Alleen is dit niet Disney, maar een leuk gevalletje realiteit.quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:07 schreef timbob het volgende:
Mooi verhaal. Met het soort moraal dat Disney ook gebruikt.
Dat ze van hun praatjes af zijn is maar tijdelijk, maar dat we ze met hun (huidige) situatie kunnen confronteren kan decennia lang duren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:18 schreef eleusis het volgende:
Dat is inderdaad wel mooi aan zo'n crisis, een hoop mensen zijn van hun praatjes af.
Helaas maar tijdelijk...
Ja vind je het gek? Alleen vrienden kies je zelf uit... maar niet hun vrienden die je regelmatig tegenkomt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:34 schreef bas-beest het volgende:
"Een vriend van een vriend"... tuurlijk...
Ook niet lang meer dus, zometeen mag hij naar de bijstand, 600nogiets euro.quote:Op dinsdag 3 november 2009 06:03 schreef PjotrXII het volgende:
Gelijk heeft ie. Nu gaat hij nog 70% van 4.500 eu vangen.
Op zich heeft hij dus wel gelijk dat werkloos zijn een keuze is... Tenminste, als je er voor kiest niet een baan te nemen op lager niveau.quote:Op dinsdag 3 november 2009 02:05 schreef Paginabeheerder het volgende:
Hij wist het zeker; werkeloos zijn is een keuze want voor wie echt zocht was er wel werk.
[...]
Kort geleden zag ik hem weer, klagend dat hem geen baan op zijn niveau werd aangeboden. Ja een paar kutbaantjes als verhuizer of bij de gemeentelijke plantsoenendienst...
Helaas... 70% van je laatstverdiende inkomen, maar dat laatstverdiende inkomen is gemaximeerd op 185 euro per dag.quote:Op dinsdag 3 november 2009 06:03 schreef PjotrXII het volgende:
Gelijk heeft ie. Nu gaat hij nog 70% van 4.500 eu vangen.
Per werkdag bedoel je? Anders kom ik nog op 185 euro x 31 dagen = 5735 euro bruto..quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Helaas... 70% van je laatstverdiende inkomen, maar dat laatstverdiende inkomen is gemaximeerd op 185 euro per dag.
Uiteraard per werkdag... (en daar dan 70% van (de eerste maanden 75%))quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:30 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Per werkdag bedoel je? Anders kom ik nog op 185 euro x 31 dagen = 5735 euro bruto..
Ik denk dat ze bij het CWI vooral naar je diploma's kijken en die heeft ie mogelijk niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:18 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt me vreemd dat iemand "van het hogere middenkader" baantjes in de plantsoenendienst of als verhuizer krijgt aangeboden. Wie biedt hem die dan aan? Niet het arbeidsbureau, die kijken naar vooropleiding en werkervaring. Ook zal hij er zelf niet op solliciteren.
Het UWV werkbedrijf is bagger imho. Beter is het om zelf te zoeken en niet teveel noten op je zang te hebben. Geschikt werk aanpakken en niet te moeilijk doen over de arbeidsvoorwaarden, als je geschikt bevonden bent en ze willen je graag houden is je onderhandelingspositie een stuk beter.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:00 schreef SilverMane het volgende:
[..]
Ik denk dat ze bij het CWI vooral naar je diploma's kijken en die heeft ie mogelijk niet.
Hoe heb jij dat eigenlijk gedaan? Hij had, als ik me goed herinner, vrij snel weer een nieuwe baan. Of vergis ik me (sorry dan!)?quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het UWV werkbedrijf is bagger imho. Beter is het om zelf te zoeken en niet teveel noten op je zang te hebben. Geschikt werk aanpakken en niet te moeilijk doen over de arbeidsvoorwaarden, als je geschikt bevonden bent en ze willen je graag houden is je onderhandelingspositie een stuk beter.
Dat dus, na een paar maanden werk ben je alles weer vergetenquote:
Klopt ik had vrij snel weer werk. Technische beroepen doen het nog steeds relatief goed. Ik heb nu wel niet mijn droom baan maar het is leuk en leerzaam en belangrijker ik kan up to date blijven. Als de markt ooit weer aantrekt sta ik dan nog steeds vooraan. Mijn oude werkgever polst nog wel eens mijn interesse, mocht het weer beter gaan dan zou ik terug kunnen, maar of ik dat dan nog wilquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe heb jij dat eigenlijk gedaan? Hij had, als ik me goed herinner, vrij snel weer een nieuwe baan. Of vergis ik me (sorry dan!)?
quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:47 schreef capricia het volgende:
Goed dat je dat schrijft. Ik denk dat er wel meer mensen zonder baan komen te zitten.
En ook vind ik dat je snel weer je schouders eronder gezet hebt. Complimenten daarvoor.
Jij bent nog single?quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:47 schreef capricia het volgende:
Goed dat je dat schrijft. Ik denk dat er wel meer mensen zonder baan komen te zitten.
En ook vind ik dat je snel weer je schouders eronder gezet hebt. Complimenten daarvoor.
Preciesquote:Op dinsdag 3 november 2009 02:18 schreef AryaMehr het volgende:
De gemiddelde Fok!er in voeten uit. Klagen over allerlei zaken, totdat dergelijke dingen ze zelf overkomen. Karma is a bitch zullen we maar zeggen.
Voor mij heeft het ook twee kanten; ik vind het heerlijk dat hij nu even zeven kleuren schijt om iets waar hij zelf altijd zo'n stellig oordeel over had.quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:01 schreef BeamofLight het volgende:
Vind het toch altijd wel lastig zo'n verhaal. Het heeft twee kanten voor mij:
1) zo'n blaaskaak zien gaan is altijd wel gniffelen
2) zelf heb ik ook een goed betaalde baan, maar ook in een branche die zeer conjunctuurgevoelig is. Wat als mij nou zoiets zou overkomen? You never know...
Slachtoffer wordt iedereen een keer ook jij.quote:Op woensdag 4 november 2009 02:58 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Voor mij heeft het ook twee kanten; ik vind het heerlijk dat hij nu even zeven kleuren schijt om iets waar hij zelf altijd zo'n stellig oordeel over had.
Anderzijds is het geen echte kwaaie vent. Ik zie hem graag even zweten, maar hoop ergens wel dat hij nog voor de poorten van de hel net op tijd weer een goede baan krijgt waardoor hij behoudt wat hij heeft opgebouwd.
Voor mij is het genoeg dat hij nu even ziet dat de wereld soms iets anders in de praktijk in elkaar steekt, dan hij voordien dacht. Laat hem lekker zweten, maar hij hoeft van mij geen slachtoffer te zijn van de crisis. Liever heb ik dat het voor hem alleen even een leermoment is.
Ik kan hierop geen duidelijk antwoord geven, zoals gezegd; het is een vriend van een vriend... ik ken hem wel een beetje maar spreek hem niet regelmatig.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:18 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt me vreemd dat iemand "van het hogere middenkader" baantjes in de plantsoenendienst of als verhuizer krijgt aangeboden. Wie biedt hem die dan aan? Niet het arbeidsbureau, die kijken naar vooropleiding en werkervaring. Ook zal hij er zelf niet op solliciteren.
Zeker weten, ik was al vaker het slachtoffer en heb de bodem van de put meermaals gezien.quote:Op woensdag 4 november 2009 03:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Slachtoffer wordt iedereen een keer ook jij.
Waarom dan dat misplaatse amusement?quote:Op woensdag 4 november 2009 03:24 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Zeker weten, ik was al vaker het slachtoffer en heb de bodem van de put meermaals gezien.
Juist daarom zal ik in tijden dat het me goed gaat, me niet arrogant gedragen. Ons vangnet van de bijstand heeft mij ook meer dan eens gered. Als free-lancer weet ik hier alles van af. Zelf ben ik momenteel ook weer even afhankelijk van de aanvullende bijstand. En over een paar maanden heb ik weer werk genoeg...
En dat is het verschil... beseffen dat ons sociale vangnet er niet alleen is voor de uitvreters, maar dat bijna iedereen hier soms is op aangewezen..... of de arrogantie hebben mensen te veroordelen omdat ze soms van de sociale ruif moeten eten. Mij hoor je niet klagen hoor, wanneer ik zo nu en dan in een hoger tarief val... ik heb het er graag voor over!
Als je hem nog niet kent, ben je met je wisselende inkomsten misschien gebaat bij deze Fok!-tip over belastingmiddeling.quote:Op woensdag 4 november 2009 03:24 schreef Paginabeheerder het volgende:
Mij hoor je niet klagen hoor, wanneer ik zo nu en dan in een hoger tarief val... ik heb het er graag voor over!
Omdat hij zich wel erg arrogant gedroeg over mensen in de bijstand.quote:Op woensdag 4 november 2009 03:32 schreef sig000 het volgende:
[..]
Waarom dan dat misplaatse amusement?
Bedankt voor de tip dvr!quote:Op woensdag 4 november 2009 04:19 schreef dvr het volgende:
[..]
Als je hem nog niet kent, ben je met je wisselende inkomsten misschien gebaat bij deze Fok!-tip over belastingmiddeling.
Right on sig.quote:Op dinsdag 3 november 2009 04:48 schreef sig000 het volgende:
Een mens maakt keuzes in zijn leven en soms pakken die verkeerd uit.
Je plaatst dat op een forum en krijgt dan commentaar van mensen die nog nooit enig risico hebben genomen
Het is ook maar net de manier waarop. Op staande voet wil je niet meemaken, maar een reorganisatie met een premie mee, kan best een goede spreekwoordelijke schop onder je hol zijn als je vastgeroest zit binnen je huidige functie.quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:10 schreef capricia het volgende:
Als ik ontslagen zou worden met een beetje premie, zou ik mijn geluk op de beurs zoeken...ik hoop trouwens niet dat ik het ooit mag meemaken, maar je weet maar nooit.
Daarom kun je beter vooraan in de crisis ontslagen worden wanneer er nog geld is, dan als laatste als alles al op is.quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is ook maar net de manier waarop. Op staande voet wil je niet meemaken, maar een reorganisatie met een premie mee, kan best een goede spreekwoordelijke schop onder je hol zijn als je vastgeroest zit binnen je huidige functie.
Ik zou er ook niet echt rouwig om zijn. De druk om iets echt beters te zoeken is een stuk lager als je veilig zit op je functie. Als ontslag dreigt, is die druk groter en er zijn genoeg mensen die juist onder druk betere beslissingen nemen.
Je kunt ook beter in de 1e ronde er uit vliegen, dan nog een tijd door te kabbelen in een aftakelende organisatie. Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom kun je beter vooraan in de crisis ontslagen worden wanneer er nog geld is, dan als laatste als alles al op is.
Maar met iedere cent die ik mee zou krijgen, zou ik mijn geluk zoeken...nee heb je!
Hij is geen vriend, maar een vriend van een vriend... tegelijkertijd mag ik hem wel. Ik wens hem alles goeds toe, maar moet ook erkennen dat ik ervan geniet dat hij zich zelf enorm tegenkomt.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:13 schreef FP128 het volgende:
Heel vervelend voor die vriend van je maar zoals je ziet: Hoogmoed komt voor de val en.... straks als hij in de bijstand zit na de ww periode dan moet hij zelfs werk accepteren die mischien ver beneden zijn stand is. Doet hij dat niet dan wordt hij ook nog gekort, uitgaande dat hij onder de 40 jaar is want in die leeftijdscategorie is men nogal erg streng inzake het toepassen van de nieuwe gemeenteregels die zeggen dat elke uitkeringstrekker die in principe medisch gezond is,aan het werk moet en werk dient te accepteren dat hem wordt voorgelegd. Passend werk is er niet meer bij.
De werkhistorie komt pas ter sprake wanneer je een lange tijd voor een bedrag hebt gewerkt... niet als je een jobhopper bent. Alleen de laatste baan doet terzake. De rest hooguit een klein beetje.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:15 schreef dramatiek het volgende:
paar maanden geleden....4500 euro....dan heeft hij geen werkhistorie gehad anders liep zijn WW nu niet af. Is hij op de arbeidsmarkt begonnen met 4500 ofoz?
1 troost heeft ie, tegelijk met hem overkomt heleboel andere patsers hetzelfde.quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:37 schreef Paginabeheerder het volgende:
maar moet wel af en toe zijn kop stoten om zich kunnen in te leven in andere mensen.
Dat hangt van je situatie af, als je een gezin te onderhouden hebt denk je er misschien wel heel anders over.quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:13 schreef Halcon het volgende:
Ik zou er ook niet echt rouwig om zijn.
wij hebben ook zo'n figuur hier wonen. 4x per jaar op vakantie, dikke BMW voor de deur, luxe luxe luxe en de rest van de buurt maar uithonen. Paupers.....quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:37 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
Hij is geen vriend, maar een vriend van een vriend... tegelijkertijd mag ik hem wel. Ik wens hem alles goeds toe, maar moet ook erkennen dat ik ervan geniet dat hij zich zelf enorm tegenkomt.
Ik hoop dat hij het op de lange duur wel redt, maar dat hij in tussen tijd zijn vooroordelen van zichzelf moet afzetten. Maar hij is geen enorme eikel... maar moet wel af en toe zijn kop stoten om zich kunnen in te leven in andere mensen.
niet helemaal waar. Ook als jobhopt tellen de jaren gewoon mee. Als er maar meer dan 52 dagen gewerkt isquote:Op zaterdag 7 november 2009 03:40 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
De werkhistorie komt pas ter sprake wanneer je een lange tijd voor een bedrag hebt gewerkt... niet als je een jobhopper bent. Alleen de laatste baan doet terzake. De rest hooguit een klein beetje.
Mmmmm.... met 1700 euro per maand zou ik prima rond kunnen komen, sterker nog ik ken genoeg mensen die een gat ik de lucht zouden springen als ze dat bedrag zouden verdienen bij de baas.quote:Op zaterdag 7 november 2009 04:55 schreef dimage het volgende:
Meneer heeft geen werk meer, leeft van max 1680 euro per maand
....
Raar toch dat niemand hier in de buurt medelijden met hem heeft.
Hangt af van de situatie. Ik zie voor mezelf voldoende perspectief op de arbeidsmarkt om iets beters te vinden en heb een aardige buffer voor tijden van tegenslag. Mensen die het minder goed hebben geregeld, zullen er wel rouwig om zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 7 november 2009 04:06 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat hangt van je situatie af, als je een gezin te onderhouden hebt denk je er misschien wel heel anders over.
En na zo'n opmerking vind je het nog vreemd dat je niet serieus genomen wordt?quote:Op zaterdag 7 november 2009 12:30 schreef macondo het volgende:
Aha, de vriend van een vriend. Is dat diezelfde kerel die de zoon van je vader is, maar niet je broer?
Dat is waar, maar weinig patsers geven hun problemen toe.quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:44 schreef sig000 het volgende:
[..]
1 troost heeft ie, tegelijk met hem overkomt heleboel andere patsers hetzelfde.
Ach.. ik weet het niet... die gast bij jou uit de buurt heeft schijnbaar zijn trots uit het verkeerde gehaald... namelijk de financieën. Misschien is dit naar zijn hoofd gestegen, maar tegelijkertijd is het best wel sneu.quote:Op zaterdag 7 november 2009 04:55 schreef dimage het volgende:
[..]
wij hebben ook zo'n figuur hier wonen. 4x per jaar op vakantie, dikke BMW voor de deur, luxe luxe luxe en de rest van de buurt maar uithonen. Paupers.....
Meneer heeft geen werk meer, leeft van max 1680 euro per maand, BMW bleek leasebak te zijn, huis staat nu te koop, 4x per jaar op vakantie is nu costa cuisine geworden.
Het zonnebankbruin is omgeruild voor melkwit.
Raar toch dat niemand hier in de buurt medelijden met hem heeft.
nee hoor, de werkgever ziet in dat deze persoon te zwaar is voor de functie en omdat hij in principe goed is voor .4500+ salarissen weet de werkgever dat deze persoon gelijk verdwenen is als de kans zich voordoet.quote:Op zaterdag 7 november 2009 02:04 schreef Halcon het volgende:
Deel het maar door 10. Iemand die 4.500 verdiende, kan echt wel iets vinden voor bijvoorbeeld 3.000 bruto per maand.
Ik zie het probleem niet eigenlijk... Paar maandjes kutwerk doen. So what?quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:18 schreef LXIV het volgende:
Zozo, twee dagen nodig gehad om uit te vogelen over wie het gaat, Alex?quote:Op maandag 9 november 2009 03:38 schreef Paginabeheerder het volgende:
[..]
En na zo'n opmerking vind je het nog vreemd dat je niet serieus genomen wordt?![]()
![]()
Neuh, ik kijk niet elke dag op het Forum.quote:Op maandag 9 november 2009 19:53 schreef macondo het volgende:
[..]
Zozo, twee dagen nodig gehad om uit te vogelen over wie het gaat, Alex?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |