Ik zeg dan altijd "rot op naar je ouwe moer"quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:07 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wat zoiets betekent als "Krijg de tering" ?
Dat schreef ik al eens in ik dacht begin 2008, dat ik wel wat van hem weg had, vooral in vroeger jaren. Maar er was en is wel één groot verschil, ik ben never nooit niet handtastelijk. Heel, heel soms wil ik het wel zijn, maar dan lopen mensen hard weg door vermoedelijk de uitstraling die ik laat zien.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Eigenlijk lijk je gewoon heel erg op die kutkabouter hè, en is het de herkenning die de afkeer veroorzaakt![]()
Ja toch wel?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou toch denken aan een dialect
Als het idd in de Nedersaksische dilalecten voorkomt dan verklaart dat iig waarom Cc het onder de rivieren niet kent.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:04 schreef Chanel5 het volgende:
Uitstukken?, komt me wel bekend voor, voor jaren geleden een tijd in de provincie Groningen gewoond, dacht dat ze het daar ook gebruikten.
Hier zeggen ze ....maot ik ja op ja sjambak slaan....quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:08 schreef Kally het volgende:
[..]
Ik zeg dan altijd "rot op naar je ouwe moer"
Loop naar het weerlicht is de letterlijke vertaling, vrij vertaald "Loop naar de bliksem"quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:07 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wat zoiets betekent als "Krijg de tering" ?
Das ook dialectquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:08 schreef Kally het volgende:
[..]
Ik zeg dan altijd "rot op naar je ouwe moer"
Dat zeg ikquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:10 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Loop naar het weerlicht is de letterlijke vertaling, vrij vertaald "Loop naar de bliksem"
O ik ken er nog wel een paar, van die echt Rotterdamse en Haagse uitsprakenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:10 schreef Laysa het volgende:
[..]
Hier zeggen ze ....maot ik ja op ja sjambak slaan....
Dat lijkt me ook ja. Moer wordt hier gewoon niet gebruikt. Ja, moertje boutje dingetje.quote:
Jaquote:
Dan weet jij ook wel wat "brommers kieken" isquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:09 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja toch wel?
Ik weet het echt niet maar ik hou wel van streekgebonden uitspraken omdat ik het weer heb van mijn ouders en mijn jongens gebruiken het ook al. Dat vind ik leuk. Geen flauw idee waarom maar dat vind ik.
Een van de mooiste woorden uit het Veluws vind ik toch wel "iezig" als in "je bin een iezig lieve meid"quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:06 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
"Loop noar de weerlig" moet ik opeens aan denken bij dialect, dat zij m'n opa altijd als ie geagiteerd of bozig was.
Verder zeggen we het niet hoor, gewoon ma, mama of moeder maar in boosheid wordt het verkort, lui volk uit Rotjeknorquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:11 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook ja. Moer wordt hier gewoon niet gebruikt. Ja, moertje boutje dingetje.
O maar dat weet ik ookquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:12 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dan weet jij ook wel wat "brommers kieken" is
Ken je deze?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:11 schreef Kally het volgende:
[..]
O ik ken er nog wel een paar, van die echt Rotterdamse en Haagse uitspraken
Als je er op gaat googelen, dan heb je toch aardig wat hitsquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het idd in de Nedersaksiche dilalecten voorkomt dan verklaart dat iig waarom Cc het onder de rivieren niet kent.
Team NMNS foreverquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:12 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Dag zei je![]()
Team NMNS hè
Ja, zegt mijn buurvrouw ook, die komt ergens achter A'foort vandaan. Iezig, een voorvoegsel als het over de overtreffende trap gaat volgens mij?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een van de mooiste woorden uit het Veluws vind ik toch wel "iezig" als in "je bin een iezig lieve meid"
Jaaaaaaaaaaaaaaaquote:
Jawel joh, de duvel en z'n ouwe moer ken je toch wel?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 22:11 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook ja. Moer wordt hier gewoon niet gebruikt. Ja, moertje boutje dingetje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |