abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 november 2009 @ 10:48:02 #101
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_74597607
quote:
Op woensdag 11 november 2009 02:34 schreef Omniej het volgende:

ElizabethR: je geeft zelf al aan dat dit topic bedoeld is voor foto's waar je zelf trots op bent, zodat je die door anderen kunt laten beoordelen. Eerlijk gezegd heb ik het idee dat jij 'beoordelen' verwart met 'ophemelen' of zo, want zodra iemand ook maar iets negatiefs over een foto van je zegt, voel je je op je teentjes getrapt. Natúúrlijk komen er opmerkingen over bewerkingen, ik bedoel, die zijn toch gewoon onderdeel van de foto die je plaatst?

Na je laatste reactie op mij hield ik het met verder commentaar al maar voor gezien, simpelweg omdat ik hier absoluut geen flametopic o.i.d. van wilde maken, maar nu reageer je op GenesiZ weer op precies hetzelfde toontje...

Nou dit is echt dikke vette onzin en dat weet je zelf ook. Er wordt echt vaker negatief op mijn foto's gereageerd, en dan kan me dat ook niet schelen en reageer ik helemaal niet geprikkeld, en ik wil verre van opgehemeld worden.

Waar ik geprikkeld op reageer, is de kritiek op het al dan niet posten van, ondermeer in jouw ogen 'zwaar bewerkte' foto's. Daar gaat het me om. Ik heb meteen bij jouw allereerste post die daarover begon en waar het allemaal mee startte gezegd dat het me geen moer uitmaakt of mensen mijn foto al dan niet mooi vinden, of de bewerking al dan niet mooi vinden.

Dit is jouw eerste post:
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 01:14 schreef Omniej het volgende:

[..]

Oef, wat een bewerking zeg... Eerlijk gezegd vind ik het afschuwelijk lelijk, terwijl de originele foto (of op z'n minst die zonder de texture) volgens mij juist zo mooi is.

Sowieso vind ik deze topicreeks de laatste tijd wel heel extreem naar fotobewerkingen toe trekken trouwens. Eerder ook al die kerk waar een hevig effect overheen zat en nog verder ging het afgehakte hoofd, die overigens fraai gemaakt was maar waarvan ik me ook afvraag hoeveel het nog met dit topic te maken heeft.

Persoonlijk heb ik weinig tegen de wat meer gebruikelijke effecten (zoals orton die steeds vaker langskomt de laatste tijd), maar van die compleet overbewerkte en soms onherkenbaar gemaakte foto's vraag ik me echt af of ze hier wel thuis horen.

Ben ik de enige die dit zo ziet? Zo ja, dan houd ik verder m'n mond wel, maar ik wilde het toch even gezegd hebben.
En daar reageer ik als volgt op:
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 01:35 schreef ElizabethR het volgende:
Nogal overdreven ja, ik heb precies 1 texture over die foto heengegooid, en dat is extreem bewerken of een 'hevig' effect?
Als ik HDR had toegepast had je er niets over gezegd, terwijl dat veel meer handelingen zijn, en extremere bewerkingen, maar nu is het iets nieuws voor dit topic, en dan komt er meteen commentaar. Orton is ook veel meer handelingen dan wat ik heb gedaan met die texture, en dat vind je wel goed en niet extreem en 'hevig effect'???

Van oorsprong is het topic: 'Beoordeel de mooiste foto van vandaag'
En ik vind dit mijn mooiste foto. Jij mag hem spuuglelijk vinden, be my guest, maar dat doet niets af aan het feit dat het voor mij mijn mooiste is van de dag, en dat ik die dus beoordeeld wil zien.
Waar zeg ik hier dat ik opgehemeld wil worden en geen kritiek kan verdragen? Ik zeg notabene ook nog dat jij hem spuuglelijk mag vinden. Ik ageer alleen tegen de opmerkingen over de bewerkingen en of die hier wel thuishoren, omdat ik namelijk precies voldoe aan de voorwaarden van dit topic door een foto te posten die IK mooi vind. En nu leg ik het verdorie voor de derde keer uit!! Bovendien, en dat zeg ik ook nog maar een keer, vind ik Orton of HDR veel extremere bewerkingen dan een simpele texture toevoegen aan een foto. Ik heb zoveel foto's hier geplaatst met een texture, zo een die alleen net dat extra beetje contrast of kleur geeft dat een foto net meer bijzonder maakt, en dan valt het dus niet eens op, en wordt er vervolgens ook niet over gemekkerd. Frappant wel!!

Maar toch vind jij het nu weer nodig om de nadruk ineens om te gooien en er dan maar van te maken dat ik niet tegen kritiek zou kunnen en alleen opgehemeld wil worden, terwijl ik tegen GenesiZ niets anders zeg als tegen jou, namelijk dat jullie mijn fotobewerking afschuwelijk lelijk mogen vinden, maar dat het in mijn ogen mijn mooiste van die dag was. Met bewerking en al. En dat dat beoordeeld dient te worden, en dat de discussie of een foto, al dan niet bewerkt, in dit topic thuishoort niet relevant is, en daar ging het me om.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 11 november 2009 @ 11:09:15 #102
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_74598299
Jongens, jongens.. houd daar eens mee op!

Als ElizabethR zwaar bewerkte foto's (whatever that may be) wil posten zijnde haar mooiste foto van de dag dan moet ze dat zelf weten. Dat jij, ik of de koningin ze niet mooi vindt (of juist wel) heeft daar niks mee te maken. Ik wil jullie bij dezen dan ook verzoeken de discussie te staken of via PM te vervolgen. Maar in ieder geval niet in dit topic.
Huilen dan.
pi_74606511
Nou aangezien de discussie gestaakt moet worden ga ik ook niet de foto beoordelen.

-Edit- Toch maar wel.

Van wie die was weet ik niet meer maar die herfstblaadjes op de grond, prachtige foto! Kleuren komen mooi uit en goed rekening gehouden met de achtegrond.

Apenfoto: Leuke foto, jammer dat je die blauwe bakjes of wat het ook zijn ook op de foto hebt gezet, maakt het toch minder natuurlijk en ze trekken mijn aandacht van het onderwerp af.

Hier is de mijne.

[ Bericht 24% gewijzigd door LaFemmeFatale op 11-11-2009 15:41:57 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 11 november 2009 @ 15:38:22 #104
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74606585
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:35 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Nou aangezien de discussie gestaakt moet worden ga ik ook niet de foto beoordelen. Hier is de mijne.

Want?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_74606752
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Want?

Lees: -Edit-
  FOK!fotograaf woensdag 11 november 2009 @ 15:50:14 #106
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_74606926
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:57 schreef polariteit het volgende:
Over de foto van JTB:

+Leuke skyline, gaaf met die brug die er schuin voorlangs loopt.
-Ik vind de lucht niet echt mooi helaas, ik kan de pixels bijna tellen. wellicht ligt dat aan een crappy compressie oid? Ook zit er een vage oranje waas overheen, maar dat kan eventueel nog aan mijn beeldscherm liggen.

Hierbij een recente foto van mij. Schroom niet om kritiek te geven, daar leer ik van :

[ afbeelding ]
Ik heb meteen maar even geklikt, op groot ziet ie er een stuk indrukwekkender uit.

+ Die donkere wolk die precies boven de plas hangt, en daarbuiten een blauwe lucht! Super! Ronding loopt mooi door het beeld heen, zoals er al gezegd is: mooi op 1/3, er is zo te zien aandacht besteedt aan de compositie.
- De grasspriet in het midden, ik vind hem teveel afleiden. En de hoogspanningsmasten op de achtergrond, dat doet het 'midden in de wilde natuur' een beetje teniet. Ander klein puntje: ik heb het gevoel dat het nog mooier zou zijn als je een beetje door je knieen was gegaan, maar of dat zo is weet ik niet.

Zo genoeg kritiek? Maar over het algemeen vind ik hem erg mooi en geslaagd .

Mijn foto:

Oud gebouw waar ik al een jaar lang voorbij loop en afgelopen week zag ik opeens dat het best een interessant foto-object is . Geloof dat het binnenkort gesloopt gaat worden. Er is werkelijk niets recht aan dat gebouw, hoop dat de lijnen niet al te storend scheef lopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Chemiu op 11-11-2009 15:55:29 ]
  FOK!fotograaf woensdag 11 november 2009 @ 15:54:21 #107
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_74607043
Oh, ja ik heb alleen de foto van de vorige die zelf ook beoordeeld heeft een beoordeling gegeven. Toch nog eentje voor FF:

+ Leuk idee zo, lekker spelen met de scherptediepte en vind de compositie leuk
- Volgens mij is hij nergens echt scherp (of op het verkeerde punt, op de snaren op het punt dat ze alleen een witte achtergrond hebben). Ik zou het mooier vinden als de scherpte wat verder naar voren of juist achteren had gelegen.
pi_74607055
Chemiu: De scheefheid viel mij inderdaad als eerst op, vond het wel wat storend ja maar het ligt dus aan het gebouw. Jammer van het karton in het raam, al geeft het toch wel weer wat kleur in de foto, zonder was het nog minder geweest. Beetje meditterainse (of hoe dat ook geschreven mag worden) sfeer geeft het. Verder kwa perspectief niks op aan te merken. Het is een leuk plaatje.

Is er trouwens een mogelijkheid om binnen te komen? Denk dat er binnen ook wel interessante foto's gemaakt kunnen worden. Ik houd van oude vervallen dingen.
  woensdag 11 november 2009 @ 16:08:04 #109
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_74607449
Chemiu

Wat een apart gebouw, erg mooi onderwerp, erg mooie kleuren ook. De compositie is ook lekker om naar te kijken en de quasi symetrie van de ramen is lekker speels. Ik vind de witte plekken in het gebouw, daar waar er weinig texture zit zeg maar, een beetje raar om te zien, net alsof iemand met een vlakgom over het geheel is gegaan en een en ander aan onregelmatigheden heeft weggepoetst.
Verder vind ik het halve raam links, (is dat half dichtgesmeerd ofzo? Zo ziet het eruit namelijk) erg fraai het patroon onderbreken. Ik kan niet zoveel verbeterpunten ontdekken voor deze foto. Hooguit dat het een wat klein beeld is wat ik kan zien. Ik zou een volgend keer denk ik een wat minder 'platte' foto maken en misschien zelfs wel een echt groothoeklensje meenemen? 18 MM is nu niet echt extreem groothoek. Heb je een 18-200 mm gebruikt?

Mijn foto.

FOK!fotograaf woensdag 11 november 2009 @ 16:08:08 #110
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_74607451
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:54 schreef LaFemmeFatale het volgende:
Chemiu: De scheefheid viel mij inderdaad als eerst op, vond het wel wat storend ja maar het ligt dus aan het gebouw. Jammer van het karton in het raam, al geeft het toch wel weer wat kleur in de foto, zonder was het nog minder geweest. Beetje meditterainse (of hoe dat ook geschreven mag worden) sfeer geeft het. Verder kwa perspectief niks op aan te merken. Het is een leuk plaatje.

Is er trouwens een mogelijkheid om binnen te komen? Denk dat er binnen ook wel interessante foto's gemaakt kunnen worden. Ik houd van oude vervallen dingen.
Nee, er lopen bewakers rond en staan hekken enzo omheen. Denk ook niet dat het interessant is, een jaar geleden was het nog in gebruik ... maar ik misschien dat ik het gewoon een keer netjes aan ze ga vragen. Wie weet helpt lief lachen .

Bedenk net, schuine lijnen kunnen ook deels veroorzaakt zijn door de groothoek (:r) die ik er op had zitten. Of vertekent 18 mm niet zo erg? Zit de andere foto's te bekijken en kan me niet herinneren dat het allemaal zó scheef liep . Ahum. 49 mm dus. Had ik beter mn 50mm kunnen pakken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Chemiu op 11-11-2009 16:16:39 (foutje) ]
  FOK!fotograaf woensdag 11 november 2009 @ 16:15:17 #111
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_74607680
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:08 schreef ElizabethR het volgende:
Chemiu

Wat een apart gebouw, erg mooi onderwerp, erg mooie kleuren ook. De compositie is ook lekker om naar te kijken en de quasi symetrie van de ramen is lekker speels. Ik vind de witte plekken in het gebouw, daar waar er weinig texture zit zeg maar, een beetje raar om te zien, net alsof iemand met een vlakgom over het geheel is gegaan en een en ander aan onregelmatigheden heeft weggepoetst.
Verder vind ik het halve raam links, (is dat half dichtgesmeerd ofzo? Zo ziet het eruit namelijk) erg fraai het patroon onderbreken. Ik kan niet zoveel verbeterpunten ontdekken voor deze foto. Hooguit dat het een wat klein beeld is wat ik kan zien. Ik zou een volgend keer denk ik een wat minder 'platte' foto maken en misschien zelfs wel een groothoeklensje meenemen?

-edit= Oh, hij is dus met een groothoek gemaakt, nu dat vind ik er niet in terug.
Dat je de groothoek er niet in terug kan vinden klopt, ik zie net dat ie op 49 mm stond . Was ervan overtuigd dat ik steeds op 18 mm had gezeten. Maar wat voor effect zou de groothoek bij deze foto dan geven? (ik kan makkelijk nog een keer langsgaan namelijk, maar ik zie het niet helemaal voor me) Donker/lichte plekken op de muur kan ik ook niet helemaal verklaren. Er zaten nog wel resten van takken op de muur, ik denk dat er ooit een klimop oid heeft gegroeid en waar die zat, is het wat verweerd geraakt. En heel erg bedankt voor je (positieve) commentaar!

Linkje naar Flickr voor groter: http://www.flickr.com/photos/chemiu/4094850917/sizes/o/
pi_74608171
ElizabethR: Sorry maar ik vind hem te bewerkt. Het lijkt nu meer op een schilderij dan op een foto, alleen aan de rotsen kun je nog zien dat het een foto is. Ergens vind ik het wel wat hebben hoor de bewerking, maar het is too much, het origineel is waarschijnlijk wel heel mooi.

Wat ik mooi vind aan de foto is het contrast op de rotsen, en dat deze nog wel scherp zijn en duidelijk afsteken tegen het water, maar bij het geheel vind ik ze niet passen. Verder kwa lenzen en hoeveel mm en alles ben ik nog een leek dus daar kan ik weinig over zeggen. De stippels en scheurlijntjes en alles die je eroverheen bewerkt hebt passen er niet bij, naar mijn mening. Origineel lijkt het me een hele mooie foto, maar deze niet. Ikzelf ben totaal niet van het bewerken, dus daar baseer ik ook mijn mening op.
Om toch nog wat goeds te zeggen; de compositie vind ik wel mooi en de rotsen zijn ook erg mooi, gelukkig heb je die niet teveel bewerkt al zou dat wel beter bij het geheeld passen. Kun je her origineel posten?
  woensdag 11 november 2009 @ 16:53:14 #113
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_74608987
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:30 schreef LaFemmeFatale het volgende:
ElizabethR: Sorry maar ik vind hem te bewerkt. Het lijkt nu meer op een schilderij dan op een foto,
Dankjewel
Dat was precies de bedoeling! Het schilderij is goed gelukt dus.

En nee, ik post het origineel niet, dat vind ik niet mooi genoeg namelijk.
pi_74609467
pi_74624565
Dank mensen voor de reacties op mijn foto.

@Chemiu: Hoogspanningsmasten ben ik wel met je eens, maar ja die dingen staan er nu eenmaal en ik ben er niet van om dit soort dingen weg te shoppen. En persoonlijk vond ik het niet eens zo heel lelijk

Wat betreft het door de knietjes gaan voor de foto: was in deze situatie niet echt mogelijk, foto is genomen vanuit een vogelobservatiehut; door een gat van pakweg 30cm hoog :p En van buiten was het helemaal afgerasterd helaas. Ben het wel met je eens verder dat foto's met laag standpunt erg gave resultaten op kunnen leveren...

@Omniej: Hoe bedoel je precies op ander moment vd dag? Bijv. in de vroege ochtend met meer kleuren in de lucht bedoel je, of bedoel je als er meer 'leven' op de foto zou zijn?

Hierbij nog wat beoordelingen van andere foto's van mij:

@Chemiu:

+Interessant onderwerp. De grauwheid ervan spreekt me wel aan, en die rode papieren voor de ramen zijn zeker een teovoeging.
-Ik vind het gras totaal niet bij de foto passen. Jammer dat het zo ver omhoog komt, want nu is eraf kroppen ook niet echt een optie denk ik. Verder heb ik het idee dat je scheef van voren de foto hebt genomen, of lijkt dat maar zo?

@ElizabethR:
+Mooie compositie en mooi landschap. Die zwaan is wel mooi in beeld.
-Moet bekennen dat ik niet zo'n fan ben van dit soort texturen in foto's...

@LaFemmeFatale:
+Mooie compositie, lekkere scherptediepte
-De blaadjes zouden wel wat meer kleur mogen hebben. Ik vind ze voor het mooi wat te donker.

En ook nog even een nieuwe bijdrage van mij:
Voor wat foto's, kijk hier
pi_74626904
quote:
Op donderdag 12 november 2009 07:50 schreef polariteit het volgende:

@LaFemmeFatale:
+Mooie compositie, lekkere scherptediepte
-De blaadjes zouden wel wat meer kleur mogen hebben. Ik vind ze voor het mooi wat te donker.

Scherpte?? Waar zie jij scherpte in die foto??
  donderdag 12 november 2009 @ 10:54:57 #117
267772 JettAr
Gewoon omdat het kan
pi_74627932
@ polariteit:
+ Lekkere kleuren, goeie foto voor de tijd van het jaar, kadertje
- Saaie compositie, paddenstoel staat toch wat te perfect in het midden

Mijn bijdrage:
Je maintiendrai
  donderdag 12 november 2009 @ 13:50:19 #118
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_74633253
@JettAr

+Mooi foto, prachtig scherp en wat me het meest op valt is de kadering. Ik zou het zelf niet durven, de helft van de kat staat er niet op, en toch is de foto prachtig gelukt
-Ik persoonlijk zou die zwarte vlek weg gephotoshopped hebben, gewoon omdat het aandacht trekt

met kader vind ik em zelf mooier. Te vinden op: http://www.eyupciftci.nl/gallery/index.html
pi_74634660
Hey, precies die foto heb ik juist gisteren gezien in een item over aparte beeldhouwwerken, da's ook toevallig!!
  donderdag 12 november 2009 @ 14:34:53 #120
267772 JettAr
Gewoon omdat het kan
pi_74634798
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:50 schreef G.Fawkes het volgende:

-Ik persoonlijk zou die zwarte vlek weg gephotoshopped hebben, gewoon omdat het aandacht trekt

Thanks! en ik heb erover zitten denken, maar heb totaal niets geshopped aan die foto en wilde dat gewoon zo houden
Je maintiendrai
  donderdag 12 november 2009 @ 14:42:52 #121
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_74635106
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:31 schreef ElizabethR het volgende:
Hey, precies die foto heb ik juist gisteren gezien in een item over aparte beeldhouwwerken, da's ook toevallig!!
Precies die foto? Dat is idd wel toevallig
  donderdag 12 november 2009 @ 16:24:21 #122
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_74638599
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:50 schreef G.Fawkes het volgende:
@JettAr

+Mooi foto, prachtig scherp en wat me het meest op valt is de kadering. Ik zou het zelf niet durven, de helft van de kat staat er niet op, en toch is de foto prachtig gelukt

[ afbeelding ]

met kader vind ik em zelf mooier. Te vinden op: http://www.eyupciftci.nl/gallery/index.html
+ Ik vind de lichtval op het gezicht erg mooi. De donkere kant is ook net niet te donker waardoor je nog wel wat details van het gezicht ziet.
- Ik vind de foto qua kleur wat vlak. Ik zou zelf wat spelen met levels, curves en contrasten. Het blauw en groen wat krachtiger en in de wolken zie je ook wat mooie nuances die je nog kunt aanscherpen.

Het drama dat kat heet, madame wil niet op de foto zoals ik het wil want zij wil slapen, maar dat heeft ook wel iets moois
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  † In Memoriam † donderdag 12 november 2009 @ 16:44:42 #123
230491 Zith
pls tip
pi_74639285
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:24 schreef Chanty het volgende:

[..]

+ Ik vind de lichtval op het gezicht erg mooi. De donkere kant is ook net niet te donker waardoor je nog wel wat details van het gezicht ziet.
- Ik vind de foto qua kleur wat vlak. Ik zou zelf wat spelen met levels, curves en contrasten. Het blauw en groen wat krachtiger en in de wolken zie je ook wat mooie nuances die je nog kunt aanscherpen.

[ afbeelding ]

Het drama dat kat heet, madame wil niet op de foto zoals ik het wil want zij wil slapen, maar dat heeft ook wel iets moois
Wat een mooie sfeervolle foto van een mooie kat/poes erg mooi geframed en al die golvende haren aan de uiteindes Minpunten? Mja, het is natuurlijk geen studio foto... nee ik ga geen minpunten verzinnen, erg leuke foto

Klikbaar voor origineel (klik all sizes)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_74639987
Zith

Er is een heleboel te zien op deze foto, hij is erg druk en dat vind ik ook meteen het enige nadeel. Ik weet niet goed waarop te focussen. Verder vind ik het lijnenspel erg indrukwekkend, de grootsheid van de ruimte komt goed over, en de kleuren zijn fraai. Ook de lagen in de verschillende etages zijn goed in beeld gebracht. Een heel interessante foto, die goed recht doet aan moderne architectuur. Dikke complimenten hoor!!

Mijn foto, op Silverstrand, Galway.
Klikbaar

Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 november 2009 @ 17:36:41 #125
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_74640869
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:44 schreef Zith het volgende:

[..]

Wat een mooie sfeervolle foto van een mooie kat/poes erg mooi geframed en al die golvende haren aan de uiteindes Minpunten? Mja, het is natuurlijk geen studio foto... nee ik ga geen minpunten verzinnen, erg leuke foto

[ link | afbeelding ]

Klikbaar voor origineel (klik all sizes)
Leuke ontdekfoto.
Je ziet steeds iets nieuws wat je eerst niet gezien hebt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')