abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74475376
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is ook maar net de manier waarop. Op staande voet wil je niet meemaken, maar een reorganisatie met een premie mee, kan best een goede spreekwoordelijke schop onder je hol zijn als je vastgeroest zit binnen je huidige functie.

Ik zou er ook niet echt rouwig om zijn. De druk om iets echt beters te zoeken is een stuk lager als je veilig zit op je functie. Als ontslag dreigt, is die druk groter en er zijn genoeg mensen die juist onder druk betere beslissingen nemen.
Daarom kun je beter vooraan in de crisis ontslagen worden wanneer er nog geld is, dan als laatste als alles al op is.
Maar met iedere cent die ik mee zou krijgen, zou ik mijn geluk zoeken...nee heb je!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74475397
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Daarom kun je beter vooraan in de crisis ontslagen worden wanneer er nog geld is, dan als laatste als alles al op is.
Maar met iedere cent die ik mee zou krijgen, zou ik mijn geluk zoeken...nee heb je!
Je kunt ook beter in de 1e ronde er uit vliegen, dan nog een tijd door te kabbelen in een aftakelende organisatie. Helemaal mee eens.

De beurs is nu ook wel interessant. Heel veel verliezen kun je haast niet op (middel)lange termijn.... Tenminste, dat denk ik.
  zaterdag 7 november 2009 @ 03:37:11 #53
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_74475877
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:13 schreef FP128 het volgende:
Heel vervelend voor die vriend van je maar zoals je ziet: Hoogmoed komt voor de val en.... straks als hij in de bijstand zit na de ww periode dan moet hij zelfs werk accepteren die mischien ver beneden zijn stand is. Doet hij dat niet dan wordt hij ook nog gekort, uitgaande dat hij onder de 40 jaar is want in die leeftijdscategorie is men nogal erg streng inzake het toepassen van de nieuwe gemeenteregels die zeggen dat elke uitkeringstrekker die in principe medisch gezond is,aan het werk moet en werk dient te accepteren dat hem wordt voorgelegd. Passend werk is er niet meer bij.
Hij is geen vriend, maar een vriend van een vriend... tegelijkertijd mag ik hem wel. Ik wens hem alles goeds toe, maar moet ook erkennen dat ik ervan geniet dat hij zich zelf enorm tegenkomt.
Ik hoop dat hij het op de lange duur wel redt, maar dat hij in tussen tijd zijn vooroordelen van zichzelf moet afzetten. Maar hij is geen enorme eikel... maar moet wel af en toe zijn kop stoten om zich kunnen in te leven in andere mensen.
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
  zaterdag 7 november 2009 @ 03:40:38 #54
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_74475906
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 14:15 schreef dramatiek het volgende:
paar maanden geleden....4500 euro....dan heeft hij geen werkhistorie gehad anders liep zijn WW nu niet af. Is hij op de arbeidsmarkt begonnen met 4500 ofoz?
De werkhistorie komt pas ter sprake wanneer je een lange tijd voor een bedrag hebt gewerkt... niet als je een jobhopper bent. Alleen de laatste baan doet terzake. De rest hooguit een klein beetje.
pi_74475937
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 03:37 schreef Paginabeheerder het volgende:

maar moet wel af en toe zijn kop stoten om zich kunnen in te leven in andere mensen.
1 troost heeft ie, tegelijk met hem overkomt heleboel andere patsers hetzelfde.
  zaterdag 7 november 2009 @ 04:06:12 #56
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_74476054
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:13 schreef Halcon het volgende:

Ik zou er ook niet echt rouwig om zijn.
Dat hangt van je situatie af, als je een gezin te onderhouden hebt denk je er misschien wel heel anders over.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 7 november 2009 @ 04:55:09 #57
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_74476181
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 03:37 schreef Paginabeheerder het volgende:

[..]

Hij is geen vriend, maar een vriend van een vriend... tegelijkertijd mag ik hem wel. Ik wens hem alles goeds toe, maar moet ook erkennen dat ik ervan geniet dat hij zich zelf enorm tegenkomt.
Ik hoop dat hij het op de lange duur wel redt, maar dat hij in tussen tijd zijn vooroordelen van zichzelf moet afzetten. Maar hij is geen enorme eikel... maar moet wel af en toe zijn kop stoten om zich kunnen in te leven in andere mensen.
wij hebben ook zo'n figuur hier wonen. 4x per jaar op vakantie, dikke BMW voor de deur, luxe luxe luxe en de rest van de buurt maar uithonen. Paupers.....

Meneer heeft geen werk meer, leeft van max 1680 euro per maand, BMW bleek leasebak te zijn, huis staat nu te koop, 4x per jaar op vakantie is nu costa cuisine geworden.

Het zonnebankbruin is omgeruild voor melkwit.

Raar toch dat niemand hier in de buurt medelijden met hem heeft.
pi_74476582
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 03:40 schreef Paginabeheerder het volgende:

[..]

De werkhistorie komt pas ter sprake wanneer je een lange tijd voor een bedrag hebt gewerkt... niet als je een jobhopper bent. Alleen de laatste baan doet terzake. De rest hooguit een klein beetje.
niet helemaal waar. Ook als jobhopt tellen de jaren gewoon mee. Als er maar meer dan 52 dagen gewerkt is

Als u aan deze voorwaarden voldoet, komt u in aanmerking voor een korte basisuitkering gedurende 3 maanden. Om in aanmerking te komen voor een langere uitkering moet u ook voldoen aan de zogenaamde 4-uit-5-jareneis. Dit houdt in dat u in de laatste 5 kalenderjaren vóórafgaand aan het jaar van uw ontslag, minimaal 4 jaren heeft gewerkt. Als u in enig jaar 52 dagen of meer gewerkt heeft, telt dit jaar overigens volledig mee.

De totale lengte van uw WW-uitkering hangt af van uw totale arbeidsverleden. Elk jaar arbeidsverleden geeft recht op 1 maand uitkering. Een werknemer met een arbeidsverleden van 9 jaar heeft dus recht op 9 maanden WW. De maximale duur van de WW bedraagt 38 maanden.

http://www.ontslag.nl/wwuitkering?p=wwuitkering
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  zaterdag 7 november 2009 @ 12:30:45 #59
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_74479035
Aha, de vriend van een vriend. Is dat diezelfde kerel die de zoon van je vader is, maar niet je broer?
Overal verstand van.
pi_74486362
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 04:55 schreef dimage het volgende:

Meneer heeft geen werk meer, leeft van max 1680 euro per maand

....

Mmmmm.... met 1700 euro per maand zou ik prima rond kunnen komen, sterker nog ik ken genoeg mensen die een gat ik de lucht zouden springen als ze dat bedrag zouden verdienen bij de baas.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_74491810
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 04:06 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat hangt van je situatie af, als je een gezin te onderhouden hebt denk je er misschien wel heel anders over.
Hangt af van de situatie. Ik zie voor mezelf voldoende perspectief op de arbeidsmarkt om iets beters te vinden en heb een aardige buffer voor tijden van tegenslag. Mensen die het minder goed hebben geregeld, zullen er wel rouwig om zijn inderdaad.
  maandag 9 november 2009 @ 03:38:54 #62
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_74531106
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 12:30 schreef macondo het volgende:
Aha, de vriend van een vriend. Is dat diezelfde kerel die de zoon van je vader is, maar niet je broer?
En na zo'n opmerking vind je het nog vreemd dat je niet serieus genomen wordt?
  maandag 9 november 2009 @ 03:40:46 #63
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_74531108
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 03:44 schreef sig000 het volgende:

[..]

1 troost heeft ie, tegelijk met hem overkomt heleboel andere patsers hetzelfde.
Dat is waar, maar weinig patsers geven hun problemen toe.
  maandag 9 november 2009 @ 03:50:08 #64
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_74531121
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 04:55 schreef dimage het volgende:

[..]

wij hebben ook zo'n figuur hier wonen. 4x per jaar op vakantie, dikke BMW voor de deur, luxe luxe luxe en de rest van de buurt maar uithonen. Paupers.....

Meneer heeft geen werk meer, leeft van max 1680 euro per maand, BMW bleek leasebak te zijn, huis staat nu te koop, 4x per jaar op vakantie is nu costa cuisine geworden.

Het zonnebankbruin is omgeruild voor melkwit.

Ach.. ik weet het niet... die gast bij jou uit de buurt heeft schijnbaar zijn trots uit het verkeerde gehaald... namelijk de financieën. Misschien is dit naar zijn hoofd gestegen, maar tegelijkertijd is het best wel sneu.
Een tijdelijk succes gaat wel eens met iemand aan de hol....dat is menselijk.
Mocht dit persoon ook later nog eens alle wind mee hebben, dan is het altijd prettig om hem te herinneren aan de tijd dat hij de bijstand nog wel nodig had.
Maar om hem alleen op zijn mislukkingen te wijzen gaat me te ver... herinner hem aan de momenten dat hij heeft geprofiteerd van zijn bijstand, dan heb je een veel grotere troef in handen.

Maar inderdaad, wanneer dit persoon uit jouw buurt heeft geprofiteerd van ons systeen, dan mag hij hieraan ook herinnerd worden,,, als het systeem dat hem heeft gered op economisch vlak!

En ehm... medelijden hoeven alleen de mensen te krijgen die zelf ook gevoelens hebben richting medemens.
Is hij een hufter geweest, dan hoeft je weinig te letten om hem dit te hoeven in zien.
  † In Memoriam † maandag 9 november 2009 @ 18:28:48 #65
230491 Zith
pls tip
pi_74548254
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 02:04 schreef Halcon het volgende:
Deel het maar door 10. Iemand die 4.500 verdiende, kan echt wel iets vinden voor bijvoorbeeld 3.000 bruto per maand.
nee hoor, de werkgever ziet in dat deze persoon te zwaar is voor de functie en omdat hij in principe goed is voor .4500+ salarissen weet de werkgever dat deze persoon gelijk verdwenen is als de kans zich voordoet.

Dus dan maar die andere kanditaat aannemen, die niet veel kans heeft op 4500+ werk, anders is het zonde van de investeringen die je in de persoon doet.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 9 november 2009 @ 18:44:17 #66
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_74548715
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 08:18 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt me vreemd dat iemand "van het hogere middenkader" baantjes in de plantsoenendienst of als verhuizer krijgt aangeboden. Wie biedt hem die dan aan? Niet het arbeidsbureau, die kijken naar vooropleiding en werkervaring. Ook zal hij er zelf niet op solliciteren.
Ik zie het probleem niet eigenlijk... Paar maandjes kutwerk doen. So what?
Intelligent, but fucked up.
  maandag 9 november 2009 @ 19:53:09 #67
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_74551240
quote:
Op maandag 9 november 2009 03:38 schreef Paginabeheerder het volgende:

[..]

En na zo'n opmerking vind je het nog vreemd dat je niet serieus genomen wordt?
Zozo, twee dagen nodig gehad om uit te vogelen over wie het gaat, Alex?
Overal verstand van.
  woensdag 11 november 2009 @ 01:52:37 #68
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_74593408
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:53 schreef macondo het volgende:

[..]

Zozo, twee dagen nodig gehad om uit te vogelen over wie het gaat, Alex?
Neuh, ik kijk niet elke dag op het Forum.
En nee, het ging niet over mezelf. Ik werk zelf als Freelancer en verdiende nooit zoveel als hem.
En waarom ik hem een vriend van een vriend noem... is omdat hij mijn vriend niet, maar wat ik schreef; een vriend van een vriend... iemand die ik dus langere tijd niet zie. Ik vind hem meestal wel sympathiek, maar het zou nooit een vriend van mij worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')