abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juni 2010 @ 21:28:30 #176
52099 Jornjur
uhhh ja tuurlijk
pi_83462380
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 21:22 schreef hollish het volgende:
China trekt me vooralsnog totááál niet. Stelletje stugge boeren bij elkaar zijn het. Ik woon in Taiwan en daar komen echt bussenvol Chinezen op vakantie; wát een onvriendelijk, irritant, boerend en spugend volk.
en wat is de toegevoegde waarde van die post?
Living from vacation to vacation.
pi_83470947
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:50 schreef donald_dick het volgende:
Hoe zit het eigelijk met de criminalteit in Beijing? Moet je net als in Zuid-Afrika de zakkenrollers van je wegslaan of valt het allemaal wel mee (met de juiste voorzorgsmaatregelen)
Totaal niet te vergelijken. In Zuid-Afrika kan je echt niet alleen over straat als het donker is terwijl dat in Beijing geen enkel probleem is.
  Eindredactie Games woensdag 30 juni 2010 @ 16:35:40 #178
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_83495527
Hoe lezen jullie jullie mail? ik heb namelijk een exchange account, hotmail en gmail. maar volgens mij worden de laatste twee geblocked ?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 30 juni 2010 @ 16:57:59 #179
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_83496603
Twee jaar terug deed Gmail het gewoon, en vandaag stond in de krant dat Google nog steeds wel beschikbaar is in China, alleen niet als zoekmachine (tja). Dus de mail zou in principe gewoon moeten werken.

Hotmail is wisselvallig.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_84116907
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:54 schreef KNAK het volgende:
5 dagen in Beijing? dacht dat dat meer zou zijn als je de verboden stad e.d. erbij trekt.

Wat is er naast dat Terracotta leger nog meer echt de moeite waard? 5 dagen vind ik als ik het zo bekijk ook best wel lang ?

Een goed budget hotel in Beijing, dicht bij alle actie? waar moet je dat zoeken?
That's me!! Ja, dat was 2 jaar geleden tijdens de olympische spelen. 5 dagen is inderdaad genoeg voor Xi'an. Wij moesten echter langer blijven om ons visum te verlengen omdat we maar 15 dagen hadden gekregen ivm onze trip naar tibet! Wat zijn we weer blij met de chinese overheid!

Daardoor ga ik maar een keertje terug om dit keer echt van china te genieten. Over een aantal dagen vertrek ik naar shanghai en vlieg dan naar chengdu om een maand te gaan reizen in zuidwest china!
Be kind whenever possible. It is always possible
Blog: http://worldtripping.org/
pi_84122008
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 16:35 schreef donald_dick het volgende:
Hoe lezen jullie jullie mail? ik heb namelijk een exchange account, hotmail en gmail. maar volgens mij worden de laatste twee geblocked ?
Met het programma Freegate kunj e dergelijke sites wel gewoon bezoeken (zonder duidelijk snelheidsverlies).

"Freegate is software that enables internet users from mainland China, Syria, Tunisia and United Arab Emirates, among others, to view websites blocked by their governments. "

Check google maar voor een downloadlink. Is gewoon freeware volgens mij.
pi_84122885
Zelf gebruikte ik twee jaar geleden Tor om de Chinese Firewall te omzeilen en weer op m'n eigen blog, hyves, sites die woorden als democracy bevatten, etc. te kunnen. Werkte prima!
  maandag 19 juli 2010 @ 22:01:20 #183
141482 Q.
JurassiQ
pi_84252156
Ja, hallo. Ik ga in september 3 weekjes. Ben benieuwd.
For great justice!
pi_84290395
Aankomst in Beijing.
Wanneer je in Beijing aankomt kan je op verschillende manieren naar de stad, van Taxi's, bussen en de trein.
waar wij voor willen gaan is de trein. in 20 min onder Beijing, en 10 min later op het hotel.
Wanneer ik aankom in Beijing op 3 September staat dan in de aankomsthal aan gegeven waar ik naar toe moet open ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_84298071
Euh, vast wel, maar ga er niet vanuit dat het in het Engels is en zoek van tevoren goed uit waar je heen moet. Een goede kaart is sowieso een vereiste en Beijing heeft een stuk of vier megagrote stations - dus vergis je niet.

Eigenlijk kan je als je net aankomt en er voor het eerst bent beter een taxi nemen. Kost hooguit 15 euro om in de stad te komen vanaf het vliegveld en je hebt dan tenminste even de tijd om aan de chaos te wennen en je te orieënteren.
  woensdag 21 juli 2010 @ 10:25:08 #186
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_84305618
Ah joh, zo'n trein is prima te doen, en er staat op de grotere stations ook wel een vertaling van bestemmingen. Je kunt sowieso altijd bij het informatieloketje heel hard 'Beijing' gaan roepen en dan wijst zo'n mannetje of vrouwtje je vanzelf waar je zijn moet. Het wijst zichzelf ook eigenlijk wel gewoon.
Als je een reisgids hebt staan daar bovendien in de meeste ook de Chinese vertalingen in karakters van de plaatsnamen, dus zo kun je het ook nog checken.

Ik neem persoonlijk zo min mogelijk de taxi omdat je op andere manieren wat meer tussen de Chinese bevolking zelf zit, zo krijg je toch wat dingen mee die je mis als je continu in een taxi springt (wat inderdaad wel goedkoop is).
pi_84306180
Toen ik met de trein van Guangzhou naar Nanning ging, was het toch lastig om een kaartje te kopen, uiteindelijk met de landkaart erbij toch gelukt

Het juiste spoor vinden was niet moeilijk, gewoon je kaartje laten zien en ze wijzen een kant op.
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:21:27 #188
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_84307482
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:44 schreef Ruud het volgende:
Toen ik met de trein van Guangzhou naar Nanning ging, was het toch lastig om een kaartje te kopen, uiteindelijk met de landkaart erbij toch gelukt

Het juiste spoor vinden was niet moeilijk, gewoon je kaartje laten zien en ze wijzen een kant op.
Ja kaartjes kopen van stad naar stad is nog wel eens een uitdaging, ook omdat die dingen soms echt belachelijk snel uitverkopen. Uiteindelijk liet ik de volgende bestemming in mijn route gewoon afhangen van welke plaats nog te bereiken was per trein (en dan geen hard seat).

Echter van vliegveld naar stadscentrum is het een ander verhaal, dat komt wel goed. Sowieso is het vliegveld een plaats waar de mensen nog wel wat Engels kunnen.
pi_84308067
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:21 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ja kaartjes kopen van stad naar stad is nog wel eens een uitdaging, ook omdat die dingen soms echt belachelijk snel uitverkopen. Uiteindelijk liet ik de volgende bestemming in mijn route gewoon afhangen van welke plaats nog te bereiken was per trein (en dan geen hard seat).
Klopt ja, ik moest ook een dag wachten... Niet zo gek ook, steden met zulke inwonersaantallen.
pi_84310754
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:25 schreef Jabberwocky het volgende:
Ah joh, zo'n trein is prima te doen, en er staat op de grotere stations ook wel een vertaling van bestemmingen. Je kunt sowieso altijd bij het informatieloketje heel hard 'Beijing' gaan roepen en dan wijst zo'n mannetje of vrouwtje je vanzelf waar je zijn moet. Het wijst zichzelf ook eigenlijk wel gewoon.
Als je een reisgids hebt staan daar bovendien in de meeste ook de Chinese vertalingen in karakters van de plaatsnamen, dus zo kun je het ook nog checken.

Ik neem persoonlijk zo min mogelijk de taxi omdat je op andere manieren wat meer tussen de Chinese bevolking zelf zit, zo krijg je toch wat dingen mee die je mis als je continu in een taxi springt (wat inderdaad wel goedkoop is).
Oh, hij bedoelde waar je op het vliegveld zou moeten zijn dus. Ja, dat is niet al te ingewikkeld. Treinkaartjes kopen naar andere steden wel ja. Het is idd aan te raden om niet alleen maar per taxi te reizen, maar als je net aankomt en nog even moet acclimatiseren vind ik het wel praktisch. Je krijgt daarna immers nog kansen genoeg om trein/bus/metro/fietstaxi te pakken.
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:30:34 #191
24329 KNAK
ff w88,......
pi_84323563
Nou, overmorgen naar China, reisschema redelijk compleet, alleen ben ik er nog niet uit waar ik ga verblijven.

Hotels.......in Beijing, centraal en dichtbij de meest toeristische meuk, wie kan wat aanraden? (overigens Wang Fu Jinj erg vaak voorbij horen komen...)

Liever geen 5-*, dan had ik wel rechstreeks richting Hilton e.d. gegaan. Vind max. US$ 50 wel een mooi bedrag, meer wil ik niet uitgeven voor een kamer waar alleen maar in geslapen wordt
Mai pben rai~!
pi_84324470
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:30 schreef KNAK het volgende:
Nou, overmorgen naar China, reisschema redelijk compleet, alleen ben ik er nog niet uit waar ik ga verblijven.

Hotels.......in Beijing, centraal en dichtbij de meest toeristische meuk, wie kan wat aanraden? (overigens Wang Fu Jinj erg vaak voorbij horen komen...)

Liever geen 5-*, dan had ik wel rechstreeks richting Hilton e.d. gegaan. Vind max. US$ 50 wel een mooi bedrag, meer wil ik niet uitgeven voor een kamer waar alleen maar in geslapen wordt
Ik heb geen idee, maar ben in ieder geval jaloers!! Veel plezier
pi_84325306
quote:

Er is een hutong niet ver van het plein (aan de kant waar de Verboden Stad niet is). Daar zitten diverse hotels en guesthouses. Ik heb er maar 5 euro betaald maar ik zie dat er voor jou veel meer keus zal zijn met 50 US$.

Geniet ervan!
Kijk ook eens op <a href="http://www.golaos.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.golaos.nl</a>
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:35:28 #194
24329 KNAK
ff w88,......
pi_84325687
Ik zal wel eens kijken ja. waar verblijven de meeste toeristen in Beijing? is dat om en nabij verboden stad?
Mai pben rai~!
pi_84326252
quote:

Wang Fu Jing ligt redelijk centraal ja, da's een grote winkelstraat. Op zichzelf is die niet echt boeiend, maar je zit er wel in de buurt van de meeste toeristische hotspots. Er zijn hostels te over, check anders gewoon hostelword.com. Ik ben zelf in verschillende hostels geweest, ze waren allemaal wel oké. In een hutong is het natuurlijk altijd leuker en authentieker, dus als het even kan zoek je er daar één uit.
pi_84326889
quote:

Het maakt niet zo heel veel uit waar je zit, als er maar een metro in de buurt is. De metro's zijn altijd op tijd en kosten maar 20 cent, waar je ook naartoe gaat.
Wij zijn vorig jaar ook in Beijing geweest en hebben in de 'Red Lantern House' gezeten. Een hutong met ontzettend veel sfeer (de westyard courtyard vooral!) en gastvrije staff.
Als ik ooit weer naar Beijing ga, dan hoef ik geen moment te twijfelen en boek ik meteen weer daar. Heerlijke tijd gehad, om nooit te vergeten Kijk eens op http://www.redlanternhouse.com/home.htm
Btw. hier hoef je echt niet te slapen op een slaapzaal met 7 anderen maar je kan gewoon een 2 persoonskamer met douche nemen
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_84327135
Inderdaad, ga voor een hutong! Echt sfeervol is dat en je ziet nog eens wat van het alledaagse leven van de mensen daar.

Ik heb geslapen in het Peking International Youth Hostel, in de hutong ten westen van de Verboden Stad. 5 minuten lopen of zo, echt perfect. En goedkoop en sfeervol. Maar wel een hostel (hoewel ze ook prive-kamers hadden) dus als je meer te besteden hebt kan je nog naar een "echt" hotel al heb je dan misschien de kans dat je juist de sfeer van dit soort hostels en guesthouses in de hutongs mist.

http://www.hostels.com/ho(...)l-youth-hostel/20189
pi_84327578
De laatste keer sliep ik overigens bij vrienden thuis en dat was ook leuk (ze zijn Nederlands en Italiaans). Midden in een wijk waar buitenlanders niet vaak gezien worden. Dat heeft ook wel wat.

Voor accomodatie is de hiervoor genoemde straat een optie. Daar weer rechts van (met de rug richting het plein) ligt een hutong die de moeite was en waar je ook kunt slapen. Een beetje rondfietsen en je bent zo in het 'echte' Chinese leven.

Veel plezier in ieder geval en post gerust foto's hier
Kijk ook eens op <a href="http://www.golaos.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.golaos.nl</a>
pi_84344525
In Beijing overnachten wij in deze guesthouse in 1 van de hutongs: http://www.sinohotel.com/(...)t_house_beijing.html

Ik ga van het weekend ons China programma compleet maken en dan is dat klaar:-)
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  dinsdag 27 juli 2010 @ 08:19:16 #200
24329 KNAK
ff w88,......
pi_84536411
Hello all

Ben nu in Bwijing en wie die 4 Banqiao hutong heeft aangeraden, erg bedant, erg lekker vertoeven daar

Een vraag

Stond net bij een reisburea voor een trip naar Xi'an, en daar liet men mij weten dat er een trein heen ging, 4 uur in de middag en 6 uur volgende dag aankomt, geen slaapbedden maar hard seats... geloof er geen barst van en wildus vcerder kijken omdat 13 uur zitten geen doen is. In de tussentijd, als iemand mij wat kan aanraden uit eigen ervaring, graag :)

China is waaaazig! :p
Mai pben rai~!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')