abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74641165
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:44 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat een mooie sfeervolle foto van een mooie kat/poes erg mooi geframed en al die golvende haren aan de uiteindes Minpunten? Mja, het is natuurlijk geen studio foto... nee ik ga geen minpunten verzinnen, erg leuke foto

[ link | afbeelding ]

Klikbaar voor origineel (klik all sizes)
Wat een prachtige foto! Je zou hier zo "Wally" in kunnen verstoppen Je kunt goed zien wat een enorm gebouw dat is met al die etages, hoeken, en lijnen.
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:05 schreef ElizabethR het volgende:
Zith

Er is een heleboel te zien op deze foto, hij is erg druk en dat vind ik ook meteen het enige nadeel. Ik weet niet goed waarop te focussen. Verder vind ik het lijnenspel erg indrukwekkend, de grootsheid van de ruimte komt goed over, en de kleuren zijn fraai. Ook de lagen in de verschillende etages zijn goed in beeld gebracht. Een heel interessante foto, die goed recht doet aan moderne architectuur. Dikke complimenten hoor!!

Mijn foto, op Silverstrand, Galway.
Klikbaar

[ link | afbeelding ]

Deze vind ik ook erg mooi vooral door het het oranje zonlicht en een bijna "golfloze" zee. Het plaatje wordt afgemaakt met de silhouette van de visser en de rotsen.
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 17:48:53 #127
230491 Zith
pls tip
pi_74641269
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:46 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Wat een prachtige foto! Je zou hier zo "Wally" in kunnen verstoppen Je kunt goed zien wat een enorm gebouw dat is met al die etages, hoeken, en lijnen.
Bedankt Misschien nog eens proberen als het erg druk is
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 november 2009 @ 18:04:01 #128
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74641720
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:05 schreef ElizabethR het volgende:
Zith

Er is een heleboel te zien op deze foto, hij is erg druk en dat vind ik ook meteen het enige nadeel. Ik weet niet goed waarop te focussen. Verder vind ik het lijnenspel erg indrukwekkend, de grootsheid van de ruimte komt goed over, en de kleuren zijn fraai. Ook de lagen in de verschillende etages zijn goed in beeld gebracht. Een heel interessante foto, die goed recht doet aan moderne architectuur. Dikke complimenten hoor!!

Mijn foto, op Silverstrand, Galway.
Klikbaar

[ link | afbeelding ]
+ Sfeer is zeer goed gepakt op de foto. De visser zit daar lekker sereen z'n ding te doen in de ondergaande zon.
- Ietwat overbelicht aan de linkerbovenkant heb ik het idee door de zon.

Groot.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_74642089
quote:
Op donderdag 12 november 2009 18:04 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

+ Sfeer is zeer goed gepakt op de foto. De visser zit daar lekker sereen z'n ding te doen in de ondergaande zon.
- Ietwat overbelicht aan de linkerbovenkant heb ik het idee door de zon.

[ afbeelding ]

Groot.
+ Erg mooi herfst plaatje. Wat mij opvalt is dat je precies een stukje gras rechts onderin en een stukje asfalt? links bovenin meepakt. Dat maakt de foto in mijn ogen veel specialer. De hond staat er ook erg leuk op mede door het lage standpunt want je hebt aangenomen.
- Wel erg veel ruis in de foto.

Een niet heel recente foto van mij maar dat komt wel vaker voor omdat ik zoveel foto's maak dat ik soms foto's over het hoofd zie direct nadat ik ze uitgezocht heb. Zo nu en dan ga ik al mijn foto's weer eens langs waarna ik na sommige bewerkingen toch nog erg mooie foto's tevoorschijn krijg. Deze is van zo'n 4 maanden geleden maar wel vandaag pas opgemerkt en geupload.

Erg lekker weer.

Groot: http://farm3.static.flickr.com/2790/4097940673_eb31d61817_o.jpg

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2009 18:24:10 ]
pi_74643918
quote:
Op donderdag 12 november 2009 07:50 schreef polariteit het volgende:
@Omniej: Hoe bedoel je precies op ander moment vd dag? Bijv. in de vroege ochtend met meer kleuren in de lucht bedoel je, of bedoel je als er meer 'leven' op de foto zou zijn?
Met een ander moment van de dag bedoelde ik inderdaad iets als de vroege ochtend of avondschemering ja.

Weet niet of de foto er per definitie beter op zou worden hoor, maar juist omdat ik het landschap zelf niet echt een heel boeiend onderwerp vond, zou iets als een laagstaande zon het misschien wel weer interessanter kunnen maken. Maar goed, eigenlijk is dat onzincommentaar van me natuurlijk, je bent er nou eenmaal op een bepaald moment van de dag.
pi_74645465
quote:
+sfeervol en natuurlijk, als het spontaan geschoten is
- Ietwat onscherp, maar misschien was dat juist de bedoeling, of veroorzaakt door de regen.

Wederom een testfoto. Het is meer om mijn camera en de instellingen en scherpheid te checken, en de wijze waarop je in dit topic behoort te posten door te krijgen.
Verder is het een saaie foto, maar er komen ECHT mooie dingen binnenkort.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lamon. op 13-11-2009 12:47:57 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 22:47:29 #132
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_74651755
quote:
Op donderdag 12 november 2009 20:11 schreef Lamon. het volgende:

[..]

+sfeervol en natuurlijk, als het spontaan geschoten is
- Ietwat onscherp, maar misschien was dat juist de bedoeling, of veroorzaakt door de regen.

[ afbeelding ]

Wederom een testfoto, omdat ik nu binnen ben, dus het enige natuurlijke wat ik kon vinden was mijn stervende plant. Het is meer om mijn camera en de instellingen en scherpheid te checken, en de wijze waarop je in dit topic behoort te posten door te krijgen.
Verder is het een saaie foto, maar er komen ECHT mooie dingen binnenkort.
Geen focus en weinig diepte....
pi_74663114
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:47 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Geen focus en weinig diepte....
Ik weet het, ik heb hem al vervangen voor mijn eerste serieuze poging.
pi_74663687
Waarom heb je die boom gespiegeld eigenlijk?

Wel grappig dat daardoor in het midden met een beetje fantasie allemaal gezichten in die takken te zien zijn.
pi_74664059
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:02 schreef Omniej het volgende:
Waarom heb je die boom gespiegeld eigenlijk?

Wel grappig dat daardoor in het midden met een beetje fantasie allemaal gezichten in die takken te zien zijn.
Daarom eigenlijk, ik was wat met effecten aan het rommelen, en toen kwam dat idd naar voren.
Betekent niet dat ik steeds bewerkte foto's ga maken hoor, alleen voor nu was het wel grappig, en deze was vanaf het balkon geschoten, dus veel interessants kon ik niet vinden.
Als het iets beter weer is trek ik er wel op uit, en dan kan ik gewoon leukere pogingen wagen.
pi_74664206
@Lamon.
Ik vind de foto erg vlak, weinig diepte en kleur. Persoonlijk vind ik het gespiegelde effect geen toegevoegde waarde hebben in deze foto.

Augustus 2008 in Australië.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2009 13:17:22 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 november 2009 @ 13:37:12 #137
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74664868
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:17 schreef Tijgertje. het volgende:
@Lamon.
Ik vind de foto erg vlak, weinig diepte en kleur. Persoonlijk vind ik het gespiegelde effect geen toegevoegde waarde hebben in deze foto.

[ afbeelding ]
+ goed standpunt, mooie heldere kleuren, plantje komt goed naar voren.
- Wordt ietwat te zwart gaandeweg naar boven.

Groot.

Sloop van de Calve in Delft.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_74665065
Heel erg aparte foto Tijgertje.

Heb toch echt even meerdere malen moeten kijken naar hoe groot het plantje nou eigenlijk is, en over de grootte van alles op de achtergrond twijfel ik eigenlijk nog steeds.
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:44:15 #139
159979 G.Fawkes
pi_74665114
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:17 schreef Tijgertje. het volgende:
@Lamon.

[ afbeelding ]
Jammer dat de focus van het plantje ook net niet helemaal goed is. Had je een lens met een hele kleine apeture?
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:21:06 #140
187910 Dya
http://www.jeroenlucas.nl
pi_74666263
+ Mooie kleuren, lekker helder, Onderwerp is duidelijk.
- Heb het gevoel dat de lucht belangrijker is op de foto.. dan de sloop.

A person isn't who they are during the last conversation you had with them -
they're who they've been throughout your whole relationship.
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:28:22 #141
159979 G.Fawkes
pi_74666508
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:21 schreef Dya het volgende:
+ Mooie kleuren, lekker helder, Onderwerp is duidelijk.
- Heb het gevoel dat de lucht belangrijker is op de foto.. dan de sloop.

[ afbeelding ]
De verschillende tinten van de huid lijken niet helemaal te kloppen, kan dat?
Pluspunten zijn overduidelijk. wie is het?
pi_74666686
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:37 schreef Netsplitter het volgende:
+ goed standpunt, mooie heldere kleuren, plantje komt goed naar voren.
- Wordt ietwat te zwart gaandeweg naar boven.
Dankjewel. Heb een polarisatiefilter gebruikt waardoor het dus aan de bovenkant inderdaad iets te donker word.
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:42 schreef Omniej het volgende:
Heel erg aparte foto Tijgertje.

Heb toch echt even meerdere malen moeten kijken naar hoe groot het plantje nou eigenlijk is, en over de grootte van alles op de achtergrond twijfel ik eigenlijk nog steeds.
Haha, leuk hé.
Dit geeft misschien wat verduidelijking. Wel ander plantje, maar zeer vergelijkbaar.
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:20:12 #143
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_74668076
@ Dya:

+ Mooi totaal plaatje, mooi meisje ook. Lichtinval ook goed.
- Er zit, zoals eerder gezegd, best wel kleurverschil in het meisje. Misschien meer naturel moeten bewerken?

Mijn aandeel:

Groot: http://farm3.static.flickr.com/2588/4100007367_c2dedcd4b0_b.jpg
it's the map in my mind that sends me on my way.
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:22:14 #144
187910 Dya
http://www.jeroenlucas.nl
pi_74668128
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:28 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

De verschillende tinten van de huid lijken niet helemaal te kloppen, kan dat?
Pluspunten zijn overduidelijk. wie is het?
Ik heb niks aan de foto veranderd qua huid tinten.. komt denk ik door de licht inval.
Ze is een goeie vriendin van me meer foto's staan op me site
A person isn't who they are during the last conversation you had with them -
they're who they've been throughout your whole relationship.
pi_74702915
+ Mooie lijn door het beeld heen. Interessant onderwerp (china town?)
- Compositie en achtergrond leiden af. Wellicht tegen blauwe lucht had mooier geweest. Of anders zonder blauwe lucht en alleen gebouwen. Rode gebouw is ook onrustig.

volledige link
pi_74715029
+ Onderwerp goed scherp, mooie nabewerking, mooie auto :p
- Had wat verder gecropt mogen worden, voor en achter de auto zit nog een schim van de auto, Watermark onderaan is te groot en leidt af.

Link volledige grootte
Circular reasoning works, because circular reasoning works.
pi_74716182
@Muzrub:

+Leuke compositie, lekker veel te zien vooral op het grootformaat.
-Ik vind de plaat net iets te donker...

Hierbij weer eentje van mij, waarvan ik nu al kan zeggen dat ik zelf persoonlijk niet echt tevreden ben over de focus

Voor wat foto's, kijk hier
pi_74718209
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:47 schreef polariteit het volgende:
Hierbij weer eentje van mij, waarvan ik nu al kan zeggen dat ik zelf persoonlijk niet echt tevreden ben over de focus

[ afbeelding ]
+mooi scherp
-focus ligt zo op de vogel, dat het bijna lijkt alsof hij uitgeknipt is en bij de achtergrond gezet.

Nu mijn allereerste echte poging. (..en de kritiek mag hard zijn, ik zie meteen al dat ik weer geen goed focus-punt genomen heb bijvoorbeeld.)

pi_74722232
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:47 schreef polariteit het volgende:
@Muzrub:

+Leuke compositie, lekker veel te zien vooral op het grootformaat.
-Ik vind de plaat net iets te donker...

[ afbeelding ]
Zonde inderdaad dat hij niet goed scherp is... Althans, niet op de plek waar hij scherp zou moeten zijn (de kop, of nog specifieker het oog).

Compositie met de vogel helemaal in het midden is ook niet heel erg interessant trouwens, wel vind ik 't knap dat je hem überhaupt op de foto hebt gekregen. Het lijkt erop dat je vrij dichtbij bent gekomen?
pi_74726419
+ Mooi de spiegeling in het water gepakt
- Ik mis een echt doel in de foto. Als fotograaf wil je dat je ergens naar kijkt als je de foto ziet. En dat stuur je met compositie. En dat mis ik hier.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')