Wij hebben hier last van overproductie en een te sterke TSR. Niels zuigt al vanaf zijn geboorte met enorme kracht en gaf op zijn 2e dag al mondjes colostrum terug. Op de 3e avond begon de stuwing maar op avond 5 nam deze toe in plaats van af. Ik kon alleen nog maar huilen van de pijn (serieus, ik vond het vele malen erger dan bevallen) en Niels kon niet meer aanhappen op de enorme ballonnen. Gelukkig kon de verloskundige binnen 3 kwartier komen en zij heeft mijn tepelhoven hardhandig leeggekolft zodat Niels de ergste spanning eraf kon drinken. ML heeft toen, alle snelheidscontroles negerend, een kolf gekocht. Oh, wat ben ik fan van dat ding!
Volgens de verloskundige is mijn lijf gemaakt om te bevallen en maak ik melk om een tweeling te voeden.
Op dit moment is de stuwing al weer wat minder maar Niels doet wel een uur over een voeding inclusief verschonen. Hij raakt zo uitgeput van het gehoest, geproest en geboer. 2 tot 3,5 uur na het begin van de vorige voeding wil hij weer drinken. Hij heeft eergisteren en gisteren ook een beetje last gehad van wat groene sporen in zijn poep maar hij heeft nog geen krampjes gehad (
* Twinkly klopt af op hout
)
Nadat ik eergisteren een vrijwilligster van de LLL gesproken heb zijn nu bezig met blokvoeden van 3 uur, vannacht per ongeluk een keertje 4 uur. Auch, toen moest ik de volle borst echt even afkolven (30ml voormelk afgekolft terwijl hij maar 40ml hoeft te drinken per voeding

)
Weten jullie of ik nu door moet blijven gaan met blokvoeden of dat ik op een bepaald moment weer over moet gaan op wisselvoeden? Hij hoeft overigens nooit een toetje aan de andere borst, ik laat hem na het verschonen verder drinken aan de volle want die is dan nog lang niet leeg.
Groeien doet hij nu wel goed, op onze eigen personenweegschaal leek hij al ruim 4 kilo te zijn met kleding aan (geboortegewicht was 3690 gram).
In het boek van Stephan Kleintjes staat dat een baby ook te hard kan groeien wanneer er sprake is van overproductie, maar ik vind dat zo gek, ze regelen toch zelf wanneer ze genoeg gedronken hebben en laten dan los? Niels wil dan zijn mondje echt niet meer open doen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>