abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74279263
Behalve credit card en paypal is in Nederland iDeal een erg ingeburgerde en (voor de koper) prettige en veilige manier van online betalen.

Vraag: is er ook zoiets in andere landen, met name in West-Europa zoals Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, UK en België?
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_74279395
Voor zover ik weet niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_74279471
Volgens mij lopen wij daar in Nederland ook redelijk mee voorop.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  zondag 1 november 2009 @ 16:26:32 #4
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_74280929
quote:
Op zondag 1 november 2009 15:39 schreef Adolecens het volgende:
Volgens mij lopen wij daar in Nederland ook redelijk mee voorop.
Dat dus, zijn denk ik nog niet veel andere landen die zoiets hebben.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  zondag 1 november 2009 @ 16:33:00 #5
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_74281178
Daarentegen lopen wij in Nederland achter ten aanzien van het gebruik van een creditcard als betaalmiddel in winkels.
pi_74281215
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:33 schreef eXistence het volgende:
Daarentegen lopen wij in Nederland achter ten aanzien van het gebruik van een creditcard als betaalmiddel in winkels.
Achter? Eerder een doelbewuste keuze vanwege de hoge kosten.
  zondag 1 november 2009 @ 16:35:29 #7
39955 eXistence
Feel The Power!
pi_74281261
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:34 schreef Godtje het volgende:

[..]

Achter? Eerder een doelbewuste keuze vanwege de hoge kosten.
Waarom kan het in het buitenland wel dan?
pi_74281409
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:35 schreef eXistence het volgende:

[..]

Waarom kan het in het buitenland wel dan?
Het kan/kon in nederland ook. Je kan bij zo goed als alle grote winkelketens/online shops etc etc al jaren met creditcard betalen. De nederlandse winkeliers en publiek hadden alleen liever hun accept en later pinpas. Een pinpas is voor de winkelier en uiteindelijk dus ook de consument voordeliger met weinig tot geen nadelen binnen nederland. Pas met internet werd het nut voor de nederlander duidelijk. Maar ook hier heeft Nederland snel wat op verzonnen in de vorm van iDeal. Het blijkt wederom dat veel mensen dat liever gebruiken.

Een creditcard blijft relatief duur maar accepteren doen ze het op heel veel plekken. Het is dus de keuze om het niet te doen.
pi_74281458
Er zijn er nog een paar:

Mister Cash
Mister Cash is een online betaalmogelijkheid in België dat werkt als aanvulling op het internetbankieren. De eindgebruiker moet in het bezit zijn van een bankrekening en abonnement op internetbankieren bij de ING Bank, Fortis Bank, Dexia, Fintro, CBC, KBC, Axa Bank of VDK Spaarbank. Op dit moment zijn er meer dan 8 miljoen gebruikers.

Fasterpay
Fasterpay past precies in het rijtje van Ideal en Mister Cash. Het is namelijk ook een online betaalservice dat is ontworpen door Banken. Men kan ermee betalen in Engeland, Schotland en Ierland. En voor de rest is het een soort internetbankieren. Op dit moment zijn 16 Britse banken erbij aangesloten, dus reken maar dat u de meerderheid van bijna 62 miljoen inwoners kunt bereiken. Houd er wel rekening mee dat betalingen worden gedaan met Britse ponden, dus zet wel de juiste prijzen neer bij uw producten en/of diensten.

Direct E-banking
Direct E-banking is een geval apart, en ook nog eens erg nieuw. Het is een soort iDEAL, omdat uw klant voor de betaling in een beveiligde omgeving komt en daar een soortgelijke stappenplan doorloopt als bij iDEAL. Een verschil is dat uw klant in Nederland, België, Oostenrijk, Duitsland of Zwitserland kan bevinden (binnenkort komt Frankrijk erbij). Er is dus een veel grotere afzetmarkt mogelijk.
  zondag 1 november 2009 @ 16:46:08 #10
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_74281620
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:33 schreef eXistence het volgende:
Niet echt "achter" de creditcard is gewoon een zwaar verouderd en onveilig (vandaar al die verzekeringen erbij) betaalmiddel dat echter nog steeds gemeengoed is. Noem dan de bankpas met magneetstrip.. die gebruiken we hier terwijl dat in het buitenland al echt een achterhaald fenomeen is.
[KNE]-Mod
pi_74281723
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:46 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Noem dan de bankpas met magneetstrip.. die gebruiken we hier terwijl dat in het buitenland al echt een achterhaald fenomeen is.
Hier in nederland weten ze dat ook wel maar er liggen contractuele verplichtingen die niet zijn op te zeggen. Uit mijn hoofd gezegd lopen die tot 2012. De banken en bedrijven zoals Equens willen niets liever dan overstappen maar het mag nog niet.
pi_74282902
iDéalé en ichDal
  zondag 1 november 2009 @ 17:28:00 #13
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_74282930
quote:
Op zondag 1 november 2009 16:49 schreef Godtje het volgende:

[..]

Hier in nederland weten ze dat ook wel maar er liggen contractuele verplichtingen die niet zijn op te zeggen.
Oh, ja zeker, maar we zitten er maar mooi wel mee.
[KNE]-Mod
pi_74283275
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:28 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Oh, ja zeker, maar we zitten er maar mooi wel mee.
Dat klopt. Al had het eerste bedrijf geloof ik al aangegeven van de magneetstrip af te stappen tegen de afspraken in en de noodzaak is steeds duidelijker. Hopelijk gaat het allemaal wat sneller.
pi_74285735
Na wat rondgooglen ben een paar termen tegengekomen, bijvoorbeeld "giropay" in Duitsland (www.giropay.de), "Carte Bleue" in Frankrijk (maar dat lijkt een soort aftreksel van Visa te zijn) en Nordea in o.a. Zweden en Finland.

Iemand daar enige ervaring mee, en lijkt het op het Nederlandse iDeal, of is dat allemaal totaal iets anders?
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')