abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84537701
Wat geloof je niet? Dat ze nachttreinen met hard seats hebben? Geloof dat maar wel hoor. :P

Maar er is ook gewoon een eerste en tweede klas met bedden dus ik zou die nemen als ik jou was.
pi_84537722
Heb niet zo heel veel tijd daarom deze link:

http://www.seat61.com/China.htm

Hier hebben wij alle treinschema's van china gevonden die wij nodig hadden inc een prijslijst. Suc6
Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
pi_84620529
wij rijzen in oktober voor een korte tijd door China.
Van Beijing, via Xian naar Shanghai/Hangzhou.
Wat voor kleding nemen wij mee/ pakken we in voor die tijd??
Kan me voorstellen dat het in omgeving beijing koeler is dan in Shanghai.
Alvast bedankt voor de tips
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 10:58:00 #204
24329 KNAK
ff w88,......
pi_84929619
Net terug, 12 dagen china, 3 in xian, de rest in beijjng. was wel leuk, veel gezien, gedaan, alles zonder tour op de muur na, het was iets makkelijker dit middels een (dag)tour te doen ( al waren er maar 4 mensen in die tourgroep) . Echt me de tandjes gelopen maar ok, het was wel de moeite waard. was erg blij dat het over de 30 graden was, lekker warm :P

het was overigens het eerste land wat ik bezocht heb waar ik echt veel moeite had de mensen me te begrijpen. Dat was wel bagger, briefjes hier en daar, in chinees script: het station, het hotel, dit, dat... erg lastig maar wel uitdagend uiteindelijk.

China kan ik dus afstrepen van het lijstje :) ........whats next?! :P
Mai pben rai~!
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:46:25 #205
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_84931250
Je verstaanbaar maken in China kost moeite, maar opzich valt het mee toch? Het was mijn eerste reis alleen en mijn eerste reis buiten Europa en ik kon me prima redden, met een beetje improviseren natuurlijk.

Maar gaaf joh, al zou ik China nog niet afstrepen na Xi'an en Beijing, er is zoveel te zien. ;)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_84932036
Chinezen die gewoon een telefoongesprek hebben terwijl ze aan het schijten zijn (met de deur open natuurlijk) :')
pi_84932300
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:09 schreef poo het volgende:
Chinezen die gewoon een telefoongesprek hebben terwijl ze aan het schijten zijn (met de deur open natuurlijk) :')
En ondertussen een krantje lezen en een peukje roken terwijl ze boven een gat in de grond hangen. _O_
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 14:12:41 #208
24329 KNAK
ff w88,......
pi_84937028
Na 10 jaar in Azie gewoond te hebben moet ik zeggen dat China het meeste moeite gekost heeft. Dat het uiteindelijk allemaal wel lukt is ook wel zo, alleen is het iets lastiger. Over dat roken, dat is me toch wat, ze doen het overal, totaal geen schroom om waar dan ook een peuk op te steken, echt overal. Na Xian en Beijing is het bij lange na nog niet klaar, maar om naar de volgende trip weer naar China te gaan? mwah...denk t niet.... over enkele jaren inshallah :P
Mai pben rai~!
pi_84941267
Leuk om te lezen KNAK. Ik wil er ook wel weer eens terug. Er is nog veel moois en interessant te zien en sommige delen lijken me behoorlijk onontdekt..
Kijk ook eens op <a href="http://www.golaos.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.golaos.nl</a>
pi_85224050
Whooie :-D, de reis schema is klaar, binnenlandse vluchten zijn geboekt :-D nog 3 weken en we zitten in Beijing :-D
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 25 oktober 2010 @ 12:05:47 #211
288142 mr_t88
Legen...wait for it...DARY!
pi_87931410
Ticket geboekt!!! 8 augustus zit ik in Beijing! Vlieg via Cairo, mooi dus even wat piramides bekijken :D
Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
pi_87950076
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 12:05 schreef mr_t88 het volgende:
Ticket geboekt!!! 8 augustus zit ik in Beijing! Vlieg via Cairo, mooi dus even wat piramides bekijken :D
Wat vroeg al, hoeveel heb je betaald voor je ticket als ik vragen mag?
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:42:11 #213
288142 mr_t88
pi_87952641
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:57 schreef Griebus het volgende:

[..]

Wat vroeg al, hoeveel heb je betaald voor je ticket als ik vragen mag?
Enkele reis: 4 aug naar Cairo en 7 aug naar Beijing was 392 eu, in totaal was het met administratiekosten etc. 411 euro (via vliegwinkel). Had ook nog een promotiecode dus 15 eu korting. Dit waren de enige data voor deze prijs in deze periode, de rest was minimala 100 eu duurder.
Those who push themselves, and are willing to face pain, exhaustion, humiliation, rejection, or worse, are the ones who become champions. The rest are left on the sidelines.
pi_87953347
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 20:42 schreef mr_t88 het volgende:

[..]

Enkele reis: 4 aug naar Cairo en 7 aug naar Beijing was 392 eu, in totaal was het met administratiekosten etc. 411 euro (via vliegwinkel). Had ook nog een promotiecode dus 15 eu korting. Dit waren de enige data voor deze prijs in deze periode, de rest was minimala 100 eu duurder.
Een enkeltje? Blijf je daar ofzo?
Ben al 2x achter elkaar naar China geweest (vorig jaar + dit jaar) en het blijft een fantastisch land, zou het liefst volgend jaar weer gaan :@ China O+
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:46:49 #215
288142 mr_t88
pi_87959123
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 20:55 schreef Griebus het volgende:

[..]

Een enkeltje? Blijf je daar ofzo?
Ben al 2x achter elkaar naar China geweest (vorig jaar + dit jaar) en het blijft een fantastisch land, zou het liefst volgend jaar weer gaan :@ China O+
Nee ik reis door naar Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand en Malysie. Lijkt mij ook een fantastisch land! Heb je nog tips?
pi_87995699
Ben laatst in Sjanghai geweest. Zeer zeker de moeite van het bezoeken waard!
pi_87996879
TVP!

Vandaag te horen gekregen dat ik op studiereis mee kan naar China. Tijdens die 2 weken gaan ze Bejing, Ganzhou en Shanghai bezoeken. Dus ik ben benieuwd!
pi_88026570
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 22:46 schreef mr_t88 het volgende:

[..]

Nee ik reis door naar Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand en Malysie. Lijkt mij ook een fantastisch land! Heb je nog tips?
Dat ligt er een beetje aan wat je zoekt; steden of natuur? Blijf je in Beijing of ga je ook nog rondtrekken in China?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 10:57:39 #219
288142 mr_t88
pi_88058556
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 16:18 schreef Griebus het volgende:

[..]

Dat ligt er een beetje aan wat je zoekt; steden of natuur? Blijf je in Beijing of ga je ook nog rondtrekken in China?
Ik zoek beiden, natuur en cultuur. Ik blijf 5 dagen in Beijing en ga dan door naar Zhengzhou en blijf daar max 1,5 maand en daarna is nog alles open. Heb dan nog 4 weken voor China.
pi_88064095
Misschien is de provincie Yunnan dan wel iets voor je, mooie wisselwerking tussen cultuur en natuur. Kunming is de hoofdstad daar, al had ik het daar zelf al heel snel gezien. Maar stadjes als Dali, Lijiang en Shangri-La liggen in de bergen, hebben traditionele cultuur (wel erg uitgemolken voor toeristen) en op de fiets kun je zo de natuur ook in.

Yangshuo en Guilin kunnen ook aanraders zijn, midden in het Karstgebergte. Ik ben zelf vijf dagen in Yangshuo geweest en heb alleen maar rondjes gefietst, lange wandelingen gemaakt enzovoorts. Voor natuur zit je daar goed.
pi_88084106
Vraagje over visa, ik heb al gezocht maar lees steeds andere dingen; vorig jaar toen ik naar China ging moest ik ook mn vluchtgegevens doorgeven. Nu is echter mijn probleem; volgend jaar wil ik vanaf Vietnam naar Hong Kong reizen, overland, dus door China. Gevolg is dat ik geen in en outbound vlucht heb. Alleen een ex-HKG dus, maarja, dat is weer anders wbt China. Weet iemand of het dan uberhaupt mogelijk is om over land door China heen te reizen, of moet ik een vlucht boeken vanaf Hanoi naar Hong Kong?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:13:01 #222
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_88095500
Als je een treinticket hebt is het ook goed.
pi_88204209
Mijn ervaring is dat het minder lastig is dan het allemaal lijkt.

Op 26 nov. land ik in Hong Kong en de planning is als volgt:

- paar dagen Hong Kong
- met de boot naar Macau
- Shenzhen (vaste land van China)
- Kanton
- misschien naar Shanghai
- richting Yunnan en een bezoek aan Dali
- richting Laos en de grens over tussen de 2 landen.

Heb er zin in :)
Kijk ook eens op <a href="http://www.golaos.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.golaos.nl</a>
  maandag 1 november 2010 @ 13:00:47 #224
288142 mr_t88
pi_88206467
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 13:32 schreef Jabberwocky het volgende:
Misschien is de provincie Yunnan dan wel iets voor je, mooie wisselwerking tussen cultuur en natuur. Kunming is de hoofdstad daar, al had ik het daar zelf al heel snel gezien. Maar stadjes als Dali, Lijiang en Shangri-La liggen in de bergen, hebben traditionele cultuur (wel erg uitgemolken voor toeristen) en op de fiets kun je zo de natuur ook in.

Yangshuo en Guilin kunnen ook aanraders zijn, midden in het Karstgebergte. Ik ben zelf vijf dagen in Yangshuo geweest en heb alleen maar rondjes gefietst, lange wandelingen gemaakt enzovoorts. Voor natuur zit je daar goed.
Dit stond al op de agenda! Heb al meerdere mensen over Yunnan gehoord! Lijkt me ook een erg mooi landschap daar!

Weet iemand of je in het land zelf je visum makkelijk kan verlengen? Ik wil langer dan 30 dagen in China blijven maar nog geen exit ticket van te voren boeken, wat een voorwaarde is voor een 90 dagen visum. Als het mogelijk is wil ik in het land zelf dus 1 of 2 keer mijn visum verlegen of vernieuwen.
  maandag 1 november 2010 @ 13:26:57 #225
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_88207298
Volgens mij moet je dan de grens even over, Hong Kong is het handigst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')