Dat dus, zijn denk ik nog niet veel andere landen die zoiets hebben.quote:Op zondag 1 november 2009 15:39 schreef Adolecens het volgende:
Volgens mij lopen wij daar in Nederland ook redelijk mee voorop.
Achter? Eerder een doelbewuste keuze vanwege de hoge kosten.quote:Op zondag 1 november 2009 16:33 schreef eXistence het volgende:
Daarentegen lopen wij in Nederland achter ten aanzien van het gebruik van een creditcard als betaalmiddel in winkels.
Waarom kan het in het buitenland wel dan?quote:Op zondag 1 november 2009 16:34 schreef Godtje het volgende:
[..]
Achter? Eerder een doelbewuste keuze vanwege de hoge kosten.
Het kan/kon in nederland ook. Je kan bij zo goed als alle grote winkelketens/online shops etc etc al jaren met creditcard betalen. De nederlandse winkeliers en publiek hadden alleen liever hun accept en later pinpas. Een pinpas is voor de winkelier en uiteindelijk dus ook de consument voordeliger met weinig tot geen nadelen binnen nederland. Pas met internet werd het nut voor de nederlander duidelijk. Maar ook hier heeft Nederland snel wat op verzonnen in de vorm van iDeal. Het blijkt wederom dat veel mensen dat liever gebruiken.quote:Op zondag 1 november 2009 16:35 schreef eXistence het volgende:
[..]
Waarom kan het in het buitenland wel dan?
Niet echt "achter" de creditcard is gewoon een zwaar verouderd en onveilig (vandaar al die verzekeringen erbij) betaalmiddel dat echter nog steeds gemeengoed is. Noem dan de bankpas met magneetstrip.. die gebruiken we hier terwijl dat in het buitenland al echt een achterhaald fenomeen is.quote:Op zondag 1 november 2009 16:33 schreef eXistence het volgende:
Daarentegen lopen wij in Nederland achter ten aanzien van het gebruik van een creditcard als betaalmiddel in winkels.
Hier in nederland weten ze dat ook wel maar er liggen contractuele verplichtingen die niet zijn op te zeggen. Uit mijn hoofd gezegd lopen die tot 2012. De banken en bedrijven zoals Equens willen niets liever dan overstappen maar het mag nog niet.quote:Op zondag 1 november 2009 16:46 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Noem dan de bankpas met magneetstrip.. die gebruiken we hier terwijl dat in het buitenland al echt een achterhaald fenomeen is.
Oh, ja zeker, maar we zitten er maar mooi wel mee.quote:Op zondag 1 november 2009 16:49 schreef Godtje het volgende:
[..]
Hier in nederland weten ze dat ook wel maar er liggen contractuele verplichtingen die niet zijn op te zeggen.
Dat klopt. Al had het eerste bedrijf geloof ik al aangegeven van de magneetstrip af te stappen tegen de afspraken in en de noodzaak is steeds duidelijker. Hopelijk gaat het allemaal wat sneller.quote:Op zondag 1 november 2009 17:28 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Oh, ja zeker, maar we zitten er maar mooi wel mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |