Kale mannen net zo aantrekkelijk
Toch zijn mannen heel ijdel, als het om het kapsel gaat.
Er is goed nieuws voor de man met een biljartbalcoupe. In tegenstelling tot de negatieve gedachten over kaalheid, blijkt een groot deel van de Nederlandse vrouwen kale mannen niet onaantrekkelijk te vinden. Dit blijkt uit onderzoek van Ruigrok|NetPanel onder 543 mensen, in opdracht van shampoofabrikant Andrélon.
Wat vindt de kale man van dit nieuws? ‘Het zal wel. Ik ben het al zo lang, ik houd me daar helemaal niet mee bezig’, zegt de kale presentator en cabaretier Rob Kamphues. ‘Maar niet onbelangrijk, vinden ze ons ook aantrekkelijker?’ Dat zegt het onderzoek niet. Voor 36 procent van de vrouwen is een man met een steeds dunner wordende bedekking van de hoofdhuid niet meer of minder aantrekkelijk dan mannen met een volle haardos. Kamphues: ‘Volgens mij moet je er ook niet te moeilijk over doen. Ik werd rond mijn 25ste kaal en mijn toenmalige vriendin, die kapster was, gaf mij een direct een tondeuse, zodat ik zelf alles eraf kon scheren. Maar volgens mij ook zodat zij thuis niet meer hoefde te werken.’
Muahahahaa