abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74336435
Hi People,

Verslaafd aan Midazolam (Dormicum) hoe maakt iemand je verslaafd en wat zijn de gevolgen in dit geval? - eigen bedrijf kwijt, HBO-opleiding niet af kunnen maken and more and more....

Ik kom op 19 jarige leeftijf bij de doktor, doktor ik heb af en toe dat ik lastig in slaapval, ik heb dan stress in me hoofd van me eigen bedrijf en daarnaast nog een druk sociaal leven, wat kan ik hier aan doen ?
Geen probleen zegt de doktor in kwestie, ik schrijf je voor 2 weken Midazolam (noem het in gevolg dormicum) voor en dan moet het over zijn. Ik vraag nog met de nadruk, is het erg verslafend - nee als je het maar verstandig gebruikt!

Die avond neem ik mijn eerste dormicum 15MG in rond 23:00 om half 12 zit ik in een echte roes, alles is mooi, het voelt geweldig maar wat ik niet wil is slapen, ik wil van dat gevoel genieten. Wat een geweldig gevoel, dit wil ik nog even meemaken.
Rond een uur of 12 in de nacht, bleek uit internet geschiedenis ben ik van horen zeggen kruipend naar mijn bed gegaan. Ik weet er achteraf niks meer van.
Dit ging vaker zo, ik weet je moet het innemen als je in bed ligt maar je wilt dat gevoel hebben, kortom ik was binnen 5 dagen verslaafd! ja onbewust ben ik een slaapjunk geworden!

Na die twee weken was ik weer bij de doktor, doktor heb "ze" op wat nu verder, ik denk namelijk dat ik hier snel aan verslaafd wordt.
Nee beste jongen zegt die; je moet dit medicijn minimaal 2 maand gebruiken en dan ben je van al je klachten af.
Kortom heb een herhaal recept gekregen zodat ik nog eens 2 maand die tabletten kon slikken en 2 maand elke dag in een roesje leefde.....wou ik dit - nee maar acepteerde het wel!
In de laatse week we zitten dan al aan het einde van die 2 maand krijg ik dat lekkere gevoel niet meer, ik slik er nu niet 1 maar 1.5 en nog een dag later 2 per avond.
De 2 maanden zijn om en bel netjes naar de doktor voor nog eens 2 maanden, geen probleem en dit was het belletje dat me jeugd zal tekeken.
Ik raak totaal verslaafd aan dormicum en laat de klanten van mijn eigen bedrijf (dat daarvoor goed liep) zitten ,de klanten haken af en er wordt geen omzet geboekt. Binnen 3 maand is mijn eigen BV met een opgebouwd kapiaal van (echtwaar) 2 ton naar de knoppen! Op de fles!
Mijn HBO studie maak ik niet meer af, ik wil alleen in het roesje leven en als ik de tabletten heb dan zit het wel goed, daar ga ik het wel mee maken.
Je raad het al, alles gaat kapot en hou niks over, alleen mijn vriendin.
Nu meer dan 2 jaar later slik ik nog steeds dormicum MAAR vanavond heb ik besloten mijn laatste tablet in te nemen. Ik wil het niet meer en mijn doktor vind het niet wijs te stoppen, ik kan morgen mijn herhaal recept gewoon vertrouwd ophalen (letterlijke woorden).
Stik erin denk ik nu, jij maakt mijn leven kapot en later maak ik mijn eigen leven kapot door die troep die jij me voorschrijft.

Ik ga vanaf vandaag per abuis stoppen met de slaap medicatie, zonder afbouw - stoppen met die hap.
Dan maar een tijd ontwenningsverschijnselen, ik zal ervan af komen met hulp van mijn vriendin die nog steeds, al bijna 4 jaar bij me is!
Zal elke dag hier de gang van zaken posten, door welke hel ik heen ga, kijk en geniet want gebruik nooit slaap medicatie, nooit !!!
Kijk hoe deze jongen van 22 door een hel gaat naardat zijn doktor hem dormicum voorschreef!

Elke dag op dit topic!

Mensen, alstublieft gebruik nooit slaapmedicatie, zoals Dormicum, oxazepam ,temazepam kortom de benzodiazepinen.
Je gaat kapot!

Ervaringen met deze troep of vragen aan mij hierover, stel of post ze!

Neem nu om 00:00 mijn laaste tablet in, SLIK en weg is die !
  maandag 2 november 2009 @ 23:58:27 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74336479
Flikker die laatste dan ook weg.
Resistance is futile.
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:01:51 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74336545
Nou, succes dan maar
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_74336570
Bijzonder verhaal.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_74336583
En dan wel nog die laatste nemen? Net rokers die stoppen, maar dit volgende week gaan doen
A man's got to do what a man's got to do.
pi_74336588
TS kan niet met medicatie omgaan. Je mag t ook niet elke dag slikken. Je dokter de schuld geven.
+ zoek hulp voor je verslaving.
I'm not a sinner.
pi_74336592
Die laaste heb ik inmiddels al ingenomen.....

Voor de laatse keer dat lekkere roesje, daarna OVER
pi_74336594
naar dat het zo bij jou gegaan is, maar er zijn wel degelijk mensen die baat hebben bij een spierverslapper. Keb in een stress tijd ook oxazepam gebruikt en had er veel baat bij. Ben er niet aan kapot gegaan, want ik slaap heerlijk zonder en geen stress overdag.

Vind het wel beetje raar dat jij medicijnen neemt tegen je zin in. Ik zou nooit medicijnen slikken waar ik niet achter sta.
Dit keer zonder signature
pi_74336611
pi_74336612
Plums

Ik moest het van me doktor iedere dag innemen, echt waar!

Ericjuh

Je raakt ook aan die troep verslaafd, echt waar stop er a.u.b mee !
Onbewust ga je dingen ontkennen, maar ondertussen ben je kapot gemaakt!
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:06:10 #11
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74336635
Wist ts al dat dormicum bij adhdérs totaal anders werkt dan bij doorsnee mensen?
Vraag maar eens na.
Snollebolt
pi_74336638
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:05 schreef Slaap-lekker het volgende:
Plums

Ik moest het van me doktor iedere dag innemen, echt waar!
Dan moet je zelf de bijsluiter eens lezen.
I'm not a sinner.
pi_74336641
Geef in ieder geval aan bij je dokter dat je niet wilt dat het nog voorgeschreven wordt, dan kan je ook niet in de verleiding komen om het alsnog te halen. Gooi ook alles dat je thuis hebt liggen weg. Stoppen is stoppen.
pi_74336655
Kontverhaal
pi_74336685
quote:
Dormicum
Drug Class Description :

7,5-15 mg per dag, innemen vlak voor het slapen gaan. Ouderen: 7,5 mg per dag. Bij leverfunctiestoornissen en bij chronische respiratore insufficientie (vanwege de kans op ademhalingsdepressie) lager dan gewoonlijk doseren. Maximale gebruiksduur (zonder uitsluipen) is 2 weken.
Iets met eigen verantwoordelijkheid.
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:09:35 #16
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_74336709
In bepaalde ziekenhuizen verdoofd men hier kleine kinderen mee...
Voor een heftige prik...
De kinderen voelen de prik dan wel degelijk maar zodra zij bijkomen zijn ze het vergeten...
Snollebolt
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:10:53 #17
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_74336730
2 ton? Waarin dan wel niet?
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:12:54 #18
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_74336776
Ernstig. Snap dat het een lastige situatie is, maar om nu compleet je dokter de schuld te geven lijkt me ook iets overdreven.
pi_74336781
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:10 schreef GasTurbine het volgende:
2 ton? Waarin dan wel niet?
Eigen marketingbedrijf - GasTurbine
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:13:14 #20
108367 Gallorini
über alles..
pi_74336784
Hoi mam..
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:14:09 #21
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_74336799
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:01 schreef ElisaB het volgende:
Nou, succes dan maar
hier sluit ikme graag bij aan
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:14:15 #22
3185 Adelante
To let it go now
pi_74336801
TS succes wenst met afkicken!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_74336828
Dankjewel,

Die steun zal ik hard nodig hebben!

Ik hou jullie op de hoogte !
pi_74336888
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:04 schreef Ericjuh het volgende:
naar dat het zo bij jou gegaan is, maar er zijn wel degelijk mensen die baat hebben bij een spierverslapper. Keb in een stress tijd ook oxazepam gebruikt en had er veel baat bij. Ben er niet aan kapot gegaan, want ik slaap heerlijk zonder en geen stress overdag.

Vind het wel beetje raar dat jij medicijnen neemt tegen je zin in. Ik zou nooit medicijnen slikken waar ik niet achter sta.
heb je de bijsluiter wel eens gelezen van oxazepam?
het is een rustgevend tablet / medicijn, geen slaap tablet of spierontspanner.
ja het zijn wel bijkomende bijwerkingen die vaak gewenst kunnen zijn.
maar dat komt alleen door de reactie van het lichaam niet door het medicijn.
Draakjuh (L) Keiichi
16-06-2012 (L) Michelle
pi_74336892
Vergis je niet in het afkickproces, dat kan bij een ernstige verslaving nog weleens lastiger zijn dan je denkt en niet zonder risico's
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 00:21:30 #26
236264 crew  capricia
pi_74336909
Ik wens je veel succes. Hoop dat je er goed vanaf komt. Zoek anders hulp, serieus!!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74336967
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:20 schreef sig000 het volgende:
Vergis je niet in het afkickproces, dat kan bij een ernstige verslaving nog weleens lastiger zijn dan je denkt en niet zonder risico's
Welke risico's moet ik me dan voorstellen of wat zal ik meemaken tijdens deze afkickprocedure
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:30:22 #28
165512 MASD
Music is dead.
pi_74337052
Is er een Darwin Award equivalent voor levende mensen?
Long live music.
pi_74337111
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:25 schreef Slaap-lekker het volgende:

[..]

Welke risico's moet ik me dan voorstellen of wat zal ik meemaken tijdens deze afkickprocedure
Je lichaam is gewend aan die medicatie en langzaam afbouwen is raadzaam.
Ineens stoppen kan de meest onvoorspelbare effecten geven waardoor je nog verder in de shit raakt.
pi_74337117
Elke dag in een roes leven, klinkt als hemel op aarde...
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_74337175
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:34 schreef Diverse_Reality het volgende:
Elke dag in een roes leven, klinkt als hemel op aarde...
Dat was het ook!
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:38:45 #32
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_74337176
hmm.. of ik het helemaal geloof weet ik niet.

Op zich wel plausibel aangezien dokters subsidies krijgen van dit soort farmaciebedrijven. winstgevend is in de praktijk belangrijker dan mens(elijk)heid, dat zie je overal terug.

Anyways, succes dude! probeer ook even op je eten vs beweging te letten!
O+
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 00:41:45 #33
236264 crew  capricia
pi_74337209
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:38 schreef Slaap-lekker het volgende:

[..]

Dat was het ook!
Je had het gewoon niet iedere dag moeten slikken.
Maar bijv. eens per twee weken of een keer per maand ofzo. Dan kun je er jaaaaren van genieten..
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_74337235

En je ouders deden er niks tegen ofzo?
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:46:03 #35
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74337278
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:38 schreef Saisai het volgende:
hmm.. of ik het helemaal geloof weet ik niet.
Ik vraag het me ook af, maar goed; alles kan

Ik vraag me ook af of je wel aan afkicken toe bent als je er nog steeds van overtuigd bent dat je huisarts je verslaafd heeft gemaakt.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_74337283
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:43 schreef Heroinjunk het volgende:

En je ouders deden er niks tegen ofzo?
Woonde alleen toen die tijd, helaas wel!
pi_74337300
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:46 schreef Slaap-lekker het volgende:

[..]

Woonde alleen toen die tijd, helaas wel!
Nou en? Sowieso, ik vind het ook apart dat je bij die dokter blijft.
pi_74337336
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:25 schreef Slaap-lekker het volgende:

[..]

Het enige wat ik aan afkickverschijnzelen voor midazolam vond zijn:
Onrustig worden, trillerig, gaan zweten, versneld ademhalen, slecht slapen, misselijk worden en braken.

Owja het kan nog erger: Je kunt ook depressief worden, hallucinaties krijgen of epileptische aanvallen

Dat wordt dus lekker een paar daagjes op bed liggen uitzieken
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_74337338
quote:
ik weet je moet het innemen als je in bed ligt maar je wilt dat gevoel hebben, kortom ik was binnen 5 dagen verslaafd!
Dus als ik het goed begrijp heeft TS die medicijnen gewoon misbruikt en probeert hij van zijn eigen medicijnmisbruik een ander de schuld te geven.

Succes met afkicken en heropbouw.
pi_74337358
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:46 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Nou en? Sowieso, ik vind het ook apart dat je bij die dokter blijft.
Beter kun je niet bij de dokter komen maar da's nu achteraf gelul.
  Moderator dinsdag 3 november 2009 @ 00:50:37 #41
236264 crew  capricia
pi_74337364
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:48 schreef Stali het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp heeft TS die medicijnen gewoon misbruikt en probeert hij van zijn eigen medicijnmisbruik een ander de schuld te geven.

Is dat niet les een of twee? Neem zelf de verantwoording voor je verslaving...
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:50:38 #42
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_74337366
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:48 schreef Stali het volgende:

[..]

Of TS loopt de boel een beetje in de zeik te nemen.
Doktor maakt je verslaafd, een JUNK wat zouden jullie doen!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_74337395
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:48 schreef Kings het volgende:

[..]

Het enige wat ik aan afkickverschijnzelen voor midazolam vond zijn:
Onrustig worden, trillerig, gaan zweten, versneld ademhalen, slecht slapen, misselijk worden en braken.

Daar kun je flink op doordraaien zonder de roes.
pi_74337444
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Is dat niet les een of twee? Neem zelf de verantwoording voor je verslaving...
Ja, tuurlijk. Die hele OP rammelt. TS was zgn. bij de eerste voorschrijving al angstig terwijl hij niet eens wist wat hij kreeg.

Artsen kunnen inderdaad fouten maken maar geen arts die iemand slaappillen door de strot duwt.
Eigen verantwoording inderdaad. Ik geloof niets van het verhaal zoals het in de OP staat maar mocht die jongen werkelijk verslaafd zijn geraakt door medicijnmisbruik hoop ik dat hij kapt uiteraard. Maar stap 1 is dan in ieder geval niet een ander de schuld geven.
pi_74337455
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:50 schreef mazaru het volgende:

[..]

Of TS loopt de boel een beetje in de zeik te nemen.
Doktor maakt je verslaafd, een JUNK wat zouden jullie doen!
Ah. Is Lambiekske weer los?
pi_74337522
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:55 schreef Stali het volgende:

Artsen kunnen inderdaad fouten maken maar geen arts die iemand slaappillen door de strot duwt.

Niet door de strot duwen maar ze zijn er wel erg makkelijk met voorschrijven.
pi_74337588
Zoals uit de OP blijkt bleef de dokter Dormicum (of whatever) voorgeschreven zonder dat het nodig was.
Als doktoren voor íets studeren, is het om mensen als TS tegen zichzelf te beschermen, in plaats van verslaafd te maken .

Typisch voorbeeld van winstbelang wat de geneeskunde in kruipt. Je dokter is een fascist. Take it easy.
pi_74337620
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:07 schreef Salvad0R het volgende:
Zoals uit de OP blijkt bleef de dokter Dormicum (of whatever) voorgeschreven zonder dat het nodig was.

Tot daar ben ik 't met je eens, daarna draaf je door.
pi_74337634
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:01 schreef sig000 het volgende:

[..]

Niet door de strot duwen maar ze zijn er wel erg makkelijk met voorschrijven.
Daar heb je gelijk in. Als ik morgen bij een huisarts ga verzinnen dat ik al wekenlang niet slaap en dat er echt wat moet gebeuren dan zal ik inderdaad een inslapertje meekrijgen. Dat is niet zo moeilijk.

Ik schreef hierboven al dat artsen fouten maken en makkelijk voorschrijven maar we leven niet meer in het jaar nul. We kunnen zelf alles opzoeken etc.

TS schreef dat hij wist dat hij die pillen misbruikt vanwege die roes.
Sommige mensen hangen teveel met hun neus in de poeder en dat krijgen ze helemaal door niemand voorgeschreven. Je bent er toch echt zelf bij hoe je met genotsmiddelen omgaat want zo heeft TS die pillen gebruikt, als een lekker middeltje en wil je daar vanaf komen moet je niet het slachtoffer uit gaan hangen natuurlijk.
pi_74337649
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:09 schreef sig000 het volgende:

[..]

Tot daar ben ik 't met je eens, daarna draaf je door.
Hoezo draaf ik door als ik stel dat doktoren 12 jaar studeren om mensen als TS juist tegen zichzelf te beschermen?

Vind je dat te ver gaan? Want dan is het wel duidelijk, lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')