handig om te vermelden dat je de standaarddeviatie wilde wetenquote:Op dinsdag 17 november 2009 11:37 schreef mezzy het volgende:
Hoe deed je dat ook al weer op een rekenmachine (CASIO)? Ik kan zo even niet snel een rekenopgave vinden, ik zou het zeer op prijs stellen als iemand het me kan uitleggen aan de hand van een voorbeeld..
quote:Op dinsdag 17 november 2009 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
handig om te vermelden dat je de standaarddeviatie wilde weten![]()
Ja wat een ramp hè, ik sla die som op de toets wel overquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:25 schreef Iblis het volgende:
Als het m.b.v. de definitie moet heb je al snel zulke grappen.
Ach, het is wel wat werk, maar het vereist weinig inzicht. Dus op zich is het makkelijk punten scoren.quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:28 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ja wat een ramp hè, ik sla die som op de toets wel over
Als hij met die ongein gaat komen. Ik verwacht het eigenlijk niet.
Ik denk dat je een plusteken bent vergeten. Voor 2∙sin t∙cos t kun je trouwens sin 2t schrijven. Dus krijg je:quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:22 schreef GoodGawd het volgende:
(sin t cos t)2 = sin2 t+sin t cos t + cos t sin t + cos2t
Dikgedrukte is gelijk aan: 2 sin t cos t?
Ye, ik moest gewoon even op dat formule blad kijken >_>;quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:42 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik denk dat je een plusteken bent vergeten. Voor 2∙sin t∙cos t kun je trouwens sin 2t schrijven. Dus krijg je:
(cos t + sin t)2 = 1 + sin 2t
Waarom? Zulke dingen moet je gewoon uit het blote hoofd weten (gangbare goniometrische identiteiten).quote:Op dinsdag 17 november 2009 17:48 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ye, ik moest gewoon even op dat formule blad kijken >_>;
Begrijp je wel dat a-p (voor a ongelijk aan 0) hetzelfde is als 1/ap ?quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:05 schreef petrelli het volgende:
http://www.math4all.nl/MathAdore/hb-b34-ex2b.html
Dan bij de n'= blabla gaatie opeens over naar een breuk, ik snap die stap niet.
Lineair wel, maar nu met die 2 variabelen is het toch iets anders of zie ik iets over het hoofd?quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:22 schreef thabit het volgende:
Waarschijnlijk weet je niet hoe je een lineair stelsel vergelijkingen moet oplossen.
Wiskunde is het niet waard zulke dingen te onthouden. Steek me tijd liever in interessantere vakkenquote:Op dinsdag 17 november 2009 17:50 schreef Riparius het volgende:
[..]
Waarom? Zulke dingen moet je gewoon uit het blote hoofd weten (gangbare goniometrische identiteiten).
Dan begin ik me toch af te vragen waarom je voor een studie hebt gekozen waarbij kennelijk toch aardig wat wiskunde komt kijken. Je krijgt die wiskunde niet voor niets, die zul je later voor dat vak gewoon nodig hebben.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:38 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Wiskunde is het niet waard zulke dingen te onthouden. Steek me tijd liever in interessantere vakken
Nee, gewoon 2xfunctie1 - functie twee zodat je X krijgt. Dan x in de eerste formule proppen en y uitrekenen. Dan krijg je x=5 en y =8.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:26 schreef petrelli het volgende:
[..]
Lineair wel, maar nu met die 2 variabelen is het toch iets anders of zie ik iets over het hoofd?
Een stelsel vergelijkingen kan toch ook lineair zijn? En het stelsel dat je moet oplossen is inderdaad lineair. Vermenigvuldig bijvoorbeeld beide leden van de tweede vergelijking met 2 en trek daarna de leden van de tweede vergelijking af van de leden van de eerste vergelijking. Moet je eens kijken wat je dan overhoudt ...quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:26 schreef petrelli het volgende:
[..]
Lineair wel, maar nu met die 2 variabelen is het toch iets anders of zie ik iets over het hoofd?
Wiskunde kan heel handig zijn ja, met m'n vakken zoals mechanica en meet en regeltechniek, electrotechniek etc. Maar dat Laplace geneuzel en zoveelste orde differentiaal vergelijkingen heb ik nog nul keer hoeven toepassen. Dat maakt het vak wiskunde er nou niet bepaald leuker van. En ik acht de kans klein dat ik het ooit nog zal gebruiken. Zo ja dan ben ik het toch al weer vergetenquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:05 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dan begin ik me toch af te vragen waarom je voor een studie hebt gekozen waarbij kennelijk toch aardig wat wiskunde komt kijken. Je krijgt die wiskunde niet voor niets, die zul je later voor dat vak gewoon nodig hebben.
Vorig jaar had ik na 2 hoor colleges zoiets iets van ja right dit gaat nergens meer overquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:53 schreef Burakius het volgende:
Argh ik krijg nu Laplace. En ja soms vraag ik me ook af waarom ik het moet doen voor mijn latere carriere
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
quote:Op dinsdag 17 november 2009 23:14 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Vorig jaar had ik na 2 hoor colleges zoiets iets van ja right dit gaat nergens meer overBen er niet meer heen geweest en had ook geen poging @ tentamen gedaan. Maar wat meer tijd aan andere vakken besteed. Maargoed ik moet het toch nog even halen, gelukkig heb ik dit jaar vrij weinig te doen
Dat noem ik nog eens efficient verdelen.
Ja maar ik heb een HARDE KNIPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |