abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74201258
quote:
Amerikaanse economie klimt uit recessie

Washington, 29 okt. De Amerikaanse economie is in het derde kwartaal met 3,5 procent gegroeid op jaarbasis. Daarmee is na vier achtereenvolgende kwartalen van krimp een einde gekomen aan de langste recessie in de Amerikaanse economie sinds de Grote Depressie.

Dat maakte het Amerikaanse ministerie van Handel vandaag bekend. De groei viel iets hoger uit dan analisten hadden voorspeld. Tegen persbureau Reuters voorspelden zij gemiddeld een groei van 3,3 procent.

In het tweede kwartaal kromp de Amerikaanse economie met 0,7 procent op jaarbasis. In de twee kwartalen daarvoor werd een achteruitgang van gemiddeld ongeveer 6 procent gemeld.

De economie werd onder meer gestimuleerd door overheidssubsidies voor de aanschaf van nieuwe auto's en woningen.

De uitgaven van consumenten stegen in het derde kwartaal met 3,4 procent. Dat is de sterkste stijging sinds het eerste kwartaal van 2007. De investeringen in vastgoed namen zelfs met ruim 23 procent toe ten opzichte van het voorgaande kwartaal en leverden daarmee voor het eerst sinds 2005 weer een positieve bijdrage aan de Amerikaanse economie

Veel analisten verwachten echter dat het herstel van de Amerikaanse economie zal afvlakken vanwege de verder oplopende werkloosheid en moeilijke verkrijgbaarheid van leningen voor consumenten en bedrijven.
Erg geloofwaardige cijfers. Waar er twee kwartalen nog een krimp van 6,1 % op jaarbasis was noteert de VS 3,5 % groei op jaarbasis. Als we het gigantische tekort van de Amerikaanse overheid bekijken zijn de omstandigheden veel minder gunstig, er zal namelijk een forse belasting geheven moeten gaan worden om de tekorten terug te brengen, dat heeft een zeer nadelig effect op de economische groei. Als het er al van komt, in de VS is men niet zo happig op belastingen. Ook valt nog te bezien of de gigantische consumptie van de Amerikaanse overheid een blijvend effect heeft gesorteerd zodat daarmee de belastinginkomsten weer gaan toenemen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 20:55:25 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74201594
Ik zie een W-vorm aankomen
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 29 oktober 2009 @ 21:23:42 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74202738
Wat is de groei zonder cash for clunkers en andere overheidsmaatregelen? Hoeveel procent van de groei komt door gestegen overheidsuitgaven? Hoelang is het uitgeven van enorme hoeveelheden geld door de overheid nog houdbaar?

Als ik alle extra! overheidsuitgaven uit die periode optel en dan aftrek van de totale uitgaven, groeit de economie dan nog steeds?

Dat zijn allemaal vragen die ik me stel bij zulke cijfers. Want als CFK straks ophoudt, wat zijn de cijfers dan? Ik denk nog slechter dan voorheen.
The End Times are wild
pi_74203193
Of zoals Bloomberg het poëtisch stelt: "GDP Signals `Waterloo of the Bears' ".

Dus als de overheid hun uitgavenpatroon nog even wil volhouden dan kan de beurs daar mooi van profiteren. We kunnen nu berekenen dat de totale overheids interventies van $11.6 trillion een waarde stijging van de DOW van 6500 naar 10.000 heeft gepompt. Dat is dan 11.600.000.000.000 USD gedeeld door 3500 = slechts 3.314.285.714,20 USD per DOW punt. Ik weet niet wat de totale DOW market cap is, maar ik vermoed dat het dicht bij elkaar in de buurt zit.

Kortom een koopje. Dit moet de overheid dan nog wel even een paar jaar volhouden,maar dan hebben ze de US economie gered!!!!!! Had ik nooit verwacht.

Ik zie de Beer nog niet de handdoek in de ring gooien.
pi_74203972
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:23 schreef LXIV het volgende:
Wat is de groei zonder cash for clunkers en andere overheidsmaatregelen? Hoeveel procent van de groei komt door gestegen overheidsuitgaven? Hoelang is het uitgeven van enorme hoeveelheden geld door de overheid nog houdbaar?
A misguided Cash-for-Clunkers added a one-time contribution of 1.66 percentage points to GDP. Auto sales have since collapsed so all the program did is move some demand forward.

Zie ook: http://globaleconomicanal(...)ugly-gdp-report.html
  donderdag 29 oktober 2009 @ 21:54:39 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74204063
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 21:52 schreef zoost het volgende:

[..]

A misguided Cash-for-Clunkers added a one-time contribution of 1.66 percentage points to GDP. Auto sales have since collapsed so all the program did is move some demand forward.

Zie ook: http://globaleconomicanal(...)ugly-gdp-report.html
1,66! Ik wist niet dat het zó veel was! Maar goed, dat is nu dus nog minder dan voorheen.

Ik kan ook wel de US-economie aanslingeren door gewoon onbeperkt gratis geld ter beschikking te stellen en dit ruimhartig uit te delen. Dat is echt geen kunst Maar net zoals bij CFK, op het moment dat je stopt met uitdelen dan gaat het weer net zo slecht.
The End Times are wild
pi_74206037
Dollar 20% gedaald, maar wel 3,5% groei! w00t!

Maar inderdaad, VS is duidelijk uit een recessie, maar een tweede dip over een paar kwartalen is voor 99% onvermijdelijk imho. Ik zie niet in waar de vraag vandaan gaat komen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:13:23 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74207742
100% geld bijdrukken en maar 3,5% "groei" waarvan vast meer dan de helft stimulus... fantastisch werkelijk, echt, kopen kopen zeg ik.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74208832
Amerikanen rapporteren kwartaalgroei in de vorm van jaarcijfers, dus de werkelijke kwartaalgroei is geen 3,5% maar (afgerond) 0,9%. Deze groei word door een groot deel veroorzaakt door 7,9% meer overheidsbestedingen zoals CFK en een eenmalige subsidie bij aankoop van een huis. Hierdoor zijn de duurzame verkochte goederen in 3de kwartaal met 22% gestegen en de omzet op de vastgoedmarkt met 23%. Als we kijken naar de consumenten die hebben hun besteedbaar inkomen zien dalen met 3,4% en bedrijven zijn ook minder gaan investeren, alleen de kapitaalgoederen aanschaf nam een beetje toe.

Conclusie: De overheid vervangt en maakt kunstmatige vraag (vaak naar voren gehaald) om de gevallen vraag van consumenten en bedrijven op te vangen. Ondertussen zien diezelfde consumenten en bedrijven de situatie verslechteren. Ik zie dus niet in waar de vraag vandaan moet komen als de overheden niet meer kunnen stimuleren. Allen wanneer de bereidheid voor massaal krediet op te nemen en uit te geven toeneemt zie ik de boel herstellen, echter deze kans schat ik nagenoeg op 0 de komende jaren.

[ Bericht 2% gewijzigd door piepeloi55 op 29-10-2009 23:42:10 ]
pi_74212849
EINDE CRISIS!

http://nl.msn.com/?ocid=iehp

WHAHAHAHA
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 07:33:01 #11
141482 Q.
JurassiQ
pi_74212917
Hoera! De crisis is voorbij! Sluit dit forum maar
For great justice!
pi_74213770
Reading Between The Lines Of Today's GDP Report

"As the Fed approaches the end of its Treasury purchase programme - the 59 reverse auctions to date total $298.064bn - and while new supply rises apace, there is already significant upside pressure on US benchmark yields. As long positioning in risk assets looks crowded, as it does, the prospect of early tightening from the Fed could prove to be a catalyst for unwinds. As such, while a positive GDP result may be good news for the economy, it could also stoke interest rate expectations and put further upside pressure on yields. It could shift the Fed's overall monetary policy profile as well. We look at some of the linkages between growth-positive economic data and interest rate expectations and note that in the current economic and policy context, better growth figures may prove more harmful than helpful for risk." - UBS

http://www.zerohedge.com/(...)es-todays-gdp-report
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_74229392
Ook Kees is sceptisch:

http://tinyurl.com/ydkl6w7
pi_74230105
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ook Kees is sceptisch:

http://tinyurl.com/ydkl6w7
is Kees dan ooit niet septisch?
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:31:37 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74230171
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

The End Times are wild
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:36:11 #17
141482 Q.
JurassiQ
pi_74230296
quote:
Die reacties...
For great justice!
pi_74230428
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:36 schreef Q. het volgende:

[..]

Die reacties...
pi_74230783
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:36 schreef Q. het volgende:

[..]

Die reacties...
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:02 schreef Robertje het volgende:
Komt die eikel van pberends weer aan om te zeggen dat het zooooooooooo slecht gaat in Amerika.
Altijd lekker .
pi_74231935
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 17:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

quote:
Septisch
-bederf of verrotting bewerkend -besmet -rottend -rottend (med.) -vervuild -ziektekiemen bevattend -rottend (medisch) -besmettelijk -bedorven -bederfwekkend
pi_74232325
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 18:45 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

[..]
ik dacht meer aan de ph - waarde, maar dat geeft niet
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:44:10 #22
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_74246411
Dit wordt nog lachen met de Q4 results..... everywhere.

Een boel steunmaatregelen lopen dan namelijk af (zie ook reeksje Citigroup).
De massa heeft bedenkingen....economen zijn dwarfs (soms zelfs nog erger dan in 2007.. preken vanuit hun eigen parochie).
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:45:20 #23
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_74247481
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 09:44 schreef Drugshond het volgende:
Dit wordt nog lachen met de Q4 results..... everywhere.

Een boel steunmaatregelen lopen dan namelijk af (zie ook reeksje Citigroup).
De massa heeft bedenkingen....economen zijn dwarfs (soms zelfs nog erger dan in 2007.. preken vanuit hun eigen parochie).
Q4 wordt een drama inderdaad... in januari wordt het prijsschieten met baggerresultaten.
pi_74247819
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 09:45 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Kees heeft geen last van een borderline syndroom.
'

meer een unipolaire stoornis....ik moet altijd wel om hem lachen met zijn gegrom.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')