abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74344614
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:50 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

En wat staat er in de blabla mail?
quote:
Binnenkort arriveren de vaccins tegen het H1N1-virus. Gezien alle geruchten over de voors- en tegens ben ik wat gaan surfen op internet en heb ik de bijsluiter van Pandemrix doorgenomen.

Er is mij duidelijk geworden dat dit nieuwe vaccin is geregistreerd op uitzonderlijke gronden (pandemie) waardoor normale veiligheidscriteria niet gelden.

Er staat letterlijk in de bijsluiter dat het niet is getest bij zwangeren en kinderen.

Het vaccin bevat immuunversterkers o.a. het omstreden squaleen (is in de V.S. verboden omdat het in verband wordt gebracht met het ‘Gulf War Syndrome’) en thimerosal (een kwikverbinding, die mogelijk zeer toxisch is).

Ik las dat in Duitsland voor een selecte groep (regeringsfunktionarissen en het leger) een speciaal vaccin is besteld zonder de adjuvantia squaleen en thimerosal!
pi_74344623
ik wel, don't care
O+ 11-06-2009 O+
pi_74344635
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:54 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

[..]

Joh dat kon iedere gek vinden.Pff
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_74344682
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:51 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

België wie dan? De ouderen alleen dan oid?
Volgens mij iedereen.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_74344706
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:55 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Joh dat kon iedere gek vinden.Pff
Daarom, en dat stuut een huisarts dan. Volgens mij is dat gedoe over Duitsland enzo ook allemaal aannames. Vind het ook niet echt raar dat een middel tegen een pandemie word ingeschaald als 'pandemie-middel' en daar dan andere eisen voor gelden.

Natuurlijk moet je kritisch blijven, maar sommige mensen lullen gewoon echt onzin. Alsof je bij een middel wat zo nieuw is en op zo'n grote schaal word ingezet precies kan weten wat het doet. Er zijn altijd mensen met aparte condities of die al andere medicijnen of drugs oid gebruiken.
pi_74344738
quote:

[..]

Die tweede quote van jou die bedoelde zuslief met de dure en goedkope variant.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_74344760
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:56 schreef nieslief het volgende:

[..]

Volgens mij iedereen.
100% zeker weten dat dat niet zo is, gisteren een vriendin gesproken die daar woont en daar is niemand van ingeent.
pi_74344818
Het vaccin bevat immuunversterkers o.a. het omstreden squaleen (is in de V.S. verboden omdat het in verband wordt gebracht met het ‘Gulf War Syndrome’ ja erg duidelijk als iets ergens mee in verband wordt gebracht is het ook bewezen zeker) en thimerosal (een kwikverbinding, die mogelijk dus nog niet zeker zeer toxisch is).'

Begint al goed.
pi_74344834
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:58 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

100% zeker weten dat dat niet zo is, gisteren een vriendin gesproken die daar woont en daar is niemand van ingeent.
Dan dus alleen in gedeeltes.
pi_74344871
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:51 schreef Nonneke het volgende:
Softenon babys kregen ze daar van in de 50's/60's (softenon werd genomen tegen ochtendmisselijkheid)
Dit soort dingen zijn vaker voorgekomen. Dan ben ik maar een alu-hoedje.
Als ik het even kan voorkomen wil ik het niet en wil ik ook niet dat mijn zoon ingeent wordt.

En verder ben ik lief geweest voor Meneer UWV
Hij was ook lief en beter voorbereid. Hij had zowaar zijn huiswerk (opzoeken wat een EVC is en hoe je het kunt krijgen) gedaan en was maar 10 minuten te laat. Hij had zowaar nog nuttige tips voor me.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_74344936
Bleegh ik ben gaar.
Heb denk ik ook wat onder de leden.
  dinsdag 3 november 2009 @ 12:05:04 #192
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74344949
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:43 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Je zeurt.

Ik snap echt wel dat je ff weinig vertrouwen in artsen hebt als ze je zoals gister laten zitten.
Maar verzin jij eens dan hoe je in godsnaam van een NIEUW vaccin nu moet weten wat de effecten allemaal precies op de lange termijn zijn?

En er zijn altijd wel van die aluhoedjes die er wat in vinden waar je wellicht dood aan gaat ofzo. Als de regering niets doet en het muteert en word dan een pandemie is dát weer niet goed.
Ik vind het nog steeds een troep vaccin
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 3 november 2009 @ 12:05:06 #193
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_74344951
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:02 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Als ik het even kan voorkomen wil ik het niet en wil ik ook niet dat mijn zoon ingeent wordt.

Hij was ook lief en beter voorbereid. Hij had zowaar zijn huiswerk (opzoeken wat een EVC is en hoe je het kunt krijgen) gedaan en was maar 10 minuten te laat. Hij had zowaar nog nuttige tips voor me.
Ongetwijfeld, hier ook een alu-hoedje
ik laat me ook niet enten
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 3 november 2009 @ 12:06:47 #194
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74344998
quote:

[..]

[..]
in elk vaccin zit toch kwik ?
  dinsdag 3 november 2009 @ 12:06:49 #195
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_74344999
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 09:40 schreef Pagan het volgende:

Dij most neit soezn.
Dat zegt mijn beeb ook altijd tegen mij
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_74345041
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:05 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds een troep vaccin
En de onderbouwing?
Of is het gewoon gevalletje 'lekker dwars doen'

Volgens mij weet het echt gros van de mensen die het hardst roepen dat het crap is echt niet waar ze over praten en nemen zo alles maar over wat er online word geroepen. Wat vaak gewoon aannames zijn. En natuurlijk zit er vast wel íets van troep in. Das vaak de essentie van zoiets hé; je word met milde vorm besmet en ontwikkeld dan antistoffen zodat als je besmet raakt je lichaam het herkent.
  dinsdag 3 november 2009 @ 12:10:21 #197
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74345107
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:08 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

En de onderbouwing?
Of is het gewoon gevalletje 'lekker dwars doen'

Volgens mij weet het echt gros van de mensen die het hardst roepen dat het crap is echt niet waar ze over praten en nemen zo alles maar over wat er online word geroepen. Wat vaak gewoon aannames zijn. En natuurlijk zit er vast wel íets van troep in. Das vaak de essentie van zoiets hé; je word met milde vorm besmet en ontwikkeld dan antistoffen zodat als je besmet raakt je lichaam het herkent.
Nok zei het mooi
quote:

[..]

Als ik het even kan voorkomen wil ik het niet
pi_74345116
Nice Nok!

Over de tacogriepinenting, ik ben er nog niet uit.. Nu ik zwanger ben val ik ineens in de risicogroep. Ik heb nog nooit een dergelijk besluit moeten nemen: wat niet alleen over mijn gezondheid gaat, maar ook die van mijn kindje..

Ik heb van mijn zusje een wetenschappelijk (engels) artikel gekregen, geschreven door engelse artsen. Maar ik kom er maar niet door..
Als ik de griep krijg, kan mijn hoge temperatuur gevaarlijk zijn voor de baby.. Ik vind het zo... ja, weet niet, zo afhankelijk van de verkeerde condities ofzo.. Duidelijk? Nee he?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_74345126
Ik wil ook niet, zusters in het ziekenhuis van schoonmama zien er ook geen nut in voor de familie/bezoekers.
O+ 11-06-2009 O+
pi_74345153
oh en bah BB, wat een ellende nog steeds bij jullie. En wat jammer ook dat het nog niet duidelijk opwaarts gaat!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_74345179
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:10 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nok zei het mooi
[..]

Welke dingen zijn vaker voorgekomen? Ziektes op deze schaal?
Natuurlijk hoef je niet te enten, maar het is ook vrij naief te denken dat er nooit meer iets voor zal komen als de Spaanse griep ofzo. En als het al zo is dat het niet meer voorkomt is het dus door de medische vooruitgang. Maar dan toch géén vaccin willen nemen.

Het is idd allemaal aardig opgeklopt en lijkt vooralsnog vrij onschuldig virusje, maar wat moet de regering dan doen? Niks? Lekker afwachten tot het overwaait? En als het muteert tot een wél dodelijk virus, dán pas gaan kijken of er een vaccin is? Dat es rustig inkopen, verdelen, en dan pas gaan enten?
pi_74345247
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:12 schreef Morretje het volgende:
oh en bah BB, wat een ellende nog steeds bij jullie. En wat jammer ook dat het nog niet duidelijk opwaarts gaat!
Yeah, we duimen gewoon elke dag weer opnieuw. Meer kunnen we niet doen.
O+ 11-06-2009 O+
pi_74345577
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:16 schreef bigbird het volgende:

[..]

Yeah, we duimen gewoon elke dag weer opnieuw. Meer kunnen we niet doen.
Blijft gewoon lastig dit soort situaties en ik weet ook niet wat ik tegen je moet zeggen. In ieder geval sterkte ermee.
pi_74345668
Dank je, vind het allang fijn dat er nog mensen geinteresseerd zijn. Het is ondertussen al 4 weken geleden dat ze opgenomen is op de IC en veel mensen vinden het na een week niet meer belangrijk en begrip is dan vaak weg. Gelukkig mogen we op werk nog wel elke dag een uur eerder weg
O+ 11-06-2009 O+
pi_74345729
Het is nog altijd zo ook hier in Nederland dat je bij elk vaccin (in ieder geval die van het kinderinentingschema) de keuze hebt om niet te enten omdat 95% zich wel laat enten en je daardoor nauwelijks risico. Als we allemaal massaal niet enten loopt het risico dus op.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_74345884
Hoe zou het met leipe Loutje zijn
pi_74346229
quote:

[..]

Dat is idd handig een EVC aanvragen
  dinsdag 3 november 2009 @ 12:54:51 #208
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_74346443
Mor, de eerste 12 weken mag je hem niet hebben hoor
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  dinsdag 3 november 2009 @ 12:55:37 #209
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_74346463
Nog meer alu hoedjes hier hoor, Strega en ik zijn er ook geen onvoorwaardelijke voorstander van. We zijn niet pricipieel tegen vaccinaties, maar er eens kritisch naar kijken kan echt geen kwaad. Als je nu leest dat kinderen voor sommige scholen/creches gevaccineerd moeten zijn tegen de mazelen, dan hebben wij zoiets van, WTF, enten tegen een gewone kinderziekte?
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_74346475
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:55 schreef Pagan het volgende:
Nog meer alu hoedjes hier hoor, Strega en ik zijn er ook geen onvoorwaardelijke voorstander van. We zijn niet pricipieel tegen vaccinaties, maar er eens kritisch naar kijken kan echt geen kwaad. Als je nu leest dat kinderen voor sommige scholen/creches gevaccineerd moeten zijn tegen de mazelen, dan hebben wij zoiets van, WTF, enten tegen een gewone kinderziekte?
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het is nog altijd zo ook hier in Nederland dat je bij elk vaccin (in ieder geval die van het kinderinentingschema) de keuze hebt om niet te enten omdat 95% zich wel laat enten en je daardoor nauwelijks risico. Als we allemaal massaal niet enten loopt het risico dus op.
quote:
Kinderen kunnen behoorlijk ziek zijn van mazelen, maar de ziekte is het meest gevreesd om de ernstige tot zeer ernstige complicaties die soms optreden, zoals middenoorontsteking, longontsteking en hersenvliesontsteking. Mazelen kan dodelijk verlopen. Er is geen behandeling voor deze ziekte. De ergste symptomen treden op bij kinderen onder de 5 jaar en volwassenen boven de 20 jaar. Daarnaast komt bij een zeer klein aantal mensen (enkele per miljoen) die met het mazelenvirus besmet zijn na vele maanden tot jaren een fatale hersenontsteking voor, de subacute scleroserende panencephalitis, die altijd fataal verloopt.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')