abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74221678
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:11 schreef Pvoesss het volgende:
Dat vind ik echt onnodig absoluut maar ik wil het stiekem wel eens hebben over C0-sleepen of hoe andere Ap-ers omgaan met een situatie omdat dat toch wel een andere insteek is.
Hier heeft Pvoess een punt waarin ik me herken, omdat je dingen soms anders doet, bijvoorbeeld samen slapen of dat je kindje nog steeds 3 keer per nacht voor een voeding komt of andere zaken, is het wel fijn om daarover met mensen te kunnen hebben die daar ervaring in hebben. Ook die met oudere kindjes.

Het lijkt soms zo veraf te staan van andere moeders in het babietjestopic dat ik maar liever mijn mond houd omdat ik geen zin heb in 'negatieve' reacties. Negatief tussen haakjes, omdat ze misschien niet zo bedoeld zijn maar mij wel zo'n gevoel geven.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_74221700
Maar kun je dan niet gewoon een cosleep topic openen dan? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74221716
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:19 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Het is voor mij echt een hoe gaan jullie om met.!
En we kunnen ook wel terecht bij de buren
maar ook daar heb ik daar soms niet de behoefte voor of vind ik ze te fanatiek.

@books. Ja we kunnen het ook hebben over co sleepen of wasbare luiers. Maar nu heb ik een dame van 1.5 jaar en ga ik toch wel anders om met dingen en als ik puur AP oplossingen wil is dat een beetje lastig in of het beebie hoekje of het dreumes hoekje. Al is het zo lief bedoelt advies ik kan er dan helemaal niets mee.
Inderdaad.

En ehm, nu is er een hele discussie over wel of geen topic.. maar wat is het probleem nou?
Als er een stel moeders wel aansluiting vinden in dit topic en weten wat ik bedoel dan is dat toch prima?
Dan posten die dus wel lekker hier omdat ze dat graag willen.
pi_74221736
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:21 schreef Jarno het volgende:
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_74221802
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:14 schreef Books het volgende:
Pvoesss waarom zou je het in het normale babietjestopic niet over cosleeping kunnen hebben. Herinner met me nog een heel topic met owlet en Ronja over co-sleepen en waarom niet. Er werd niets misgezegd en dat kon daar ook dus waarom denk je nu dat dat niet kan dan?
Toch vroeg ik laatst iets over samenslapen aan Owlet en Ticootje en ik kreeg de reactie via PM omdat er eerder blijkbaar niet positief op was gereageerd.
pi_74221809
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:21 schreef Jarno het volgende:
Ja of je gooit t allemaal bij elkaar

Zijn jullie nou een westrijdje aan het houden waarom dit topic er niet mag komen ;')?
pi_74221822
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:18 schreef mefke79 het volgende:
Nou had ik een heel lang verhaal gemaakt, maar ik laat het maar.
Laat ik het zo zeggen: ik word een beetje verdrietig van de strijd tussen moeilijk en makkelijk, bv en fv, dragen of rijden. Denk je eens in dat het voor sommige mama's al lastig genoeg is om hun draai te vinden en dat het dan niet leuk is om ingedeeld te worden als makkelijk of moeilijk. Je wilt gewoon tips en die krijg je in het babytopic. En als ik dan iets wil weten of bv of fv of dragen kijk ik daar wel. Het is soms al zo moeilijk om eerlijk te zijn en dit maakt het dan niet beter...
vandaar dat ik daar vorige keer ook over begon..Nu wordt weer fv als de MAKKELIJKE manier genoemd.
Alsof ik een luie moeder ben..

Tess heeft ook bij mij op kamer geslapen maar voor haar was het beter dat ze op haar eigen kamertje sliep.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74221844
Ik heb geen plannen om moeder te worden in de nabije toekomst, maar mijn zusje is net moeder en probeer me hier en daar een beetje erin te verdiepen omdat ik nooit iets snap van babydingen en dat ook wat ongeinteresseerd kan overkomen. Nu ahd een vriendin van haar het laatst over AP en ik heb geen idee wat het inhoudt.

Kan iemand mij in simpele en persoonlijke bewoordingen uitleggen wat het is en waarom je er voor kiest en zo?

Ik ben heel erg van de oude stempel en geneigd te denken dat je gewoon je kind kan opvoeden volgens je eigen idee, zondar dat daar een hele (met een simpel woord gezegd) religie achter zit, maar ben toch wel benieuwd hoe dat nou zit.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_74221861
Moeders onder elkaar. Heerlijk! . .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74221887
Misschien kun je het ook omgekeerd zien, dat wij MOEILIJK zijn/doen. En dus overdreven doen.
Allebei kan je negatief/positief bezien.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:26:54 #61
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_74221890
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:24 schreef oeke het volgende:

[..]

Toch vroeg ik laatst iets over samenslapen aan Owlet en Ticootje en ik kreeg de reactie via PM omdat er eerder blijkbaar niet positief op was gereageerd.
You've got mail.
pi_74221895
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:24 schreef Vicky het volgende:

[..]

vandaar dat ik daar vorige keer ook over begon..Nu wordt weer fv als de MAKKELIJKE manier genoemd.

Tess heeft ook bij mij op kamer geslapen maar voor haar was het beter dat ze op haar eigen kamertje sliep.
Nee.

pff ik zei al dat dit een verwijzing was naar een discussie een tijd terug

cattie en ik (bijv) noemden diaan en estrys( bijv) makkelijk en zij ons moeilijk. dat was dus meer op een grappige manier en dus geen verwijt.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:28:45 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74221949
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:20 schreef oeke het volgende:

[..]

Hier heeft Pvoess een punt waarin ik me herken, omdat je dingen soms anders doet, bijvoorbeeld samen slapen of dat je kindje nog steeds 3 keer per nacht voor een voeding komt of andere zaken, is het wel fijn om daarover met mensen te kunnen hebben die daar ervaring in hebben. Ook die met oudere kindjes.

Het lijkt soms zo veraf te staan van andere moeders in het babietjestopic dat ik maar liever mijn mond houd omdat ik geen zin heb in 'negatieve' reacties. Negatief tussen haakjes, omdat ze misschien niet zo bedoeld zijn maar mij wel zo'n gevoel geven.
Maar ik zie juist eerder negatieve reacties de andere kant op.
Dus again... the eye of the beholder...
Er zijn toch meerdere moeders zoals jij, waarom dan niet gewoon met elkaar daar posten maar je per se af willen zonderen? Dat is nl. het gevoel dat ik er van krijg...
pi_74221958
maar wat de een als iets grappigs ziet, kan een ander heel anders opvatten..
das het nadeel van een forum, je ziet geen emotie, alleen platte tekst.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74221967
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:21 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Inderdaad.

En ehm, nu is er een hele discussie over wel of geen topic.. maar wat is het probleem nou?
Als er een stel moeders wel aansluiting vinden in dit topic en weten wat ik bedoel dan is dat toch prima?
Dan posten die dus wel lekker hier omdat ze dat graag willen.
Persoonlijk vind ik het jammer als een deel van de moeders het babietjestopic zou verlaten en hier voortaan verder post. Ook al voldoe ik niet aan het gros van de dingen waar alto/ap moeders aan voldoen, ik vind het wel leuk en interessant om te lezen hoe 'jullie' (daar heb je het al wij/zij denken ) dingen aanpakken/oplossen.

Het is voor mij een verrijking, in die zin dat ik in aanraking kom met dingen waar ik eerder niet van gehoord had. Die hele discussie over Rapley heeft er voor gezorgd dat ik deels Rapley, deels potjes doe, deels zelf kook.

Ik ben geen voorstander van clubjes waar mensen worden buitengesloten omdat ze niet borstvoeden/co sleepen/dragen/weet ik veel. Het wordt al snel wij/zij, moeilijk/makkelijk, beter/slechter. En dat vind ik sip.
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:30:54 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74222025
Nou ja goed, het is idd wel wat zonde van een topic wat mss wel alleen over AP zou gaan zonder er een tweede SC topic van te maken.
Ik heb daar ook aan mee gedaan. Sorry!

Ripley's post lijkt me een mooie om het AP topic mee te starten dat gewoon gaat over wat is AP en hoe zit het nou...
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:25 schreef Ripley het volgende:
Ik heb geen plannen om moeder te worden in de nabije toekomst, maar mijn zusje is net moeder en probeer me hier en daar een beetje erin te verdiepen omdat ik nooit iets snap van babydingen en dat ook wat ongeinteresseerd kan overkomen. Nu ahd een vriendin van haar het laatst over AP en ik heb geen idee wat het inhoudt.

Kan iemand mij in simpele en persoonlijke bewoordingen uitleggen wat het is en waarom je er voor kiest en zo?

Ik ben heel erg van de oude stempel en geneigd te denken dat je gewoon je kind kan opvoeden volgens je eigen idee, zondar dat daar een hele (met een simpel woord gezegd) religie achter zit, maar ben toch wel benieuwd hoe dat nou zit.
pi_74222162
Ik wil mijzelf geen ap-moeder noemen. Wel een die het niet mainstream doet.

Marjolein, jij vroeg of er ook moeders zijn die langer dan 6 maanden exclusief borstvoeding geven. Ja die zijn er en het kan ook prima. Tot een jaar is bij voeding ook écht BIJvoeding en niet noodzakelijk vanwege de voedingswaarde.
Mijn zoon van 9 maanden eet bijvoorbeeld niet meer dan een halve boterham of cracker en sabbelt wat aan fruit en groente. Als je dat vergelijkt met wat een gemiddeld flessenkind eet en toch is hij hollands glorie!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  Jubileum moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:35:04 #68
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74222199
Ik zie de meerwaarde van dit topic nog niet echt. Wel in een topic zoals BE voorstelt met de OP van Ripley, maar niet in wat er nu allemaal staat.\
Moeilijke moeders, niet thuisvoelen in het babietjestopic... nou nou...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_74222237
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:17 schreef Estrys het volgende:
Pvoesss, wanneer ben je een AP'er dan?
Niet laten huilen.
Samen slapen.
Borstvoeding als hoofdvoeding tot 1jaar.
Wasbare luiers (indien mogelijk)
Dragen.
Niet straffen maar luisteren. praten en meevoelen.

Maar Ap is vooral het luisteren naar je kind en dat doen we heel anders dan de mainstream.

Ap is luisteren naar wat je kind wil en daar naar handelen. Ze zijn de baas binnen je eigen grenzen

Vannacht wilde ze niet slapen. Dan geef ik haar de aandacht inplaats van laten huilen.
Ik vraag haar of ze niet kan slapen? wat er aan de hand is. Ik stel voor dat ze even lekker gaat spelen met haar popje in bed en dat ze daarna lekker weer moet gaan slapen. Is dat niet wat ze wil dan zoek ik de oplossing. Als ze aangaf midden in de nacht dorst te hebben dan kreeg ze wat van de melkbar.
Erg makkelijk want ze ligt tenslotte naast me
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:24 schreef Vicky het volgende:

Hier wil ik wat over zeggen als AP-er.
Dat jij Tess nu naar haar eigen bedje hebt gelegd is toch ook luisteren naar je kind.
De dame hier heeft de eerste 8 maanden bij mij gelegen dit was ze ineens zat.
Op naar haar eigen kamertje dus. Daar heeft ze ook weer 8 maanden gelegen.
Toen werd ze ziek en had ze wel de behoefte bij mij te zijn nu ligt ze alweer een aantal weken bij me omdat ze daar weer behoefte aan heeft. Haar behoefte = mijn actie.

Ik vind FV een prima optie als BV geen optie is trouwens.
pi_74222250
en de op mag van mij ook zeker anders
pi_74222275
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:29 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het jammer als een deel van de moeders het babietjestopic zou verlaten en hier voortaan verder post. Ook al voldoe ik niet aan het gros van de dingen waar alto/ap moeders aan voldoen, ik vind het wel leuk en interessant om te lezen hoe 'jullie' (daar heb je het al wij/zij denken ) dingen aanpakken/oplossen.

Het is voor mij een verrijking, in die zin dat ik in aanraking kom met dingen waar ik eerder niet van gehoord had. Die hele discussie over Rapley heeft er voor gezorgd dat ik deels Rapley, deels potjes doe, deels zelf kook.

Ik ben geen voorstander van clubjes waar mensen worden buitengesloten omdat ze niet borstvoeden/co sleepen/dragen/weet ik veel. Het wordt al snel wij/zij, moeilijk/makkelijk, beter/slechter. En dat vind ik sip.

Het is ook geen clubje en je mag hier gewoon posten Dit topic is misschien wel een goede aansluiting voor een aantal moeders die zich dus niet kan vinden in de 'normale' mainstream manier van opvoeden.
En misschien is het inderdaad wel interessant om te lezen hoe dat werkt. dat kan toch ook? En laat het babytopic dan lekker het babytopic zijn waar we het hebben over hoeveel die en die aangekomen is, hoeveel flessen hij zij nog moet, over prikjes, krampjes en wat dan ook.

Dit is toch totaal anders?
pi_74222281
BE, dan lezen we allebei selectief. En het maakt mij gewoon bijvoorbeeld heel onzeker om steeds maar weer te lezen dat kindjes jonger dan Ko moeten doorslapen terwijl hij dat niet doet.
Er schrijven op dit moment maar heel weinig moeders in dat topic waar ik herkenning mee heb. In de keuzes van 'opvoeding' dan. Voor de rest vind ik het juist leuk om te lezen hoe anderen het doen.
Moeilijk om uit te leggen hoor. Zou er dan liever eens een live gesprek over voeren.

Edit: sorry, ben een beetje langzame typist.

[ Bericht 28% gewijzigd door oeke op 30-10-2009 13:49:28 ]
pi_74222318
Fijn dat iedereen doorgaat met ruzie maken en niemand nog enige moeite heeft gedaan om een beetje uit te leggen hoe en wat overigens.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_74222331
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:35 schreef Lois het volgende:
Ik zie de meerwaarde van dit topic nog niet echt. Wel in een topic zoals BE voorstelt met de OP van Ripley, maar niet in wat er nu allemaal staat.\
Moeilijke moeders, niet thuisvoelen in het babietjestopic... nou nou...
Er is toch een clubje moeders die behoefte heeft aan dit topic en zich niet zozeer geroepen voelt om in het babytopic te posten,

Langvoedsters,rapleymoeders, wasbareluiermoeders, draagmoeders, attachment parenting moeke's verenig u

Ik lees niet wat jij in de OP leest blijkbaar
pi_74222396
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 13:39 schreef Ripley het volgende:
Fijn dat iedereen doorgaat met ruzie maken en niemand nog enige moeite heeft gedaan om een beetje uit te leggen hoe en wat overigens.
nou ik dacht dat ik aardig mijn best deed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')