naja je weet maar nooit toch...ik heb m nog als ziekenboeg, als 1 van de ratten even alleen moetquote:Op zaterdag 7 november 2009 20:45 schreef DeZwabber het volgende:
ja, de hamster is al 5 jaar dood, maar op de een of andere manier heb ik die bak nog
Ah, Drosera aliciae en capensisquote:Op zaterdag 7 november 2009 20:27 schreef DeZwabber het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
foto's van de nieuwe aanwinsten![]()
foto's zijn slecht, maar ik heb geen goed licht hier [ afbeelding ]
bij het tuincentrum stond erbij dat het sphagnum was, maar nou waren het sowieso een stelletje kneuzen, dus ik zal eens kijken of het kloptquote:Op zaterdag 7 november 2009 21:07 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Ah, Drosera aliciae en capensis![]()
allebei leuke soorten. van de capensis heb ik hier staan:
Drosera capensis 'Red'
Drosera capensis 'Giant'
Drosera capensis 'Narrow leaf'
en de normale vorm
is dat mos in je bakje trouwens Sphagnum??
ziet eruit als Hypnum, en dat zou ik er niet bijstoppen, de afvalproducten van dat mos zijn enigszins basisch, en een vleesetende plant staat liever op zure grond.
ik ben pas compleet als m'n daglicht lamp binnen isquote:Op zaterdag 7 november 2009 21:34 schreef tombolafan het volgende:
Ik heb eindelijk zonnedauwtjes!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
twee soorten (denk ik), ik maak van de week wel een foto, toestel ligt bij mn ouders...
Eindelijk, ik ben compleet!![]()
(eliza, die bekertjes die jij hebt stonden er ook, maar daar stond toch "nepenthes", dus ik vrees dat je de "gewone bekers hebt"en die heb ik al 2 keer, dus die heb ik laten staan...
)
quote:Op zaterdag 7 november 2009 21:34 schreef tombolafan het volgende:
Ik heb eindelijk zonnedauwtjes!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
twee soorten (denk ik), ik maak van de week wel een foto, toestel ligt bij mn ouders...
Eindelijk, ik ben compleet!![]()
(eliza, die bekertjes die jij hebt stonden er ook, maar daar stond toch "nepenthes", dus ik vrees dat je de "gewone bekers hebt"en die heb ik al 2 keer, dus die heb ik laten staan...
)
waar haal je die lamp?quote:Op zaterdag 7 november 2009 21:40 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
ik ben pas compleet als m'n daglicht lamp binnen istoen die vent vroeg waar ik hem voor nodig had "plantjes kweken"
dacht hij eerst dat ik wiet ging telen
quote:Op zaterdag 7 november 2009 21:48 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
euh bedoel je deze?
[ afbeelding ]
mn mini george-beker?
is een daglicht tl-buis van 15 watt, bij de aquariumhandel in de binnenstad hier besteldquote:
dat ding blijft echt te schattig voor woordenquote:Op zaterdag 7 november 2009 21:48 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
euh bedoel je deze?
[ afbeelding ]
mn mini george-beker?
quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:03 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ik dacht dat t een ander soort was, maar als ie groeit gaat ie er denk ik net zo uit zien als Sjors en Georgina. Dus die heb ik laten staan
Morgen ga ik een vitrinekast kopen voor mn kroost!
oh ik heb mijn zakje met dooie spagnum er even bijgepakt, en zo met al die dennenaaldjes erdoor lijkt het wel erg op de jouwequote:Op zaterdag 7 november 2009 22:29 schreef DeZwabber het volgende:
[ afbeelding ]
crappy mos-inspectie foto voor tubacloud
quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:30 schreef muisje-eliza het volgende:
![]()
echt niet dat mini-George zo groot word als Sjors
dan moet ie het huis maar uit
aha, er is dus nog hoopquote:Op zaterdag 7 november 2009 22:32 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
oh ik heb mijn zakje met dooie spagnum er even bijgepakt, en zo met al die dennenaaldjes erdoor lijkt het wel erg op de jouwe
tis inderdaad wel even een end fietsenquote:Op zondag 8 november 2009 11:49 schreef oh-oh het volgende:
Zwabber. woonde je maar in de buurt, dan nam ik wat van je bakvulling over
misschien nog even kijken bij de intratuin of er niet toevallig nog een bakje staat? bij ons staan alle mossen bij elkaar...quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:56 schreef DeZwabber het volgende:
dan ga ik me toch afvragen waar ik het goede spul vandaan moet halen
quote:Op maandag 9 november 2009 16:10 schreef MissBliss het volgende:
Mijnes heeft eindelijk een naam: MrMcFly
En ik zag net dat ie een minihappertje krijgt!
Nog geen foto want ik ga hem eerst nog overpotten deze week.
Gloebgloebgloeiende!quote:Op maandag 9 november 2009 @ 17:10 schreef MrSubtle het volgende:
Ik was gisteren bij de winkel, gloebels komt niet... ze konden geen zonnedauw leveren
Ben zelf ook al een tijdje aan het speuren naar vleesetende plantjes, maar de lokale plantenzaak hier heeft alleen enkele sarracenia's. Die kosten 12 eurie per stuk! Is dat een normale prijs?quote:Op maandag 9 november 2009 22:07 schreef tubacloud het volgende:
aaah![]()
ik heb er nog wat staan voor de verkoop (drosera binata etc.) dus bij interesse kan je me altijd pm-en
quote:Op maandag 9 november 2009 17:10 schreef MrSubtle het volgende:
Ik was gisteren bij de winkel, gloebels komt niet... ze konden geen zonnedauw leveren
ligt er denk ik aan hoe groot ze zijn? hier had ik ze voor 3-3.50 per stuk, maar in grotere potjes voor 8... geen intratuin/overvecht in de buurt?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:30 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Ben zelf ook al een tijdje aan het speuren naar vleesetende plantjes, maar de lokale plantenzaak hier heeft alleen enkele sarracenia's. Die kosten 12 eurie per stuk! Is dat een normale prijs?
Welke zoek je psies?quote:Op maandag 9 november 2009 17:10 schreef MrSubtle het volgende:
Ze zijn niet echt indrukwekkend, maar zien er wel gezond uit. Maar voordat ik er een koop ga ik inderdaad eerst langs de intratuin Enschede van 't weekend.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:38 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ligt er denk ik aan hoe groot ze zijn? hier had ik ze voor 3-3.50 per stuk, maar in grotere potjes voor 8... geen intratuin/overvecht in de buurt?
hier in de praxis hingen trouwens nepenthesen met alleen maar uitgedroogde bekers en af en toe een wanhopig nieuw kleintje... toch erg, voor dierenmishandeling kan je een klacht indienen, maar hoe ze met die planten omgaan...
ligt er een beetje aan welke soort het is...quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:30 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Ben zelf ook al een tijdje aan het speuren naar vleesetende plantjes, maar de lokale plantenzaak hier heeft alleen enkele sarracenia's. Die kosten 12 eurie per stuk! Is dat een normale prijs?
quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:58 schreef tubacloud het volgende:
[..]
ligt er een beetje aan welke soort het is...
12 euro voor een volwassen Sarracenia flava vind ik niet duur, maar voor een kleine Sarracenia x stevensii vind ik het een abnormale prijs...
het ligt dus een beetje aan de grootte, en aan de soort.
kun je een foto posten?
Als het op/verdampt isquote:Op dinsdag 10 november 2009 @ 16:41 schreef Greys het volgende:
MrMcFly is een toffe naam MissBliss![afbeelding]
Hoe vaak verversen jullie die laag regenwater waar je plantenvoetjes in staan?
quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:18 schreef Greys het volgende:
Oh oke, dan ben ik niet de enige luiaard die het alleen aanvult en niet ververst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |