Nou dit is echt dikke vette onzin en dat weet je zelf ook. Er wordt echt vaker negatief op mijn foto's gereageerd, en dan kan me dat ook niet schelen en reageer ik helemaal niet geprikkeld, en ik wil verre van opgehemeld worden.quote:Op woensdag 11 november 2009 02:34 schreef Omniej het volgende:
ElizabethR: je geeft zelf al aan dat dit topic bedoeld is voor foto's waar je zelf trots op bent, zodat je die door anderen kunt laten beoordelen. Eerlijk gezegd heb ik het idee dat jij 'beoordelen' verwart met 'ophemelen' of zo, want zodra iemand ook maar iets negatiefs over een foto van je zegt, voel je je op je teentjes getrapt. Natúúrlijk komen er opmerkingen over bewerkingen, ik bedoel, die zijn toch gewoon onderdeel van de foto die je plaatst?
Na je laatste reactie op mij hield ik het met verder commentaar al maar voor gezien, simpelweg omdat ik hier absoluut geen flametopic o.i.d. van wilde maken, maar nu reageer je op GenesiZ weer op precies hetzelfde toontje...
En daar reageer ik als volgt op:quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:14 schreef Omniej het volgende:
[..]
Oef, wat een bewerking zeg... Eerlijk gezegd vind ik het afschuwelijk lelijk, terwijl de originele foto (of op z'n minst die zonder de texture) volgens mij juist zo mooi is.
Sowieso vind ik deze topicreeks de laatste tijd wel heel extreem naar fotobewerkingen toe trekken trouwens. Eerder ook al die kerk waar een hevig effect overheen zat en nog verder ging het afgehakte hoofd, die overigens fraai gemaakt was maar waarvan ik me ook afvraag hoeveel het nog met dit topic te maken heeft.
Persoonlijk heb ik weinig tegen de wat meer gebruikelijke effecten (zoals orton die steeds vaker langskomt de laatste tijd), maar van die compleet overbewerkte en soms onherkenbaar gemaakte foto's vraag ik me echt af of ze hier wel thuis horen.
Ben ik de enige die dit zo ziet? Zo ja, dan houd ik verder m'n mond wel, maar ik wilde het toch even gezegd hebben.
Waar zeg ik hier dat ik opgehemeld wil worden en geen kritiek kan verdragen? Ik zeg notabene ook nog dat jij hem spuuglelijk mag vinden. Ik ageer alleen tegen de opmerkingen over de bewerkingen en of die hier wel thuishoren, omdat ik namelijk precies voldoe aan de voorwaarden van dit topic door een foto te posten die IK mooi vind. En nu leg ik het verdorie voor de derde keer uit!! Bovendien, en dat zeg ik ook nog maar een keer, vind ik Orton of HDR veel extremere bewerkingen dan een simpele texture toevoegen aan een foto. Ik heb zoveel foto's hier geplaatst met een texture, zo een die alleen net dat extra beetje contrast of kleur geeft dat een foto net meer bijzonder maakt, en dan valt het dus niet eens op, en wordt er vervolgens ook niet over gemekkerd. Frappant wel!!quote:Op dinsdag 10 november 2009 01:35 schreef ElizabethR het volgende:
Nogal overdreven ja, ik heb precies 1 texture over die foto heengegooid, en dat is extreem bewerken of een 'hevig' effect?
Als ik HDR had toegepast had je er niets over gezegd, terwijl dat veel meer handelingen zijn, en extremere bewerkingen, maar nu is het iets nieuws voor dit topic, en dan komt er meteen commentaar. Orton is ook veel meer handelingen dan wat ik heb gedaan met die texture, en dat vind je wel goed en niet extreem en 'hevig effect'???
Van oorsprong is het topic: 'Beoordeel de mooiste foto van vandaag'
En ik vind dit mijn mooiste foto. Jij mag hem spuuglelijk vinden, be my guest, maar dat doet niets af aan het feit dat het voor mij mijn mooiste is van de dag, en dat ik die dus beoordeeld wil zien.
Want?quote:Op woensdag 11 november 2009 15:35 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Nou aangezien de discussie gestaakt moet worden ga ik ook niet de foto beoordelen. Hier is de mijne.
Ik heb meteen maar even geklikt, op groot ziet ie er een stuk indrukwekkender uit.quote:Op dinsdag 10 november 2009 19:57 schreef polariteit het volgende:
Over de foto van JTB:
+Leuke skyline, gaaf met die brug die er schuin voorlangs loopt.
-Ik vind de lucht niet echt mooi helaas, ik kan de pixels bijna tellen. wellicht ligt dat aan een crappy compressie oid? Ook zit er een vage oranje waas overheen, maar dat kan eventueel nog aan mijn beeldscherm liggen.
Hierbij een recente foto van mij. Schroom niet om kritiek te geven, daar leer ik van:
[ afbeelding ]
Nee, er lopen bewakers rond en staan hekken enzo omheen. Denk ook niet dat het interessant is, een jaar geleden was het nog in gebruik ... maar ik misschien dat ik het gewoon een keer netjes aan ze ga vragen. Wie weet helpt lief lachenquote:Op woensdag 11 november 2009 15:54 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Chemiu: De scheefheid viel mij inderdaad als eerst op, vond het wel wat storend ja maar het ligt dus aan het gebouw. Jammer van het karton in het raam, al geeft het toch wel weer wat kleur in de foto, zonder was het nog minder geweest. Beetje meditterainse (of hoe dat ook geschreven mag worden) sfeer geeft het. Verder kwa perspectief niks op aan te merken. Het is een leuk plaatje.
Is er trouwens een mogelijkheid om binnen te komen? Denk dat er binnen ook wel interessante foto's gemaakt kunnen worden. Ik houd van oude vervallen dingen.
Dat je de groothoek er niet in terug kan vinden klopt, ik zie net dat ie op 49 mm stondquote:Op woensdag 11 november 2009 16:08 schreef ElizabethR het volgende:
Chemiu
Wat een apart gebouw, erg mooi onderwerp, erg mooie kleuren ook. De compositie is ook lekker om naar te kijken en de quasi symetrie van de ramen is lekker speels. Ik vind de witte plekken in het gebouw, daar waar er weinig texture zit zeg maar, een beetje raar om te zien, net alsof iemand met een vlakgom over het geheel is gegaan en een en ander aan onregelmatigheden heeft weggepoetst.
Verder vind ik het halve raam links, (is dat half dichtgesmeerd ofzo? Zo ziet het eruit namelijk) erg fraai het patroon onderbreken. Ik kan niet zoveel verbeterpunten ontdekken voor deze foto. Hooguit dat het een wat klein beeld is wat ik kan zien. Ik zou een volgend keer denk ik een wat minder 'platte' foto maken en misschien zelfs wel een groothoeklensje meenemen?
-edit= Oh, hij is dus met een groothoek gemaakt, nu dat vind ik er niet in terug.
Dankjewelquote:Op woensdag 11 november 2009 16:30 schreef LaFemmeFatale het volgende:
ElizabethR: Sorry maar ik vind hem te bewerkt. Het lijkt nu meer op een schilderij dan op een foto,
Scherpte?? Waar zie jij scherpte in die foto??quote:Op donderdag 12 november 2009 07:50 schreef polariteit het volgende:
@LaFemmeFatale:
+Mooie compositie, lekkere scherptediepte
-De blaadjes zouden wel wat meer kleur mogen hebben. Ik vind ze voor het mooi wat te donker.
Thanks! en ik heb erover zitten denken, maar heb totaal niets geshopped aan die foto en wilde dat gewoon zo houdenquote:Op donderdag 12 november 2009 13:50 schreef G.Fawkes het volgende:
-Ik persoonlijk zou die zwarte vlek weg gephotoshopped hebben, gewoon omdat het aandacht trekt
Precies die foto? Dat is idd wel toevalligquote:Op donderdag 12 november 2009 14:31 schreef ElizabethR het volgende:
Hey, precies die foto heb ik juist gisteren gezien in een item over aparte beeldhouwwerken, da's ook toevallig!!
+ Ik vind de lichtval op het gezicht erg mooi. De donkere kant is ook net niet te donker waardoor je nog wel wat details van het gezicht ziet.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:50 schreef G.Fawkes het volgende:
@JettAr
+Mooi foto, prachtig scherp en wat me het meest op valt is de kadering. Ik zou het zelf niet durven, de helft van de kat staat er niet op, en toch is de foto prachtig gelukt
-Ik persoonlijk zou die zwarte vlek weg gephotoshopped hebben, gewoon omdat het aandacht trekt
[ afbeelding ]
met kader vind ik em zelf mooier. Te vinden op: http://www.eyupciftci.nl/gallery/index.html
Wat een mooie sfeervolle foto van een mooie kat/poesquote:Op donderdag 12 november 2009 16:24 schreef Chanty het volgende:
[..]
+ Ik vind de lichtval op het gezicht erg mooi. De donkere kant is ook net niet te donker waardoor je nog wel wat details van het gezicht ziet.
- Ik vind de foto qua kleur wat vlak. Ik zou zelf wat spelen met levels, curves en contrasten. Het blauw en groen wat krachtiger en in de wolken zie je ook wat mooie nuances die je nog kunt aanscherpen.
[ afbeelding ]
Het drama dat kat heet, madame wil niet op de foto zoals ik het wil want zij wil slapen, maar dat heeft ook wel iets moois
Leuke ontdekfoto.quote:Op donderdag 12 november 2009 16:44 schreef Zith het volgende:
[..]
Wat een mooie sfeervolle foto van een mooie kat/poeserg mooi geframed en al die golvende haren aan de uiteindes
Minpunten? Mja, het is natuurlijk geen studio foto... nee ik ga geen minpunten verzinnen, erg leuke foto
[ link | afbeelding ]
Klikbaar voor origineel (klik all sizes)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |