Ik heb dat met de trein gedaan, maar niet in een keer. Eerst van Beijing naar Pingyao, daar 2 nachten geweest en toen van daar naar Xi'an. Die laatste wordt over het algemeen aangegeven als de plaats van het Terracotta leger, al moet je vandaar nog wel een uurtje rijden voordat je er echt bent.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:02 schreef KNAK het volgende:
2e vraag
Hoe ver is het van Beijing naar die plaats waar dat Terracotta leger te zien is? En is dit ook met de trein te doen?
Ik weet niet meer hoe lang wij er over deden, maar volgens deze site duurt het zo'n 12-14 uur.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:19 schreef KNAK het volgende:
Met de trein goed mogelijk... hoe lang gaat die reis duren?
Ik ben er zelf nooit geweest, maar heb twee jaar geleden een paar maanden stage gelopen in Beijing en ken een aantal mensen die in Tianjin gestationeerd waren. Wat ik ervan begrepen heb is het niet echt een inspirerende plaats, dus ik zou er geen extra tijd voor uittrekken als je die ook in Beijing kunt spenderen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:55 schreef KNAK het volgende:
Weleens in Tianjin geweest? Zo ja, is die plek het waard om daar een dag voor uit te trekken? hier kom aan en vertrek ik weer...
Beetje spuit 11-reactie, maar van die planning had je je geen bal aan hoeven trekken hoor. Mijn vriendin kwam in die periode ook langs en toen hebben we gewoon voor de volledige periode een reservering gemaakt bij een hostel in Beijing en die weer geannuleerd toen het visum eenmaal binnen was.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:09 schreef jdeheij het volgende:
Ik ben van plan om van de zomer naar china te gaan. In me uppie.
Ik ben vorig zomer in china geweest maar ivm met de olympische spelen moesten wij een strakke planning aan de ambassade doorgeven. Uiteindelijk 2 dagen beijing, 2 weken xi'an en 2 dagen chengdu daarna door naar tibet.
en wat is de toegevoegde waarde van die post?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:22 schreef hollish het volgende:
China trekt me vooralsnog totááál niet. Stelletje stugge boeren bij elkaar zijn het. Ik woon in Taiwan en daar komen echt bussenvol Chinezen op vakantie; wát een onvriendelijk, irritant, boerend en spugend volk.
Totaal niet te vergelijken. In Zuid-Afrika kan je echt niet alleen over straat als het donker is terwijl dat in Beijing geen enkel probleem is.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:50 schreef donald_dick het volgende:
Hoe zit het eigelijk met de criminalteit in Beijing? Moet je net als in Zuid-Afrika de zakkenrollers van je wegslaan of valt het allemaal wel mee (met de juiste voorzorgsmaatregelen)
That's me!! Ja, dat was 2 jaar geleden tijdens de olympische spelen. 5 dagen is inderdaad genoeg voor Xi'an. Wij moesten echter langer blijven om ons visum te verlengen omdat we maar 15 dagen hadden gekregen ivm onze trip naar tibet! Wat zijn we weer blij met de chinese overheid!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:54 schreef KNAK het volgende:
5 dagen in Beijing? dacht dat dat meer zou zijn als je de verboden stad e.d. erbij trekt.
Wat is er naast dat Terracotta leger nog meer echt de moeite waard? 5 dagen vind ik als ik het zo bekijk ook best wel lang ?
Een goed budget hotel in Beijing, dicht bij alle actie? waar moet je dat zoeken?
Met het programma Freegate kunj e dergelijke sites wel gewoon bezoeken (zonder duidelijk snelheidsverlies).quote:Op woensdag 30 juni 2010 16:35 schreef donald_dick het volgende:
Hoe lezen jullie jullie mail? ik heb namelijk een exchange account, hotmail en gmail. maar volgens mij worden de laatste twee geblocked ?
Ja kaartjes kopen van stad naar stad is nog wel eens een uitdaging, ook omdat die dingen soms echt belachelijk snel uitverkopen. Uiteindelijk liet ik de volgende bestemming in mijn route gewoon afhangen van welke plaats nog te bereiken was per trein (en dan geen hard seat).quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:44 schreef Ruud het volgende:
Toen ik met de trein van Guangzhou naar Nanning ging, was het toch lastig om een kaartje te kopen, uiteindelijk met de landkaart erbij toch gelukt
Het juiste spoor vinden was niet moeilijk, gewoon je kaartje laten zien en ze wijzen een kant op.
Klopt ja, ik moest ook een dag wachten... Niet zo gek ook, steden met zulke inwonersaantallen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:21 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ja kaartjes kopen van stad naar stad is nog wel eens een uitdaging, ook omdat die dingen soms echt belachelijk snel uitverkopen. Uiteindelijk liet ik de volgende bestemming in mijn route gewoon afhangen van welke plaats nog te bereiken was per trein (en dan geen hard seat).
Oh, hij bedoelde waar je op het vliegveld zou moeten zijn dus.quote:Op woensdag 21 juli 2010 10:25 schreef Jabberwocky het volgende:
Ah joh, zo'n trein is prima te doen, en er staat op de grotere stations ook wel een vertaling van bestemmingen. Je kunt sowieso altijd bij het informatieloketje heel hard 'Beijing' gaan roepen en dan wijst zo'n mannetje of vrouwtje je vanzelf waar je zijn moet. Het wijst zichzelf ook eigenlijk wel gewoon.![]()
Als je een reisgids hebt staan daar bovendien in de meeste ook de Chinese vertalingen in karakters van de plaatsnamen, dus zo kun je het ook nog checken.
Ik neem persoonlijk zo min mogelijk de taxi omdat je op andere manieren wat meer tussen de Chinese bevolking zelf zit, zo krijg je toch wat dingen mee die je mis als je continu in een taxi springt (wat inderdaad wel goedkoop is).
Ik heb geen idee, maar ben in ieder geval jaloers!!quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:30 schreef KNAK het volgende:
Nou, overmorgen naar China, reisschema redelijk compleet, alleen ben ik er nog niet uit waar ik ga verblijven.
Hotels.......in Beijing, centraal en dichtbij de meest toeristische meuk, wie kan wat aanraden?(overigens Wang Fu Jinj erg vaak voorbij horen komen...)
Liever geen 5-*, dan had ik wel rechstreeks richting Hilton e.d. gegaan. Vind max. US$ 50 wel een mooi bedrag, meer wil ik niet uitgeven voor een kamer waar alleen maar in geslapen wordt
Er is een hutong niet ver van het plein (aan de kant waar de Verboden Stad niet is). Daar zitten diverse hotels en guesthouses. Ik heb er maar 5 euro betaald maar ik zie dat er voor jou veel meer keus zal zijn met 50 US$.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:30 schreef KNAK het volgende:
Nou, overmorgen naar China, reisschema redelijk compleet, alleen ben ik er nog niet uit waar ik ga verblijven.
Hotels.......in Beijing, centraal en dichtbij de meest toeristische meuk, wie kan wat aanraden?(overigens Wang Fu Jinj erg vaak voorbij horen komen...)
Liever geen 5-*, dan had ik wel rechstreeks richting Hilton e.d. gegaan. Vind max. US$ 50 wel een mooi bedrag, meer wil ik niet uitgeven voor een kamer waar alleen maar in geslapen wordt
Wang Fu Jing ligt redelijk centraal ja, da's een grote winkelstraat. Op zichzelf is die niet echt boeiend, maar je zit er wel in de buurt van de meeste toeristische hotspots. Er zijn hostels te over, check anders gewoon hostelword.com. Ik ben zelf in verschillende hostels geweest, ze waren allemaal wel oké. In een hutong is het natuurlijk altijd leuker en authentieker, dus als het even kan zoek je er daar één uit.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:30 schreef KNAK het volgende:
Het maakt niet zo heel veel uit waar je zit, als er maar een metro in de buurt is. De metro's zijn altijd op tijd en kosten maar 20 cent, waar je ook naartoe gaat.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:30 schreef KNAK het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |