd zo is, maar het ziet er echt uit alsof het een jaar in een doos heeft liggen verstoffen. Hecht er verder niet veel waarde aan, maar toch, het viel me op
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  maandag 16 november 2009 @ 16:10:14 #180
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_74750812
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:48 schreef DeeBee het volgende:

Je moet 'bewijzen' dat je de laatste 2/3 jaar een bepaalde tijd gelopen hebt op de halve, dan mag je in dat vak starten. Was het bij de voorgaande editie dan is dat voldoende, dan zoeken zij het terug en anders kan je gewoon bewijs mailen. Dat is een eerlijker en beter systeem, want ik blijf erbij dat het voor iedereen idealer is als je met mensen staat die jouw tempo gaan lopen.
Behalve als je in een jaar zo'n grote sprong voorwaarts maakt dat je weldegelijk veel sneller kunt lopen dan het voorgaande jaar...

Ik liep dit jaar 1.22 (na een blessure)...volgend jaar wil ik toch meer richting 1.10/ 1.15...Ik zou dan tussen veel langzamere deelnemers moeten starten...

Ik betwijfel of er een ideaal systeem is hiervoor...behalve een beroep doen op iedereens eerlijkheid...
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_74751379
Tsja, dat is dus in uitzonderlijke gevallen zo (dus blessures of als je nog echt beginner bent dat je zulke grote stappen kan maken), maar dan kan je dus tussentijds al een keer een 15 kilometer lopen dit jaar bijv. en die tijd dan toch gebruiken? En een paar minuten bandbreedte hou je sowieso, 1:15-1:20 zou prima een startvak kunnen zijn. Ze kunnen makkelijk kijken naar de verdeling van het aantal mensen zo ongeveer, dan doen ze desnoods maar meer startvakken...dan is het nog iets beter.
Jack does it in real time...
  maandag 16 november 2009 @ 16:41:42 #182
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_74751789
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:27 schreef DeeBee het volgende:
tekst

Ze kunnen makkelijk kijken naar de verdeling van het aantal mensen zo ongeveer, dan doen ze desnoods maar meer startvakken...dan is het nog iets beter.
dan wordt de start procedure te lang denk ik
  maandag 16 november 2009 @ 16:54:02 #183
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_74752179
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:41 schreef ForrestX het volgende:

[..]

dan wordt de start procedure te lang denk ik
En je bent denk wel aardig wat arbeidstijd kwijt als je 25000 man moet gaan controleren op eerder behaalde resultaten
pi_74752695
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:54 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

En je bent denk wel aardig wat arbeidstijd kwijt als je 25000 man moet gaan controleren op eerder behaalde resultaten
Zal vast wel te automatiseren zijn in combinatie met sites als uitslagen.nl
pi_74753591
quote:
Op maandag 16 november 2009 15:48 schreef DeeBee het volgende:

Helemaal mee eens hoor, bij de lvml ('maar' 3000 lopers) hadden ze netjes tijdsaanduidingen langs de kant gehouden, maar ja zolang niemand zich daar aan houdt (of zichzelf beter acht) blijft het inhalen geblazen.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_74764233
Ik startte vanuit het blauwe startvak en ik had het idee dat er daar dit jaar minder 'langzame' lopers in stonden dan vorig jaar. Ook na de start heb ik minder mensen zien dribbelen in de eerste twee kilometers dan in de afgelopen twee keer dat ik meedeed. Dus misschien werkt het inschrijfsysteem al beter. Alle 30.000 inschrijvingen worden door één man verwerkt, dus handmatig controleren van de opgegeven tijden zit er niet in denk ik.

Zoals ik al eerder in dit topic schreef was ik dit jaar niet zo goed getraind als vorige keren, maar toch liep ik maar iets langzamer (dit jaar 56.45 tegen 56.24 en 55.26 in resp. 2007 en 2008). Het voelde geen moment echt lekker, dus ik kan eigenlijk wel tevreden zijn als dit blijkbaar mijn basisconditie is.

De filmpjes staan trouwens ook online zag ik. Minimaal drie camerastandpunten bij elk meetpunt, best wel veel!
And there was much rejoicing.
  maandag 16 november 2009 @ 23:03:37 #187
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_74767143
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:03 schreef SuperSiem het volgende:
Ik startte vanuit het blauwe startvak en ik had het idee dat er daar dit jaar minder 'langzame' lopers in stonden dan vorig jaar. Ook na de start heb ik minder mensen zien dribbelen in de eerste twee kilometers dan in de afgelopen twee keer dat ik meedeed. Dus misschien werkt het inschrijfsysteem al beter. Alle 30.000 inschrijvingen worden door één man verwerkt, dus handmatig controleren van de opgegeven tijden zit er niet in denk ik.

Zoals ik al eerder in dit topic schreef was ik dit jaar niet zo goed getraind als vorige keren, maar toch liep ik maar iets langzamer (dit jaar 56.45 tegen 56.24 en 55.26 in resp. 2007 en 2008). Het voelde geen moment echt lekker, dus ik kan eigenlijk wel tevreden zijn als dit blijkbaar mijn basisconditie is.

De filmpjes staan trouwens ook online zag ik. Minimaal drie camerastandpunten bij elk meetpunt, best wel veel!
jezus waar haal je het vandaan zeg

de foto's staan er trouwens ook op. Echt hilarisch om te zien hoe iedereen er op staat Overigens vind ik het wel een goede zaak dat deze gewoon in het groot te downloaden zijn. Zou het ook leuk vinden als dit bij andere evenementen ook mogelijk is, wil daar best 1 of 2 euro extra inschrijfgeld voor betalen. Vraag me af hoeveel mensen nou echt een foto bestellen buiten een marathon prestatie om.
  maandag 16 november 2009 @ 23:24:10 #188
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_74768021
Waar staan de foto's? Ik vind alleen maar video's?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 16 november 2009 @ 23:40:33 #189
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_74768699
http://www.aktiefoto.nl/projecten/20091115-7h/20091115-7h.asp

btw, als je deze foto ziet, denk je ook maar dat het een gewone deelnemer is, maar het is wel gewoon de snelste van het veld Hij heeft eigenlijk totaal niet de looks van een topatleet. De spieren zijn niet echt duidelijk gedefinieerd, ook niet heel groot. Eigenlijk heel normaal. Maar hoe die vezels van binnen zitten is echt zo effectief. Ik wou dat ik ze had!

Deze is ook mooi om te zien Het lijkt net alsof ze springen, wat eigenlijk niet heel gek is met die snelheden van hun.

dinsdag 17 november 2009 @ 08:29:37 #190
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  dinsdag 17 november 2009 @ 08:31:05 #191
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_74782681
1:14:43 hier en nog steeds spierpijn
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:13:51 #193
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_74783197
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:40 schreef beertenderrr het volgende:

btw, als je deze foto ziet, denk je ook maar dat het een gewone deelnemer is, maar het is wel gewoon de snelste van het veld Hij heeft eigenlijk totaal niet de looks van een topatleet. De spieren zijn niet echt duidelijk gedefinieerd, ook niet heel groot. Eigenlijk heel normaal. Maar hoe die vezels van binnen zitten is echt zo effectief. Ik wou dat ik ze had!

[ afbeelding ]
Deze man heeft toch beste bovenbenen hoor! Check zijn rechter been...dat is niet mis!
  dinsdag 17 november 2009 @ 15:19:39 #194
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_74783359
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:13 schreef ForrestX het volgende:

[..]

Deze man heeft toch beste bovenbenen hoor! Check zijn rechter been...dat is niet mis!
Dat heb ik ook!

alleen bij mij zijn niet zoveel spieren
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
  dinsdag 17 november 2009 @ 16:46:36 #195
48695 Grollie
Run Forrest, Run!
pi_74786063
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:40 schreef beertenderrr het volgende:

Deze is ook mooi om te zien Het lijkt net alsof ze springen, wat eigenlijk niet heel gek is met die snelheden van hun.

[ afbeelding ]
Dat is mij ook al eens opgevallen, foto's die van mezelf zijn genomen tijdens loopjes heb ik altijd wel een voet aan de grond, maar de echt snelle lopers hebben zo'n kort kontaktmoment dat ze veel vaker zwevend op de foto staan...
Op de kortere afstanden probeer ik dat nu ook meer te doen door naar een middenvoetlanding te gaan ipv haklanding. Dan loop je veel actiever en ook sneller, alleen je kuiten moet je er goed voor trainen! Ik had echt spierpijn toen ik het voor het eerst probeerde, maar kon merken dat mijn km tijd stukken omlaag ging met die techniek.
Carpe Diem
pi_74790226
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 08:29 schreef JortK het volgende:
Zijn jullie hier
Kom ik dus ook net achter .
Net even een rustige duurloop van een uur met hartslag 150 gelopen. Dat was dan 10.4km
Sinds ik 3 dagen per week 2x25km fiets (van/naar werk) kom ik alleen niet zo vaak toe aan hardlopen. Dus weer even rustig opbouwen zodat mijn lichaam kan wennen aan nog meer sporten...
  dinsdag 17 november 2009 @ 19:21:08 #197
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_74790556
Ik dacht dit weekend dat Born to Run wel een leuk luisterboek was voor tijdens het hardlopen (http://www.amazon.com/Bor(...)eatest/dp/0307266303), gaat het eerste hoofdstuk alleen maar over blessures en hoe mensen niet zijn gebouwd op hardlopen, en hoe 8 van de 10 hardlopers ieder jaar een blessure heeft. Gezellig!
Ik ga weer een rondje...
I'm just a girl in the world.
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:10:56 #198
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_74794783
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:46 schreef ForrestX het volgende:
Leest iemand hier Runners World (magazine)? ZO ja, is het wat?

[ afbeelding ]
niemand ervaring met dit blad?
  dinsdag 17 november 2009 @ 21:50:35 #199
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_74796594
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:10 schreef ForrestX het volgende:

[..]

niemand ervaring met dit blad?
Ja, ik.

En ik vind het erg leuk om te lezen. Verder ben ik nog iets teveel loopn00b om erg over de inhoud te kunnen oordelen denk ik.
pi_74797586

youtube filmpje hier. Wel opvallend in het fimpje, je hoort de spannende finish van de mannen, terwijl er nog duizenden mensen staan te wachten tot zij eindelijk mogen starten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')