abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74243630
Weet iemand welke koptelefoon het beste is qua stevigheid (de laatste is uitelkaar gevallen enzo ja Trust ) en goed geluid?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0&feature=related[/youtube]
pi_74243685
Sennheiser RS 140
Er gaat niets boven Groningen
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 00:44:16 #3
129444 Dahoo
In the silence I am free
pi_74243695
Wat is je budget? Ik gebruik al jaren de Sennheiser HD-202 en die is voor z'n prijs zeker niet verkeerd (20-30 euro).

Wat wel een nadeel is, is dat 'ie niet zoveel ruimte heeft om de oorschelp, dus als je 'm langer dan 'n uur gebruikt, wil 't nog weleens ongemakkelijk gaan voelen en dan heb je meer aan een koptelefoon die wel goed om je oor heen valt.
[i]"Life's too short for boring HI-FI"[/i] - Densen Audio Technologies
pi_74243705
Sennheiser Orpheus
Noodles
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 00:52:51 #6
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_74243836
zolang het maar van sennheiser is ja heerlijk spul
pi_74244107
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 00:52 schreef Folmer het volgende:
zolang het maar van sennheiser is ja heerlijk spul
Ben geen echte fan van sennheiser, klinkt wel leuk enzo, maar niet mijn sound. Niet dat je iets fatsoenlijks kan krijgen voor 30eu
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_74244112
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 00:44 schreef Tazar_Yoot het volgende:
opgelost
pi_74244113
Skullcandy!

Zo'n slechte ervaring gehad met Sennheiser, die dingen koop ik nooit meer.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 01:10:44 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74244127
Sennheiser is gewoon het beste. Evengoed, mijn sennheisers vielen na 4 maanden ook uit elkaar, maar ik gebruik het spul dan ook zeer intensief.
Resistance is futile.
pi_74244134
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 01:10 schreef Basekid_NZ het volgende:
Skullcandy!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 01:21:36 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_74244260
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 01:11 schreef zquing het volgende:

[..]

Déja-vu.
Resistance is futile.
pi_74244359
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 01:10 schreef Seven. het volgende:
Sennheiser is gewoon het beste.

Weleens van Beyerdynamic, AKG en Shure gehoord? Die vegen stuk voor stuk Sennheiser zo van de tafel.
quote:
Evengoed, mijn sennheisers vielen na 4 maanden ook uit elkaar, maar ik gebruik het spul dan ook zeer intensief.

Ik heb een Sony MDR-V900 (studiomonitor) en die gaat al 6 jaar mee met intensief gebruik. Ziet nog uit als nieuw.
pi_74244447
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 01:29 schreef TimMer1981 het volgende:
Weleens van Beyerdynamic, AKG en Shure gehoord? Die vegen stuk voor stuk Sennheiser zo van de tafel.
Onzin. Sennheiser maakt prima koptelefoons die gewoon gelijkwaardig mee kunnen met de rest van de markt.

Ik heb trouwens een Sennheiser HD555, bevalt prima. Hiervoor een Beyerdynamic DT 440 gehad, maar die drukte nogal hard op mijn oren en daar kreeg ik dus last van, qua geluidskwaliteit vond ik het vergelijkbaar met de HD555.
pi_74244471
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 01:29 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

[..]
right....

* bas-beest heeft naar volle tevredenheid een Sennheiser HD540 Reference
één van de niet zo heel vele die helemaal over m'n oren valt
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 07:58:03 #16
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_74245699
schopje naar DIG
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_74245790
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 01:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Onzin. Sennheiser maakt prima koptelefoons die gewoon gelijkwaardig mee kunnen met de rest van de markt.

Ik heb trouwens een Sennheiser HD555, bevalt prima. Hiervoor een Beyerdynamic DT 440 gehad, maar die drukte nogal hard op mijn oren en daar kreeg ik dus last van, qua geluidskwaliteit vond ik het vergelijkbaar met de HD555.
Ja met merken zoals Sony en dergelijke. Ga je kijken naar échte studioheadphones van bijvoorbeeld Beyerdynamic en AKG enzovoorts dan zit daar wel degelijk verschil in.
Ik heb nou al een aantal keer de AKG K 701 op m'n kop gehad en geen Sennheiser die zich daar mee kan meten. Je moet het verschil alleen wel kúnnen horen.
pi_74246410
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 08:16 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Ik heb nou al een aantal keer de AKG K 701 op m'n kop gehad en geen Sennheiser die zich daar mee kan meten. Je moet het verschil alleen wel kúnnen horen.

echt wel, is alleen wat voor geluid je leuk vindt, ik vie die K701 echt veel te saai, niet leuk om naar te luisteren
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:35:39 #19
62913 Blik
The one and Only!
pi_74247041
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 08:16 schreef no1uknow het volgende:

[..]
Je moet het verschil alleen wel kúnnen horen.
Je gebruikt natuurlijk ook geluidskabels die gemaakt zijn door engeltjes tijdens volle maan...
pi_74247663
Mn eerste Sennheiser ging na 2 maanden kapot, en mn volgende al na 1 dag...

Ik vind ze niks dus
pi_74248282
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Je gebruikt natuurlijk ook geluidskabels die gemaakt zijn door engeltjes tijdens volle maan...

al die koptelefoons klinken gewoon verschillend hoor
pi_74248885
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:10 schreef Basekid_NZ het volgende:
Mn eerste Sennheiser ging na 2 maanden kapot, en mn volgende al na 1 dag...

Ik vind ze niks dus
Niet alle Sennheisers zijn goed, welke had je? Ik heb zelf de HD595 em HD650, zeer goede koptelefoons.
Noodles
pi_74248953
Ligt er natuurlijk aan wat je wilt uitgeven TS, en wat je er mee wilt doen.

Een comfortabele headset voor lange sessies voor ~80euro kan ik de Steelseries 5Hv2 aanraden.
Miniature Replica Soldier,
Sure to be one.... Deadly Encounter!
Minitature Replica Soldier,
No Fortress can hold him back!
pi_74249338
Ok bedankt voor de reacties allemaal ik denk dat ik wel wat beter wil dan de senheisser ik wil er niet meer dan 60 euro aan besteden
pi_74251001
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:43 schreef Grimmjoww het volgende:
Ok bedankt voor de reacties allemaal ik denk dat ik wel wat beter wil dan de senheisser ik wil er niet meer dan 60 euro aan besteden
Dan gaat het je toch echt meer geld kosten..
pi_74251191
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 13:54 schreef sander-3 het volgende:

[..]

Dan gaat het je toch echt meer geld kosten..
80 euro?
pi_74252697
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 14:01 schreef Grimmjoww het volgende:

[..]

80 euro?
Ja, dat weet ik niet. Maar Senheisser is over het algemeen goed, en op zich niet zo goedkoop. Dus ik denk dat als je dan een betere wil, dat je dan wel meer kwijt bent dan 60 euro.

Die RS140 (welliswaar draadloos) kostte me 160 euro. En die is inmiddels aan vervanging toe, maar ik gebruik hem dan ook elke dag de hele dag.
pi_74253299
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:43 schreef Grimmjoww het volgende:
Ok, bedankt voor de reacties allemaal. Ik denk dat ik wel wat beters wil dan de Sennheiser. Ik wil er niet meer dan 60 euro aan besteden.
Tja, daar koop je dus geen goede Beyerdynamic voor. En al helemaal geen Grado of een Stax ...
pi_74253590
Heb een Fatality gekocht

zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:48:23 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74253656
Sennheiser PXC 450
Dempt actief omgevingsgeluid waardoor je hem niet hard hoeft te zetten en heeft een perfecte audio kwaliteit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_74254127
En natuurlijk een fatsoenlijke versterker, want een hoog ohmige koptelefoon aan de computer hangen werkt natuurlijk niet..
pi_74254132
Heb laatst een Soiny XB300 gekocht ( http://www.sony.nl/product/hed-dj/mdr-xb300 ) voor 44 euro bij de Saturn. Zocht eenjte met goede basweergave en dat doet deze perfect. Maar ligt een beetje aan je smaak. Anderen vinden teveel bas weer erg lelijk.
pi_74254204
Die Fatal1ty is erg goed zelfs als ik hem op max geluid zet hoort niemand (behalve ik natuurlijk) om me heen het.
pi_74254558
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:32 schreef Riparius het volgende:

[..]

Tja, daar koop je dus geen goede Beyerdynamic voor. En al helemaal geen Grado of een Stax ...
Laat die knuppels maar gaan man; allemaal van die zielige Sennheiser-fanboys die hun weggegooide geld tot aan de kist willen verdedigen...
pi_74255189
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:28 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Laat die knuppels maar gaan man; allemaal van die zielige Sennheiser-fanboys die hun weggegooide geld tot aan de kist willen verdedigen...
Ik ben geen Sennheiser fanboy Nooit geprobeerd ook. Die Fatal1ty blijft echt de beste naar mijn mening zo helder en hard geluid!
pi_74256019
quote:

[..]

Het heeft er toch meer weg van dat jij degene bent die hier aan het verdedigen is tot in de kist.
pi_74256388
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 15:32 schreef Riparius het volgende:

[..]

Je koopt er een prima grado van, een 2ehandse stax en beyer maakt geen high end dingen
pi_74256399
quote:

[..]

Zeg me wat er mis is met sennheiser, het is niet mijn geluid, maar ze maken echt wel prima dingen hoor
pi_74259422
Ik had een Sennheiser HD570, nu een HD595 (rode jubileum editie). De 570 klikt wat doffer, meer bass, minder hoge tonen, de 595 is wat helderder, je hoort alles duidelijker, maar iets minder bass. De een is niet per definitie beter dan de ander, hangt ook van je eigen smaak af qua geluid en muzieksoort. Het zijn geen studio/monitor headphones, maar gewoon modellen om relaxed muziek mee te luisteren.

Geloof dat ik zo'n 150 euro betaalde voor deze modellen.

Beide zijn open headphones. De gesloten modellen zitten te oncomfortabel gedurende langere tijd (drukkend gevoel, zweetoren) en klinken minder helder (lage frequenties overheersen teveel). Mijn mening he, ik ken mensen die zweren bij gesloten modellen... hangt wederom af van je verwachting qua comfort, geluid en de muzieksoort. (en of je omgevingsgeluid wil uitbannen of niet, en of je omgeving last van je mag hebben of niet )

Zorg voor de zware modellen wel voor een goede hoofdtelefoonversterker, verwacht niet dat je ze zo aan een iPod of budget geluidskaart kan hangen. Dan hoor je wel iets, maar niet hoe ze zouden moeten klinken (zonder goede aandrijving wordt het geluid vaak een beetje 'dof' en onduidelijk). Heb zelf een externe audio interface op m'n PC die mijn 595 wel goed aandrijft, maar bij de zware modellen weet ik dat niet zo zeker...
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 16:12 schreef Grimmjoww het volgende:
Die Fatal1ty is erg goed zelfs als ik hem op max geluid zet hoort niemand (behalve ik natuurlijk) om me heen het.
Ik vind zelf eigenlijk belangrijker wat ik zélf hoor... screw de omstanders Maar goed, als je tevreden bent met het geluid (heb 'm zelf nooit geprobeerd, geen idee hoe hij klinkt): veel plezier ermee

[ Bericht 3% gewijzigd door Fleischmeister op 31-10-2009 19:59:58 ]
pi_74261238
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 19:42 schreef Henno het volgende:
Maar goed, als je tevreden bent met het geluid (heb 'm zelf nooit geprobeerd, geen idee hoe hij klinkt): veel plezier ermee
en met die zin vang je de essentie van het genot dat iemand van een koptelefoon heeft, in één keer af
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:49:50 #41
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_74261368
sennheiser hd25, krijg je niet versleten en geluidskwaliteit top!
Wel erg licht in het geval je een zware zoekt..
pi_74263968
Kreeg er zelfs een leren tasje bij om hem mee te nemen als je wilt
pi_74266237
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 17:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het heeft er toch meer weg van dat jij degene bent die hier aan het verdedigen is tot in de kist.
Leg mij eens uit hoe ik fanboy van Beyerdynamic, AKG en Shure kan zijn als ik geen enkel product van die gasten heb?
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 17:43 schreef zquing het volgende:

[..]

Zeg me wat er mis is met sennheiser, het is niet mijn geluid, maar ze maken echt wel prima dingen hoor
Er is genoeg mis met Sennheiser, net als met allerlei andere merken; ik doelde op het fanboygedrag van praktisch iedere Sennheiser-eigenaar. Omdat er Sennheiser op staat is het heilig, my ass; zelfde met Apple. Omdat de massa het tot 'goed' gebombardeerd heeft betekent nog niet dat het goed is.

Sennheiser heeft, voor studiodoeleinden, te weinig laag en teveel midden; ook wel bekend als schraal shitgeluid. Dat iemand dat prettig vindt: prima, maar doe dan niet alsof het perfect is, want het is verre van dat. Nu ga ik een enorme lading fanboys over me heenkrijgen die roepen dat dit absoluut niet zo is, maar ik weet wel wie ik moet geloven: mensen die al 40 jaar in studio's wonen (plus mijn eigen oren die mij hetzelfde verhaal vertelden) of een paar gamenerds op Fok...

[ Bericht 49% gewijzigd door TimMer1981 op 31-10-2009 23:57:24 ]
  zondag 1 november 2009 @ 00:15:15 #44
122997 zquing
Drama Junk
pi_74266695
Studiowerk is anders dan muziek luisteren, zelf vind ik 't saai, gewoon niet mijn sound. Maar hun HighEnd modellen klinken allemaal prima
pi_74266839
quote:
Op zondag 1 november 2009 00:15 schreef zquing het volgende:
Studiowerk is anders dan muziek luisteren, zelf vind ik 't saai, gewoon niet mijn sound.
Dat kan inderdaad, is persoonlijk.
quote:
Maar hun HighEnd modellen klinken allemaal prima
Daar vind ik, samen met nog duizenden producers, ze dus door de mand vallen tegenover de andere grote merken. Sennheiser is leuk voor thuisgebruik, maar niet voor serieus studiowerk of echte audiofielen (die dus geilen op goed geluid en niet op merken).
pi_74266851
Ik vind de goedkope (<50 euro) modellen van Sennheiser juist veel teveel bas hebben.. Echt zo'n opgeblazen geluid. Ik weet het niet over de duurdere modellen maar die schijnen wel erg goed te zijn.
En inderdaad bij studiowerk wil je vooral een koptelefoon waarop fouten goed te horen zijn en de opname heel precies kan worden weergegeven en daarvoor heb je bijvoorbeeld een koptelefoon nodig die een groot bereik in hoog en laag heeft..

- en zelf heb ik trouwens philips SHP8900 die ook erg goedkoop is maar voor mij goed klinkt
  zondag 1 november 2009 @ 00:25:30 #47
122997 zquing
Drama Junk
pi_74266902
quote:
Op zondag 1 november 2009 00:22 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

[..]

echte audiofielen (die dus geilen op goed geluid en niet op merken).
Toch vreemd dat de HD650 en 700 erg gewild zijn op headfi
  zondag 1 november 2009 @ 00:25:33 #48
52636 M2theC
You designed yourself
pi_74266903
Ik denk dat je eerst goed moet bepalen wat je wil doen met je nieuwe hoofdtelefoon, veel mensen hier vergelijken verschillende modellen die je totaal niet met elkaar kunt vergelijken. Belangrijk om te weten:

- je budget
- hoofdtelefoon of headset
- toepassing (mp3/ cd/ tv/ spraak etc etc)
- draadloos of draadgebonden
- open of gesloten
- 3.5mm jack (met verloop) of een normale plug
- noisecancelling opties
- overige wensen als op het oor/ over het oor/ verwisselbaar snoer/ bereik/ basresponse etc etc...

Wil je maar een paar tientjes uitgeven (met alle respect) dan zul je waarschijnlijk toch niet het verschil horen tussen een Sennheiser hd 595/ 650 of een hd 201 of een goedkoop ander model.
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
  zondag 1 november 2009 @ 00:28:24 #49
52636 M2theC
You designed yourself
pi_74266959
quote:
Op zondag 1 november 2009 00:22 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

[..]

Daar vind ik, samen met nog duizenden producers, ze dus door de mand vallen tegenover de andere grote merken. Sennheiser is leuk voor thuisgebruik, maar niet voor serieus studiowerk of echte audiofielen (die dus geilen op goed geluid en niet op merken).
Sennheiser is een van de weinige merken die puur uit de pro wereld komen en later consumentenproducten zijn gaan maken. Je verhaal klopt dus niet helemaal. Het blijft een kwestie van smaak, en in veel gevallen budget. Maar de echte pros kiezen toch wel vaak voor Sennheiser...
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
  zondag 1 november 2009 @ 01:34:17 #50
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_74267999
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:51 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Leg mij eens uit hoe ik fanboy van Beyerdynamic, AKG en Shure kan zijn als ik geen enkel product van die gasten heb?
[..]

Er is genoeg mis met Sennheiser, net als met allerlei andere merken; ik doelde op het fanboygedrag van praktisch iedere Sennheiser-eigenaar. Omdat er Sennheiser op staat is het heilig, my ass; zelfde met Apple. Omdat de massa het tot 'goed' gebombardeerd heeft betekent nog niet dat het goed is.

Sennheiser heeft, voor studiodoeleinden, te weinig laag en teveel midden; ook wel bekend als schraal shitgeluid. Dat iemand dat prettig vindt: prima, maar doe dan niet alsof het perfect is, want het is verre van dat. Nu ga ik een enorme lading fanboys over me heenkrijgen die roepen dat dit absoluut niet zo is, maar ik weet wel wie ik moet geloven: mensen die al 40 jaar in studio's wonen (plus mijn eigen oren die mij hetzelfde verhaal vertelden) of een paar gamenerds op Fok...

Je zet je dus eerst af tegen de massa die Sennheiser omarmt (waar ook talloze pro's onder vallen) en vervolgens kom je met het argument dat er duizenden producers zijn die in studio's 'wonen' die sennheiser kut vinden. Dus je liep op een dag een studio binnen, zag dat er geen Sennheiser lag en stelde daar nonchalant een vraag over, waarna je van de studiobewoner een heel relaas kreeg over zijn afgunst tegen Sennheiser. Ik denk dus dat jij juist degene bent die zich liet beïnvloeden en met een bevooroordeeld oor geluisterd heeft, en niet de massa tegen wie je nu heel professioneel de controversiële boy loopt uit te hangen.
Koptelefoon uitkiezen betekent gewoon uitgebreid testen en kijken of ie bij je past.

En als je een audiofiel bent en voor de klank gaat moet je bij studiomonitors en koptelefoons sowieso uit de buurt blijven, maar dat kwam al aan de orde hier geloof ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')