Dat je de dieren kon besturenquote:Op zondag 1 november 2009 11:52 schreef wazoomie het volgende:
Gaia? Dat is toch een cheat in Age of Empires II?
Long ago. Geniaal spel.quote:Op zondag 1 november 2009 11:52 schreef wazoomie het volgende:
quote:Op zondag 1 november 2009 11:54 schreef Roönaän het volgende:
* Roonaan speelt zelfs regelmatig nog zOMG of handelen op de marketplace
Toch tof dat FOK! zo hoog staat als je bedenkt hoe klein Nederland is.quote:Op zondag 1 november 2009 12:26 schreef Agiath het volgende:
1,6 miljard post
daar komt fok niet eens in de buurt van
http://www.big-boards.com/
Wat wil je met al die gekkenquote:Op zondag 1 november 2009 12:26 schreef Agiath het volgende:
1,6 miljard post
daar komt fok niet eens in de buurt van
http://www.big-boards.com/
In principe is het community model van gaia wel iets waar ze op fok! qua het genereren van commitment nog wel flink wat van kunnen leren.quote:Op zondag 1 november 2009 12:30 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Wat wil je met al die gekken. Wij hebben maar 1 gek met 300k+ posts.
Het eerste wat ik ook dacht iddquote:Op zondag 1 november 2009 11:52 schreef wazoomie het volgende:
GTMA.quote:Op zondag 1 november 2009 12:40 schreef Aestivate het volgende:
1,6 miljard posts in MSN-buddy style.Wat is dat voor vertieft forum?
[ afbeelding ]
Gooi je vriendin van de trap, serieus.quote:Anime roleplaying community
vertel? ik heb me er niet in verdiept namelijk maar ben wel benieuwdquote:Op zondag 1 november 2009 12:37 schreef Roönaän het volgende:
[..]
In principe is het community model van gaia wel iets waar ze op fok! qua het genereren van commitment nog wel flink wat van kunnen leren.
Je krijgt 'gold' voor alles wat je doet, dwz posten, raten, bekijken, whatever. Die gold kan je besteden om stuff te "kopen" voor je avatar, je profiel en ik meen ook auto's, huizen, aquariums en wat al niet meer. Dus je hele virtuele leven creeëren. Voor veel van de anime gasten is dat natuurlijk je-van-het. Voor Gaia betekend het dat mensen zich actief in de community gaan bezighouden, terwijl het ze niets kost. Vervolgens doe je wat extra stuff die je via CC kan kopen en dan verdien je er ook nog goud geld aan.quote:Op zondag 1 november 2009 12:46 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
vertel? ik heb me er niet in verdiept namelijk maar ben wel benieuwd
je krijgt toch notesquote:Op zondag 1 november 2009 12:49 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Je krijgt 'gold' voor alles wat je doet, dwz posten, raten, bekijken, whatever. Die gold kan je besteden om stuff te "kopen" voor je avatar, je profiel en ik meen ook auto's, huizen, aquariums en wat al niet meer. Dus je hele virtuele leven creeëren. Voor veel van de anime gasten is dat natuurlijk je-van-het. Voor Gaia betekend het dat mensen zich actief in de community gaan bezighouden, terwijl het ze niets kost. Vervolgens doe je wat extra stuff die je via CC kan kopen en dan verdien je er ook nog goud geld aan.
Voor FOK! zou dat avatar gebeuren niet goed werken, omdat ze niet van de anime/rpg/cosplay hier hebben, maar het binden van leden via een virtuele reward is niet zo'n heel dom concept.
Omg, zoiets als SecondLife. Zorg er dan maar eerst voor dat je een FirstLife hebt.quote:Op zondag 1 november 2009 12:49 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Je krijgt 'gold' voor alles wat je doet, dwz posten, raten, bekijken, whatever. Die gold kan je besteden om stuff te "kopen" voor je avatar, je profiel en ik meen ook auto's, huizen, aquariums en wat al niet meer. Dus je hele virtuele leven creeëren. Voor veel van de anime gasten is dat natuurlijk je-van-het. Voor Gaia betekend het dat mensen zich actief in de community gaan bezighouden, terwijl het ze niets kost. Vervolgens doe je wat extra stuff die je via CC kan kopen en dan verdien je er ook nog goud geld aan.
Voor FOK! zou dat avatar gebeuren niet goed werken, omdat ze niet van de anime/rpg/cosplay hier hebben, maar het binden van leden via een virtuele reward is niet zo'n heel dom concept.
quote:Op zondag 1 november 2009 11:53 schreef Frishe het volgende:
Ik ken alleen maar de dierentuin Gaia Park..... Daar hebben ze Emoes...
watte?quote:Op zondag 1 november 2009 13:06 schreef Trollface. het volgende:
Ach ja, het houdt de meeste weeaboo's van andere fora weg.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=weeabooquote:
quote:Op zondag 1 november 2009 12:55 schreef swarmahoer het volgende:
[..]
je krijgt toch notes?
fok is geen second life(alhoewel voor sommigen
)
That is not the point.quote:Op zondag 1 november 2009 12:58 schreef Peachcore het volgende:
[..]
Omg, zoiets als SecondLife. Zorg er dan maar eerst voor dat je een FirstLife hebt.
Nederland heeft:quote:Op zondag 1 november 2009 12:40 schreef Aestivate het volgende:
1,6 miljard posts in MSN-buddy style.Wat is dat voor vertieft forum?
[ afbeelding ]
Damn.quote:Bokt.nl
A bulletin board dedicated to horses (in dutch)
Gelukkig dat het daar leidt tot unieke, kwalitatief hoogstaande content.quote:Op zondag 1 november 2009 13:23 schreef Roönaän het volgende:
[..]
[..]
That is not the point.
Het gaat erom dat er een virtuele currency is, waarmee je gebruikers triggert om actief bezig te zijn met je community. Op gaia krijg je al 'gold' als je puur door het forum klikt. (1 'gold' per 3 minuten oid).
Omdat je op tientallen manieren 'gold' kan krijgen is er voor ieder niveau engagement wel een manier om wat 'vermogen' op te bouwen. Omdat je het 'gold' ook weer op honderden manieren kan besteden is er ook voor iedereen wel weer iets om het aan uit te geven.
Binnen FOK! zou je kunnen denken aan het beschikbaar maken van abo features voor diegene die niet het IRL geld hebben. Zij krijgen een beloning voor hun commitment.
Op deze manier zou je ook nieuwsposters en reviewers kunnen belonen. 50g voor herschreven ANP bericht, 1000g voor een primeur. Een gewone user zou dan 100g kunnen krijgen voor een submit die ook geplaatst wordt.
Voor FOK! zou dat win-win kunnen zijn. Meer unieke content, en een sneller groeiende community qua post aantallen.
quote:
quote:Gaia-hypothese
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
De Gaia-hypothese is een reeks wetenschappelijke modellen voor de biosfeer die beschrijven dat het leven zijn eigen ideale levensomstandigheden creëert door de aardse omgeving te beïnvloeden. De eerste theorie werd door de wetenschapper James Lovelock geformuleerd in 1969; Hij beschreef alle levende materie op aarde als één organisme en noemde dit naar de Griekse godin van de aarde, Gaea. Eén van zijn hypotheses was de Madeliefjeswereld (Daisyworld).
Er zijn aanwijzingen dat er inderdaad zulke systemen voorkomen: De eencellige alg Emiliana huxley komt in de oceaan voor en de algenbloei kan met satellietfoto's waargenomen worden. Deze algenbloei beïnvloedt wolkenvorming: er ontstaan gassen (dimethylsulfide) die in de atmosfeer omgezet worden tot zuren die condensatiekernen vormen; daardoor ontstaan er kleinere waterdruppels in de wolken, waardoor de wolken witter worden en meer zonlicht weerkaatsen. De algenbloei veroorzaakt zo indirect afkoeling van de planeet; het is dus een negatief terugkoppelingseffect.
Great minds think alike.quote:
Idd, die vriendin van mij zou ik best geven.quote:Op zondag 1 november 2009 13:52 schreef Skylark. het volgende:
Ik ga zo'n Gaia-ding maken en Amerikaanse sletjes e-playen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |