abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74811623
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:11 schreef Mowa7id het volgende:

[..]

De grote geleerde in de Maliki Fiqh ( daar zou een Turk die taqlied doen op de madhaahib (Hanifeie ) toch wel gnoeg met moetn nemen ?

ولهذا نكفِّر كل من دان بغير ملة المسلمين من الملل ، أو وقف فيهم، أو شك ، أو صحَّح مذهبهم ، وإن أظهر مع ذلك الإسلام ، واعتقده ، واعتقد إبطال كل مذهب سواه ، فهو كافر بإظهاره ما أظهر من خلاف ذلك
Laat maar. Jij moet je serieus niet bezig houden met zulke foute dingen als Wahabisme etc. Je ziet al hoe verkeerd je zit. Echt een niet-Moslim een kafir noemen is zo een beetje het foutste en ergste wat je kunt doen. Ik wil het woord niet eens in de mond nemen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_74811693
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zucht, ben je nu spelletjes aan het spelen? Het verlaten van het gebed is ook een daad van ongeloof, maakt het je ongelovig? Nee.
Er zijn verschillende soorten koefr, iemand die de taghoet niet verwerp valt ik koefr AKBAR en is een kaafir, iemand die het gebed af en toe niet verricht begaat ook koefr, maar dit plaats het niet buitnen de Islaam.
pi_74811738
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:14 schreef Mowa7id het volgende:

[..]

Er zijn verschillende soorten koefr, iemand die de taghoet niet verwerp valt ik koefr AKBAR en is een kaafir, iemand die het gebed af en toe niet verricht begaat ook koefr, maar dit plaats het niet buitnen de Islaam.
Precies, maar ongeloof plaatst je wel buiten de Islam. Er is niet zoiets als tijdelijke ongeloof, of halve ongeloof, andere gevallen noemt met Djahil, of Munafiq.
pi_74811758
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:12 schreef Burakius het volgende:

[..]

Laat maar. Jij moet je serieus niet bezig houden met zulke foute dingen als Wahabisme etc. Je ziet al hoe verkeerd je zit. Echt een niet-Moslim een kafir noemen is zo een beetje het foutste en ergste wat je kunt doen. Ik wil het woord niet eens in de mond nemen.
http://www.islam4uk.com/a(...)d/52-what-is-al-kufr
pi_74811803
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Precies, maar ongeloof plaatst je wel buiten de Islam. Er is niet zoiets als tijdelijke ongeloof, of halve ongeloof, andere gevallen noemt met Djahil, of Munafiq.
koefr doena koefr plaats iemand niet buiten de Islaam.
pi_74811856
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:18 schreef Mowa7id het volgende:

[..]

koefr doena koefr plaats iemand niet buiten de Islaam.
Ongeloof wel.
pi_74811861
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:12 schreef Burakius het volgende:

[..]

http://www.thewahhabimyth.com/
pi_74811886
Willen jullie a.u.b. de Nederlandse equivalenten van de Arabische termen gebruiken? Is wel zo handig wanneer je er van uitgaat dat er mensen meelezen die het Arabisch niet machtig zijn, zoals ik bijvoorbeeld.
pi_74811895
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ongeloof wel.
Klop,t daarom is het ook belangrijk om de werken als de Nawaaqid an de Islam te bestuderen
pi_74811909
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:20 schreef TheMagnificent het volgende:
Willen jullie a.u.b. de Nederlandse equivalenten van de Arabische termen gebruiken? Is wel zo handig wanneer je er van uitgaat dat er mensen meelezen die het Arabisch niet machtig zijn, zoals ik.
Kafir!

Welke woorden weet je niet?
pi_74811921
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:20 schreef Mowa7id het volgende:

[..]

Klop,t daarom is het ook belangrijk om de werken als de Nawaaqid an de Islam te bestuderen
Daarvoor moet je wel eerst de argumenten begrijpen als je de één in het licht van de ander wilt plaatsen mijn beste.
pi_74811986
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kafir!

Welke woorden weet je niet?
Bijvoorbeeld moerdji'ah en koefr doena (ofzoiets).
pi_74812037
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:23 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld moerdji'ah en koefr doena (ofzoiets).
ah, in het turks ook wel bekend als sapik, donek, afgedwaald etc
quote:
Al-Moerdji-ah: Eén van de dwalende groeperingen in de Islaam. Zij zijn degenen die de daden scheiden (irdjaa-) van al-Iemaan (het Geloof). De daden behoren volgens hen niet tot al-Iemaan en al-Iemaan is enkel en alleen het erkennen met het hart. De grote zondaar is bij hen dan ook een gelovige met een volmaakt geloof, al verricht hij nog zoveel zonden en al laat hij nog zoveel verplichtingen na. Al-Djahmiyyah hebben ook hun methodiek en dit extreem is het tegengestelde van het extreem van de methodiek van al-Khawaaridj (zie Sharh Loem'atil-I'tiqaad van al-Imaam Ibn ‘Oethaymien - moge Allah hem genadig zijn).
'doena' is zonder.
pi_74812255
Grappig een tekst van Sheikh Ibn Oethaymien die van de grootste Selefie 'Wahhabie' geleerden was van deze tijd, en hij zelfs een boek heeft geshreven met de shar7 van Oesoel ath-Thalaatha en Kitaab At Tawhied van Mohammed Ibn 3abdoel Wa7ab.

Assalaam 3aleikoem.
pi_74812338
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:32 schreef Mowa7id het volgende:
Grappig een tekst van Sheikh Ibn Oethaymien die van de grootste Selefie 'Wahhabie' geleerden was van deze tijd, en hij zelfs een boek heeft geshreven met de shar7 van Oesoel ath-Thalaatha en Kitaab At Tawhied van Mohammed Ibn 3abdoel Wa7ab.

Assalaam 3aleikoem.
Je snapt dat ik zijn tekst niet plaats omdat ik het er mee eens ben ofzo? Maar om de context waarin jij het gebruikt toe te lichten?

Wa salaam
pi_74813143
quote:
Op zondag 1 november 2009 22:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Koran heeft het over de Christenen en Joden tijdens het leven van Mohammed, gezien de verzen aan hem zijn geopenbaard, moet wel gezegd worden dat wanneer je de Koran chronologisch leest, dus in combinatie van de verzen er voor en erna dat elke vers alleen maar genuanceerd wordt. Er is geen agressief vers in de Koran die niet beperkt wordt of genuanceerd naarmate je het leest, dat het agressiever wordt is dus niet waar, dit kan gedemonstreerd worden in de koran met elk agressieve vers die aangehaald wordt. Overigens is er een stuk of 6/ 7 soorten niet-moslims in de Koran die jammer genoeg allemaal worden vertaald als 'ongelovigen' wat per definitie fout is.
Is het niet zo dat er eigenlijk twee periodes in de koran te onderscheiden zijn? De tijd dat mohammed in Medina doorbracht en in Mekka. Dat vooral in de eerste periode, ik meen Medina, toen de Leer van Mohammed nog weinig volgelingen kende er veel vredelievender werd gepreekt als de latere periode in Mekka. En volgens mij staat ook in de koran dat als twee verzen in tegenspraak met elkaar zijn dat dan altijd de laatste openbaring geldend is en eerdere uitspraken teniet worden gedaan. Dus veel van de vredelievende openbaringen worden teniet gedaan door latere openbaringen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 18 november 2009 @ 17:28:37 #217
267258 Ghaazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_74822921
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En volgens mij staat ook in de koran dat als twee verzen in tegenspraak met elkaar zijn dat dan altijd de laatste openbaring geldend is en eerdere uitspraken teniet worden gedaan. Dus veel van de vredelievende openbaringen worden teniet gedaan door latere openbaringen.
O, laat maar zien waar.
What lies in the shadow of the statue?
  woensdag 18 november 2009 @ 19:55:52 #218
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74828256
quote:
Op woensdag 18 november 2009 17:28 schreef Ghaazi het volgende:

[..]

O, laat maar zien waar.
2:106

Whatever a Verse (revelation) do We abrogate or cause to be forgotten, We bring a better one or similar to it. Know you not that Allâh is able to do all things?
Proud to be a Kafir!
pi_74828393
quote:
Op woensdag 18 november 2009 19:55 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

2:106

Whatever a Verse (revelation) do We abrogate or cause to be forgotten, We bring a better one or similar to it. Know you not that Allâh is able to do all things?
Karige vertaling moet ik zeggen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  woensdag 18 november 2009 @ 20:04:27 #220
278076 TheTruth2oo9
pi_74828581
Burakius: dit is de 3e keer dat ik het vraag:

wat wordt volgens jou bedoeld met 'ongelovige' in deze vers:

8:65. O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.

Als je dan toch de moeite neemt om je antwoord te formuleren, verklaar meteen wat hier met 'ongelovigen' bedoeld wordt:

8:12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

9:73. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.

9:123. O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.
Proud to be a Kafir!
pi_74828707
Het is foutief vertaald. Het woord ongelovige komt niet voor in de Qu'ran. Voor de duizendste keer ... wtf man
  woensdag 18 november 2009 @ 20:11:08 #222
278076 TheTruth2oo9
pi_74828856
mowa7id/triggershot/bukarius: hele interessante discussie over de betekenis van het woord kafir. Ik ben het eens met triggershot/bukarius dat in de zuivere vorm van definitie kafir 'to cover up the truth' betekent. Dit impliceert niet dat je dan ook de waarheid moet weten, je kan theoretisch gezien de waarheid ook begraven als je de waarheid niet weet (je kan een schatkist begraven zonder te weten wat de inhoud is). Echter moeten we sowieso constateren dat de term kafir gehijacked is door moslimfundamentalisten die graag iedereen die er niet 'bij hoort' bestempelen met kafir. In dat opzicht heeft mowa7id gelijk: kafir is iedereen die niet bij het clubje dar al islam behoort. We kunnen wel 289 verschillende degradaties van kafir gaan onderscheiden, in de praktijk is het handiger om iedereen die simpelweg niet in Mohammed/Allah gelooft als kafir te bestempelen (de mens houdt van simpel).
Proud to be a Kafir!
  woensdag 18 november 2009 @ 20:12:07 #223
278076 TheTruth2oo9
pi_74828902
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:07 schreef Burakius het volgende:
Het is foutief vertaald. Het woord ongelovige komt niet voor in de Qu'ran. Voor de duizendste keer ... wtf man
Voor de 4e keer de vraag: wat moet er ipv 'ongelovige' volgens jou staan?
Proud to be a Kafir!
pi_74828964
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:12 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Voor de 4e keer de vraag: wat moet er ipv 'ongelovige' volgens jou staan?
Daar moet het woordje staan wat in het Arabisch op die plaats is. En daarna moet men beseffen dat er nou eenmaal in de Nederlandse woordenschat geen woorden zijn die de voorkomende Arabische woorden beschrijven. Vandaar dat in de Turkse taal die Arabische woorden direct zijn overgenomen, en niet vertaald naar een eigen versie.
pi_74829051
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:11 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
mowa7id/triggershot/bukarius: hele interessante discussie over de betekenis van het woord kafir. Ik ben het eens met triggershot/bukarius dat in de zuivere vorm van definitie kafir 'to cover up the truth' betekent. Dit impliceert niet dat je dan ook de waarheid moet weten, je kan theoretisch gezien de waarheid ook begraven als je de waarheid niet weet. Echter moeten we sowieso constateren dat de term kafir gehijacked is door moslimfundamentalisten die graag iedereen die er niet 'bij hoort' bestempelen met kafir. In dat opzicht heeft mowa7id gelijk: kafir is iedereen die niet bij het clubje dar al islam behoort. We kunnen wel 289 verschillende degradaties van kafir gaan onderscheiden, in de praktijk is het handiger om iedereen die simpelweg niet in Mohammed/Allah gelooft als kafir te bestempelen (de mens houdt van simpel).
Als een hele stadion vol is met gezinnen, maar een select aantal hooligans. En die hooligans breken het stadion af. Is voetbal dan gelijk aan hooligans?

De stap die je moet maken is, dat de individuele uitspraken nog niet de betekenis van het woordje kafir kan veranderen. Net zoals dat een huis een huis. Als iedereen opeens van "huis" een scheldwoord maakt, is een huis nog steeds een huis, maar is de betekenis ervan "misbruikt".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')