En ondertussen een krantje lezen en een peukje roken terwijl ze boven een gat in de grond hangen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:09 schreef poo het volgende:
Chinezen die gewoon een telefoongesprek hebben terwijl ze aan het schijten zijn (met de deur open natuurlijk)
quote:Wat vroeg al, hoeveel heb je betaald voor je ticket als ik vragen mag?Op maandag 25 oktober 2010 12:05 schreef mr_t88 het volgende:
Ticket geboekt!!! 8 augustus zit ik in Beijing! Vlieg via Cairo, mooi dus even wat piramides bekijken
quote:Enkele reis: 4 aug naar Cairo en 7 aug naar Beijing was 392 eu, in totaal was het met administratiekosten etc. 411 euro (via vliegwinkel). Had ook nog een promotiecode dus 15 eu korting. Dit waren de enige data voor deze prijs in deze periode, de rest was minimala 100 eu duurder.Op maandag 25 oktober 2010 19:57 schreef Griebus het volgende:
[..]
Wat vroeg al, hoeveel heb je betaald voor je ticket als ik vragen mag?
quote:Een enkeltje? Blijf je daar ofzo?Op maandag 25 oktober 2010 20:42 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Enkele reis: 4 aug naar Cairo en 7 aug naar Beijing was 392 eu, in totaal was het met administratiekosten etc. 411 euro (via vliegwinkel). Had ook nog een promotiecode dus 15 eu korting. Dit waren de enige data voor deze prijs in deze periode, de rest was minimala 100 eu duurder.
quote:Nee ik reis door naar Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand en Malysie. Lijkt mij ook een fantastisch land! Heb je nog tips?Op maandag 25 oktober 2010 20:55 schreef Griebus het volgende:
[..]
Een enkeltje? Blijf je daar ofzo?
Ben al 2x achter elkaar naar China geweest (vorig jaar + dit jaar) en het blijft een fantastisch land, zou het liefst volgend jaar weer gaanChina
quote:Dat ligt er een beetje aan wat je zoekt; steden of natuur? Blijf je in Beijing of ga je ook nog rondtrekken in China?Op maandag 25 oktober 2010 22:46 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Nee ik reis door naar Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand en Malysie. Lijkt mij ook een fantastisch land! Heb je nog tips?
quote:Ik zoek beiden, natuur en cultuur. Ik blijf 5 dagen in Beijing en ga dan door naar Zhengzhou en blijf daar max 1,5 maand en daarna is nog alles open. Heb dan nog 4 weken voor China.Op woensdag 27 oktober 2010 16:18 schreef Griebus het volgende:
[..]
Dat ligt er een beetje aan wat je zoekt; steden of natuur? Blijf je in Beijing of ga je ook nog rondtrekken in China?
Dit stond al op de agenda! Heb al meerdere mensen over Yunnan gehoord! Lijkt me ook een erg mooi landschap daar!quote:Op donderdag 28 oktober 2010 13:32 schreef Jabberwocky het volgende:
Misschien is de provincie Yunnan dan wel iets voor je, mooie wisselwerking tussen cultuur en natuur. Kunming is de hoofdstad daar, al had ik het daar zelf al heel snel gezien. Maar stadjes als Dali, Lijiang en Shangri-La liggen in de bergen, hebben traditionele cultuur (wel erg uitgemolken voor toeristen) en op de fiets kun je zo de natuur ook in.
Yangshuo en Guilin kunnen ook aanraders zijn, midden in het Karstgebergte. Ik ben zelf vijf dagen in Yangshuo geweest en heb alleen maar rondjes gefietst, lange wandelingen gemaakt enzovoorts. Voor natuur zit je daar goed.
Ik zit daar dan niet echt in de buurt... Dus dat gaat hem niet worden...quote:Op maandag 1 november 2010 13:26 schreef Jabberwocky het volgende:
Volgens mij moet je dan de grens even over, Hong Kong is het handigst.
quote:Nee ik wil met de trein vanuit Nanning (of Kumming) richting Hanoi. Deze treintickets kan je pas 10 dagen van te voren bestellen. Omdat ik ga backpacken wil ik zo 'vrij' mogelijk reizen (en goedkoop mogelijk). Treinkaartje is +/- 15 euro, vliegticket weer +/- 200 euro.Op maandag 1 november 2010 18:07 schreef just.in.case het volgende:
Het is mogelijk om binnen China te verlengen, tot maximaal twee keer zelfs, maar dat gaat niet altijd vanzelf. Heb je uiteindelijk wel een ticket waarmee je het land verlaat?
Kunming is een grote stad maar dan ook meteen 1 van de leukste! Yunnan is een mooie provincie, veel natuur en heerlijk eten. Ik snak nog elke dag naar 'Over the bridge noodles'quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:12 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Nee ik wil met de trein vanuit Nanning (of Kumming) richting Hanoi. Deze treintickets kan je pas 10 dagen van te voren bestellen. Omdat ik ga backpacken wil ik zo 'vrij' mogelijk reizen (en goedkoop mogelijk). Treinkaartje is +/- 15 euro, vliegticket weer +/- 200 euro.
Hoe en waar kan je je visum verlengen? Enig idee wat de voorwaarden zijn?
Thx!
Nou ja, kijk eens naar Chengdu, dat is dus echt niks vergeleken met Kunming.quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:08 schreef Jabberwocky het volgende:
Kunming een van de leukste? Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen, ik vond er niks aan.
Heb ik met de bus gedaan (vanuit Nanning). Is zeker een aanrader, je ziet veel onderwegquote:Op dinsdag 2 november 2010 13:12 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Nee ik wil met de trein vanuit Nanning (of Kumming) richting Hanoi.
In Chengdu ben ik niet geweest, in Hong Kong ook niet (al zou ik dat wel graag willen). Ik vind Xi'an inderdaad ook heel erg leuk, genoeg te doen, prettige atmosfeer.quote:Op dinsdag 2 november 2010 18:07 schreef Griebus het volgende:
[..]
Nou ja, kijk eens naar Chengdu, dat is dus echt niks vergeleken met Kunming.
Wat vind jij een leuke grote stad? Behalve Beijing en Shanghai?
Hongkong vond ik echt helemaaaaal kut, is ook niks Chinees aan.
Xi'an ken ik dan weer (nog) nietquote:Op dinsdag 2 november 2010 20:32 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
In Chengdu ben ik niet geweest, in Hong Kong ook niet (al zou ik dat wel graag willen). Ik vind Xi'an inderdaad ook heel erg leuk, genoeg te doen, prettige atmosfeer.
*jaloers*quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:38 schreef icanhascheezburger het volgende:
Hoi allemaal,
Vanaf volgend jaar weer voor minstens 5-6maand naar China/Shanghai met nog mogelijkheid om te verlengen met minstens zelfde periode
.
Ik hoor overal een beetje gemixte verhalen. Bij de een gaat het makkelijk, bij de ander wat minder. Ik neem aan dat als ik de Chinese ambassade om raad vraag dat zij hier meer over kunnen vertellen?quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:56 schreef just.in.case het volgende:
Aan de andere kant ken ik ook genoeg mensen die, meer recent, fluitend hun toeristenvisum verlengd hebben zonder wat voor documenten dan ook. Zeker in het Westen van het land hebben ze de naam veel minder streng te zijn. Je kunt er op zich wel vanuit gaan dat het relatief makkelijk te verlengen is, maar houd in je achterhoofd dat je evt. het land uit moet kunnen zijn. Verder kun je ook pas op het laatst verlengen, en dus niet twee weken vantevoren, want dan zou het nieuwe visum meteen in gaan. Welcome to China.
Je bedoelt de Chinese ambassade in Nederland? Daar word je waarschijnlijk niets wijzer van. Het probleem is dat er wel regels zijn, maar die wijzigen voortdurend, en worden bovendien niet overal gehandhaafd. Persoonlijk zou ik het er wel op wagen, zolang je maar in je achterhoofd houdt dat het anders kan lopen. Succes in ieder geval!quote:Op donderdag 4 november 2010 14:17 schreef mr_t88 het volgende:
[..]
Ik hoor overal een beetje gemixte verhalen. Bij de een gaat het makkelijk, bij de ander wat minder. Ik neem aan dat als ik de Chinese ambassade om raad vraag dat zij hier meer over kunnen vertellen?
Haha welcome to china! Ik vind dit soort dingen ook wel weer wat hebben, ben persoonlijk niet zo van het reizen waar alles helemaal geregeld is en allemaal vlekkeloos verloopt!
Ik vind Chengdu echt de meest waardeloze stad waar ik ooit ben geweest. Afgezien van de panda's en één mooie tempel is er ook geen hol te beleven.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:11 schreef DJ_Spiegelei het volgende:
Ik ben zelf in Chengdu geweest, best een leuke stad
Vergeet niet dat elke scheet die je laat en wil zien geld kostquote:Op maandag 28 maart 2011 22:56 schreef Jabberwocky het volgende:
Dan moet je wel heel riant geleefd hebben ja.
Ah, dat zijn dus de opties. Ik ga eens even kijken hoe duur dat dan is, thanksquote:Op maandag 4 april 2011 19:07 schreef Jabberwocky het volgende:
Naar Shanghai gaat er een snelle trein vanaf Beijing, dus dat is makkelijk te doen ja. Hong Kong wordt vliegen, en dat is een internationale vlucht dus duurder. Goedkoper alternatief (maar kost natuurlijk meer tijd) is vliegen op Guangzhou of Shenzhen en vanaf daar de trein (1 uur) nemen naar Hong Kong.
Ben zelf +- 2 weken geleden teruggekomen uit China (Shanghai, Beijing, Xiamen en Xi'an)quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:33 schreef att.com het volgende:
ik ga straks naar china met mijn 18 jarige huisgenoot. kent iemand een paar goede discotheken/clubs in beijing (centrum) waar we terecht kunnen? ik zie op wikipedia dat het minimum alcoholleeftijd 18 jaar is..
Stappen in Beijing:quote:Op woensdag 4 mei 2011 14:14 schreef Proximo het volgende:
[..]
Ben zelf +- 2 weken geleden teruggekomen uit China (Shanghai, Beijing, Xiamen en Xi'an)
Bij dit stadion zaten wel een paar tenten waar je tof uit kon gaan. Erg groot allemaal.
Tevens kregen we als westerlingen gratis entree![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Workers_Stadium
In Hong Kong: dim sum, the peak, de star ferry nemen 's nachts of tegen zonsondergang, shoppen in Mong Kok (of Stanley als je van prullaria houdt) en laat je een maatpak en wat overhemden aanmeten in TST (vooraf even een goed adres googlen), verder zijn ocean park en big buddha wel aardig om te bezoeken. Als je van 3d films houdt is de imax in TST ook wel aardig om eens heen te gaan (mocht je tijd overhouden), mega groot beeld!quote:Op maandag 2 mei 2011 10:33 schreef baaart het volgende:
4 juni tot 2 juli naar China
We vliegen naar Hong Kong, terug vanuit Beijing. Op het moment nog niets gepland. Uiteraard willen we de standaard attracties gaan bezoeken, maar zijn ook wel opzoek naar wat meer niet touristen plekken.
Iemand nog tips & trucs?
Hier precies een maand later, van 14 juli tm 14 augustus.quote:Op maandag 2 mei 2011 10:33 schreef baaart het volgende:
4 juni tot 2 juli naar China
We vliegen naar Hong Kong, terug vanuit Beijing.
Dat is ook een idee natuurlijk, scheelt wel weer de (grote) omweg via tibet.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:56 schreef Jabberwocky het volgende:
Voor de Tibetaanse sfeer kun je ook naar Zhongdian / Shangri-La, dat is met de bus een uurtje of 8 a 9 vanaf Kunming. en als je de tijd hebt kun je het natuurlijk in etappes doen. Kunming - Dali - Lijiang - Shangri-La.
Kunming zelf vond ik persoonlijk niet echt boeiend, maar het is een aardige uitvalsbasis om naar alle andere plaatsen te reizen.
Waarom verblijven jullie in hostels (gewoon uit interesse)? Hotels in China zijn niet bijster duur, een beetje zoeken en je verblijft al in een 3 sterren hotel voor 30 a 40 euro per nacht met z'n tweeen. En nog een tip, reis in slaaptreinen, gewoon tickets kopen voor de onderste 2 bedden in een 6 persoonscoupe en je kunt zo overnachtingen uitsparen. Net buiten of in het station kun je meestal voor een euro of 2, 3 je koffers een paar uur kwijt.quote:Op maandag 6 juni 2011 10:47 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Hier precies een maand later, van 14 juli tm 14 augustus.
En we gaan precies de andere kant, landen in Beijing en terug vanuit Hong kong.
Ook hier nog geen heel concrete plannen, vooral de lonely planet uit ons hoofd leren () en een globale route utistippelen.
We willen vanuit Beijing naar Xi'an, - Chengdu, - (de omgeving van) Kunming, en van daaruit door naar het oosten, - Guilin, - Ghuangzhou, - Hong Kong.
Zal veel treinen worden en lekker fijne en minder fijne hostels bezoeken, maar we hebben er zin in
Nog tips& tricks? Hoewel iedereen die natuurlijk vraagt.
We zaten ook nog aan een paar dagen Lhasa te denken (Qinghai–Tibet railway ), maar dat zal denk ik problematisch worden ivm moeilijk visum en reistijd.
Een weetje: Mijn vrouw is Chinees en volgt het nieuws, om de dag komt er bijna een nieuw schandaal aan het licht wat betreft voedselveiligheid. Zij wil de komende tijd niet meer terug naar het Chinese binnenland voor vakantie en neemt wanneer we de schoonfamilie in Hong Kong gaan bezoeken deze zomer een koffer vol etenswaren mee, ik vind het als nuchtere Nederlander wat overdreven, maar het geeft toch te denken.quote:Zo zijn er zware metalen gevonden in de rijst, giftige melamine in de melk, arsenicum in de sojasaus, bleekmiddel in de paddenstoelen en borax in varkensvlees.
Je kan redelijk goede hotels vinden voor ¤20-30 hoor, meestal van het Ibis-type met kleine badkamer maar het is er proper. En in de kleinere steden zoals Dali en Lijiang zijn de courtyard inns amper ¤15-20. Vermijd alleszins de mensen die je aanklampen buiten het treinstation en je een "voordelige" slaapplaats proberen te verslijten.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:27 schreef john_ven24 het volgende:
Waarom verblijven jullie in hostels (gewoon uit interesse)? Hotels in China zijn niet bijster duur, een beetje zoeken en je verblijft al in een 3 sterren hotel voor 30 a 40 euro per nacht met z'n tweeen.
Ik heb dit ook gedaan maar het beviel me toch niet echt hoor, maar dit kan voor iedereen anders zijn. De geur van zweetvoeten en overvolle toiletten alsook het snurken in koor met een volume van 80 decibel ontnamen me de nachtrust. De treinen zitten ook vaak te toeteren, dusja voor mij was het toch niet zo positief. De semi-hogesnelheidslijn CRH is overigens wel aan te raden hoewel de snurkers daar ook niet te ontlopen zijn.quote:En nog een tip, reis in slaaptreinen, gewoon tickets kopen voor de onderste 2 bedden in een 6 persoonscoupe en je kunt zo overnachtingen uitsparen.
Wij vonden de Hump echt verschrikkelijk! Maar dat zou kunnen komen door onze kamerligging; onder ons raam werd in de straat tot 5 uur 's ochtends (!) gegeten en gepraat door de locale bevolking. Om 7 uur begon het verkeer weer op gang te komen dus we hebben letterlijk geen oog dichtgedaan. We zijn uitgeweken naar Cloudland hostel; net even buiten de herrie maar nog altijd midden in de stad. Kunming is overigens wel een hele fijne stad. Veel te zien en te doen en goeie winkeltjes en eettentjes.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:33 schreef Jabberwocky het volgende:
The Hump is een erg fijn hostel in Kunming, kan ik zeker aanraden.
Verder is Shangri-La, net als Lijiang en Dali eigenlijk, wel erg toeristisch ingesteld en niet echt authentiek nee. Maar de Tibetaanse sfeer komt er toch wel aardig over, en als je geen zin hebt om veel geld en tijd in het daadwerkelijke Tibet te investeren kan het voor nu een goede oplossing zijn. Ik heb me er wel weten te vermaken, erg mooie natuur ook.
Ah, misschien heb ik dan geluk gehad, ik kon altijd wel slapen en ook al duurde sommige treinreizen meer dan 10 uur, ik vond dat de tijd altijd voorbij vloog. Geen last gehad van nare lucht of snurkende chinezen.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:05 schreef zipcon het volgende:
[..]
Ik heb dit ook gedaan maar het beviel me toch niet echt hoor, maar dit kan voor iedereen anders zijn. De geur van zweetvoeten en overvolle toiletten alsook het snurken in koor met een volume van 80 decibel ontnamen me de nachtrust. De treinen zitten ook vaak te toeteren, dusja voor mij was het toch niet zo positief. De semi-hogesnelheidslijn CRH is overigens wel aan te raden hoewel de snurkers daar ook niet te ontlopen zijn.
Waarschijnlijk zullen we hotels en hostels afwisselen, we hadden ook al gezien dat het niet veel scheelt qua prijs. Hoewel wij wel zoveel mogelijk 'on the cheap' willen reizen.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:27 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Waarom verblijven jullie in hostels (gewoon uit interesse)?
Verder in het zuiden vooral in Ghuangzhou goed op je bagage en je bezittingen letten, niet in het openbaar sieraden dragen enzo!
Pas tevens goed op waar je wat eet in China. Interessant leesvoer:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-eten-in-China.dhtml
http://wereldnieuws.blog.(...)rmeloenen-exploderen
[..]
We zullen ons wat meer verdiepen in de hotels, had ook weer niet gedacht dat het zo goedkoop zou zijnquote:Op maandag 6 juni 2011 16:05 schreef zipcon het volgende:
[..]
Je kan redelijk goede hotels vinden voor ¤20-30 hoor, meestal van het Ibis-type met kleine badkamer maar het is er proper. En in de kleinere steden zoals Dali en Lijiang zijn de courtyard inns amper ¤15-20. Vermijd alleszins de mensen die je aanklampen buiten het treinstation en je een "voordelige" slaapplaats proberen te verslijten.
Ik heb dit ook gedaan maar het beviel me toch niet echt hoor, maar dit kan voor iedereen anders zijn. De geur van zweetvoeten en overvolle toiletten alsook het snurken in koor met een volume van 80 decibel ontnamen me de nachtrust. De treinen zitten ook vaak te toeteren, dusja voor mij was het toch niet zo positief. De semi-hogesnelheidslijn CRH is overigens wel aan te raden hoewel de snurkers daar ook niet te ontlopen zijn.
Waar mogelijk reisde ik per vliegtuig, te boeken via sites zoals ctrip.com waar je vaak 50-70% korting krijgt. Dan kost het maar 1,5-2x zo duur als een treinticket.
De meningen zijn verdeeld lees ik. Om 5u sochtends al mensen onder je raam is ook niet alles. Je moet in iedergeval niet het gevoel hebben dat ze zo naar binnen komen klimmen.. Afgezien daarvan zal lawaai me worst wezen..quote:Op maandag 6 juni 2011 18:12 schreef Griebus het volgende:
[..]
Wij vonden de Hump echt verschrikkelijk! Maar dat zou kunnen komen door onze kamerligging; onder ons raam werd in de straat tot 5 uur 's ochtends (!) gegeten en gepraat door de locale bevolking. Om 7 uur begon het verkeer weer op gang te komen dus we hebben letterlijk geen oog dichtgedaan. We zijn uitgeweken naar Cloudland hostel; net even buiten de herrie maar nog altijd midden in de stad. Kunming is overigens wel een hele fijne stad. Veel te zien en te doen en goeie winkeltjes en eettentjes.
Hardseat hebben we ook een keer gedaan, op zich best leuk als de reis overdag is en korter dan 5 uur. Je zit letterlijk tussen de boeren en arbeiders, die je vreemd aankijken en roken, kaart spelen, slapen of zonnebloempitten aan het wegwerken zijn.quote:Op maandag 6 juni 2011 19:11 schreef Jabberwocky het volgende:
Treinen kan op sommige trajecten tricky zijn ja, je kunt tot vijf dagen op voorhand boeken en soms zitten de dagen al heel snel vol. Behalve hard seat, maar dat wil je echt niet.
Wat ik deed als ik in een stad aan kwam waar ik binnen een paar dagen weer weg wilde, was eerst naar het station gaan om een ticket te boeken, en daarna mijn dagen gaan indelen. Tenzij je echt langere tijd in de stad wilt blijven is dat denk ik wel een ok methode, je weet al snel waar je aan toe bent en als het echt een drama is kun je altijd nog uitwijken naar het vliegtuig.
En op sommige trajecten gaan er ook sleeperbussen, waar je een bed in een bus hebt. Ook leuk om gedaan te hebben.
Je moet in de grotere steden 15-45 minuten nemen om een ticket te boeken omdat er wel lange rijen staan. Buiten de feestperiodes (Chinees nieuwjaar, 1e week van mei, ...) valt het mee om tickets te bemachtigen, er is meestal wel een zitje te vinden.quote:Op maandag 6 juni 2011 19:01 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Ik had wel gelezen dat het boeken van een trein soms nog best lastig kan zijn?
Er komt begin 2012 een elektronisch reservatiesysteem zodat je via het web kunt boeken, maar voorlopig zijn ze allemaal apart en dus enkel vanaf het station (nogal letterlijk te nemen, Guangzhou East is Guangzhou East, niet Guangzhou main station). Je kan meestal wel een retourticket boeken als je dat kunt gebruiken.quote:Je kan vaak alleen een kaartje boeken vanuit dezelfde stad? (dus niet zoals in nl dat ik hier vast een ticket koop voor het traject groningen/leeuwarden ofzo).
Afhankelijk van het traject is het idd een paar dagen op voorhand boeken, bvb het traject Beijing-Xi'an is moeilijk te krijgen omdat het toeristisch populair is, net zoals Beijing-Shanghai.quote:En soms moet je dagen van tevoren iets boeken?
De reistijden staan erbij dus je kan zien of het vliegtuig geen sneller alternatief is. Soms duren trajecten van amper 300 km 6 uur, soms 3 uur. Die treinen staan soms vaker stil dan dat ze rijden. Voor Xi'an-Chengdu duurt het 13-17 uur met de trein en kost het je soft sleeper Y300, maar het vliegtuig duurt 1h30 en kost je Y630, dan is de keuze voor mij snel gemaakt.quote:Aangezien wij (relatief) kleine hopjes nemen door china heen, weet ik niet of een binnenlandse vlucht de moeite is, maar ik zal je website eens bekijken.
Maar ze rijden wel op tijd, élke keer!quote:Op maandag 6 juni 2011 22:11 schreef zipcon het volgende:
Houd er ook rekening mee dat je niet zomaar even op de trein kunt springen. Je moet eerst langs security om je baggage te scannen, dan naar een wachtzaal lopen, daarna je ticket laten zien en vervolgens aan de wagon nogmaals je ticket te tonen. 5-10 minuten voor vertrek gaan de deuren al dicht. Je bent dan al vlug een uurtje kwijt met "op de trein stappen".
Goeie tip!quote:Op maandag 6 juni 2011 22:17 schreef Jabberwocky het volgende:
En gooi je ticket niet weg zodra je op de trein zit, je hebt het bij het verlaten van je eindstation ook nog nodig.
Dat wordt dus bijna een middag uittrekken alleen om even op de trein te springen. Dat zal aanpassing kostenquote:Op maandag 6 juni 2011 22:11 schreef zipcon het volgende:
Houd er ook rekening mee dat je niet zomaar even op de trein kunt springen. Je moet eerst langs security om je baggage te scannen, dan naar een wachtzaal lopen, daarna je ticket laten zien en vervolgens aan de wagon nogmaals je ticket te tonen. 5-10 minuten voor vertrek gaan de deuren al dicht. Je bent dan al vlug een uurtje kwijt met "op de trein stappen".
Ik weet eigenlijk niet waar ze op checken. Ik heb daar oude mensen in de rij zien staan die hamers, zagen en ander scherp bouwmateriaal bij hadden, dat kon er allemaal door. Het zal vooral gaan om explosieven of vuurwapens denk ik. In vloeistoffen zijn ze alvast niet geinteresseerd, dus flessen neem je gerust mee.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:36 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Die security, die checken dus je hele bagage? Hoe doen ze over zakmessen, wat natuurlijk een wapen zou kunnen zijn.
Op vakantie met vliegtuig hadden we die mee in de ruimbagage, nooit een probleem geweest (en erg handig soms). Maar een trein heeft natuurlijk weer geen ruimbagage. Beter thuis laten dus? En andersoortige dingen, zoals (nagel)scharen enzo? Voor een maand weg geen overbodige luxe, maar ook wat overdreven om die perse in china te gaan zoeken.
Wat is het voordeel van een hotel boven een hostel dan? De hostels in China zijn perfect en vaak gezelliger dan de hotels.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:27 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Waarom verblijven jullie in hostels (gewoon uit interesse)? Hotels in China zijn niet bijster duur, een beetje zoeken en je verblijft al in een 3 sterren hotel voor 30 a 40 euro per nacht met z'n tweeen. En nog een tip, reis in slaaptreinen, gewoon tickets kopen voor de onderste 2 bedden in een 6 persoonscoupe en je kunt zo overnachtingen uitsparen. Net buiten of in het station kun je meestal voor een euro of 2, 3 je koffers een paar uur kwijt.
Tsja.. als de Chinezen er zelf ook niet massaal acuut aan doodgaan zou ik me als toerist die er hooguit een paar weken of maanden rondhangt ook geen zorgen maken. Honderd procent zekerheid zal je nooit hebben, maar dat heb je in Nederland ook niet. Het lijkt mij iig vrij overdreven om je daar mee bezig te houden als je er niet permanent woont.quote:Pas tevens goed op waar je wat eet in China. Interessant leesvoer:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-eten-in-China.dhtml
http://wereldnieuws.blog.(...)rmeloenen-exploderen
[..]
Een weetje: Mijn vrouw is Chinees en volgt het nieuws, om de dag komt er bijna een nieuw schandaal aan het licht wat betreft voedselveiligheid. Zij wil de komende tijd niet meer terug naar het Chinese binnenland voor vakantie en neemt wanneer we de schoonfamilie in Hong Kong gaan bezoeken deze zomer een koffer vol etenswaren mee, ik vind het als nuchtere Nederlander wat overdreven, maar het geeft toch te denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |