abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 november 2009 @ 20:18:48 #276
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74999035
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Omdat er heel wat bloed heeft gevloeid, gemoord en gewraakt voor men tot de standpunt kwam dat het anders moest, een reformatie is niet wat het is zonder andere inzichten en aanpassingen van je vorige gedragingen. Een deel van het christendom is nog steeds niet gereformeerd, je hebt nog steeds groepen als 'the salvation army, KKK, aanslagen op abortusklinieken en the armaggedon league. IRA'

Ja, ook nog steeds in 2009 ja.
Heb je me ooit groeperingen als de KKK of IRA horen goed praten? Nee, want die vind ik ook verwerpelijk. Als er KKK-staten bestonden waar dagelijks niet KKK-leden vervolgd worden, en geloven in het heilige KKK-whitepower-boek-wat-het-letterlijke-woord-van-white-god-is-die-alleen-germaans-verstaat dan had ik nu de KKK-stroming onder vuur genomen.

Nu jij, wat vindt jij van islamisme?

[ Bericht 5% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 25-11-2009 20:30:57 ]
Proud to be a Kafir!
pi_74999131
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:18 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Heb je me ooit groeperingen als de KKK of IRA horen goed praten? Nee, want die vind ik ook verwerpelijk.
Wie heeft het over jou of iemand anders in dit topic, alsof er iemand hier is die we als woordvoerder voor een overtuiging kunnen zien.
quote:
Nu jij, wat vindt jij van islamisme?
Ik vind Islamisme in Algerije het ergste wat het land ooit is overkomen, Islamisme in Turkije het beste wat Turkije is overkomen in haar democratisch geschiedenis.
  woensdag 25 november 2009 @ 20:27:28 #278
278076 TheTruth2oo9
pi_74999310
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wie heeft het over jou of iemand anders in dit topic, alsof er iemand hier is die we als woordvoerder voor een overtuiging kunnen zien.
[..]

Ik vind Islamisme in Algerije het ergste wat het land ooit is overkomen, Islamisme in Turkije het beste wat Turkije is overkomen in haar democratisch geschiedenis.
Jij prefereert het Ottomaanse rijk dus boven het geliberaliseerde Turkije van nu? Hoop je dat het opkomende islamisme in Turkije weer de overhand gaat krijgen en dat Turkije weer een islamitische staat wordt? En sinds wanneer gaan islamisme en democratie hand-in-hand?

Tevens ontwijk je de vraag: wat vindt je van islamisme NU in 2009?

En als je toch met antwoorden bezig bent : wat vindt je van alle haatdragende verzen in de koran jegens niet-moslims? Zijn deze versen van toepassing in 2009 en hoe rijm je dat met de islamitische gedachte dat de koran TEN ALLE TIJDE geldt omdat dit het ABSOLUTE woord van allah is (tevens mogen we geen nieuwe profeet meer verwachten omdat Mohammed volgens islam de zegel der profeten was; de laatste profeet).

[ Bericht 9% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 25-11-2009 20:35:34 ]
Proud to be a Kafir!
pi_74999484
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:27 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Jij prefereert het Ottomaanse rijk dus boven het geliberaliseerde Turkije van nu? Hoop je dat het opkomende islamisme in Turkije weer de overhand gaat krijgen en dat Turkije weer een islamitische staat wordt? En sinds wanneer gaan islamisme en democratie hand-in-hand?
Ik zei toch heel duidelijk in haar democratisch geschiedenis? In andere woorden dat Erdogan het beste is wat Turkije is overkomen in haar democratische - dus republikeinse - geschiedenis. Ik zou niet weten wanneer en hoe ik het over het Ottomaanse rijk heb gehad, desalniettemin kan er gesteld worden dat Turkse republiek wel het één en ander kan leren van hoe om te gaan met minderheden en ze meer vrijheden te geven om zich te uiten. De minderheden in het Ottomaanse rijk konden zich beter uiten toen dan in de Nationaal-Seculiere republiek van Turkije.
pi_74999531
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:27 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

Tevens ontwijk je de vraag: wat vindt je van islamisme NU in 2009?
Of je begrijpt de gegeven antwoorden gewoon niet.
De Islamisme van Erdogan is de Islamisme van 2009.
Terreur van de Islamisten in Algerije is de Islamisme van 2009.

Niks ontwijken, probeer ze beter te begrijpen.
pi_74999534
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:04 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Ok, jouw mening. Ik ben het alleen niet eens met die mening omdat de inhoud er wel degelijk toe doet Als de koran het boek was van de vogeltjes, bloemetjes, boompjes, vrede op aarde etc. mag islam zich waarlijk de religie van vrede noemen. Is dit zo? Nee! Hoe 'minder prettig' de inhoud van een religieus boek, hoe groter de impact van dit religieuze boek op haar volgelingen, op voorwaarde dat haar volgelingen dit als het letterlijke woord van een opperwezen zien. Islam heeft alle ingredienten in zich om een beweging van terreur te veroorzaken, wat je in islamitische landen kan zien gebeuren.
En zoals ik al opmerkte was die situatie ooit exact andersom. Daar gaat je argument dat de inhoud relevant is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 25 november 2009 @ 20:36:57 #282
278076 TheTruth2oo9
pi_74999684
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:33 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of je begrijpt de gegeven antwoorden gewoon niet.
De Islamisme van Erdogan is de Islamisme van 2009.
Terreur van de Islamisten in Algerije is de Islamisme van 2009.

Niks ontwijken, probeer ze beter te begrijpen.
Dus met andere woorden keur je islamisme niet geheel af?
Proud to be a Kafir!
pi_74999707
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:36 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2009 20:38:01 ]
pi_74999777
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:36 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Dit noemen ze nu tunnelvisie. Je begrijpt inderdaad de antwoorden kennelijk niet, of wilt ze gewoon niet begrijpen.
  woensdag 25 november 2009 @ 20:43:22 #285
278076 TheTruth2oo9
pi_74999983
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

En zoals ik al opmerkte was die situatie ooit exact andersom. Daar gaat je argument dat de inhoud relevant is.
Wat wil je nu zeggen? Dat de inhoud van een boek nooit relevant is? Zelfs niet als het om een boek gaat waar je absoluut in dient te geloven? Ik schrik soms van de statements hier op fok

Vergeet ook niet dat de meeste mensen geen keuze hebben of ze islamiet zijn of niet. Ze zijn opgevoed om er in te geloven, tevens zijn er zware sancties als ze islam verlaten: niet perse altijd de doodstraf, wel vaak isolement en afwijzing van familie, vrienden en de gehele naaste omgeving. Tevens is het de natuurlijke eigenschap van een mens om goedgelovig te zijn in wat je ouders en 'wijzen' prediken.

Natuurlijk is de inhoud van een religieus boek relevant. Er is absoluut een correlatie tussen islamitisch geweld en het geweld zoals in de koran gepredikt wordt.
Proud to be a Kafir!
pi_75000078
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:43 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Wat wil je nu zeggen? Dat de inhoud van een boek nooit relevant is? Zelfs niet als het om een boek gaat waar je absoluut in dient te geloven? Ik schrik soms van de statements hier op fok

Vergeet ook niet dat de meeste mensen geen keuze hebben of ze islamiet zijn of niet. Ze zijn opgevoed om er in te geloven, tevens zijn er zware sancties als ze islam verlaten: niet perse altijd de doodstraf, wel vaak isolement en afwijzing van familie, vrienden en de gehele naaste omgeving. Tevens is het de natuurlijke eigenschap van een mens om goedgelovig te zijn in wat je ouders en 'wijzen' prediken.

Natuurlijk is de inhoud van een religieus boek relevant. Er is absoluut een correlatie tussen islamitisch geweld en het geweld zoals in de koran gepredikt wordt.
Deze bewering wordt gewoon niet gesteund door de feiten.
  woensdag 25 november 2009 @ 20:46:24 #287
278076 TheTruth2oo9
pi_75000137
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Deze bewering wordt gewoon niet gesteund door de feiten.
Geef jij dan maar je eigen verklaring waarom islam/koran/mohammed/allah en terrorisme liefde op het eerste gezicht is. Zijn deze mensen die dit soort geweld plegen gewoonweg gek? Wat drijft hun? Niet genoeg liefde in hun jeugd gehad? Of spelen andere factoren een rol? Verlicht ons.
Proud to be a Kafir!
pi_75000292
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:43 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Waar ik van schrik is dat sommige mensen aan de hand van excessen menen een hele religieuze groepering als één groot motherfucking exces te zien.
pi_75000326
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:46 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Geef jij dan maar je eigen verklaring waarom islam/koran/mohammed/allah en terrorisme liefde op het eerste gezicht is. Zijn deze mensen die dit soort geweld plegen gewoonweg gek? Wat drijft hun? Niet genoeg liefde in hun jeugd gehad? Of spelen andere factoren een rol? Verlicht ons.
Goh, er begint zowaar ergens een lampje te branden.
  woensdag 25 november 2009 @ 20:58:51 #290
278076 TheTruth2oo9
pi_75000622
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar ik van schrik is dat sommige mensen aan de hand van excessen menen een hele religieuze groepering als één groot motherfucking exces te zien.
Heb ik ooit gezegd dat alle moslims gelijk zijn aan het gebruik van geweld of het goedkeuren van geweld?

Wel delen alle moslims hun absolute geloof in de koran als het letterlijke woord van allah.

Tevens moeten we constateren dat de koran wel degelijk haat predikt en oproept tot geweld tegenover ongelovigen.

In dat opzicht vind ik dat alle moslims in een gevaarlijke ideologie geloven ja. Gelukkig zijn er ook veel moslims die zichzelf moslim noemen en zich verder niet zo in de materie verdiepen, of er simpelweg niets mee willen doen, die toch eigenlijk wel inzien dat veel facetten van hun ideologie achterhaald zijn. Helaas zijn er ook genoeg mensen die er maar al te graag veel mee willen doen. Laten we zeggen, een vervelend zijeffectje van een vredelievende godsdienst.

Ik gooi niet alle moslims op 1 hoop. Wel moet ik constateren dat elke moslim die zichzelf moslim noemt de koran als zoete koek slikt (om het maar zo even te noemen). Dit is wel een vervelend trekje dat moslims onderling met elkaar delen. Helaas is het ook zo dat 'gematigde moslims' die zich sympathiseren met daders van aanslagen soms slechts twee weken nodig hebben om zelf de wens te koesteren zo'n aanslag te plegen. Mi komt dit door de koran die geweld jegens ongelovigen verheerlijkt. Het geloven in de ideologie van islam is stap 1 van dit proces. Of dit gevaarlijk is? Dat moet je zelf concluderen.
Proud to be a Kafir!
  woensdag 25 november 2009 @ 21:01:55 #291
278076 TheTruth2oo9
pi_75000743
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goh, er begint zowaar ergens een lampje te branden.
Dit was ironisch bedoeld. Ik geloof niet dat deze mensen te weinig liefde in hun jeugd hebben gehad maar dat hun rede en verstand gecorrumpeerd is door ideologische gedachten, genaamd islamisme. Dit kan een ieder van ons overkomen, opvoeding en onderwijs spelen een grote rol hierin.

"Think not of those who are slain in Allah's way as dead. Nay, they live, finding their sustenance in the presence of their Lord. They rejoice in the Bounty provided by Allah: And with regard to those left behind, who have not yet joined them (in their bliss), the (Martyrs) glory in the fact that on them is no fear, nor have they (cause to) grieve. They glory in the Grace and Bounty from Allah, and in the fact that Allah suffereth not the reward of the faithful to be lost (in the least). (The Noble Quran, 3:169-171)"
Proud to be a Kafir!
pi_75001041
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:46 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Graag laat ik 1 van mijn grote helden aan het woord:

Wat veranderingen in moraliteit precies drijft is een heel interessante vraag waar je een heel topic op zich aan kan wijden. Maar het staat vast dat dat soort veranderingen (en variaties) er zijn, en het staat vast dat die niet het resultaat kunnen zijn van de Bijbel en de Koran, aangezien dat statische boeken zijn.
pi_75001071
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:58 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Heb ik ooit gezegd dat alle moslims gelijk zijn aan het gebruik van geweld of het goedkeuren van geweld?
Nee joh! Hoe kom je erbij! Je doet het zelfs zonder blikken of blozen in dezelfde post.
quote:
Wel delen alle moslims hun absolute geloof in de koran als het letterlijke woord van allah.
Tjonge, wat opmerkelijk! _!1!!
quote:
Tevens moeten we constateren dat de koran wel degelijk haat predikt en oproept tot geweld tegenover ongelovigen.
Dat predikt de koran jou.
quote:
In dat opzicht vind ik dat alle moslims in een gevaarlijke ideologie geloven ja.
quote:
Gelukkig zijn er ook veel moslims die zichzelf moslim noemen en zich verder niet zo in de materie verdiepen, of er simpelweg niets mee willen doen, die toch eigenlijk wel inzien dat veel facetten van hun ideologie achterhaald zijn. Helaas zijn er ook genoeg mensen die er maar al te graag veel mee willen doen. Laten we zeggen, een vervelend zijeffectje van een vredelievende godsdienst.
Oh my fucking god, je bent echt onverbeterlijk hè? Zullen we dat dan ook maar tegen al die zogenaamde vrijzinnige christenen gaan zeggen? "Heel leuk allemaal, die gematigde interpretatie van jullie, maar jullie nemen de bijbel niet serieus."

Maar goed, inhoudelijk: misschien kun je juíst stellen dat degenen die inzien dat een vrijwel letterlijke interpretatie van de bijbel / koran niet redelijk is, méér weten van de materie dan zij die dat niet doen.
quote:
Ik gooi niet alle moslims op 1 hoop. Wel moet ik constateren dat elke moslim die zichzelf moslim noemt de koran als zoete koek slikt (om het maar zo even te noemen). Dit is wel een vervelend trekje dat moslims onderling met elkaar delen.
Ja, vervelend inderdaad dat al die moslims daarbij tot dezelfde interpretatie komen. Je zou het die gelovigen bijna kwalijk gaan nemen dat ze het boek waarvan zij menen dat het van god komt, slikken als zoete koek hè?
quote:
Helaas is het ook zo dat 'gematigde moslims' die zich sympathiseren met daders van aanslagen soms slechts twee weken nodig hebben om zelf de wens te koesteren zo'n aanslag te plegen. Mi komt dit door de koran die geweld jegens ongelovigen verheerlijkt. Het geloven in de ideologie van islam is stap 1 van dit proces. Of dit gevaarlijk is? Dat moet je zelf concluderen.
Waar haal je dít nu weer vandaan?
pi_75001163
Is het niet iets om over na te denken dat de zogenaamde anti-islam critici vaker de koran citeren dan de islamisten?
pi_75001401
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:01 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Dit was ironisch bedoeld. Ik geloof niet dat deze mensen te weinig liefde in hun jeugd hebben gehad maar dat hun rede en verstand gecorrumpeerd is door ideologische gedachten, genaamd islamisme. Dit kan een ieder van ons overkomen, opvoeding en onderwijs spelen een grote rol hierin.
Zucht. Lekker in je eigen inconsequente kringetjes rond blijven draaien inderdaad. Je zou het de ideologie kunnen verwijten als die fascistische opvattingen door alle moslims aangehangen worden. Dat worden ze echter niet, dus kun je het de ideologie zelf niet kwalijk nemen.
pi_75001496
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:12 schreef Triggershot het volgende:
Is het niet iets om over na te denken dat de zogenaamde anti-islam critici vaker de koran citeren dan de islamisten?
[sarcasm] Ja, die islamisten zouden de koran eens moeten lezen, dat zou ze wel eens op andere gedachten kunnen brengen. [/sarcasm]
pi_75001504
Xa1pt is Turkstalig?
  woensdag 25 november 2009 @ 21:21:12 #298
278076 TheTruth2oo9
pi_75001528
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:12 schreef Triggershot het volgende:
Keur jij de inhoud van de koran goed Triggershot? Zelfde vraag voor Xa1pt.

Ja of nee.
Proud to be a Kafir!
pi_75001588
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:21 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Keur jij de inhoud van de koran goed Triggershot?

Ja of nee.
Ik participeer niet aan een discussie waar in ik tot de marges word gedwongen.
  woensdag 25 november 2009 @ 21:24:18 #300
278076 TheTruth2oo9
pi_75001657
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik participeer niet aan een discussie waar in ik tot de marges word gedwongen.
Het is toch een simpele vraag? Laat ik het anders formuleren.

Keur jij elk vers in de Koran goed, tenzij een vers opgeheven wordt door een later geopenbaard vers?
Proud to be a Kafir!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')