Dan moet je zelf de bijsluiter eens lezen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:05 schreef Slaap-lekker het volgende:
Plums
Ik moest het van me doktor iedere dag innemen, echt waar!
Iets met eigen verantwoordelijkheid.quote:Dormicum
Drug Class Description :
7,5-15 mg per dag, innemen vlak voor het slapen gaan. Ouderen: 7,5 mg per dag. Bij leverfunctiestoornissen en bij chronische respiratore insufficientie (vanwege de kans op ademhalingsdepressie) lager dan gewoonlijk doseren. Maximale gebruiksduur (zonder uitsluipen) is 2 weken.
heb je de bijsluiter wel eens gelezen van oxazepam?quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:04 schreef Ericjuh het volgende:
naar dat het zo bij jou gegaan is, maar er zijn wel degelijk mensen die baat hebben bij een spierverslapper. Keb in een stress tijd ook oxazepam gebruikt en had er veel baat bij. Ben er niet aan kapot gegaan, want ik slaap heerlijk zonder en geen stress overdag.
Vind het wel beetje raar dat jij medicijnen neemt tegen je zin in. Ik zou nooit medicijnen slikken waar ik niet achter sta.
Welke risico's moet ik me dan voorstellen of wat zal ik meemaken tijdens deze afkickprocedurequote:Op dinsdag 3 november 2009 00:20 schreef sig000 het volgende:
Vergis je niet in het afkickproces, dat kan bij een ernstige verslaving nog weleens lastiger zijn dan je denkt en niet zonder risico's
Je lichaam is gewend aan die medicatie en langzaam afbouwen is raadzaam.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:25 schreef Slaap-lekker het volgende:
[..]
Welke risico's moet ik me dan voorstellen of wat zal ik meemaken tijdens deze afkickprocedure
Dat was het ook!quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:34 schreef Diverse_Reality het volgende:
Elke dag in een roes leven, klinkt als hemel op aarde...
Je had het gewoon niet iedere dag moeten slikken.quote:
Ik vraag het me ook af, maar goed; alles kanquote:Op dinsdag 3 november 2009 00:38 schreef Saisai het volgende:
hmm.. of ik het helemaal geloof weet ik niet.
Woonde alleen toen die tijd, helaas wel!quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:43 schreef Heroinjunk het volgende:
En je ouders deden er niks tegen ofzo?
Nou en? Sowieso, ik vind het ook apart dat je bij die dokter blijft.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:46 schreef Slaap-lekker het volgende:
[..]
Woonde alleen toen die tijd, helaas wel!
Het enige wat ik aan afkickverschijnzelen voor midazolam vond zijn:quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:25 schreef Slaap-lekker het volgende:
[..]
Welke risico's moet ik me dan voorstellen of wat zal ik meemaken tijdens deze afkickprocedure
Dus als ik het goed begrijp heeft TS die medicijnen gewoon misbruikt en probeert hij van zijn eigen medicijnmisbruik een ander de schuld te geven.quote:ik weet je moet het innemen als je in bed ligt maar je wilt dat gevoel hebben, kortom ik was binnen 5 dagen verslaafd!
Beter kun je niet bij de dokter komen maar da's nu achteraf gelul.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:46 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nou en? Sowieso, ik vind het ook apart dat je bij die dokter blijft.
Is dat niet les een of twee? Neem zelf de verantwoording voor je verslaving...quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:48 schreef Stali het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp heeft TS die medicijnen gewoon misbruikt en probeert hij van zijn eigen medicijnmisbruik een ander de schuld te geven.
Succes met afkicken en heropbouw.
Of TS loopt de boel een beetje in de zeik te nemen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:48 schreef Stali het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp heeft TS die medicijnen gewoon misbruikt en probeert hij van zijn eigen medicijnmisbruik een ander de schuld te geven.
Succes met afkicken en heropbouw.
Daar kun je flink op doordraaien zonder de roes.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:48 schreef Kings het volgende:
[..]
Het enige wat ik aan afkickverschijnzelen voor midazolam vond zijn:
Onrustig worden, trillerig, gaan zweten, versneld ademhalen, slecht slapen, misselijk worden en braken.
Ja, tuurlijk. Die hele OP rammelt. TS was zgn. bij de eerste voorschrijving al angstig terwijl hij niet eens wist wat hij kreeg.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dat niet les een of twee? Neem zelf de verantwoording voor je verslaving...
Ah. Is Lambiekske weer los?quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:50 schreef mazaru het volgende:
[..]
Of TS loopt de boel een beetje in de zeik te nemen.
Doktor maakt je verslaafd, een JUNK wat zouden jullie doen!
Niet door de strot duwen maar ze zijn er wel erg makkelijk met voorschrijven.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:55 schreef Stali het volgende:
Artsen kunnen inderdaad fouten maken maar geen arts die iemand slaappillen door de strot duwt.
Tot daar ben ik 't met je eens, daarna draaf je door.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:07 schreef Salvad0R het volgende:
Zoals uit de OP blijkt bleef de dokter Dormicum (of whatever) voorgeschreven zonder dat het nodig was.
Daar heb je gelijk in. Als ik morgen bij een huisarts ga verzinnen dat ik al wekenlang niet slaap en dat er echt wat moet gebeuren dan zal ik inderdaad een inslapertje meekrijgen. Dat is niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:01 schreef sig000 het volgende:
[..]
Niet door de strot duwen maar ze zijn er wel erg makkelijk met voorschrijven.
Hoezo draaf ik door als ik stel dat doktoren 12 jaar studeren om mensen als TS juist tegen zichzelf te beschermen?quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:09 schreef sig000 het volgende:
[..]
Tot daar ben ik 't met je eens, daarna draaf je door.
Enige nuance, TS ontdekte de roes nadat hij die pillen kreeg en sommige mensen zijn nu eenmaal vatbaar voor zulke dingen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:10 schreef Stali het volgende:
TS schreef dat hij wist dat hij die pillen misbruikt vanwege die roes.
Sommige mensen hangen teveel met hun neus in de poeder en dat krijgen ze helemaal door niemand voorgeschreven. Je bent er toch echt zelf bij hoe je met genotsmiddelen omgaat want zo heeft TS die pillen gebruikt, als een lekker middeltje en wil je daar vanaf komen moet je niet het slachtoffer uit gaan hangen natuurlijk.
Dan zijn we het zelfs roerend eens want natuurlijk is het botte gein wanneer je zoiets ontdekt en zelfs van de huisarts hebt voorgekregen en dus legaal lekker pilletjes kunt slikken. Tof als je 19 jaar bent natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:14 schreef sig000 het volgende:
[..]
Enige nuance, TS ontdekte de roes nadat hij die pillen kreeg en sommige mensen zijn nu eenmaal vatbaar voor zulke dingen.
Verder heb je wel gelijk.
Toch vind ik de rol van de dokter discutabel, op je 19e mag je verwachten dat zo'n man serieus met je gezondheid bezig is.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:21 schreef Stali het volgende:
Maar ik ben niet voor de slachtofferrol en een aai over het bolletje want zo zit het leven ook niet in elkaar natuurlijk, zelfs niet als je 19 bent.
Dat heeft er weinig mee te maken, als de TS een andere slaappil had gekregen was hij daar waarschijnlijk ook verslaafd aan geraakt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:23 schreef Salvad0R het volgende:
http://www.nuzakelijk.nl/(...)nvloeden-artsen.html
Iets met topje & ijsberg .
Zeker als klopt wat in de OP staat..quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:25 schreef sig000 het volgende:
[..]
Toch vind ik de rol van de dokter discutabel, op je 19e mag je verwachten dat zo'n man serieus met je gezondheid bezig is.
Zelf weet ik inmiddels wel beter maar heb dan ook al wat meer ervaring metde medische sector in dit land.
*knip*quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:25 schreef sig000 het volgende:
[..]
Toch vind ik de rol van de dokter discutabel, op je 19e mag je verwachten dat zo'n man serieus met je gezondheid bezig is.
Zelf weet ik inmiddels wel beter maar heb dan ook al wat meer ervaring metde medische sector in dit land.
Die OP is 1 kant van het verhaal, de dokter zal waarschijnlijk een andere versie hebben.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker als klopt wat in de OP staat..
"Nee beste jongen zegt die; je moet dit medicijn minimaal 2 maand gebruiken en dan ben je van al je klachten af."
Twee maanden! Dan is iedereen wel verslaafd aan dat spul. In de bijsluiter staat iets van max. 2 weken of zo!
Dat heeft er juist heel veel mee te maken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:29 schreef APK het volgende:
[..]
Dat heeft er weinig mee te maken, als de TS een andere slaappil had gekregen was hij daar waarschijnlijk ook verslaafd aan geraakt.
inderdaad.quote:Op dinsdag 3 november 2009 01:42 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat heeft er juist heel veel mee te maken.
Al zou het niet uitmaken welke soort medicatie hij voorgeschreven kreeg, het gaat er om dat de dokter in kwestie handelt vanuit eigenbelang, niet vanuit het belang van de patiënt.
Kan je minachtend doen over de TS, maar bij mijn weten gaat het er bij de geneeskunde juist om om individuen te helpen, niet minderwaardig te achten.
Jij bent wel een langzame leerling he?quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:43 schreef Slaap-lekker het volgende:
Hi,
Heb vannacht zoals ik gisteravond al zei mijn laaste pilletje dormicum gehad.
Ik ben en blijf besloten om ermee te stoppen, kon vandaag mijn herhaal recept ophalen, niet gedaan en ga het ook niet doen!
Ik heb momenteel pauze van me werk en ga vanavond uitgebreid hardlopen, dit omdat ik vanavond goed uitgeput ben. Het is nu al druk in me hoofd - alleen het idee dat je de tabletten vanavond niet zal hebben.
Op de vraag van verschillende reacties op het andere topic (had 2 geopend) zal ik blijven posten hoe het mij afgaat.
Ook zal ik vragen beantwoorden met het doel om mensen nooit aan deze troep te laten beginnen!
Er wordt steeds aangegeven dat ik het mezelf moet aanrekeken, daar ben ik het deels mee eens.
Ik heb ook de pillen te vaak en verkeerd genomen, en ik had me achteraf mischien ook beter moeten laten informeren - maar ik heb op de huisarts vertrouwd - en het blijkt dat je binnen een aantal dagen al verslaafd ben.
Waarom moet ik van de doktor dan minimaal 2 maanden slikken en waarom grijpt de doktor niet in maar geeft hij me telekens een hrehaal recept.
Niettemin erken ik en dat blijkt nu maar dat ik snel verslaafd raak aan zulke troep.
Ik zal dan ook niet meer, of veel alchol drinken of gelijkmatige tabletten slikken NEVER!
Ik leg het probleen niet bij een ander, erken het maar vind het optreden van de huisartst zeer slecht !
Nu even aan het werk, post vanavond weer uitgebreid - mocht men dat hier ook willen
Groet
Tuurlijk. Want volgens jou is het de patiënt zijn schuld dat zijn dokter niet te vertrouwen is?quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:39 schreef Sj0rs het volgende:
Zoek de schuld bij jezelf niet bij de dokter.
Een dokter moet je kunnen vertrouwen, maar niet blindelings.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:57 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Tuurlijk. Want volgens jou is het de patiënt zijn schuld dat zijn dokter niet te vertrouwen is?
Dus. Als jij dood loopt te bloeden na een aanrijding ga je natuurlijk vet fucking kritisch lopen doen over de manier waarop zij je darmen weer in je maag douwen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:59 schreef mazaru het volgende:
[..]
Een dokter moet je kunnen vertrouwen, maar niet blindelings.
Daar ben ik het de TS het totaal mee eens!quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:04 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dus. Als jij dood loopt te bloeden na een aanrijding ga je natuurlijk vet fucking kritisch lopen doen over de manier waarop zij je darmen weer in je maag douwen.
Natuurlijk moet een dokter blindelings kunnen vertrouwen, dat is het hele idee achter een dokter. Een dokter die niet blindelings te vertrouwen is, is zijn maatschappelijke sociale positie niet eens waard.
Dus als jouw dokter je vage pilletjes voorschrijft, dan slik jij ze zonder na te kijken wat het precies is?quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:04 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dus. Als jij dood loopt te bloeden na een aanrijding ga je natuurlijk vet fucking kritisch lopen doen over de manier waarop zij je darmen weer in je maag douwen.
Natuurlijk moet een dokter blindelings kunnen vertrouwen, dat is het hele idee achter een dokter. Een dokter die niet blindelings te vertrouwen is, is zijn maatschappelijke sociale positie niet eens waard.
Ik zeg niet dat je debiel bent. Ik zeg dat je niet van je fouten leert.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:08 schreef Slaap-lekker het volgende:
[..]
Daar ben ik het de TS het totaal mee eens!
En voor de poster ervoor, nee ben niet debiel, maar wil van die troep af, anders gaan we van de ene noot en komen we via de Valium in de andere goot want dat is het altenatief.
Het is nog altijd zo dat je zelf een oordeel kan vellen of iets wel of niet goed voor je is. Een dokter baseert zijn analyse niet op een goed uitgevoerd persoonlijk onderzoek, maar op wat hij denkt dat goed is en dat is laaaaang niet in alle gevallen goed. Vertrouw op je gevoel en niet op iemand die een papiertje heeft weten te halen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:57 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Tuurlijk. Want volgens jou is het de patiënt zijn schuld dat zijn dokter niet te vertrouwen is?
Gelukkig maken dokters nooit fouten.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:04 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Natuurlijk zou ik ze niet zomaar slikken, maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen, in goed vertrouwen. Zij denken: Die man heeft 12 jaar gestudeerd, hij zal me toch geen loer draaien?quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:13 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dus als jouw dokter je vage pilletjes voorschrijft, dan slik jij ze zonder na te kijken wat het precies is?
Jij bent wel heel erg goed van vertrouwen dan.
Ik heb het hier niet over noodsituaties. Als ik met mijn afgerukte arm op de straat lig dood te bloeden, dan is dat een heel andere situatie dan wanneer ik bij de huisarts binnen stap omdat ik zo rot slaap.
Dat er iets bruut mankeert aan het medische systeem is me al een tijdje duidelijk, maak je geen zorgen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 13:28 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Het is nog altijd zo dat je zelf een oordeel kan vellen of iets wel of niet goed voor je is. Een dokter baseert zijn analyse niet op een goed uitgevoerd persoonlijk onderzoek, maar op wat hij denkt dat goed is en dat is laaaaang niet in alle gevallen goed. Vertrouw op je gevoel en niet op iemand die een papiertje heeft weten te halen.
[..]
Gelukkig maken dokters nooit fouten.![]()
Kruip even onder je steen vandaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |