Dat is het vreemde eraan Garmin daalde gister maar 2,3% terwijl die op korte termijn veel meer last van Google zullen hebben dan TomTom.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:36 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het koopmoment dichtbij is! Weet niet of dat vandaag is, zie ook het stukje van marktgevoel hierboven. Het is altijd een beetje eng, omdat het nog verder kan dalen. Maar voor hetzelfde geld moet je er maandag achteraan rennen, dat schiet ook niet op........ Garmin ook goed in de gaten houden, die is gister niet veel gedaald meer.![]()
Ik wacht nog even.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:03 schreef LXIV het volgende:
Voor de grap heb ik er 2000 gekocht. Gooi ze er op 8,40 oid wel weer uit.
Belangrijk is dat de S&P vandaag niet de 1075 kraakt, dan is er namelijk overlap tussen golf 1 en golf 4 wat niet het geval mag zijn.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:20 schreef Vandergeld het volgende:
Golf 4 komt meestal terecht in een golf 4 van kleinere schaal, dat is het groene kader hieronder. Hier de S&P 500.
[ afbeelding ]
Niet? en waarom dan nietquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:55 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Belangrijk is dat de S&P vandaag niet de 1075 kraakt, dan is er namelijk overlap tussen golf 1 en golf 4 wat niet het geval mag zijn.
Dan is het geen impulsieve golf maar een correctieve golf. Je hebt enkele basisregels zoals, golf 3 mag nooit de kortste zijn, golf 4 mag golf 1 niet overlappen en golf 2 mag niet hoger eindigen dan golf 1.quote:
Oei -7,2902 %. 6.64 nu. Wordt weer een zwarte dag voor TomTom. Zal weer -10% worden vandaag.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:03 schreef LXIV het volgende:
Voor de grap heb ik er 2000 gekocht. Gooi ze er op 8,40 oid wel weer uit.
Wordt snel koopwaardig zo.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:09 schreef overflow- het volgende:
[..]
Oei -7,2902 %. 6.64 nu. Wordt weer een zwarte dag voor TomTom. Zal weer -10% worden vandaag.
Ik heb ze voor 6,89 dus het kan we wat lijen. Als ik vergelijk met al die anderen die er al in zitten vanaf de 60-70 en telkens bijgekocht hebben.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:09 schreef overflow- het volgende:
[..]
Oei -7,2902 %. 6.64 nu. Wordt weer een zwarte dag voor TomTom. Zal weer -10% worden vandaag.
Ik koop bij -10%. TomTom heeft nauwelijks effect op de AEX en was gisteren het zwarte schaap. Aan de hand van de AEX kun je dus moeilijk de koers voorspellen. Het concensusoordeel is hold. Nog even wachten lijkt me.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wordt snel koopwaardig zo.
Voor lange termijn echter geen interessant aandeel vind ik. Maar lijkt me ook wel dat de koers zeker terug gaat naar euro of 8
TomTom kwam diezelfde dag natuurlijk ook nog met kwartaalcijfers.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:49 schreef LXIV het volgende:
Het is wel opmerkelijk wat voor een groot effect zo'n mededeling van Google heeft! Tot nu toe hebben ze helemaal niet zoveel ervaring met mobiele navigatie, is de markt al voor een groot deel verdeeld, is alles nog in conceptfase. En toch wordt een aandeel TT zo ongeveer gehalveerd!
Als je de beschouwingen van de analysten (voorbeurs) van die cijfers leest is het allemaal niet zo heel schokkend. Een beetje conform de verwachtingen. Zonder Google stond de koers denk ik nog wel boven de negen euro.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:55 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
TomTom kwam diezelfde dag natuurlijk ook nog met kwartaalcijfers.
TomTom had iig wel een stuk hoger gestaan als de huidige koers ja, maar het zal een mix zijn geweest van kwartaalcijfers/nieuws van google dat TomTom zoveel lager doet bewegen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je de beschouwingen van de analysten (voorbeurs) van die cijfers leest is het allemaal niet zo heel schokkend. Een beetje conform de verwachtingen. Zonder Google stond de koers denk ik nog wel boven de negen euro.
Ze schoten eerst 4% omhoog na de cijfers toen ging volgens berichten een grote jongen verkopen (voorkennis over Google?) en ging het snel omlaag.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:00 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
TomTom had iig wel een stuk hoger gestaan als de huidige koers ja, maar het zal een mix zijn geweest van kwartaalcijfers/nieuws van google dat TomTom zoveel lager doet bewegen.
TomTom heeft een veel te hoge schuldenlast, die halen 2012 niet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:58 schreef Dave7 het volgende:
Over Tomtom, ik zou zeggen kijk eens naar de koers van Amazon in 2001, toen zou ook zogenaamd niemand meer boeken kopen via internet........ en goh wat zat iedereen ernaast!!![]()
Gaan ze maandag omhoog knallen denk je? Misschien komt er wel een run vlak voor sluitingstijd. TomTom heeft wel vaker slechte weken gehad.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:58 schreef Dave7 het volgende:
Over Tomtom, ik zou zeggen kijk eens naar de koers van Amazon in 2001, toen zou ook zogenaamd niemand meer boeken kopen via internet........ en goh wat zat iedereen ernaast!!![]()
Ja wat dacht je dat ze over Amazon zeiden in die periode? Rozengeur en maneschijn?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:01 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
TomTom heeft een veel te hoge schuldenlast, die halen 2012 niet.
Nee, anders stond de koers van Amazon in die tijd niet zo laagquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:03 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja wat dacht je dat ze over Amazon zeiden in die periode? Rozengeur en maneschijn?
Dat bedoel ik, wil niet zeggen dat het met tomtom hetzelfde gaat natuurlijk, of dat het niet failliet kan gaan, maar wel over dat een aandeel tijdelijk geheel uit de gratie kan zijn.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:06 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Nee, anders stond de koers van Amazon in die tijd niet zo laag
Dat is een mogelijkheid voor sommige aandelen, bij TomTom zie ik dit echter niet gebeuren.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:10 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, wil niet zeggen dat het met tomtom hetzelfde gaat natuurlijk, of dat het niet failliet kan gaan, maar wel over dat een aandeel tijdelijk geheel uit de gratie kan zijn.
is geherfinancieerd en grootendeels afgelost met opbrengst aandelenemissie toch. Waarom zouden die 2012 niet halen (even afgezien of het een goede koop is)quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:01 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
TomTom heeft een veel te hoge schuldenlast, die halen 2012 niet.
Dit komt aardig uit.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:10 schreef Vandergeld het volgende:
Ik verwacht dat we verder gaan dalen, misschien eerst nog naar 306-307 maar ik denk dat we de 300 morgen gaan opzoeken.
Er is een deel van de schuld afgelost met een aandelenemissie, maar er is nog een vrij forse restschuld over. Ze zullen niet kunnen voldoen aan de bankconvenanten omdat er voor TomTom de komende jaren geen winst meer in het vat zit. (er valt hier overigens eindeloos over te discussiëren omdat het er aan ligt hoe de aandelenkoersen zich zullen ontwikkelen de komende jaren, ik zie dit zeer negatief in dus vandaar dat ik verwacht dat tomtom geen winst meer zal behalen)quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
is geherfinancieerd en grootendeels afgelost met opbrengst aandelenemissie toch. Waarom zouden die 2012 niet halen (even afgezien of het een goede koop is)
als het om financiering gaat, gaat het dan ook om de cash flow, en die valt eigenlijk niet echt tegen ondanks de prijserosiequote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:43 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Er is een deel van de schuld afgelost met een aandelenemissie, maar er is nog een vrij forse restschuld over. Ze zullen niet kunnen voldoen aan de bankconvenanten omdat er voor TomTom de komende jaren geen winst meer in het vat zit. (er valt hier overigens eindeloos over te discussiëren omdat het er aan ligt hoe de aandelenkoersen zich zullen ontwikkelen de komende jaren, ik zie dit zeer negatief in dus vandaar dat ik verwacht dat tomtom geen winst meer zal behalen)
Ik had gister verwacht dat we tot de 310 zouden doorschieten vandaag, 300 is voor maandag/dinsdag denk.quote:
Je bedoelt maandag. -13% nu.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
de markten zijn een beetje manisch de laatste dagen
als een goed guru zou ik nu moeten zeggen dat een duidelijk teken is dat de markt omhoog kan of omlaag
als een simpele onbetekende ziel moet ik zeggen dat ik cash zit, en alles zal kopen met een divi-rendement van >6%. Zit ik n.m.m. in ieder geval naar onderen gehedged
Je zei vandaag naar 300, toch?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:44 schreef Vandergeld het volgende:
Ik had gister verwacht dat we tot de 310 zouden doorschieten vandaag, 300 is voor maandag/dinsdag denk.
Nou, -13,49% al weer.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:46 schreef Vandergeld het volgende:
Het gezegde "never catch a falling knife" komt vandaag weer uit voor het aandeel TomTom, levensgevaarlijk om op korte termijn een ritje long mee te willen pakken.
Zoiets dusquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:08 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Financials zijn op dit moment speelbal van het sentiment, al zouden de beurzen op een dag als vandaag 2% verliezen, dan doen aegon en ING al gauw -6 a -7%
alles is speelbal van het sentiment. Boskalis is een log bedrijf, met lange termijn contracten enzo, en dat beweegt zelfs met 5%+ per dag. Nuts.quote:
Dat is het zeker, post ervoor wat van sitting_elfling die zei dat Aegon en ING weer speculatie in plaatsvond, mijn reactie daarop was dat als beurs omsloeg vooral de finnen extra hard mee omslaan.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
alles is speelbal van het sentiment. Boskalis is een log bedrijf, met lange termijn contracten enzo, en dat beweegt zelfs met 5%+ per dag. Nuts.
wat op zich idd logisch is aangezien de finnen de zwaarste leverage hebben. Maar de hele beurs heeft op dit moment van die jaren 00 trekjes, imhoquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:59 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dat is het zeker, post ervoor wat van sitting_elfling die zei dat Aegon en ING weer speculatie in plaatsvond, mijn reactie daarop was dat als beurs omsloeg vooral de finnen extra hard mee omslaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |