abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:54:00 #1
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_74230739
quote:
Kabinet gaat downloaden muziek en films uit illegale bron verbieden

Door Arnoud Wokke, vrijdag 30 oktober 2009 16:33
Submitter: xgaming, views: 9.059

Het downloaden van muziek en films uit 'evident illegale bron' wordt over enkele jaren verboden mits er goede legale alternatieven komen, zo maakte de regering bekend. In ruil daarvoor wordt de heffing op blanco cd's en dvd's afgeschaft.

Downloaden van muziek en films uit 'evident illegale bronnen' wordt niet per direct verboden, heeft het kabinet besloten tijdens de Ministerraad. Het kabinet trekt drie jaar uit om het verbod uit te werken. In de tussentijd moet de entertainmentindustrie met goede legale alternatieven komen voor het downloaden van films en muziek uit evident illegale bronnen. Hoe vastgesteld kan worden of er sprake is van 'evident', is niet bekend.

Daarmee volgt de regering het advies op van de commissie Gerkens, die afgelopen zomer in een rapport het downloadverbod voorstelde. Volgens het kabinet is het downloadverbod niet bedoeld om consumenten te pesten. "Het kabinet wil het downloadverbod niet gebruiken om individuele internetgebruikers het leven zuur te maken, maar juist om de illegale activiteiten van commerciële partijen uit te bannen." Volgens het kabinet is het niet in de haak dat er partijen geld verdienen aan auteursrechtelijk beschermd materiaal, waarvan ze zelf de rechten niet bezitten.

Bij goede legale alternatieven voor downloaden uit illegale bron denkt het kabinet aan een all-you-can-eat-downloaddienst, waarbij consumenten voor een vast bedrag per maand onbeperkt muziek of films kunnen downloaden of streamen.

In ruil voor het downloadverbod wordt de thuiskopieheffing afgeschaft. Die heffing was bedoeld als compensatie voor artiesten en componisten, die daarmee een vergoeding kregen voor het feit dat mensen vroeger hun muziek op een blanco bandje kopiëerden. Nu opslaggeheugen in computers is gegroeid en internetverbindingen veel sneller zijn, is de thuiskopieheffing niet meer van deze tijd, concludeert de regering.

Er komt nog een tijd dat we weer een film of een album moeten kopen
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_74230754
Stervende hoeren
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_74230755
Of weer opnemen van tv
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:54:58 #4
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_74230759
Eensch met de klacht.
Deathlift or Die.
pi_74230771
Over enkele jaren. Hm...

Ik zou mij nu eerder zorgen maken over de plannen van Buma/Stemra.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2009 17:58:33 ]
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:55:37 #6
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_74230772
Snel! Trek dat internet leeg voor het te laat is!
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_74230775
dat wordt procederen geblazen
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_74230778
Bah, kopen
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:55:50 #9
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_74230782
In ieder geval gunstig dat die idiote heffingen verdwijnen
pi_74230819
quote:
Volgens het kabinet is het downloadverbod niet bedoeld om consumenten te pesten. "Het kabinet wil het downloadverbod niet gebruiken om individuele internetgebruikers het leven zuur te maken,
Dus het boeit niks
pi_74230828
quote:
"Het kabinet wil het downloadverbod niet gebruiken om individuele internetgebruikers het leven zuur te maken,
Nee, het is slechts een positieve externaliteit.

edit
quote:
maar juist om de illegale activiteiten van commerciële partijen uit te bannen." Volgens het kabinet is het niet in de haak dat er partijen geld verdienen aan auteursrechtelijk beschermd materiaal, waarvan ze zelf de rechten niet bezitten.
Nou ik betaal de illegale partijen helemaal niks hoor. Krijg het gratis en voor niets van ze. Als ze het over die paar google-ads hebben op de grote torrentsites... dat is ook geen vetpot volgens mij.

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2009 18:01:05 ]
pi_74230833
Teringlijers..

Nou, ik blijf gewoon downloaden. Probeer dat maar eens te handhaven namelijk.
Er gaat niets boven Groningen
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:59:16 #13
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_74230874
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:57 schreef sander-3 het volgende:
Teringlijers..

Ze gaan uiteindelijk wel iets verzinnen, let maar op.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_74230919
Als ik voor alles wat ik de afgelopen vijf jaar heb gedownload had betaald was ik minimaal 50.000 euro kwijt.
pi_74230944
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:57 schreef sander-3 het volgende:
Teringlijers..

Het is civielrecht, dus het zijn de rechthebbenden die 'handhaven'. Oftwel, als dit er doorkomt kan Brein tegen jou gaan procederen om schadevergoeding en hoeven ze niet al hun pijlen meer te richten op de aanbieders.
pi_74230946
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:54 schreef Ethanolic het volgende:
Eensch met de klacht.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:02:36 #17
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_74230958
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:00 schreef Muzz_ het volgende:
Als ik voor alles wat ik de afgelopen vijf jaar heb gedownload had betaald was ik minimaal 50.000 euro kwijt.
Als ik voor alles wat ik de afgelopen vijf jaar heb gedownload had betaald ben ik de rest van mijn leven aan het schoffelen
pi_74230988
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:01 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Het is civielrecht, dus het zijn de rechthebbenden die 'handhaven'. Oftwel, als dit er doorkomt kan Brein tegen jou gaan procederen om schadevergoeding en hoeven ze niet al hun pijlen meer te richten op de aanbieders.
Verkrijg dan maar eens rechtmatig bewijs als rechthebbenden. Dat wordt nogal lastig.
pi_74230997
Ik geloof er toch niks van.
pi_74231016
Beter verlagen ze de belasting dan zal ik ook veel eerder het origineel kopen
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:06:08 #21
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_74231028
quote:

[..]

Die mogelijkheid hadden ze allang bij gebruikers van P2P...
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:06:54 #22
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_74231040
Ik download omdat ik eerst wil weten of het wel goed is. Als ik iets echt goed vind koop ik het, tenminste met muziek is dat zo.

vaak staat er op een album 2 leuke nummers en de rest is kut.
pi_74231062
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:02 schreef Goofisch het volgende:

[..]

Als ik voor alles wat ik de afgelopen vijf jaar heb gedownload had betaald ben ik de rest van mijn leven aan het schoffelen
Vroeger was je een maand zakgeld kwijt aan een kut spel of album die je maar een dag of twee leuk vond (mid 90's)

Lang leven downloaden
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:09:26 #24
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_74231081
Terug naar het stenen tijdperk!
It's about being boss, not being the boss...
pi_74231094
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:06 schreef Goofisch het volgende:
Ik download omdat ik eerst wil weten of het wel goed is. Als ik iets echt goed vind koop ik het, tenminste met muziek is dat zo.

Dat inderdaad. Ik heb dat met games, of films. Als ik een game echt goed vind, koop ik hem gewoon. Maar ik ga niet 50 euro aan een game betalen zonder dat ik weet wat het is.
quote:

[..]

Dan mag brein wel behoorlijk gaan uitbreiden, als ze tegen alle nederlandse computergebruikers willen gaan procederen. Bovendien verdient dat brein gewoon een kogel in hun naam... achterlijke kut organisatie.
pi_74231107
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:06 schreef Goofisch het volgende:

Dit dus. Voor goede muziek wil ik best betalen en dat doe ik dan ook.
pi_74231142
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:04 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Verkrijg dan maar eens rechtmatig bewijs als rechthebbenden. Dat wordt nogal lastig.
Er zijn toch tal van voorbeelden van mensen in het buitenland die aangeklaagd zijn. Waarom zou Brein dat dan niet kunnen?

Anyway, men download ook software, ebooks, etc. Dus wanneer de illegale scene na het ingaan van een dergelijk verbod zou doorgaan, is dat niet zo wezenlijk veel anders dan wat er nu gebeurt. Verder zijn er steeds meer mogelijkheden om het te doen. Nieuwsgroepen, en bittorrent zijn bijvoorbeeld al minder moeilijk om in de gaten te houden. Maar ik denk dat in de nabije toekomst alles web-based gaat worden, waardoor men weer achter de aanbieders aan moet gaan, die zich weer bevinden in het buitenland tov waar de overtredeing wordt begaan, etc. etc. Je houdt het dus niet tegen.

Ik denk dan ook dat artiesten/platenmaaatschappijen/overige rechthebbenden minder goed af zijn bij een dergelijk verbod. Ik denk immers niet dat mensen opeens weer massaal muziek gaan kopen. In principe is het ook zo dat het enige argument is dat mensen geld moeten verdienen aan muziek. Alleen zijn het vaak alleen maar de platenmaatschappijen die iets echt verdienen aan verkopen. Artiesten moeten het vooral hebben van tekengeld en optredens. De artiesten hebben dus sowieso weinig aan de gestelde heffing, daar ik me niet kan voorstellen dat artiesten bij een soort van bond aangesloten zijn waar ze een bijkomende uitkering van krijgen.
pi_74231165
/care

Het downloaden van met copyright beschermd materiaal is ook illegaal, maar ik download er geen MB minder om.
pi_74231166
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:04 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Technisch is het helemaal niet moeilijk om bewijs te verzamelen, zeker niet als het om torrents gaat. En de rechtsgeldigheid van dat bewijs kun je regelen in een wet. Je zegt bijvoorbeeld gewoon dat een ISP verplicht wordt om NAW gegevens te geven zodra een rechter bepaalt heeft dat er van een bepaald IP adres inderdaad 'illegaal' gedownload is.
pi_74231169
Er blijven toch altijd digibeten bestaan (heel veel mensen eigenlijk) die het blijven kopen, vooral films en games.

En artiesten maken genoeg geld aan marketing alsof ze het geld daadwerkelijk nodig hebben.
pi_74231170
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:59 schreef Goofisch het volgende:

[..]

en dan word daar ook weer iets op verzonnen enz enz..
het zal een oneindig gevecht blijven tussen overheid die downloaden wil verbieden en consument die niet f*cking veel wil betalen voor iets wat ze misschien eens 2 weken gebruiken voordat het voor zoveel maand de kast weer in gaat...
Gewoon, omdat het kan.
pi_74231212
http://www.southpark.nl/clips/sp_vid_103759/

"You think downloading music for free is not a big deal?"
You can trust me, trust nobody...
pi_74231232
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:10 schreef sander-3 het volgende:
Dan mag brein wel behoorlijk gaan uitbreiden, als ze tegen alle nederlandse computergebruikers willen gaan procederen. Bovendien verdient dat brein gewoon een kogel in hun naam... achterlijke kut organisatie.
Het grote gevaar is dat procederen tegen consumenten winstgevend wordt, waardoor het voor (de leden van de stichting) Brein alleen maar financieel interessant wordt om uit te breiden.
pi_74231363
En hoe gaan ze dat controleren? Gaat Big Brother kijken wat je allemaal voor data op je pc binnenhaalt? Gaat er internet-Gestapo steekproefsgewijs op de deuren bonken bij mensen om te zien wat er op hun harde schijf staat?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_74231391
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:22 schreef Ferdo het volgende:
En hoe gaan ze dat controleren? Gaat Big Brother kijken wat je allemaal voor data op je pc binnenhaalt? Gaat er internet-Gestapo steekproefsgewijs op de deuren bonken bij mensen om te zien wat er op hun harde schijf staat?
1. Bied een torrent aan.
2. Bekijk het lijstje met IP adressen waarvan gedownload wordt
3. ???
4. Profit!
pi_74231402
Als je via torrents of nieuwsgroepen zonder SSL download is het (in ieder geval voor de provider) eenvoudig te zien wat je precies download toch?
pi_74231524
Boeiend, alsof iemand zich daardoor laat tegenhouden...
pi_74231625
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:29 schreef Repeat het volgende:
Boeiend, alsof iemand zich daardoor laat tegenhouden...
Nee, maar dat is nou net het probleem. Het is niet zo moelijk om je 'onzichtbaar' te maken, maar lang niet iedereen weet hoe dat moet, of dat dat uberhaupt kan.

Vergelijk het met kazaa in de begintijd. Gooide zo'n beetje standaard al je documenten open voor de hele wereld, je wilt niet weten hoeveel mensen allerlei persoonlijke gegevens deelden met het hele internet zonder dat zelf in de gaten te hebben.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:35:33 #39
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74231680
In België is het altijd al illegaal geweest en heb nog nooit gehoord van een persoon die wegens downloaden is opgepakt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74231746
*zet torrents aan en gaat downloaden*
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_74231767
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:35 schreef Arn0 het volgende:
In België is het altijd al illegaal geweest en heb nog nooit gehoord van een persoon die wegens downloaden is opgepakt.
In Amerika zijn ze de laatste tijd bezig om mensen voor belachelijke bedragen aan te klagen voor een paar mp3tjes (bedragen als 400.000 en dergelijken)
pi_74231775
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:33 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Nee, maar dat is nou net het probleem. Het is niet zo moelijk om je 'onzichtbaar' te maken, maar lang niet iedereen weet hoe dat moet, of dat dat uberhaupt kan.

Vergelijk het met kazaa in de begintijd. Gooide zo'n beetje standaard al je documenten open voor de hele wereld, je wilt niet weten hoeveel mensen allerlei persoonlijke gegevens deelden met het hele internet zonder dat zelf in de gaten te hebben.
En dat leverde mooie topics op fok op. Ik zie voordelen
pi_74231862
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:24 schreef Antaresje het volgende:

[..]

1. Bied een torrent aan.
2. Bekijk het lijstje met IP adressen waarvan gedownload wordt
3. ???
4. Profit!
Dan zijn ze zelf ook illegaal bezig.
pi_74231896
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:04:05 #45
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_74232465

I have no rival, no man can be my equal. ♥
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:11:05 #46
250257 Mriya
Moya ladon prevratilas v kulak
pi_74232659
Ik wens ze veel succes.
"Ik loop d'r op af, en geef d'r met de volle vuist een peer tegen die ogen aan. Het vuur spatte gewoon uit die ogen"
pi_74232682
gewoon rebelleren.

kankernazis.
pi_74232720
Net of ze dat gaat lukken. Dan jatten we gewoon DVD's uit de winkel JWT
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:18:14 #49
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_74232883
Eens met klacht, maar alsof er iets gaat veranderen als het 'illegaal' wordt.
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_74232911
pff, zolang ik zelf voor me internets betaal download ik ermee wat ik zelf wil
"I had some dreams, they were clouds in my coffee" Carly Simon - You're so vain
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:22:09 #51
254493 Trollface.
pi_74233011
Slechte TT trouwens, alleen het downloaden van films of muziek gaat illegaal worden, de rest is óf al illegaal óf zal nooit illegaal worden (denk aan freeware, rechten-vrije muziek etc.).
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_74233015
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:59 schreef Goofisch het volgende:

[..]

Ja en dan verzinnen die internetsites weer wat anders om ze voor te zijn. Overheid (en Brein ) hobbelt altijd achter de feiten aan. Zie alleen al dat hele verhaal van The Pirate Bay, site is misschien niet meer zo makkelijk toegankelijk maar de Torrents zijn nog steeds vrij simpel te vinden. Of usenet/rapidshare en dergelijke ipv torrents. Maw de internetgeneratie komt altijd wel weer met iets nieuws om de maatregelen te omzeilen.
Hallon!
pi_74233059
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:22 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja en dan verzinnen die internetsites weer wat anders om ze voor te zijn. Overheid (en Brein ) hobbelt altijd achter de feiten aan. Zie alleen al dat hele verhaal van The Pirate Bay, site is misschien niet meer zo makkelijk toegankelijk maar de Torrents zijn nog steeds vrij simpel te vinden. Of usenet/rapidshare en dergelijke ipv torrents. Maw de internetgeneratie komt altijd wel weer met iets nieuws om de maatregelen te omzeilen.
Wow wat een fijne geruststellende woorden
Diepzinnige deepart.
pi_74233092
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:23 schreef deepart het volgende:

[..]

Wow wat een fijne geruststellende woorden
Een min of meer serieuze reactie in KLB, beginnersfoutje. en toch meende ik 't wel.
Hallon!
pi_74233106
Ik wens ze veel succes, downloaden zit er bij deze generatie veel te diep ingeramd in de cultuur om eruit te halen.
pi_74233151
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:24 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Een min of meer serieuze reactie in KLB, beginnersfoutje. en toch meende ik 't wel.
Maar ik meen het ook hoor
Diepzinnige deepart.
pi_74233199
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:25 schreef deepart het volgende:

[..]

Maar ik meen het ook hoor
Aww wat lief.
Hallon!
  Spellchecker vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:28:39 #58
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_74233258
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:19 schreef tas_koffie het volgende:
pff, zolang ik zelf voor me internets betaal download ik ermee wat ik zelf wil
Precies. En zolang ik zelf voor mijn auto betaal, rijd ik er zo lomp mee als ik zelf wil.
Tevens -purist.
pi_74233260
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:27 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Aww wat lief.
Maar dalijk denken mensen nog dat ik een homo ben
Diepzinnige deepart.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:31:07 #60
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_74233363
Slecht idee
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:32:05 #61
254493 Trollface.
pi_74233394
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:28 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Precies. En zolang ik zelf voor mijn auto betaal, rijd ik er zo lomp mee als ik zelf wil.
Internet != auto.
pi_74233678
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:28 schreef deepart het volgende:

[..]

Maar dalijk denken mensen nog dat ik een homo ben
Of ik 'n man. Nou ja dat denken ze toch al wel aangezien ik geen foto's in m'n fobo ga zetten.
Hallon!
pi_74233804
Ah het zoveelste verbod van dit kankerkabinet
pi_74233870
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:40 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Of ik 'n man. Nou ja dat denken ze toch al wel aangezien ik geen foto's in m'n fobo ga zetten.
OHNOES!

Dalijk post je foto's in je fobo en dan weet iedereen wie diegene is die heul de tijd illegaal download
Diepzinnige deepart.
pi_74235046
Het is op het moment nog maar een wild idee van het kabinet, maar de vraag blijft natuurlijk of het ook daadwerkelijk verboden wordt om illegaal te downloaden over 3 jaar.

Je moet ook rekening houden met technologische vooruitgangen, in dit geval dus vormen van beveiliging en mogelijke nieuwe protocollen.

Encryptie zal wel een standaard worden voor download clients en misschien kan VPN hier nog aan meehelpen.
Massale encryptie zal al aardig wat problemen moeten veroorzaken: Britse politie tegen afsluiting van filesharers

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 30-10-2009 20:55:07 ]
pi_74235118
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 20:19 schreef Mr.Silencer het volgende:
Het is op het moment nog maar een wild idee van het kabinet, maar de vraag blijft natuurlijk of ook daadwerkelijk illegaal wordt om te downloaden over 3 jaar.

Je moet ook rekening houden met technologische vooruitgangen, in dit geval dus vormen van beveiliging en mogelijke nieuwe protocollen.

Encryptie zal wel een standaard worden voor download clients en misschien kan VPN hier nog aan meehelpen.
Massale encryptie zal al aardig wat problemen moeten veroorzaken: Britse politie tegen afsluiting van filesharers
Watte?
Diepzinnige deepart.
pi_74235432
Mijn torrent applicatie draait nog op volle toeren!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:29:19 #68
47190 MassimO
ĉ³o & h³ĉ
pi_74235461
Encryptie ftw
Face, please don't hate me for this palm I am about to bestow upon thee.
AFCA
pi_74236530
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 20:28 schreef synnath het volgende:
Mijn torrent applicatie draait nog op volle toeren!
Torrent
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:01:36 #70
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_74236553
Nederland.

Een land waar er altijd het eerst naar de minst belangrijke dingen wordt gekeken.

Jezus zeg. Het zal toch wel weer falen, zoals de hele overheid faalt in alles hier.
Ja, nou ja, best stekelig dus.
pi_74236616
Alle hoeren ziiten in Den Haag....
Stelletje viespeuken!
u take cheez, bread and buttur. then u put it in the machine...
Voilá! tosti <3
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:09:35 #72
149405 Stekelbees
Akelig stekelig
pi_74236820
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:44 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ah het zoveelste verbod van dit kankerkabinet
^
Ja, nou ja, best stekelig dus.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:13:32 #73
77575 NiTiN
Move On Up
pi_74236964
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:01 schreef Stekelbees het volgende:
Nederland.

Een land waar er altijd het eerst naar de minst belangrijke dingen wordt gekeken.

Jezus zeg. Het zal toch wel weer falen, zoals de hele overheid faalt in alles hier.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_74238256
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:00 schreef Genius-F het volgende:

[..]

Torrent
En geef nu eens de nadelen van torrents op zich. En alsjeblieft niet aankomen met de gebreken van publieke trackers (snelheid etc.)

Faalhaas.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:49:05 #75
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_74238295
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:57 schreef Genius-F het volgende:

[..]

Dus het boeit niks
Dit dus

Sowieso, alsof het iets zou veranderen, lijkt me stug dat ze opeens 15 miljoen mensen voor de rechter gaan slepen
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_74240031
Mensen, we hebben een revolutie nodig. Als Nederland communistisch word zal ik zorgen dat al die nutteloze BREIN clubjes worden afgeschaft.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:36:41 #77
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74240049
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:36 schreef Communistenkogel het volgende:
Mensen, we hebben een revolutie nodig. Als Nederland communistisch word zal ik zorgen dat al die nutteloze BREIN clubjes worden afgeschaft.
Jouw nickname
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:37:09 #78
254493 Trollface.
pi_74240071
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:36 schreef Communistenkogel het volgende:
Alles eerlijk delen
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:37:52 #79
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_74240092
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:54 schreef Goofisch het volgende:

Er komt nog een tijd dat we weer een film of een album moeten kopen
Hulde.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_74240348
TOR gaat groot worden
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:48:00 #81
254493 Trollface.
pi_74240453
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:45 schreef switchboy het volgende:
TOR gaat groot worden
Tor is zo langzaam als de ganzentyfus
VPN's
pi_74240615
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:48 schreef Trollface. het volgende:

[..]

Tor is zo langzaam als de ganzentyfus
VPN's
Hoe groter het netwerk hoe sneller het wordt. Een torrent client met DHT en Tor. Probeer dat maar eens uit de lucht te halen.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:55:56 #83
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_74240758
BRANDEN IN DE HEL! DAT IS JULLIE TOEKOMST!
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:57:08 #84
254493 Trollface.
pi_74240787
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:52 schreef switchboy het volgende:

[..]

Hoe groter het netwerk hoe sneller het wordt. Een torrent client met DHT en Tor. Probeer dat maar eens uit de lucht te halen.
Of je gebruikt gewoon een VPN waarbij (in mijn geval) 0% van de snelheid afgaat.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:59:49 #85
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_74240879
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:57 schreef Trollface. het volgende:

[..]

Of je gebruikt gewoon een VPN waarbij (in mijn geval) 0% van de snelheid afgaat.
Hamachi
pi_74240892
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:57 schreef Trollface. het volgende:

[..]

Maar dan heb je steeds een versleutelde connectie met een server die logs bijhoud.
Oftewel niet 100% anoniem

Bij tor gebruik je 5-6 niet loggende hops voor je uiteindelijk via een exit node het internet opgaat. en geen enkele van de tussenliggende nodes weet waar het pakket orspronkelijk vandaan komt.
Gebruiker kent node 1
Node 1 kent gebruiker en node 2
node 2 kent node 1 en 3 enz.
Ondertussen is ook de data versleuteld, dus zelfs als je een "afluister node" bent heb je niks aan de gegevens.

Een torrent progamma wat hierop werkt zodat er geen exit nodes meer nodig zijn en je bent klaar.

Die exit nodes zijn namelijk de enige zwakke plek van dit systeem aangezien die wel getracked kunnen worden voor de dan illegale handeling.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:02:25 #87
254493 Trollface.
pi_74240972
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 22:59 schreef Goofisch het volgende:

[..]

Hamachi
Nee, niet Hamachi.
ItsHidden, die houdt trouwens ook geen logs bij, om op de post onder je antwoord te geven.
pi_74241046
Zeggen ze
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:06:51 #89
254493 Trollface.
pi_74241129
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 23:04 schreef switchboy het volgende:
Zeggen ze

Ze gebruiken 128-bit encryptie, dus het is even veilig als Tor (qua afluisteren).
pi_74241200
Ga er maar een grote lading CP mee op photobucket zetten. Kijken hoelang het duurt voor ze bij jou op de stoep staan.

disclaimer: deze post is puur bedoeld als voorbeeld. En niet als oproep.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:10:53 #91
254493 Trollface.
pi_74241267
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 23:08 schreef switchboy het volgende:
Ga er maar een grote lading CP mee op photobucket zetten. Kijken hoelang het duurt voor ze bij jou op de stoep staan.

disclaimer: deze post is puur bedoeld als voorbeeld. En niet als oproep.
Al gedaan.

Disclaimer: Dit was niet serieus bedoeld, maar ik heb er wel flink wat andere dingen mee geüpload.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:12:30 #92
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_74241312
Ik heb nog altijd newsgroepen en gaat ook nog altijd snoeihard en nooit rommel.

in tegenstelling tot torrents waar ik een hoop troep mee binnen haal.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:13:14 #93
254493 Trollface.
pi_74241336
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 23:12 schreef Goofisch het volgende:
Ik heb nog altijd newsgroepen en gaat ook nog altijd snoeihard en nooit rommel.

in tegenstelling tot torrents waar ik een hoop troep mee binnen haal.
Usenet + SSL.
pi_74241344
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:55 schreef Hephaistos. het volgende:
In ieder geval gunstig dat die idiote heffingen verdwijnen
Persoonlijk vind ik het vrij naief dat je denkt dat dit ook echt gaat gebeuren...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2009 23:13:29 ]
pi_74241353
maar gauw de imdb top 500 in me newsleecher queue zetten
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:14:55 #96
87879 Rowdie
Het is patat
pi_74241386
gaaf nieuws op www.spixfm.nl
En het zijn ook Kroten
pi_74241399
celebrate your money
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:17:01 #98
240826 Goofisch
Ik meen het niet hoor..
pi_74241444
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 23:13 schreef Trollface. het volgende:

[..]

Usenet + SSL.
dat,

5875 strak
pi_74241466
Ja, echt alle peers, torrents en nieuwsgroepen komen uit nederland
Gewoon via amerika of een ander continent, problem solved.

En anders op naam van een zwerver draadloos internet kopen en daarop downloaden.
Jij krijgt je downloads binnen, en als ze er achter komen heeft die zwerver ook nog eens onderdak.

Win win
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_74241568
Maar als dit echt werkelijkheid wordt, dan krijgen we net als in 2002? dat gezeik met computers.
In december zou de belasting van 6% naar 19% stijgen (Computermarkt).
Iedereen kocht massaal in, hebben die teringlijers het al mid-november verhoogd .

Dan blijkt uit onderzoek dat NL 10x zoveel downloadt, dan is het heel snel afgelopen
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:22:54 #101
155616 Proximo
For god, king & country
pi_74241611
Usenet + SSL, dag brein
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_74241655
Ohw btw, een beetje rekenwerk leert dat er verkiezingen tussen nu en het wetsvoorstel zitten als het pas over 3 jaar ofzo ingevoerd gaat worden.
  Spellchecker vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:36:59 #103
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_74242053
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:32 schreef Trollface. het volgende:

[..]

Internet != auto.
Je ziet mijn punt dus niet.
Tevens -purist.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:55:53 #104
123099 Promo_Guy
Pigs in space
pi_74242615
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 23:22 schreef Proximo het volgende:
Usenet + SSL, dag brein
Beter kom je niet, en ook als je een abonnement neemt.
en CD's onder de 10 euro nieuw zie ik voorlopig nog niet..
  zondag 1 november 2009 @ 16:36:23 #105
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_74281290
Hoe willen ze dat nou doen als je bijv. gebruikmaakt van een Amerikaanse private torrentsite, die hoeven zich helemaal niets aan te trekken van de Nederlandse wetgeving. Die zijn dus niet verplicht om private informatie af te geven. Gaan ze dan Big Brother-gewijs alle providers onder de duim houden?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')