abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 november 2009 @ 19:02:43 #151
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74285745
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:59 schreef Xebrozius het volgende:
Vergeet de Duitsers niet die niet eens de moeite namen om Nederlands te praten terwijl ze in Venlo waren.
Misschien zit er wel handel in Hollandsche tegeltjes met Duitse spreuken Xebro. Of bekende Duitse symbolen uit het verleden in chcolade-letter-stijl of iets met klompen. Die HEMA is zo gek nog niet zeg ik je.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_74285749
Wat een sneue klacht trouwens. Een beetje janken omdat we meegaan in cultuurvervaging. En het 'overnemen' slaat al helemaal nergens op, de Latijnse letters bestaan gewoon nog en de HEMA heeft besloten deze letters in het assortiment te plaatsen, daar heeft geen enkele Arabier ze toe gedwongen.
  zondag 1 november 2009 @ 19:06:07 #153
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_74285842
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:02 schreef elcastel het volgende:

[..]

Misschien zit er wel handel in Hollandsche tegeltjes met Duitse spreuken Xebro. Of bekende Duitse symbolen uit het verleden in chcolade-letter-stijl of iets met klompen. Die HEMA is zo gek nog niet zeg ik je.
Wat dacht je van ons 'befaamde' Delfts blauw wat we nog steeds overal verkopen, vooral in Schiphol winkeltjes en toeristenfuiken. Schaamteloos gekopieerd van de Chinezen aangezien Delfts blauw goedkoper was dan het blauw-witte Chinese porselein.

Typisch Nederlands product... Een stukje traditie.
  zondag 1 november 2009 @ 19:06:30 #154
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74285848
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:02 schreef Dastan het volgende:
Wat een sneu topic trouwens. Een beetje janken omdat we meegaan in cultuurvervaging. En het 'overnemen' slaat al helemaal nergens op, de Latijnse letters bestaan gewoon nog en de HEMA heeft besloten deze letters in het assortiment te plaatsen, daar heeft geen enkele Arabier ze toe gedwongen.
Cultuurvervaging kan mij aan mijn reet roesten. Het gaat er om dat wij enige saamhorigheid nodig hebben om onszelf als 1 groep een volk te noemen.
Je kweekt geen saamhorigheid door allemaal aparte bevolkingsgroepen in een land te forceren.

En dan vinden mensen het vreemd dat mensen geen reet meer om elkaar geven.
It's fun to lose.
And to pretend.
  zondag 1 november 2009 @ 19:08:04 #155
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74285881
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

'Het grotere plaatje zie'
Nee, tunnelvisie hebben op alleen de Hema met hun chocoladeletters is goed voor een discussie zeker.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74285890
Ik ga de HEMA mailen en vragen of ze ook chocoladeletters in het oude Turkse schrift in hun assortiment willen opnemen. Zal vast goed scoren bij Turkse nationalisten.
pi_74285899
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:06 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Cultuurvervaging kan mij aan mijn reet roesten. Het gaat er om dat wij enige saamhorigheid nodig hebben om onszelf als 1 groep een volk te noemen.
Je kweekt geen saamhorigheid door allemaal aparte bevolkingsgroepen in een land te forceren.

Die saamhorigheid wordt nu toch juist gecreëerd? Door Arabieren te betrekken bij het sinterklaasfeest?
  zondag 1 november 2009 @ 19:08:54 #158
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_74285915
quote:

[..]

Sinds wanneer heb ik saamhorigheid nodig om mij ergens thuis te voelen? Zolang mensen vriendelijk en gastvrij zijn maakt het me geen zak uit wat voor religie ze aanhangen, welke huidskleur ze hebben of welke feestdagen ze vieren.

Ik wil niet tot een volk behoren dat fierljeppen ziet als erfgoed, en klompen als het beste product wat Nederland ooit heeft gemaakt. Ik wil wel tot een menigte behoren die streeft naar vooruitgang en wetenschappelijke progressie. Teveel in het verleden leven leidt alleen maar tot onzinnige frustratie.
  zondag 1 november 2009 @ 19:09:39 #159
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74285934
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:06 schreef Xebrozius het volgende:
Wat dacht je van ons 'befaamde' Delfts blauw wat we nog steeds overal verkopen, vooral in Schiphol winkeltjes en toeristenfuiken. Schaamteloos gekopieerd van de Chinezen aangezien Delfts blauw goedkoper was dan het blauw-witte Chinese porselein.

Typisch Nederlands product... Een stukje traditie.
Hadden wij eigenlijk al molens staan ten tijde van Don Quichot ?
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zondag 1 november 2009 @ 19:10:32 #160
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74285958
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:08 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ga de HEMA mailen en vragen of ze ook chocoladeletters in het oude Turkse schrift in hun assortiment willen opnemen. Zal vast goed scoren bij Turkse nationalisten.
Vraag ze direct ook even of ze letters in alle alfabetten willen uitbrengen. Dan hoeven we nergens meer om te zeuren. Niet dat we dan ook een reet zullen begrijpen van elkaars letters maar goed.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74285974
quote:

[..]

Yuk... één groep en volk?! Dat wil ik helemaal niet.

Het simpele feit is dat ik hier een aantal Nederlandse kakkerstudenten heb wonen, die van hun omgeving een grote rotzooi maken. En dat ik hier een Marokkaanse buurjongen heb, met wie ik samen die rotzooi uit de bosjes opruim.

Hij viert Suikerfeest en die studenten Sinterklaas.... wie denk je dat ik liever heb als buurman?
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
  zondag 1 november 2009 @ 19:11:09 #162
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_74285983
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:35 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Omdat ik van mening ben dat je je moet gedragen naar het land en het continent waarin je woont als staatsburger.
Ik ga toch ook niet vreemd opkijken als ik in Rusland bepaalde dingen niet kan doen vanwege hun religie of gebruiken? En ik ga al helemaal niet mijn gebruiken vanuit Nederland op hun projecteren. Dat hou ik dan gewoon netjes binnen mijn 4 muren.
Dat is niet wat ik vroeg. Ik vroeg waarom jij het een probleem vindt dat er in Saudie-Arabië geen Westerse chocoladeletters te krijgen zijn.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_74285990
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:10 schreef Iced_Lips het volgende:

[..]

Het simpele feit is dat ik hier een aantal Nederlandse kakkerstudenten heb wonen, die van hun omgeving een grote rotzooi maken. En dat ik hier een Marokkaanse buurjongen heb, met wie ik samen die rotzooi uit de bosjes opruim.

Hij viert Suikerfeest en die studenten Sinterklaas.... wie denk je dat ik liever heb als buurman?
  zondag 1 november 2009 @ 19:12:03 #164
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74286006
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:08 schreef Bortecinem het volgende:
Vraag ze gelijk even waar de letters voor analfabeten en voor mensen met dyslexie blijven !
  zondag 1 november 2009 @ 19:12:05 #165
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_74286007
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:09 schreef elcastel het volgende:

[..]

Hadden wij eigenlijk al molens staan ten tijde van Don Quichot ?
Even een kleine google gedaan:
quote:
Het is aan te nemen dat windmolens op drie plaatsen in de wereld onafhankelijk van elkaar zijn uitgevonden. Te weten in Europa, Perzië en China
Ik neem aan dat Brainfish en Asskicker14 er vanuit gaan dat de Moslims en Chinezen het concept hebben opgedrongen aan de Europeanen ?
  zondag 1 november 2009 @ 19:13:24 #166
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74286047
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:10 schreef Brainfish het volgende:
Vraag ze direct ook even of ze letters in alle alfabetten willen uitbrengen. Dan hoeven we nergens meer om te zeuren. Niet dat we dan ook een reet zullen begrijpen van elkaars letters maar goed.
  zondag 1 november 2009 @ 19:13:55 #167
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_74286060
Ho ho, en hoe moet het dan met analfabeten? Of blinden? Chocolade plaatjes en Brailleletters?
  zondag 1 november 2009 @ 19:14:17 #168
78918 SeLang
Black swans matter
pi_74286068
Ik vind dat er ook chocoladeletters moeten komen van alle 80.000 Chinese karakters.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 1 november 2009 @ 19:14:38 #169
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74286080
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:12 schreef Xebrozius het volgende:
Even een kleine google gedaan:
Wat een verrassing !
.
quote:
Ik neem aan dat Brainfish en Asskicker14 er vanuit gaan dat de Moslims en Chinezen het concept hebben opgedrongen aan de Europeanen ?
Yup. Ik bedoel ja.
  zondag 1 november 2009 @ 19:16:48 #170
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_74286129
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:14 schreef elcastel het volgende:

[..]

Wat een verrassing !
.
  zondag 1 november 2009 @ 19:17:31 #171
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74286141
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:10 schreef Iced_Lips het volgende:

[..]

Ik zou ze beiden als buurman willen hebben aan elke zijde omdat het mij geen fuck kan schelen of ze Suikerfeest of Sinterklaas vieren. Het is geheel aan ieder hoe hij/zij zijn leven invult in Nederland. Zolang ze zich maar gedragen als Nederlands staatsburger met de Nederlandse taal, met respect voor de Nederlandse constitutie en wetten.
It's fun to lose.
And to pretend.
  zondag 1 november 2009 @ 19:18:30 #172
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_74286173
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:17 schreef Brainfish het volgende:

[..]

Ik zou ze beiden als buurman willen hebben aan elke zijde omdat het mij geen fuck kan schelen of ze Suikerfeest of Sinterklaas vieren. Het is geheel aan ieder hoe hij/zij zijn leven invult in Nederland. Zolang ze zich maar gedragen als Nederlands staatsburger met de Nederlandse taal, met respect voor de Nederlandse constitutie en wetten.
Even een simpele vraag... Hoe gedraagt een Nederlander zich precies? Want ik wil weten of ik wel Nederlands ben volgens jouw maatstaven.
  zondag 1 november 2009 @ 19:19:20 #173
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_74286191
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:16 schreef Xebrozius het volgende:

Ik weet niet beter dan dat jij opstaat en gaat slapen middels een google zoekactie.
pi_74286204
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:18 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Even een simpele vraag... Hoe gedraagt een Nederlander zich precies? Want ik wil weten of ik wel Nederlands ben volgens jouw maatstaven.
Die brengen chocoladeletters in het Arabisch uit omdat ze denken dat ze er meer door gaan verdienen.
pi_74286206
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:17 schreef Brainfish het volgende:

[..]

En als deze Marokkaanse buurjongen nu besluit om ook Sinterklaas te vieren en als leuke verrassing koopt hij voor zijn neefje en nichtje zo'n Arabische chocoladeletter?

Voldoet hij dan aan jouw normen?
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')