Misschien zit er wel handel in Hollandsche tegeltjes met Duitse spreuken Xebro. Of bekende Duitse symbolen uit het verleden in chcolade-letter-stijl of iets met klompen. Die HEMA is zo gek nog niet zeg ik je.quote:Op zondag 1 november 2009 18:59 schreef Xebrozius het volgende:
Vergeet de Duitsers niet die niet eens de moeite namen om Nederlands te praten terwijl ze in Venlo waren.
Wat dacht je van ons 'befaamde' Delfts blauw wat we nog steeds overal verkopen, vooral in Schiphol winkeltjes en toeristenfuiken. Schaamteloos gekopieerd van de Chinezen aangezien Delfts blauw goedkoper was dan het blauw-witte Chinese porselein.quote:Op zondag 1 november 2009 19:02 schreef elcastel het volgende:
[..]
Misschien zit er wel handel in Hollandsche tegeltjes met Duitse spreuken Xebro. Of bekende Duitse symbolen uit het verleden in chcolade-letter-stijl of iets met klompen. Die HEMA is zo gek nog niet zeg ik je.
Cultuurvervaging kan mij aan mijn reet roesten. Het gaat er om dat wij enige saamhorigheid nodig hebben om onszelf als 1 groep een volk te noemen.quote:Op zondag 1 november 2009 19:02 schreef Dastan het volgende:
Wat een sneu topic trouwens. Een beetje janken omdat we meegaan in cultuurvervaging. En het 'overnemen' slaat al helemaal nergens op, de Latijnse letters bestaan gewoon nog en de HEMA heeft besloten deze letters in het assortiment te plaatsen, daar heeft geen enkele Arabier ze toe gedwongen.
Nee, tunnelvisie hebben op alleen de Hema met hun chocoladeletters is goed voor een discussie zeker.quote:
Die saamhorigheid wordt nu toch juist gecreëerd? Door Arabieren te betrekken bij het sinterklaasfeest?quote:Op zondag 1 november 2009 19:06 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Cultuurvervaging kan mij aan mijn reet roesten. Het gaat er om dat wij enige saamhorigheid nodig hebben om onszelf als 1 groep een volk te noemen.
Je kweekt geen saamhorigheid door allemaal aparte bevolkingsgroepen in een land te forceren.
En dan vinden mensen het vreemd dat mensen geen reet meer om elkaar geven.
Sinds wanneer heb ik saamhorigheid nodig om mij ergens thuis te voelen? Zolang mensen vriendelijk en gastvrij zijn maakt het me geen zak uit wat voor religie ze aanhangen, welke huidskleur ze hebben of welke feestdagen ze vieren.quote:Op zondag 1 november 2009 19:06 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Cultuurvervaging kan mij aan mijn reet roesten. Het gaat er om dat wij enige saamhorigheid nodig hebben om onszelf als 1 groep een volk te noemen.
Je kweekt geen saamhorigheid door allemaal aparte bevolkingsgroepen in een land te forceren.
Hadden wij eigenlijk al molens staan ten tijde van Don Quichot ?quote:Op zondag 1 november 2009 19:06 schreef Xebrozius het volgende:
Wat dacht je van ons 'befaamde' Delfts blauw wat we nog steeds overal verkopen, vooral in Schiphol winkeltjes en toeristenfuiken. Schaamteloos gekopieerd van de Chinezen aangezien Delfts blauw goedkoper was dan het blauw-witte Chinese porselein.
Typisch Nederlands product...Een stukje traditie.
Vraag ze direct ook even of ze letters in alle alfabetten willen uitbrengen. Dan hoeven we nergens meer om te zeuren.quote:Op zondag 1 november 2009 19:08 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ga de HEMA mailen en vragen of ze ook chocoladeletters in het oude Turkse schrift in hun assortiment willen opnemen. Zal vast goed scoren bij Turkse nationalisten.
Yuk... één groep en volk?! Dat wil ik helemaal niet.quote:Op zondag 1 november 2009 19:06 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik vroeg. Ik vroeg waarom jij het een probleem vindt dat er in Saudie-Arabië geen Westerse chocoladeletters te krijgen zijn.quote:Op zondag 1 november 2009 18:35 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Omdat ik van mening ben dat je je moet gedragen naar het land en het continent waarin je woont als staatsburger.
Ik ga toch ook niet vreemd opkijken als ik in Rusland bepaalde dingen niet kan doen vanwege hun religie of gebruiken? En ik ga al helemaal niet mijn gebruiken vanuit Nederland op hun projecteren. Dat hou ik dan gewoon netjes binnen mijn 4 muren.
quote:Op zondag 1 november 2009 19:10 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Yuk... één groep en volk?! Dat wil ik helemaal niet.
Het simpele feit is dat ik hier een aantal Nederlandse kakkerstudenten heb wonen, die van hun omgeving een grote rotzooi maken. En dat ik hier een Marokkaanse buurjongen heb, met wie ik samen die rotzooi uit de bosjes opruim.
Hij viert Suikerfeest en die studenten Sinterklaas.... wie denk je dat ik liever heb als buurman?
Vraag ze gelijk even waar de letters voor analfabeten en voor mensen met dyslexie blijven !quote:Op zondag 1 november 2009 19:08 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ga de HEMA mailen en vragen of ze ook chocoladeletters in het oude Turkse schrift in hun assortiment willen opnemen. Zal vast goed scoren bij Turkse nationalisten.
Even een kleine google gedaan:quote:Op zondag 1 november 2009 19:09 schreef elcastel het volgende:
[..]
Hadden wij eigenlijk al molens staan ten tijde van Don Quichot ?
Ik neem aan dat Brainfish en Asskicker14 er vanuit gaan dat de Moslims en Chinezen het concept hebben opgedrongen aan de Europeanenquote:Het is aan te nemen dat windmolens op drie plaatsen in de wereld onafhankelijk van elkaar zijn uitgevonden. Te weten in Europa, Perzië en China
quote:Op zondag 1 november 2009 19:10 schreef Brainfish het volgende:
Vraag ze direct ook even of ze letters in alle alfabetten willen uitbrengen. Dan hoeven we nergens meer om te zeuren.Niet dat we dan ook een reet zullen begrijpen van elkaars letters maar goed.
Wat een verrassing !quote:Op zondag 1 november 2009 19:12 schreef Xebrozius het volgende:
Even een kleine google gedaan:
Yup. Ik bedoel ja.quote:Ik neem aan dat Brainfish en Asskicker14 er vanuit gaan dat de Moslims en Chinezen het concept hebben opgedrongen aan de Europeanen?
Ik zou ze beiden als buurman willen hebben aan elke zijde omdat het mij geen fuck kan schelen of ze Suikerfeest of Sinterklaas vieren. Het is geheel aan ieder hoe hij/zij zijn leven invult in Nederland. Zolang ze zich maar gedragen als Nederlands staatsburger met de Nederlandse taal, met respect voor de Nederlandse constitutie en wetten.quote:Op zondag 1 november 2009 19:10 schreef Iced_Lips het volgende:
[..]
Yuk... één groep en volk?! Dat wil ik helemaal niet.
Het simpele feit is dat ik hier een aantal Nederlandse kakkerstudenten heb wonen, die van hun omgeving een grote rotzooi maken. En dat ik hier een Marokkaanse buurjongen heb, met wie ik samen die rotzooi uit de bosjes opruim.
Hij viert Suikerfeest en die studenten Sinterklaas.... wie denk je dat ik liever heb als buurman?
Even een simpele vraag... Hoe gedraagt een Nederlander zich precies? Want ik wil weten of ik wel Nederlands ben volgens jouw maatstaven.quote:Op zondag 1 november 2009 19:17 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Ik zou ze beiden als buurman willen hebben aan elke zijde omdat het mij geen fuck kan schelen of ze Suikerfeest of Sinterklaas vieren. Het is geheel aan ieder hoe hij/zij zijn leven invult in Nederland. Zolang ze zich maar gedragen als Nederlands staatsburger met de Nederlandse taal, met respect voor de Nederlandse constitutie en wetten.
Ik weet niet beter dan dat jij opstaat en gaat slapen middels een google zoekactie.quote:
Die brengen chocoladeletters in het Arabisch uit omdat ze denken dat ze er meer door gaan verdienen.quote:Op zondag 1 november 2009 19:18 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Even een simpele vraag... Hoe gedraagt een Nederlander zich precies? Want ik wil weten of ik wel Nederlands ben volgens jouw maatstaven.
En als deze Marokkaanse buurjongen nu besluit om ook Sinterklaas te vieren en als leuke verrassing koopt hij voor zijn neefje en nichtje zo'n Arabische chocoladeletter?quote:Op zondag 1 november 2009 19:17 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Ik zou ze beiden als buurman willen hebben aan elke zijde omdat het mij geen fuck kan schelen of ze Suikerfeest of Sinterklaas vieren. Het is geheel aan ieder hoe hij/zij zijn leven invult in Nederland. Zolang ze zich maar gedragen als Nederlands staatsburger met de Nederlandse taal, met respect voor de Nederlandse constitutie en wetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |