Heb je me ooit groeperingen als de KKK of IRA horen goed praten? Nee, want die vind ik ook verwerpelijk. Als er KKK-staten bestonden waar dagelijks niet KKK-leden vervolgd worden, en geloven in het heilige KKK-whitepower-boek-wat-het-letterlijke-woord-van-white-god-is-die-alleen-germaans-verstaat dan had ik nu de KKK-stroming onder vuur genomen.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat er heel wat bloed heeft gevloeid, gemoord en gewraakt voor men tot de standpunt kwam dat het anders moest, een reformatie is niet wat het is zonder andere inzichten en aanpassingen van je vorige gedragingen. Een deel van het christendom is nog steeds niet gereformeerd, je hebt nog steeds groepen als 'the salvation army, KKK, aanslagen op abortusklinieken en the armaggedon league. IRA'
Ja, ook nog steeds in 2009 ja.
Wie heeft het over jou of iemand anders in dit topic, alsof er iemand hier is die we als woordvoerder voor een overtuiging kunnen zien.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:18 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Heb je me ooit groeperingen als de KKK of IRA horen goed praten? Nee, want die vind ik ook verwerpelijk.
Ik vind Islamisme in Algerije het ergste wat het land ooit is overkomen, Islamisme in Turkije het beste wat Turkije is overkomen in haar democratisch geschiedenis.quote:Nu jij, wat vindt jij van islamisme?
Jij prefereert het Ottomaanse rijk dus boven het geliberaliseerde Turkije van nu? Hoop je dat het opkomende islamisme in Turkije weer de overhand gaat krijgen en dat Turkije weer een islamitische staat wordt? En sinds wanneer gaan islamisme en democratie hand-in-hand?quote:Op woensdag 25 november 2009 20:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wie heeft het over jou of iemand anders in dit topic, alsof er iemand hier is die we als woordvoerder voor een overtuiging kunnen zien.
[..]
Ik vind Islamisme in Algerije het ergste wat het land ooit is overkomen, Islamisme in Turkije het beste wat Turkije is overkomen in haar democratisch geschiedenis.
Ik zei toch heel duidelijk in haar democratisch geschiedenis? In andere woorden dat Erdogan het beste is wat Turkije is overkomen in haar democratische - dus republikeinse - geschiedenis. Ik zou niet weten wanneer en hoe ik het over het Ottomaanse rijk heb gehad, desalniettemin kan er gesteld worden dat Turkse republiek wel het één en ander kan leren van hoe om te gaan met minderheden en ze meer vrijheden te geven om zich te uiten. De minderheden in het Ottomaanse rijk konden zich beter uiten toen dan in de Nationaal-Seculiere republiek van Turkije.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:27 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Jij prefereert het Ottomaanse rijk dus boven het geliberaliseerde Turkije van nu? Hoop je dat het opkomende islamisme in Turkije weer de overhand gaat krijgen en dat Turkije weer een islamitische staat wordt? En sinds wanneer gaan islamisme en democratie hand-in-hand?
Of je begrijpt de gegeven antwoorden gewoon niet.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:27 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Tevens ontwijk je de vraag: wat vindt je van islamisme NU in 2009?
En zoals ik al opmerkte was die situatie ooit exact andersom. Daar gaat je argument dat de inhoud relevant is.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:04 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Ok, jouw mening. Ik ben het alleen niet eens met die mening omdat de inhoud er wel degelijk toe doetAls de koran het boek was van de vogeltjes, bloemetjes, boompjes, vrede op aarde etc. mag islam zich waarlijk de religie van vrede noemen. Is dit zo? Nee! Hoe 'minder prettig' de inhoud van een religieus boek, hoe groter de impact van dit religieuze boek op haar volgelingen, op voorwaarde dat haar volgelingen dit als het letterlijke woord van een opperwezen zien. Islam heeft alle ingredienten in zich om een beweging van terreur te veroorzaken, wat je in islamitische landen kan zien gebeuren.
Dus met andere woorden keur je islamisme niet geheel af?quote:Op woensdag 25 november 2009 20:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Of je begrijpt de gegeven antwoorden gewoon niet.
De Islamisme van Erdogan is de Islamisme van 2009.
Terreur van de Islamisten in Algerije is de Islamisme van 2009.
Niks ontwijken, probeer ze beter te begrijpen.
quote:Op woensdag 25 november 2009 20:36 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Dus met andere woorden keur je islamisme niet geheel af?
Dit noemen ze nu tunnelvisie. Je begrijpt inderdaad de antwoorden kennelijk niet, of wilt ze gewoon niet begrijpen.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:36 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Dus met andere woorden keur je islamisme niet geheel af?
Wat wil je nu zeggen? Dat de inhoud van een boek nooit relevant is? Zelfs niet als het om een boek gaat waar je absoluut in dient te geloven? Ik schrik soms van de statements hier op fokquote:Op woensdag 25 november 2009 20:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
En zoals ik al opmerkte was die situatie ooit exact andersom. Daar gaat je argument dat de inhoud relevant is.
Deze bewering wordt gewoon niet gesteund door de feiten.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:43 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Wat wil je nu zeggen? Dat de inhoud van een boek nooit relevant is? Zelfs niet als het om een boek gaat waar je absoluut in dient te geloven? Ik schrik soms van de statements hier op fok![]()
Vergeet ook niet dat de meeste mensen geen keuze hebben of ze islamiet zijn of niet. Ze zijn opgevoed om er in te geloven, tevens zijn er zware sancties als ze islam verlaten: niet perse altijd de doodstraf, wel vaak isolement en afwijzing van familie, vrienden en de gehele naaste omgeving. Tevens is het de natuurlijke eigenschap van een mens om goedgelovig te zijn in wat je ouders en 'wijzen' prediken.
Natuurlijk is de inhoud van een religieus boek relevant. Er is absoluut een correlatie tussen islamitisch geweld en het geweld zoals in de koran gepredikt wordt.
Geef jij dan maar je eigen verklaring waarom islam/koran/mohammed/allah en terrorisme liefde op het eerste gezicht is. Zijn deze mensen die dit soort geweld plegen gewoonweg gek? Wat drijft hun? Niet genoeg liefde in hun jeugd gehad? Of spelen andere factoren een rol? Verlicht ons.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Deze bewering wordt gewoon niet gesteund door de feiten.
Waar ik van schrik is dat sommige mensen aan de hand van excessen menen een hele religieuze groepering als één groot motherfucking exces te zien.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:43 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Wat wil je nu zeggen? Dat de inhoud van een boek nooit relevant is? Zelfs niet als het om een boek gaat waar je absoluut in dient te geloven? Ik schrik soms van de statements hier op fok![]()
Vergeet ook niet dat de meeste mensen geen keuze hebben of ze islamiet zijn of niet. Ze zijn opgevoed om er in te geloven, tevens zijn er zware sancties als ze islam verlaten: niet perse altijd de doodstraf, wel vaak isolement en afwijzing van familie, vrienden en de gehele naaste omgeving. Tevens is het de natuurlijke eigenschap van een mens om goedgelovig te zijn in wat je ouders en 'wijzen' prediken.
Natuurlijk is de inhoud van een religieus boek relevant. Er is absoluut een correlatie tussen islamitisch geweld en het geweld zoals in de koran gepredikt wordt.
Goh, er begint zowaar ergens een lampje te branden.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:46 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Geef jij dan maar je eigen verklaring waarom islam/koran/mohammed/allah en terrorisme liefde op het eerste gezicht is. Zijn deze mensen die dit soort geweld plegen gewoonweg gek? Wat drijft hun? Niet genoeg liefde in hun jeugd gehad? Of spelen andere factoren een rol? Verlicht ons.
Heb ik ooit gezegd dat alle moslims gelijk zijn aan het gebruik van geweld of het goedkeuren van geweld?quote:Op woensdag 25 november 2009 20:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar ik van schrik is dat sommige mensen aan de hand van excessen menen een hele religieuze groepering als één groot motherfucking exces te zien.
Dit was ironisch bedoeld. Ik geloof niet dat deze mensen te weinig liefde in hun jeugd hebben gehad maar dat hun rede en verstand gecorrumpeerd is door ideologische gedachten, genaamd islamisme. Dit kan een ieder van ons overkomen, opvoeding en onderwijs spelen een grote rol hierin.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goh, er begint zowaar ergens een lampje te branden.
Graag laat ik 1 van mijn grote helden aan het woord:quote:Op woensdag 25 november 2009 20:46 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Geef jij dan maar je eigen verklaring waarom islam/koran/mohammed/allah en terrorisme liefde op het eerste gezicht is. Zijn deze mensen die dit soort geweld plegen gewoonweg gek? Wat drijft hun? Niet genoeg liefde in hun jeugd gehad? Of spelen andere factoren een rol? Verlicht ons.
Nee joh! Hoe kom je erbij!quote:Op woensdag 25 november 2009 20:58 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Heb ik ooit gezegd dat alle moslims gelijk zijn aan het gebruik van geweld of het goedkeuren van geweld?
Tjonge, wat opmerkelijk!quote:Wel delen alle moslims hun absolute geloof in de koran als het letterlijke woord van allah.
Dat predikt de koran jou.quote:Tevens moeten we constateren dat de koran wel degelijk haat predikt en oproept tot geweld tegenover ongelovigen.
quote:In dat opzicht vind ik dat alle moslims in een gevaarlijke ideologie geloven ja.
Oh my fucking god, je bent echt onverbeterlijk hè?quote:Gelukkig zijn er ook veel moslims die zichzelf moslim noemen en zich verder niet zo in de materie verdiepen, of er simpelweg niets mee willen doen, die toch eigenlijk wel inzien dat veel facetten van hun ideologie achterhaald zijn. Helaas zijn er ook genoeg mensen die er maar al te graag veel mee willen doen. Laten we zeggen, een vervelend zijeffectje van een vredelievende godsdienst.
Ja, vervelend inderdaad dat al die moslims daarbij tot dezelfde interpretatie komen.quote:Ik gooi niet alle moslims op 1 hoop. Wel moet ik constateren dat elke moslim die zichzelf moslim noemt de koran als zoete koek slikt (om het maar zo even te noemen). Dit is wel een vervelend trekje dat moslims onderling met elkaar delen.
Waar haal je dít nu weer vandaan?quote:Helaas is het ook zo dat 'gematigde moslims' die zich sympathiseren met daders van aanslagen soms slechts twee weken nodig hebben om zelf de wens te koesteren zo'n aanslag te plegen. Mi komt dit door de koran die geweld jegens ongelovigen verheerlijkt. Het geloven in de ideologie van islam is stap 1 van dit proces. Of dit gevaarlijk is? Dat moet je zelf concluderen.
Zucht. Lekker in je eigen inconsequente kringetjes rond blijven draaien inderdaad. Je zou het de ideologie kunnen verwijten als die fascistische opvattingen door alle moslims aangehangen worden. Dat worden ze echter niet, dus kun je het de ideologie zelf niet kwalijk nemen.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:01 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Dit was ironisch bedoeld. Ik geloof niet dat deze mensen te weinig liefde in hun jeugd hebben gehad maar dat hun rede en verstand gecorrumpeerd is door ideologische gedachten, genaamd islamisme. Dit kan een ieder van ons overkomen, opvoeding en onderwijs spelen een grote rol hierin.
[sarcasm] Ja, die islamisten zouden de koran eens moeten lezen, dat zou ze wel eens op andere gedachten kunnen brengen.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:12 schreef Triggershot het volgende:
Is het niet iets om over na te denken dat de zogenaamde anti-islam critici vaker de koran citeren dan de islamisten?
Keur jij de inhoud van de koran goed Triggershot? Zelfde vraag voor Xa1pt.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:12 schreef Triggershot het volgende:
Is het niet iets om over na te denken dat de zogenaamde anti-islam critici vaker de koran citeren dan de islamisten?
Ik participeer niet aan een discussie waar in ik tot de marges word gedwongen.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:21 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Keur jij de inhoud van de koran goed Triggershot?
Ja of nee.
Het is toch een simpele vraag? Laat ik het anders formuleren.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik participeer niet aan een discussie waar in ik tot de marges word gedwongen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |