Ik heb hem net even voor de helft bekeken. Het is opzich wel een opgewekte manier van uitleggen, maar hij trapt wel veel open deuren in. Hij gebruikt veel dezelfde technical indicatoren, en de top en bodems die hij gebruikt zijn natuurlijk een indicatie bij zo'n beetje elke grafiek die hij laat zien dat er een ommekeer is, maar iedereen weet ook dat dat niet per se de volgende dag hoeft te zijn, dat kan ook 2 dagen later zijn, en dat is voor een dag handelaar natuurlijk niet optimaal.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 21:24 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Nou sorry, daar ben ik het dus echt niet mee eens!!Oscar is een daytrader en hoeft dus geen maanden vooruit te kijken. En ik weet uit ervaring dat hij meestal goed zit. Neem als voorbeeld laatste video! Spot on! Ik bedoel hoe meer duidelijk kan iemand zijn?
![]()
Ben benieuwd naar de openingquote:EUROPA VANDAAG: Beurzen openen hoger
30-10-2009 08:28:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Europese aandelenmarkten openen vrijdag naar verwachting hoger na de sterke koersstijgingen op Wall Street na beter dan verwachte economische groeicijfers.
De Britse spreadbettor Cantor index verwacht dat de FTSE 33 punten hoger opent op 5.170, de DAX 23 punten hoger opent op 5.610 punten, de CAC 21 punten hoger opent op 3.735 punten en de Stoxx 12 punten hoger opent op 2.827 punten.
Een spreadbettor is een handelsplatform waar kan worden ingezet op koersbewegingen, op grond van vooraf opgezette hypothetische spreads.
Europese markten sloten donderdag hoger, vanwege positieve macro-economische cijfers uit de Verenigde Staten.
Het nieuws dat de economie in de Verenigde Staten in het derde kwartaal voor het eerst in meer dan een jaar tijd is gegroeid, gaf de beurzen wereldwijd een impuls.
Het bruto binnenlands product (BBP) steeg met 3,5% op basis van een eerste raming. Vooraf geraadpleegde economen rekenden op een groei van 3,2%. In het tweede kwartaal daalde het BBP met 0,7% terwijl in het eerste kwartaal sprake was van een afname van 6,4%.
Op macro-economisch vlak werd donderdag in Europa bekend dat de werkloosheid in Duitsland onverwacht is gedaald. Het aantal werklozen daalde in Europa's grootste economie aangepast voor seizoensinvloeden in oktober met 26.000 ten opzichte van september. Economen gingen vooraf uit van een stijging van 15.000.
Daarnaast werd bekend dat het consumentenvertrouwen in de eurozone de afgelopen maand licht is verbeterd ten opzichte van de maand ervoor. De index voor het consumentenvertrouwen steeg in oktober naar -18, van -19 in september. Vooraf geraadpleegde economen hadden ook gerekend op een niveau van -18.
Royal Dutch Shell verloor in Amsterdam 1,9% tot EUR20,78. Het olieconcern heeft in het derde kwartaal een daling van de winst geboekt van 73%, onder invloed van een lagere olieprijs en moeilijke economische omstandigheden. Shell maakte daarnaast bekend dat onder het herstructureringsprogramma 'Transition 2009' 5.000 banen geschrapt worden. Naar verwachting wordt dit programma voor het eind van dit jaar afgerond. Volgens analisten zijn de cijfers van Shell teleurstellend in het licht van de beter dan verwachte resultaten van concurrent BP.
Deutsche Bank AG won in Frankfurt 5,6% tot EUR51,64. De bank bevestigde dat de nettowinst in het derde kwartaal van 2009 is uitgekomen op EUR1,4 miljard, een ruime verdrievoudiging ten opzichte van de winst van EUR414 miljoen een jaar geleden. De winststijging wordt voor een groot deel verklaard door een belastingbate. De kwartaalcijfers zijn conform de resultaten die Deutsche Bank op 21 oktober al bekendmaakte.
Volkswagen AG steeg in Frankfurt met 2,1% tot EUR112,40. De Duitse autofabrikant heeft de nettowinst in het derde kwartaal van 2009 met 86% zien afnemen, als gevolg van de impact van de wereldwijde economische crisis op de automarkt. Volkswagen herhaalde wel de verwachting het beter te zullen doen dan de markt als geheel en marktaandeel te winnen gedurende de crisis. Ook handhaaft Volkswagen de verwachting dat de omzet in 2009 lager zal uitkomen dan in 2008.
Ik werk officieel niet bij een bank. Ik zit alleen tijdens mijn werk uren in de hal tussen bank mensen en studenten die master/phd onderzoek doen en alumni. En ja er zijn zaken waar dat soms automatisch gaat, zoals de Black en Scholes formule. Maar soms is een pc niet altijd correct en is het goed dat je het vlot zelf uit kunt rekenen. En het voordeel is natuurlijk dat men om me heen die stof behoorlijk onder de knie heeft en mij daar mee kan helpen want ik er heb ook wel moeite meequote:Op vrijdag 30 oktober 2009 00:09 schreef edikt het volgende:
Ey sitting_elfling krijg je bij die bank waar je werkt nou ook veel te maken met martingalen of montecarlo simulaties en andere van die wiskundige zaken zoals in dat boek van Hull? Of wordt dat voor je gedaan/niet gedaan?
Financials zijn op dit moment speelbal van het sentiment, al zouden de beurzen op een dag als vandaag 2% verliezen, dan doen aegon en ING al gauw -6 a -7%quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik werk officieel niet bij een bank. Ik zit alleen tijdens mijn werk uren in de hal tussen bank mensen en studenten die master/phd onderzoek doen en alumni. En ja er zijn zaken waar dat soms automatisch gaat, zoals de Black en Scholes formule. Maar soms is een pc niet altijd correct en is het goed dat je het vlot zelf uit kunt rekenen. En het voordeel is natuurlijk dat men om me heen die stof behoorlijk onder de knie heeft en mij daar mee kan helpen want ik er heb ook wel moeite mee![]()
Middelmatige opening overigens waar duidelijk is dat de financials weer speculatie opzoeken.
-6% nu zelfs.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:08 schreef Vandergeld het volgende:
Opvallend koersverloop van TomTom weer, van +4% naar nu weer -4%.
Overdreven gedoe imo, ik zit wel te kijken om wat op te gaan pakken!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:41 schreef overflow- het volgende:
Wat is er toch met TomTom aan de hand? Echt een zwarte week voor dat fonds. Woensdag -21, gisteren -10 en vandaag -5%. Komt hier ooit een einde aan?
Een verklaring hiervoor kan gegeven zijn in niet al te beste resultaten en dat een aantal groot aandeelhouders een tig tal aandelen door de plee spoelen op dit moment.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:41 schreef overflow- het volgende:
Wat is er toch met TomTom aan de hand? Echt een zwarte week voor dat fonds. Woensdag -21, gisteren -10 en vandaag -5%. Komt hier ooit een einde aan?
Ik heb ze gisteren gekocht en daarna meteen weer verkocht met 3% verliesquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:20 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Overdreven gedoe imo, ik zit wel te kijken om wat op te gaan pakken!Alleen zoals je zelf al zegt is het moeilijk te bepalen wanneer de paniek stopt.........
Google heeft hun ook de nek omgedraaid door over een navigatiesystemen te gaan praten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een verklaring hiervoor kan gegeven zijn in niet al te beste resultaten en dat een aantal groot aandeelhouders een tig tal aandelen door de plee spoelen op dit moment.
Zie ik ook de volumes omtrent dit aandeel. Je kunt zien dat de volumes van de afgelopen dagen een stuk hoger zijn dan het 'gemiddelde' volume. Er wordt dus speculatief in het potje geroerd. Zelfs over lange termijn ligt het gemiddelde volume stukken hoger.
[ afbeelding ]
Ook als je qua nieuws kijkt, zie je dat het nieuws gerelateerd aan T2 de afgelopen dagen behoorlijk 'druk' was.
Zie hier een voorbeeldje van. En waarin staat dat T2 ook wat last heeft gehad van veranderde koers notaties van de banken. En dat google een concurrent gaat worden is natuurlijk ook niet goed.
[ afbeelding ]
Ik denk wel dat het koopmoment dichtbij is! Weet niet of dat vandaag is, zie ook het stukje van marktgevoel hierboven. Het is altijd een beetje eng, omdat het nog verder kan dalen. Maar voor hetzelfde geld moet je er maandag achteraan rennen, dat schiet ook niet op........ Garmin ook goed in de gaten houden, die is gister niet veel gedaald meer.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:28 schreef overflow- het volgende:
[..]
Na zo'n rampweek komt 'n fonds er vaak weer bovenop. Zou het slim zijn ze rond 17.30 te kopen?
Dat zeg ik ookquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:28 schreef overflow- het volgende:
[..]
Ik heb ze gisteren gekocht en daarna meteen weer verkocht met 3% verlies. Ik wacht nu m'n kans af.
Na zo'n rampweek komt 'n fonds er vaak weer bovenop. Zou het slim zijn ze rond 17.30 te kopen?
Vergeet niet: ze waren ooit 60,- waard! ING had ooit ook zo'n rampweek. De week erna knalden ze 28% omhoog. Als ik ze nu koop en er gaat nog 'ns 20% vanaf maak ik me geen zorgen. Gewoon afwachten.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:36 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het koopmoment dichtbij is! Weet niet of dat vandaag is, zie ook het stukje van marktgevoel hierboven. Het is altijd een beetje eng, omdat het nog verder kan dalen. Maar voor hetzelfde geld moet je er maandag achteraan rennen, dat schiet ook niet op........ Garmin ook goed in de gaten houden, die is gister niet veel gedaald meer.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |