abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74324004
Ik ben een student aan de Universiteit van Amsterdam. Aankomende donderdag heb ik een voorlichtingsbijeenkomst over de mogelijkheden tot studeren in de VS. Dit lijkt me erg leuk en het is iets dat ik erg graag zou doen als ik die mogelijkheid krijg. Ik ben me dus alvast een beetje aan het verdiepen in hoe dat geregeld is, zodat ik met een beetje voorbereiding donderdag daar op die bijeenkomst ben.
Uiteraard is geld altijd een belangrijke factor bij dit soort zaken, dus ik was aan het kijken hoe het precies geregeld was met de verscheidene beurzen. Zo is bijvoorbeeld de Erasmus-beurs alleen voor uitwisselingen binnen Europa, dus daarvoor kom ik dan niet in de aanmerking. Toen viel mijn oog op de Grotius-beurs. Hieronder volgen de eisen waaraan je als student moet voldoen om voor deze beurs in aanmerking te komen:
quote:
● Je studeert aan één van de, in de Stichting Grotius Academie participerende faculteiten van de universiteiten Amsterdam (UvA), Groningen, Leiden, Nijmegen, Rotterdam of Tilburg.

● Als student behoor je tot de beste 25 % studenten, hetzij bij afronding van het 2e jaar van de bachelorfase, hetzij bij de afronding van de bachelorfase.

● Jij bent afkomstig uit een etnische minderheidsgroep.

● Je gaat een studie of stage volgen aan een buitenlandse universiteit met een minimale duur van twee maanden.

Ja, geachte lezers, jullie lazen het goed. Eén van de eisen is dat je afkomstig bent uit een etnische minderheidsgroep.
Het is toch werkelijk te idioot voor woorden? Ik dacht dat het stokpaardje van onze regering was dat wij de 'Nieuwe Nederlanders' ook als Nederlanders moeten zien, en niet als een andere 'klasse' burgers. Ik dacht dat deze allochtone medemens graag gelijk behandeld wil worden als een autochtone Nederlander.
Hoe kan het dan in God's naam zo zijn dat er beurzen in het leven worden geroepen die alléén beschikbaar zijn voor allochtone studenten? Hoe kan het zo zijn dat men Mustafa geschikter acht voor een beurs dan Kees? Waarom wordt deze vorm van discriminatie toegestaan, waar men bij andere vormen van discriminatie moord en brand schreeuwt?
Ik snap het serieus niet.

.
-
pi_74324155
Wat is dit. Mijn middelbare school heette het Grotius College
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_74324158

Wtf dit vind ik wel heel lame
DIT IS DISCRIMINATIE
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
  maandag 2 november 2009 @ 19:11:28 #4
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_74324182
Terechte klacht.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_74324183
Postief discrimineren mag dan weer wel he

Ik geef het nog 10 jaar voordat witte mannen gaan emanciperen
pi_74324226
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:10 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wat is dit. Mijn middelbare school heette het Grotius College
Vernoemd naar Hugo Grotius (Hugo de Groot).
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:11 schreef Yreal het volgende:
Postief discrimineren mag dan weer wel he

Ik geef het nog 10 jaar voordat witte mannen gaan emanciperen
Positieve discriminatie ja, ook zo'n mooi begrip. In mijn ogen is discriminatie nooit positief.
-
pi_74324275
Terechte klacht, walgelijk links beleid
Eens met wat hierboven staat
pi_74324295
Gedraag je dan als een Marokkaan en ga lopen rellen met je matties in het centrum van Purmerend, petje op je hoofd leggen en watser roepen de hele tijd, wholla waar!
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  maandag 2 november 2009 @ 19:15:42 #9
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_74324334
'Positieve' discriminatie
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
pi_74324349
Je maakt me echt niet wijs dat er geen soortgelijke beurs is voor autochtonen
Patat Friet
  maandag 2 november 2009 @ 19:16:46 #11
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_74324376
Subklachtje btw, er is echt bijna geen beurs voor bachelorstudies in Amerika, je had alleen Fulbright ofzo maar dat was alleen voor graduates
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
  maandag 2 november 2009 @ 19:17:21 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_74324405
Gelukkig hoef ik dat niet mee te maken op het MBO.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_74324435
Heb je comissie gelijke behandeling al ingeschakeld? (serieus overigens)

Positieve discriminatie is ook discriminatie, net zoiets als dat gedoe toen rondom die korpschef. Er was een geschikte blanke man, maar ze wilden liever een vrouw of een allochtoon... Waar zijn we dan nog mee bezig jongens. Vroeger was werkervaring belangrijk en daar kan je nog wat mee, maar dit soort eisen... Ik word er een beetje verdrietig van.
;)
pi_74324529
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:12 schreef Otis2.0 het volgende:

[..]

Vernoemd naar Hugo Grotius (Hugo de Groot).
Thanks, wist ik niet
quote:
[..]

Positieve discriminatie ja, ook zo'n mooi begrip. In mijn ogen is discriminatie nooit positief.
Positieve discriminatie is nog veel erger dan gewone discriminatie vind ik
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_74324664
Anonieme applicatie voor de beurs doen, of jezelf in een of andere obscure etnische minderheid plaatsen (zuid-oost-groninger in de Schilderswijk ofzo)
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_74324844
Whehe. Ik ga me aanmelden.
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  maandag 2 november 2009 @ 19:30:39 #17
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_74324930
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:16 schreef ganzenherder het volgende:
Je maakt me echt niet wijs dat er geen soortgelijke beurs is voor autochtonen
Alleen voor autochtonen? Nee.
  maandag 2 november 2009 @ 19:32:19 #18
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_74324994
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:30 schreef Nobu het volgende:

[..]

Alleen voor autochtonen? Nee.
Ies diescrieminatie.
pi_74325029
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Anonieme applicatie voor de beurs doen, of jezelf in een of andere obscure etnische minderheid plaatsen (zuid-oost-groninger in de Schilderswijk ofzo)
Denk niet dat ze daar in zullen trappen.

Zeer terechte klacht overigens.
Toegang is geen open deur.
  maandag 2 november 2009 @ 19:33:46 #20
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_74325042
Aangezien ik Marokkaans ben, heb ik me aangemeld!

Wollah, bedankt voor die tip swa!
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 2 november 2009 @ 19:35:25 #21
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_74325110
Kom je als Fries ook in aanmerking?
  maandag 2 november 2009 @ 19:38:23 #22
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74325219
Op zoek naar beursen voor een aantal maanden (wetenschappelijk) werken in de VS is mijn vrouw ook wel eens rare dingen tegengekomen:

- Beurzen voor mensen uit Dordrecht onder de 26
- Beurzen voor katholieken uit de provincie Noord-Holland
- Beurzen voor vrouwen zonder partner en met kind
batman!
  maandag 2 november 2009 @ 19:38:47 #23
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74325233
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:35 schreef Nobu het volgende:
Kom je als Fries ook in aanmerking?
Ja, volgens mij is er ook een beurs waarvoor je alleen in aanmerking komt als je Fries bent. Serieus.
batman!
  maandag 2 november 2009 @ 19:39:52 #24
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74325267
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:06 schreef Otis2.0 het volgende:
Ik ben een student aan de Universiteit van Amsterdam. Aankomende donderdag heb ik een voorlichtingsbijeenkomst over de mogelijkheden tot studeren in de VS. Dit lijkt me erg leuk en het is iets dat ik erg graag zou doen als ik die mogelijkheid krijg. Ik ben me dus alvast een beetje aan het verdiepen in hoe dat geregeld is, zodat ik met een beetje voorbereiding donderdag daar op die bijeenkomst ben.
Uiteraard is geld altijd een belangrijke factor bij dit soort zaken, dus ik was aan het kijken hoe het precies geregeld was met de verscheidene beurzen. Zo is bijvoorbeeld de Erasmus-beurs alleen voor uitwisselingen binnen Europa, dus daarvoor kom ik dan niet in de aanmerking. Toen viel mijn oog op de Grotius-beurs. Hieronder volgen de eisen waaraan je als student moet voldoen om voor deze beurs in aanmerking te komen:
[..]

[/i]

Ja, geachte lezers, jullie lazen het goed. Eén van de eisen is dat je afkomstig bent uit een etnische minderheidsgroep.
Het is toch werkelijk te idioot voor woorden? Ik dacht dat het stokpaardje van onze regering was dat wij de 'Nieuwe Nederlanders' ook als Nederlanders moeten zien, en niet als een andere 'klasse' burgers. Ik dacht dat deze allochtone medemens graag gelijk behandeld wil worden als een autochtone Nederlander.
Hoe kan het dan in God's naam zo zijn dat er beurzen in het leven worden geroepen die alléén beschikbaar zijn voor allochtone studenten? Hoe kan het zo zijn dat men Mustafa geschikter acht voor een beurs dan Kees? Waarom wordt deze vorm van discriminatie toegestaan, waar men bij andere vormen van discriminatie moord en brand schreeuwt?
Ik snap het serieus niet.

.
Hoi jankbal.

De overheid heeft hier helemaal niets mee te maken. Dit zijn particuliere instellingen en die mogen gewoon zelf weten aan wie ze hun beurs geven!
batman!
pi_74325271
Hoax, alsof er Marokkanen zijn die studeren
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  maandag 2 november 2009 @ 19:43:14 #26
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74325427
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:39 schreef Agiath het volgende:
Hoax, alsof er Marokkanen zijn die studeren
Niet voor fietsenmaker nee
batman!
  maandag 2 november 2009 @ 19:48:50 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_74325717
Mja het is allemaal een beetje raar, het is een 'onafhankelijke' stichting, maar de volledige werkzaamheden worden uitgevoerd door mensen van een RU faculteit. Nouja. In principe mogen particuliere instanties van mij beurzen aanbieden aan mensen met linksdragende besneden piemels, daar hebben wij niets mee te maken.

In dit geval natuurlijk wel vreemd dat ze hier wonende allochtonen subsidieren om in het buitenland te promoveren, alsof daar dezelfde minderhedendiscriminatie zou plaatsvinden als hier.. Maar goed, ze moeten zelf weten waar ze hun geld aan verspillen. Mits het dus niet toch stiekem een verkapte overheidsorganisatie is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 2 november 2009 @ 19:50:42 #28
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_74325806
Ik vind het eigenlijk een goed initiatief voor onze kansenjongeren. Zo raken zij ook gemotiveerd om een studie te doen.

en denk eraan,
the marox rox!!
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_74327590
quote:
Op maandag 2 november 2009 19:39 schreef thingamajig het volgende:

[..]

Hoi jankbal.

De overheid heeft hier helemaal niets mee te maken. Dit zijn particuliere instellingen en die mogen gewoon zelf weten aan wie ze hun beurs geven!
Ik beweer ook nergens dat de overheid dit regelt. Ik snap dat het een particuliere instelling is. Maar ook díe moeten zich aan de wet houden, en de wet schrijft voor dat iedere Nederlander recht heeft op gelijke behandeling.

Als ik (bijvoorbeeld) een fietsenmaker word, en een bordje ophang dat ik alleen de fietsen van autochtone Nederlanders repareer, krijg ik daar ook geheid last mee.
-
  maandag 2 november 2009 @ 21:11:02 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_74329503
positieve discriminatie is wettelijk toegestaan, het blijft krom, ja.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_74329713
Het is inderdaad belachellijk. Gewoon aangeven dat je kwart eskimo bent.
  maandag 2 november 2009 @ 21:18:00 #32
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_74329869
Discriminatie onder burgers / private instellingen moet kunnen. Wat dat betreft is positieve discriminatie een goede eerste stap. Nu nog negatieve discriminatie.

Als moslims met een hoofddoek worden geweigerd in de sportschool, vindt iedereen het terecht en geweldig.
batman!
  maandag 2 november 2009 @ 21:23:07 #33
251100 S.Seagal
Get fat or die trying
pi_74330107
Dit slaat nergens op. Is een buitenlander eindelijk goed ( 25 % studenten ) en klaar voor deze maatschappij maken ze het voor diegene makkelijk om weg te gaan.
Alle andere josti's mogen blijven om het landen te blijven verzieken.
pi_74331199
Hoeveel studenten zullen er zijn die én uit een etnische minderheid komen én tot de beste 25% behoren?

Niet om te bashen maar vraag me serieus af of hier een verband tussen zit. Is dit ooit onderzocht?
  maandag 2 november 2009 @ 21:56:31 #35
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_74331674
dubbele standaarden=
pi_74331810
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:46 schreef Gaspedaal het volgende:
Hoeveel studenten zullen er zijn die én uit een etnische minderheid komen én tot de beste 25% behoren?

Niet om te bashen maar vraag me serieus af of hier een verband tussen zit. Is dit ooit onderzocht?
Misschien is het juist daarom? De kans is klein dat het voorkomt en dus besparen zij geld?
pi_74340347
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:18 schreef thingamajig het volgende:
Als moslims met een hoofddoek worden geweigerd in de sportschool, vindt iedereen het terecht en geweldig.
Nee, dan wordt er moord en brand geschreeuwd en komen er kamerdebatten over. Denk bijvoorbeeld aan dat gezeik met die burka's en uitkeringen. Dat gebeurt hooguit 2x per jaar en toch stond het hele land in rep en roer.

Daarnaast gaan dat soort zaken om religieuze uitingen. Het voorbeeld dat ik in mijn OP noem sluit bepaalde mensen uit van kansen op een beurs, puur vanwege hun afkomst. En dat vind ik verkeerd.
-
  dinsdag 3 november 2009 @ 09:24:55 #38
267444 Skonk
Free Skonk
pi_74340628
Ik haat etnische minderheden. .
pi_74341557
je bent toch ook een etnische minderheid in Amsterdam
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  dinsdag 3 november 2009 @ 10:30:56 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_74342240
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:59 schreef CherryBom het volgende:
Misschien is het juist daarom? De kans is klein dat het voorkomt en dus besparen zij geld?
Ze besparen sowieso geld, want wie gaat er zich nou in godesnaam opgeven voor zo'n beurs. Als er een beurs speciaal vir die blankes was, zou je je daar toch ook niet voor aanmelden. De top 25% van de universiteit, dat zijn academische kosmopoliete studenten, die nota bene een beurs voor een postgraduate studie in het buitenland willen hebben, die zouden ras een goed selectiecriterium vinden?
  dinsdag 3 november 2009 @ 10:32:40 #41
267444 Skonk
Free Skonk
pi_74342281
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 10:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Ze besparen sowieso geld, want wie gaat er zich nou in godesnaam opgeven voor zo'n beurs. Als er een beurs speciaal vir die blankes was, zou je je daar toch ook niet voor aanmelden. De top 25% van de universiteit, dat zijn academische kosmopoliete studenten, die nota bene een beurs voor een postgraduate studie in het buitenland willen hebben, die zouden ras een goed selectiecriterium vinden?
Ik wou dat alles weer zo verdeeld was tussen allochtoon en autochtoon.
pi_74342487
De grotius beurs wordt gewoon georganiseerd door en stichting en die mag bepalen wat de voorwaarden zijn om in aanmerking te komen...

Hierbij is de voorwaarde te moeten studeren aan een specifieke universiteit niet veel anders dan de vereiste uit een etnische minderheidsgroep te komen of tot de beste 25% van de studenten te behoren...

Dat zijn allemaal voorwaarden die ervoor zorgen dat er 'onderscheid' gemaakt wordt tussen een groep die in aanmerking kan komen voor de beurs en studenten die daar dus niet aan voldoen...

'Discriminatie' betekent ook niets anders dan 'onderscheid maken'... en ja dat mag gewoon hoor en dat doet iedereen ook dagelijks, je maakt dagelijks onderscheid, ook tussen mensen.

Overigens vind ik een beetje dom als je stelt dat een bepaalde stichting die beurzen beschikbaar stelt, niet zou mogen selecteren aan wie op en op welke basis ze die middelen beschikbaar stellen.
Dat is hun volste recht.
als jij wat geld beschikbaar hebt kun je ook een beurs aan studenten beschikbaar stellen en kun je hieraan ook bepaalde voorwaarden verbinden.
Ik zie eerlijk gezegd ook niet waarom je dat zou willen 'verbieden' of waarom dat niet zou mogen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 3 november 2009 @ 10:45:00 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_74342599
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 10:40 schreef RM-rf het volgende:
Hierbij is de voorwaarde te moeten studeren aan een specifieke universiteit niet veel anders dan de vereiste uit een etnische minderheidsgroep te komen of tot de beste 25% van de studenten te behoren...
Nou nee, want al die dingen zijn een keuze, en je ras niet.
  dinsdag 3 november 2009 @ 10:45:54 #44
267444 Skonk
Free Skonk
pi_74342621
quote:
De grotius beurs wordt gewoon georganiseerd door en stichting en die mag bepalen wat de voorwaarden zijn om in aanmerking te komen...

Dat zijn allemaal voorwaarden die ervoor zorgen dat er 'onderscheid' gemaakt wordt tussen een groep die in aanmerking kan komen voor de beurs en studenten die daar dus niet aan voldoen...

'Discriminatie' betekent ook niets anders dan 'onderscheid maken'... en ja dat mag gewoon hoor en dat doet iedereen ook dagelijks, je maakt dagelijks onderscheid, ook tussen mensen.

Overigens vind ik een beetje dom als je stelt dat een bepaalde stichting die beurzen beschikbaar stelt, niet zou mogen selecteren aan wie op en op welke basis ze die middelen beschikbaar stellen.
Dat is hun volste recht.
als jij wat geld beschikbaar hebt kun je ook een beurs aan studenten beschikbaar stellen en kun je hieraan ook bepaalde voorwaarden verbinden.
Ik zie eerlijk gezegd ook niet waarom je dat zou willen 'verbieden' of waarom dat niet zou mogen.
En wat als je nou een keer geweigerd woord bij een taxi, omdat je blank bent?
Mag dat dan ook gewoon volgens jou?
pi_74343509
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 10:45 schreef Skonk het volgende:

[..]

En wat als je nou een keer geweigerd woord bij een taxi, omdat je blank bent?
Mag dat dan ook gewoon volgens jou?
Dat is een andere situatie, een taxi is een publieke dienst die juist geen onderscheid maakt ...

echter als het taxibedrijf bv werkt met een ledensysteem kunnen ze wel een selectie maken welke mensen ze accepteren als lid en hun diensten aan beschikbaar stellen.
tvens zijn er volop taxibedrijven die bv op bepaalde plaatsen en tijdstippen geen mensen oppikken...

Ik vind het eerder een beetje bleu en goedgelovig als je gaat roepen dat dat 'niet zou mogen'... dat is gewoon de realiteit en het is eerder ergerlijk hoeveel 'calimero-gezeik' er is van mensen die menen dat ze maar de hele tijd 'gedissekrimineerd' worden (en daaronder vat ik zowel autochtonen, allochtonen, maar evengoed bv vrouwen of homoseksuelen die zo graag gaan roepen dat ze zo 'benadeeld' worden ... dat calimero-gedrag zelf is al een heeel sterke strijd om 'wie het meest zielig is' geworden... onderscheid maken is gewoon dagelijkse realiteit en daar is weinig mis mee)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:40:15 #46
161918 NelisZ
Boemerangkind
pi_74344236
quote:
Discriminatie is niet simpelweg 'onderscheid maken'! Discriminatie is 'onderscheid maken aan de hand van een persoonskenmerk die er niet toe doet'. Je mag bij een sollicitatie best onderscheid maken op het wel of niet kunnen lopen als dat er toe doet (bv postbezorger), maar niet als dat er niet toe doet (bv een normale kantoorbaan).

Etnische minderheden voortrekken bij zon beurs lijkt mij dus inderdaad positieve discriminatie, en dus discriminatie!
Lack of planning on your part does not constitute an emergency on my part!
Zeetakje: "Smiles per gallon is more important than miles per gallon"
Hattrick: Raging Bulls United (764020)
HT jeugd: Dolle Stiertjes (1449195)
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:56:25 #47
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_74344668
Dat is wel heel erg krom ja.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:57:32 #48
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_74344703
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 10:02 schreef gers het volgende:
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  dinsdag 3 november 2009 @ 12:17:56 #49
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_74345297
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:11 schreef speknek het volgende:
positieve discriminatie is wettelijk toegestaan, het blijft krom, ja.
Maar TS wordt nu negatief gediscrimineerd. Dat is niet toegestaan.

Tevens wil ik TS graag melden dat zijn klacht zwaar terecht is.
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_74345735
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 10:02 schreef gers het volgende:

Overigens is er positieve discriminatie gewoon discrimininatie
You can trust me, trust nobody...
pi_74351683
quote:
Natuurlijk, dat klopt.
quote:

Dat is hun volste recht.
Dat ben ik niet met je eens. De eis om tot de beste 25% te behoren is er één die gebaseerd is op prestaties. Als ik per se zo'n beurs zou willen, zorg ik dat ik goed m'n best doe om tot de beste 25% van de studenten te behoren. Dat is een compleet logische eis, je wil immers niet dat één of andere matige student met jouw geld naar Amerika gaat. Dit is normaal.

De eis om aan een bepaalde universiteit te studeren vind ik ook niet te vergelijken. Er zijn nou eenmaal een aantal universiteiten die zich hebben aangesloten bij de stichting die de Grotius-beurzen verstrekt. Om de samenwerking vloeiend te laten verlopen komen alleen studenten die bij deze universiteiten zijn ingeschreven in aanmerking voor de beurs.

Kortom; de vereisten op basis van universiteit en prestaties zijn compleet logisch. Die zorgen er ten eerste voor dat de samenwerking tussen de stichting en de universiteit goed verloopt (die hebben afspraken met elkaar), en ten tweede dat er een goede, gemotiveerde student de beurs krijgt. Compleet logisch.

Ik zie echter niet in op basis waarvan de etniciteit van een student bepalend kan zijn op de vraag of een student in aanmerking komt voor een beurs.
quote:
Dus als ik geld heb, en ik ga een stichting beginnen die een soort aanvullende studiefinanciering verzorgt, mag ik die best alleen aan autochtone Nederlanders geven? Ik denk dat ik daar dan wel last mee krijg hoor.
-
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:43:40 #52
8369 speknek
Another day another slay
pi_74352312
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:55:39 #53
155616 Proximo
For god, king & country
pi_74352721
En als er een beurs is voor autochtone blanke mannen dan word het kantoor van de betreffende organisatie bestormd door linkse groepen
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_74936804
quote:
In 2010 zal de Stichting Grotius Academie* wederom tien beurzen van
¤3000,- schenken aan talentvolle studenten afkomstig uit een etnische minderheidsgroep.

De beurs is bedoeld om deze studenten te stimuleren en de mogelijkheid te bieden om tijdens hun studie een stage of studie aan een buitenlandse universiteit te volgen in het kader van één of meerdere vakken op het gebied van de commerciële rechtspraktijk.
Belangrijkste voorwaarden die worden gesteld om in aanmerking te komen voor een Grotius beurs zijn:

● Je studeert aan één van de, in de Stichting Grotius Academie participerende faculteiten der rechtsgeleerdheid van de universiteiten Amsterdam (UvA), Groningen, Leiden, Nijmegen, Rotterdam of Tilburg.
● Als student behoor je tot de beste 25 % studenten, hetzij bij afronding van het 2e jaar van de bachelorfase, hetzij bij de afronding van de bachelorfase.
● Jij bent afkomstig uit een etnische minderheidsgroep.
● Je gaat een studie of stage volgen aan een buitenlandse universiteit met een minimale duur van twee maanden in een vak op het gebied van de commerciële rechtspraktijk.

Denk jij dat je in aanmerking voor een Grotius beurs?
Kijk dan voor meer informatie en het aanvraagformulier op www.grotiusacademie.nl
Ook kun je contact opnemen met de daarvoor bestemde instantie van de faculteit waar je als student staat ingeschreven.
De aanvraag voor een beurs dient uiterlijk voor 12 juni 2010 te worden ingediend.

* De Stichting Grotius Academie verzorgt post-academische specialisatieopleidingen voor juristen die al enige tijd werkzaam in de praktijk.
Vreemd hè, dat er steeds meer hoogopgeleiden op de PVV schijnen te gaan stemmen (het is zowaar een echt conundrum, heeft u de oplossing?) (of dat de PVV sowieso een behoorlijk aantal zetels in de peilingen behaald). Dit zijn juist die dingen die zorgen voor polarisatie....
Er is leven na de lach.
pi_74939551
Terechte kick voor een enorm goed topic.
-
pi_74963702
'Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'

Ook lijkt het me hiermee in strijd, maar ja, het gaat hier toch om een onbelangrijk artikel *kuch* en dan noemt zo'n organisatie zich naar Hugo de Groot, die zich nu omdraait in zijn graf waarschijnlijk. Logisch, als je nagedachtenis op een dergelijke manier bezoedeld wordt natuurlijk....
Er is leven na de lach.
pi_74965077
Terechte klacht.
"My treasure? Why, it's right where I left it. It's yours if you can find it. But you'll have to search the whole world!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')