abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74222403
Mjah ik snap dus ook echt de ophef niet.
Oke als het voor jullie geen meerwaarde heeft.. dan kom je hier niet.
Als het voor een groepje wel meerwaarde heeft, dan is dat toch fijn?
pi_74222422
Oeke, ik kan me voorstellen dat je onzeker wordt omdat gezegd wordt dat Ko zou MOETEN doorslapen. Elk kindje is toch anders en elk kindje heeft zijn eigen behoefte.

Dragen doe ik als ik er zin in heb en mijn rug laat het toe, in de maxi cosi eigenlijk idem dito. Laten huilen doe ik wel heel even , nooit langer dan 5 minuten, maar Tess heeft huilen soms nodig om in slaap te vallen.

Tja straffen, ligt eraan hoe je straft denk ik. Ik straf Amber wel als ze iets doet wat niet mag. Althans, de 1e keer leg ik uit waarom ik niet wil dat ze iets doet, de 2e keer krijgt ze een waarschuwing en na de 3e keer gaat ze naar de gang toe.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74222463
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:41 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

nou ik dacht dat ik aardig mijn best deed
Klopt, was aan het typen waarschijnlijk toen jij je post deed. Waarvoor dank
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  Jubileum moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:44:05 #79
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74222507
Ik vind het een beetje onzin om hier een apart groepje voor te vormen, een soort subkliekje. Kan aan mij liggen maar waarom kan dat niet gewoon in het babietjestopic? Dat is juist het leuke aan Fok!, al die verschillende mensen, al die stijlen, al die meningen.
Waarom je afzonderen als je allemaal hetzelfde doel hebt, nl. je kind gezond op te zien groeien?
Ik ben heus voor aparte topics, ik was ook nooit een fan van centralisering maar ik ben wel weer tegen kliekjes/selecte clubjes.
Wat nou niet thuisvoelen? Dan leg je toch uit waarom jij het anders ziet?
Als je elkaars mening maar respecteert dan is er toch niets aan de hand dat jij het anders doet dan iemand anders?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_74222593
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:36 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Niet laten huilen.
Samen slapen.
Borstvoeding als hoofdvoeding tot 1jaar.
Wasbare luiers (indien mogelijk)
Dragen.
Niet straffen maar luisteren. praten en meevoelen.

Maar Ap is vooral het luisteren naar je kind en dat doen we heel anders dan de mainstream.
Ok, dan heb ik een paar vragen.

Het dragen kan ik me voorstellen, het niet straffen maar praten ook en de borstvoeding ook.

Maar het samen slapen, is dat niet funest voor je eigen relatie?
En wat voegt wasbare luiers toe? Of is dat vanuit milieutechnische redenen.

Een vriendin van mij doet alles volgens het boekje - dat is zo ongeveer het tegenovergestelde natuurlijk. Dat vind ik ergens ook wel raar, dat ze niet haar kind voedt als het huilt, maar als het boekje zegt dat ze mag eten.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:47:04 #81
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74222602
Maar KD waarom moet je er voor jou zo nodig een apart topic over komen? Je had natuurlijk dit ook gewoon in het babietjestopic los kunnen laten toch? Ik vind het pure onzin en ik wil dan een derde-topic-voor-de-moeimakke-moeders-die-niet-meer-weten-waar-ze-horen. Volgens mij ben je gewoon een beetje je zin aan het doordrijven maar goed veel plezier hier verder mee dan maar. Ik heb al genoeg gezegd denk ik zo.
pi_74222603
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:37 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Het is ook geen clubje en je mag hier gewoon posten Dit topic is misschien wel een goede aansluiting voor een aantal moeders die zich dus niet kan vinden in de 'normale' mainstream manier van opvoeden.
En misschien is het inderdaad wel interessant om te lezen hoe dat werkt. dat kan toch ook? En laat het babytopic dan lekker het babytopic zijn waar we het hebben over hoeveel die en die aangekomen is, hoeveel flessen hij zij nog moet, over prikjes, krampjes en wat dan ook.

Dit is toch totaal anders?
Ja, daar heb je gelijk in, ik kan het hier ook lezen. Da's waar. Ik kan me op zich wel voorstellen dat het lekker is om met wat meer gelijkgestemden te praten, dat kan ik wel invoelen. Maar toch, ik zou het erg jammer vinden als het uitloopt op wij/zij denken.

Tegelijkertijd valt het me op dat er aardig wat topics bestaan die zogezegd niet mainstream zijn (draagtopic, borstvoedingstopic, rapleytopic e.d.). Dit topic wordt dan een soort verzameltopic voor die topics ofzo?

Enne... for the record, ik ben niet tegen een apart topic hoor. Doe vooral wat je wilt doen. Ik vind het alleen jammer, dat mag toch ook.

[ Bericht 6% gewijzigd door bodpa09 op 30-10-2009 13:54:32 ]
pi_74222622
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:44 schreef Lois het volgende:
Ik vind het een beetje onzin om hier een apart groepje voor te vormen, een soort subkliekje. Kan aan mij liggen maar waarom kan dat niet gewoon in het babietjestopic? Dat is juist het leuke aan Fok!, al die verschillende mensen, al die stijlen, al die meningen.
Waarom je afzonderen als je allemaal hetzelfde doel hebt, nl. je kind gezond op te zien groeien?
Ik ben heus voor aparte topics, ik was ook nooit een fan van centralisering maar ik ben wel weer tegen kliekjes/selecte clubjes.
Wat nou niet thuisvoelen? Dan leg je toch uit waarom jij het anders ziet?
Als je elkaars mening maar respecteert dan is er toch niets aan de hand dat jij het anders doet dan iemand anders?
en dat werkt dus blijkbaar niet.

Maargoed als ik me echt zo ontzettend moet verantwoorden omdat ik een topic open dan halen jullie m maar weg hoor.
pff.
pi_74222625
Ik voel me ook weleens niet thuis in het baby topic maar dat komt omdat mijn kind te klein is voor het tafellaken en te groot voor het servet zeg maar niet omdat ik hem anders op zou voeden
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74222663
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:47 schreef Books het volgende:
Maar KD waarom moet je er voor jou zo nodig een apart topic over komen? Je had natuurlijk dit ook gewoon in het babietjestopic los kunnen laten toch? Ik vind het pure onzin en ik wil dan een derde-topic-voor-de-moeimakke-moeders-die-niet-meer-weten-waar-ze-horen. Volgens mij ben je gewoon een beetje je zin aan het doordrijven maar goed veel plezier hier verder mee dan maar. Ik heb al genoeg gezegd denk ik zo.
ik open alleen een topic? wtf.
pi_74222665
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:41 schreef Vicky het volgende:

Tja straffen, ligt eraan hoe je straft denk ik. Ik straf Amber wel als ze iets doet wat niet mag. Althans, de 1e keer leg ik uit waarom ik niet wil dat ze iets doet, de 2e keer krijgt ze een waarschuwing en na de 3e keer gaat ze naar de gang toe.
Hier wil ik wat over zeggen hoe een APer dat kan zien

Een kind doet iets voor een rede. als een kind de suikerpot steeds omgooit dan is daar een rede voor. Die kan heel simpel zijn bijvoorbeeld dat het mooi is. Ik leg niet uit maar vraag waarom. mooi is het in dit geval dus...
Ik erken dat ik begrijp dat ze het doet omdat het mooi is. Ik vertel dat ik dat heel goed kan begrijpen maar dat ik het niet leuk vind. Waarom ik het niet leuk vind en dat zij haar eigen mening mag hebben en het absoluut mooi mag vinden maar dat het niet kan. Ik geef haar vervolgens een alternatief wat wel mag. En wat ook mooi is.

Straffen kan maar dan weet ze niet waarom, hoe en wat. Een kind heeft geen geweldig geheugen bovendien. Dan herinnert ze zich de straf absoluut maar als het mooi is dan is het mooi toch en waarom niet? Dat wil ik haar dus laten begrijpen.
pi_74222698
Oeke, Ko moet hoeft niet door te slapen. Ik zou niet weten waarom zo'n klein ukkie een hele nacht door moet slapen? Omdat je als ouder dan langer slaapt? Mijn probleem met het weinig slapen van Ruben ligt ook aan het feit dat ik zelf vaak niet op tijd naar bed ga
Vanacht heeft hij trouwens de hele nacht bij ons geslapen. Wat dat betreft ben ik blij dat Mike daar ook geen probleem van maakt. (op zich wel logisch want ook hij slaapt meer als Ruben bij ons slaapt)

En in het kader van naar je kind luisteren, Emma heeft tot op haar 4e vrjaardag bij mij gedronken. We hebben wel eerder een poging gedaan om er mee te stoppen maar dat lukte niet. Omdat zij er niet aan toe was stopten we er al snel weer mee. Nu ging het veel 'natuurlijker' ik voel mij nu ook niet schuldig dat ze niet meer 'mag'.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Jubileum moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:53:46 #88
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74222816
Kleurdoos, het komt bij mij vooral door de TT en de OP denk ik dat ik zo fel reageer.
Als de TT bijv. was geweest "AP, hoe ga jij ermee om" of iets in die trant dan was het heel anders geweest. Maar nu dat nadrukkelijker Altomoeders en niet thuisvoelen, dan ga ik steigeren...
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:54:19 #89
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_74222832
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:37 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Het is ook geen clubje en je mag hier gewoon posten Dit topic is misschien wel een goede aansluiting voor een aantal moeders die zich dus niet kan vinden in de 'normale' mainstream manier van opvoeden.
En misschien is het inderdaad wel interessant om te lezen hoe dat werkt. dat kan toch ook? En laat het babytopic dan lekker het babytopic zijn waar we het hebben over hoeveel die en die aangekomen is, hoeveel flessen hij zij nog moet, over prikjes, krampjes en wat dan ook.
Dit is toch totaal anders?
En wat ik in jouw verhaal mis, is dat we in het babietjes topic juist over het opvoeden hebben. Hoe ga je om met waar je je kindje laat slapen? Hoe ga je om met als je kind ondeugend is? Hoe ga je om met enz. enz.????

Ik vind dit topic eigenlijk helemaal niet nodig, krijgen we dan ook een topic voor moeders met babietjes die er bewust voor kiezen niet te gaan werken? En één voor moeders die wel werken?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_74222834
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:46 schreef Ripley het volgende:

[..]

Het dragen kan ik me voorstellen, het niet straffen maar praten ook en de borstvoeding ook.

Een vriendin van mij doet alles volgens het boekje - dat is zo ongeveer het tegenovergestelde natuurlijk. Dat vind ik ergens ook wel raar, dat ze niet haar kind voedt als het huilt, maar als het boekje zegt dat ze mag eten.
Wasbare luiers zijn fijner voor de billetjes. En voelen natuurlijk. Helpen sowieso ook goed met het bewust zijn van de plasjes Dat geeft weer perspectieven bij het zindelijk worden etc en natuurlijk ook het milieu
Nu gebruik ik wegwerp luiers hoor. Ik ben AP uitschot

Samen slapen is alleen een optie als beide het zien zitten. Je man moet er natuurlijk ook achter staan.
Er zijn cosleepers dat zijn bedjes die zet je tegen je bed aan en kunnen ze toch bij je liggen. Die zijn ook af te sluiten voor veiligheid. En seks kan altijd en overal tussendoor he
pi_74222877
Weet je, Jelief, hij hoeft ook niet door te slapen. Ik vind het prima zoals het gaat. Maar als er zo op gehamerd wordt dat andermans baby's door moeten slapen, zo oud of jonger dan Ko, dan raakt me dat gewoon en dan voel ik ook geen ruimte om te posten dat hij niet doorslaapt. Maar goed, waarschijnlijk trek ik me dat teveel aan. Of lees ik dingen selectief.

Pvoess, dat praten en uitleggen, dat is toch de methode van Gordon? Hanteer jij die?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74222896
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:53 schreef Lois het volgende:
Kleurdoos, het komt bij mij vooral door de TT en de OP denk ik dat ik zo fel reageer.
Als de TT bijv. was geweest "AP, hoe ga jij ermee om" of iets in die trant dan was het heel anders geweest. Maar nu dat nadrukkelijker Altomoeders en niet thuisvoelen, dan ga ik steigeren...
Zou de titel en OP anders mogen! want ik denk ook dat het misschien het verkeerde idee geeft zeker als je niet weet wat ap is. Ik wil juist graag antwoorden en uitleg geven en ook krijgen.

Ik denk dat het voor een boel mensen wel leerzaam kan zijn als er een andere draai aan gegeven isl
pi_74222923
Even een tvp voor later, had nog nooit van AP gehoord maar het lijkt erop dat het wel iets voor mij zal zijn in de toekomst.

Wat ik me afvroeg, hoe passen jullie (straks) AP toe als ze uit de luiers en borsten zijn? Want wat ik hier nu voornamelijk zie staan is gericht op babies. Nog steeds praten in plaats van straffen lijkt me, maar zijn er verder nog concrete zaken die voor oudere kinderen gelden? Tot welke leeftijd laat je je kinderen bij je slapen? En hoe combineer je dat met de intimiteit met je partner?
pi_74222972
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:46 schreef Ripley het volgende:

[..]

Funest voor de sex bedoel je? Onze relatie lijdt er niet onder want die hangt niet af van het wel of geen sex in bed hebben. sex kan ook ergens anders hè!?Geen sex daar zorgt het dagelijkse bloedverlies sinds het plaatsen van een spiraaltje wel voor
[/quote]
quote:

Ik vraag mij bij dat 'soort' moeders altijd af of ze ook zelf kunnen denken. Ik heb veel gelezen over van alles en nog wat en volg ook niet één bepaalde stijl van opvoeden maar haal er uit wat bij mij/ons past.
pi_74222999
Bij je slapen is eigenlijk afhankelijk van de wil van het kind en wat de ouders aankunnen. Zolang iedereen er veel geluk uithaalt en iedereen voldoende rust heeft is het prima vind ik. Seks kan altijd en overal. Zelfs tijdens een bumba filmpje

Dat praten en uitleggen hoe ik dat doe heb ik ooit ergens iets over geschreven. ik zal even kijken of ik dat kan vinden
pi_74223014
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:49 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Hier wil ik wat over zeggen hoe een APer dat kan zien

Een kind doet iets voor een rede. als een kind de suikerpot steeds omgooit dan is daar een rede voor. Die kan heel simpel zijn bijvoorbeeld dat het mooi is. Ik leg niet uit maar vraag waarom. mooi is het in dit geval dus...
Ik erken dat ik begrijp dat ze het doet omdat het mooi is. Ik vertel dat ik dat heel goed kan begrijpen maar dat ik het niet leuk vind. Waarom ik het niet leuk vind en dat zij haar eigen mening mag hebben en het absoluut mooi mag vinden maar dat het niet kan. Ik geef haar vervolgens een alternatief wat wel mag. En wat ook mooi is.

Straffen kan maar dan weet ze niet waarom, hoe en wat. Een kind heeft geen geweldig geheugen bovendien. Dan herinnert ze zich de straf absoluut maar als het mooi is dan is het mooi toch en waarom niet? Dat wil ik haar dus laten begrijpen.
Maar daarin kan je ook te ver gaan vind ik. Ik wil best aan Seb vragen waarom hij iets doet maar een alternatief voor de suikerpot omgooien? Ja sorry hoor maar ik kan toch gewoon zeggen dat hij dat niet mag doen? Omdat hij er dan een klerezooi van maakt? En je kan ook uitleggen waarom je kind straf krijgt he. Je gaat het niet straffen zonder het uit te leggen. Als Seb iets kapot maakt gewoon voor de leuk dan krijgt hij straf. En dan zal ik hem ook haarfijn uitleggen waarom hij straf krijgt, en dat zal hij begrijpen dat weet ik toch zeker. Hij moet leren dat een actie consequenties heeft. Dan kan ik wel zeggen dat ik het niet leuk vind maar zo werkt het in het 'echte' leven ook niet altijd.
En een kind heeft volgens mij juist een heel goed geheugen. Ik wist toch dondersgoed wanneer ik iets wel of niet mocht doen vroeger.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74223099
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:04 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Dat lees je dan verkeerd, wij doen moeilijk volgens de makkelijke moeders maar dat is meer een verwijzing naar een discussie aan het begin van t jaar

Moeilijkdoenerij was dan: baby bij je laten slapen, borstvoeding, gezeik met wasbare luiers, dragen, rapley

makkelijkdoenerij was dan, baby op eigen kamer, flesvoeding, wegwerpluiers, buggy, potjes

Ahja, ik gebruik wegwerpluiers, heb een wandelwagen, rapley niet altijd, geef flesvoeding én ze slaapt in dr eigen bedje. Ik ben dus een makkelijke moeder? Dacht het niet
  Jubileum moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:03:10 #98
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74223121
Ik heb de TT aangepast, misschien dat het zo iets beter gaat. Oke dames??
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:03:37 #99
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74223143
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:49 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik open alleen een topic? wtf.
Laat maar...
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:05:03 #100
62233 Jelief
ikke lief!
pi_74223200
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:55 schreef oeke het volgende:
Weet je, Jelief, hij hoeft ook niet door te slapen. Ik vind het prima zoals het gaat. Maar als er zo op gehamerd wordt dat andermans baby's door moeten slapen, zo oud of jonger dan Ko, dan raakt me dat gewoon en dan voel ik ook geen ruimte om te posten dat hij niet doorslaapt. Maar goed, waarschijnlijk trek ik me dat teveel aan. Of lees ik dingen selectief.

Pvoess, dat praten en uitleggen, dat is toch de methode van Gordon? Hanteer jij die?
Ik post ook vaak niet hoe ik het met Ruben doe omdat er dan óf geen reactie op komt óf ikvoel mij geroepen om uit leggen waarom we het zo doen. Maar eigenlijk moeten we dus juist wél posten in het babietjestopic, het zou te jammer zijnals er twee of meer stromen komen.
Dit topic in de zin van tips en trics rond AP/NP vindt ik wel zinvol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')