quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:50 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
En wat staat er in de blabla mail?
quote:Binnenkort arriveren de vaccins tegen het H1N1-virus. Gezien alle geruchten over de voors- en tegens ben ik wat gaan surfen op internet en heb ik de bijsluiter van Pandemrix doorgenomen.
Er is mij duidelijk geworden dat dit nieuwe vaccin is geregistreerd op uitzonderlijke gronden (pandemie) waardoor normale veiligheidscriteria niet gelden.
Er staat letterlijk in de bijsluiter dat het niet is getest bij zwangeren en kinderen.
Het vaccin bevat immuunversterkers o.a. het omstreden squaleen (is in de V.S. verboden omdat het in verband wordt gebracht met het ‘Gulf War Syndrome’) en thimerosal (een kwikverbinding, die mogelijk zeer toxisch is).
Ik las dat in Duitsland voor een selecte groep (regeringsfunktionarissen en het leger) een speciaal vaccin is besteld zonder de adjuvantia squaleen en thimerosal!
Joh dat kon iedere gek vinden.Pffquote:
Volgens mij iedereen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:51 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
België wie dan? De ouderen alleen dan oid?
Daarom, en dat stuut een huisarts dan. Volgens mij is dat gedoe over Duitsland enzo ook allemaal aannames. Vind het ook niet echt raar dat een middel tegen een pandemie word ingeschaald als 'pandemie-middel' en daar dan andere eisen voor gelden.quote:
Die tweede quote van jou die bedoelde zuslief met de dure en goedkope variant.quote:
100% zeker weten dat dat niet zo is, gisteren een vriendin gesproken die daar woont en daar is niemand van ingeent.quote:
Dan dus alleen in gedeeltes.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:58 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
100% zeker weten dat dat niet zo is, gisteren een vriendin gesproken die daar woont en daar is niemand van ingeent.
Dit soort dingen zijn vaker voorgekomen. Dan ben ik maar een alu-hoedje.quote:Op dinsdag 3 november 2009 11:51 schreef Nonneke het volgende:
Softenon babys kregen ze daar van in de 50's/60's (softenon werd genomen tegen ochtendmisselijkheid)
Ik vind het nog steeds een troep vaccinquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:43 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je zeurt.
Ik snap echt wel dat je ff weinig vertrouwen in artsen hebt als ze je zoals gister laten zitten.
Maar verzin jij eens dan hoe je in godsnaam van een NIEUW vaccin nu moet weten wat de effecten allemaal precies op de lange termijn zijn?
En er zijn altijd wel van die aluhoedjes die er wat in vinden waar je wellicht dood aan gaat ofzo. Als de regering niets doet en het muteert en word dan een pandemie is dát weer niet goed.
Ongetwijfeld, hier ook een alu-hoedjequote:Op dinsdag 3 november 2009 12:02 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dit soort dingen zijn vaker voorgekomen. Dan ben ik maar een alu-hoedje.
Als ik het even kan voorkomen wil ik het niet en wil ik ook niet dat mijn zoon ingeent wordt.
En verder ben ik lief geweest voor Meneer UWV
Hij was ook lief en beter voorbereid. Hij had zowaar zijn huiswerk (opzoeken wat een EVC is en hoe je het kunt krijgen) gedaan en was maar 10 minuten te laat. Hij had zowaar nog nuttige tips voor me.
En de onderbouwing?quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds een troep vaccin
Nok zei het mooiquote:Op dinsdag 3 november 2009 12:08 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
En de onderbouwing?
Of is het gewoon gevalletje 'lekker dwars doen'
Volgens mij weet het echt gros van de mensen die het hardst roepen dat het crap is echt niet waar ze over praten en nemen zo alles maar over wat er online word geroepen. Wat vaak gewoon aannames zijn. En natuurlijk zit er vast wel íets van troep in. Das vaak de essentie van zoiets hé; je word met milde vorm besmet en ontwikkeld dan antistoffen zodat als je besmet raakt je lichaam het herkent.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:02 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Als ik het even kan voorkomen wil ik het niet
Welke dingen zijn vaker voorgekomen? Ziektes op deze schaal?quote:
Yeah, we duimen gewoon elke dag weer opnieuw. Meer kunnen we niet doen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:12 schreef Morretje het volgende:
oh en bah BB, wat een ellende nog steeds bij jullie. En wat jammer ook dat het nog niet duidelijk opwaarts gaat!
Blijft gewoon lastig dit soort situaties en ik weet ook niet wat ik tegen je moet zeggen. In ieder geval sterkte ermee.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:16 schreef bigbird het volgende:
[..]
Yeah, we duimen gewoon elke dag weer opnieuw. Meer kunnen we niet doen.
Dat is idd handig een EVC aanvragenquote:Op dinsdag 3 november 2009 12:02 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Als ik het even kan voorkomen wil ik het niet en wil ik ook niet dat mijn zoon ingeent wordt.
En verder ben ik lief geweest voor Meneer UWV
Hij was ook lief en beter voorbereid. Hij had zowaar zijn huiswerk (opzoeken wat een EVC is en hoe je het kunt krijgen) gedaan en was maar 10 minuten te laat. Hij had zowaar nog nuttige tips voor me.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:55 schreef Pagan het volgende:
Nog meer alu hoedjes hier hoor, Strega en ik zijn er ook geen onvoorwaardelijke voorstander van. We zijn niet pricipieel tegen vaccinaties, maar er eens kritisch naar kijken kan echt geen kwaad. Als je nu leest dat kinderen voor sommige scholen/creches gevaccineerd moeten zijn tegen de mazelen, dan hebben wij zoiets van, WTF, enten tegen een gewone kinderziekte?
quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het is nog altijd zo ook hier in Nederland dat je bij elk vaccin (in ieder geval die van het kinderinentingschema) de keuze hebt om niet te enten omdat 95% zich wel laat enten en je daardoor nauwelijks risico. Als we allemaal massaal niet enten loopt het risico dus op.
quote:Kinderen kunnen behoorlijk ziek zijn van mazelen, maar de ziekte is het meest gevreesd om de ernstige tot zeer ernstige complicaties die soms optreden, zoals middenoorontsteking, longontsteking en hersenvliesontsteking. Mazelen kan dodelijk verlopen. Er is geen behandeling voor deze ziekte. De ergste symptomen treden op bij kinderen onder de 5 jaar en volwassenen boven de 20 jaar. Daarnaast komt bij een zeer klein aantal mensen (enkele per miljoen) die met het mazelenvirus besmet zijn na vele maanden tot jaren een fatale hersenontsteking voor, de subacute scleroserende panencephalitis, die altijd fataal verloopt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |