abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74261138
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 20:25 schreef Rejected het volgende:
Ik las op de site van van ING het volgende:
[..]

Wordt dit niet al in de prijs verrekend dan
Ja dat lijkt me wel. De productie is in de zomer al verhoogd voor de winterperiode's.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:56:51 #227
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_74261555
Wat denken jullie dan dat shell gaat doen?

Dalen of stijgen de komende tijd??
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:08:04 #228
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74261915
quote:
[..]

In de koersen van oliemaatschappijen in ieder geval wel, want dat is al een tijdje zo.
The End Times are wild
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:10:49 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74262016
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 20:56 schreef AQuila360 het volgende:
Wat denken jullie dan dat shell gaat doen?

Dalen of stijgen de komende tijd??
Dalen. Ik stond trouwens verbaasd dat RD ondanks de slechte cijfers nog zo goed bleef liggen. Zeker gezien het algemene beursklimaat. Maar als je goed naar de cijfers kijkt van andere bedrijven zie je dat alle winst óf voortkomt uit bezuinigen, óf uit overheidsuitgaven. De echte economie trekt dus nog helemaal niet aan, in tegendeel, er komen meer mensen op straat en er gaan minder uitgegeven worden. Zeker RD is erg afhankelijk hiervan. Toevallig stond ook vandaag op het web dat oktober 2009 weer een laagtepunt was qua files. Dat betekent dus dat er minder gereden wordt.

Maar heel diep zie ik ze niet zakken. Hooguit tot 15 of 16 euro. Voor die prijs wil ik ze wel weer hebben!
The End Times are wild
  zondag 1 november 2009 @ 08:36:03 #230
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_74270095
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dalen. Ik stond trouwens verbaasd dat RD ondanks de slechte cijfers nog zo goed bleef liggen. Zeker gezien het algemene beursklimaat. Maar als je goed naar de cijfers kijkt van andere bedrijven zie je dat alle winst óf voortkomt uit bezuinigen, óf uit overheidsuitgaven. De echte economie trekt dus nog helemaal niet aan, in tegendeel, er komen meer mensen op straat en er gaan minder uitgegeven worden. Zeker RD is erg afhankelijk hiervan. Toevallig stond ook vandaag op het web dat oktober 2009 weer een laagtepunt was qua files. Dat betekent dus dat er minder gereden wordt.

Maar heel diep zie ik ze niet zakken. Hooguit tot 15 of 16 euro. Voor die prijs wil ik ze wel weer hebben!
Ik denk dat ik ze maandag ochtend ook maar weg doe ook.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 1 november 2009 @ 09:08:00 #231
27929 piere
doe mij maar bier
pi_74270269
Ik heb RDS op 16.81 opgepakt. Verder heb ik geen idee wat de markt gaat doen maar RDS ligt lekker op de plank (net al Obam). Ik wilde toch net teveel (verwachtte nog lager te gaan) en had veel forser in moeten stappen (achteraf gebazel).

Eigenlijk verwacht ik dat we de bodem voor de komende paar jaar wel hebben gezien. Ik zie het als mazzel als ik binnenkort nog wat rond de 240 op kan pakken. Veel lager zal het mi niet gaan op de mlt.
fok you ja!
  zondag 1 november 2009 @ 09:08:14 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74270270
quote:
Op zondag 1 november 2009 08:36 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik ze maandag ochtend ook maar weg doe ook.
Op zich is Shell een prima aandeel om gewoon vast te houden en dividend van te trekken. Zo volatiel is het nu ook weer niet. Er kan wel een paar euro van af gaan, maar dat hoeft natuurlijk niet.
The End Times are wild
  zondag 1 november 2009 @ 09:08:35 #233
27929 piere
doe mij maar bier
pi_74270272
foutje
fok you ja!
pi_74270280
quote:
[..]

wellicht niet in de spotprijs (da's de prijs die je moet betalen voor een vat olie die direct geleverd wordt), maar natuurlijk wel in de futureprijzen (da's de prijs die je moeten betalen voor een vat olie die over 1, 2, 3 etc. maanden geleverd wordt).

Ik denk overigens dat de olie(spot) prijs op dit moment nog eens niet zoveel met mate van gebruik te maken heeft, maar alle opslagcapaciteit zit ramvol. De prijs lijkt me op dit moment meer sentiment en speculant gedreven. Niet door weersomstandigheden., hooguit of het een relatief koude of warme winter wordt.

Wat ING meldt lijkt me dan ook borrelpraat
pi_74270321
quote:
Op zondag 1 november 2009 09:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op zich is Shell een prima aandeel om gewoon vast te houden en dividend van te trekken. Zo volatiel is het nu ook weer niet. Er kan wel een paar euro van af gaan, maar dat hoeft natuurlijk niet.
als ze inmiddels al 90% van de winst nodig hebben om hun dividend te handhaven, heb ik daar mijn twijfels bij. Als Voser bovendien het dividend verhoogt, lijkt me dat een typisch geval van Zwitserse bluf. En Zwitsers kunnen niet bluffen

Dividend is de kurk waar de koers van RDS op drijft. Hoe kan Voser dat op langere termijn handhaven?
  zondag 1 november 2009 @ 09:26:41 #236
27929 piere
doe mij maar bier
pi_74270428
quote:
Op zondag 1 november 2009 09:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dividend is de kurk waar de koers van RDS op drijft. Hoe kan Voser dat op langere termijn handhaven?
(verder) Herstel ven de olieprijs oa
fok you ja!
pi_74270540
quote:
Op zondag 1 november 2009 09:26 schreef piere het volgende:

[..]

(verder) Herstel ven de olieprijs oa
verdwijnt in de zakken van de overheids joint ventures partners waar Shell verpllciht mee werkt. Netto houdt Shell een vergoeding over voor de technische diensten die ze verricht bij het naar boven pompen van het zwarte goud. Het is steeds minder een oliemaatschappij, en steeds meer een servicecompany.

Zie bijvoorbeeld de bieding op olievelden in Iraq een paar maanden geleden. Shell zou daar een vaste vergoeding per barrel olie krijgen, en niet een deel van de opbrengst. Overigens hadden ze geen kans, uiteindelijk is een Chinese maatschappij met een onrendabel contract aan de haal gegaan. Omdat de Chinese overheid graag een vinger in de Iraqi oliepap wil hebben (en waarvoor deze maatschappij ook wel op een of andere manier gecompenseerd wordt door de Chinese overheid)

Shell moet het doen met Balken "tegen de wind in fietsen word je sterk van" Ende. Begrijp je het verschil?

RDS moet je kopen voor de technische kennis die ze hebben op het gebied van olie en gas winning. Daar zijn ze namelijk erg goed in.
En een beetje omdat je hoopt dat de raffinagemarges weer zullen stijgen.

Maar niet omdat je anticipeert op een olieprijsstijging, imho
pi_74272784
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:10 schreef LXIV het volgende:

[..]
wie niet
pi_74272857
Darling wil banken die gered zijn met staatssteun opsplitsen:
http://www.sundaymail.co.(...)anks-78057-21789550/
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  FOK!fotograaf zondag 1 november 2009 @ 12:42:37 #241
18921 freud
Who's John Galt?
pi_74273931
quote:
Total responses to this question: 69237
Als een normaal mens in een waanwereld leeft en dingen ziet die niet bestaan, dan kan dat duiden op een psychose. Als je dezelfde symptomen hebt als politicus of financieel expert, dan ben je geloofwaardig in de ogen van de media.

Go figure.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_74276285
Klein vraagje;

Toen de AEX 309 afsloot had de turbo met SL 300 een hefboom van bijna 25%.
Nu staat de AEX 302, en heeft deze een hefboom van maar 16% meer, terwijl het risico nu véél groter is dat je je inzet kwijtraakt.
Hoe valt dit te verklaren eigenlijk?

Ben misschien aan 't denken om een long te nemen (150 euro ofzo) op de BEL20, doordat daar meer financials inzitten die afgestraft geweest zijn afgelopen 2 weken... Hefboom is wel maar 6 max, toch zie 'k 'm niet door de 2140 punten gaan...
pi_74276516
Niet doen.
Turbo's met een hefboom hoger als 30 worden bijna altijd dezelfde dag uitgestopt.
Als je niet de hele dag aan de knoppen zit, kan je beter van deze turbo's af blijven.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_74276566
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:09 schreef fedsingularity het volgende:
Niet doen.
Turbo's met een hefboom hoger als 30 worden bijna altijd dezelfde dag uitgestopt.
Als je niet de hele dag aan de knoppen zit, kan je beter van deze turbo's af blijven.
Tuurlijk, zelfs als de AEX direct stijgt zal hij waarschijnlijk wel door de SL gaan. Was ik ook niet van plan ofzo hoor .

Ik bedoelde 't gewoon theoretisch .
  zondag 1 november 2009 @ 14:20:10 #245
278042 Fenech
Blow up the basket
pi_74276929
De hefboom heeft niks te maken met het risico dat je loopt, maar met het financieringsniveau. Maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met de percentages die je noemt.
De turbo die je noemt heeft nu een hefboom van 16x, bedoel je dat deze een hefboom van 25x had toen de AEX op 309 stond? Dit kan namelijk niet .

En wat betreft het long gaan op de BEL20 vanwege de financials. Tja ze zijn behoorlijk afgestraft de laatste tijd, maar het blijft erg speculatief natuurlijk, vooral bij de financials.
pi_74277145
Mja, idd. Het financieringsniveau zal aangepast zijn. Het was een voorbeeldje van iets dat nog in mijn hoofd zat maar kon 't niet met harde cijfers voorleggen.
Maar het klopte in ieder geval wel, de hefboom is gezakt naarmate de koers van de onderliggende waarde dichter bij de SL kwam te liggen. Vreemd maar toch te weinig marge naar mijn zin dus /care .

En idd, maar de reden waarom ik nu in de financials na hun afstraffing geloof is de domheid van de beleggers, niet in de kwaliteit van de banken .
Ik ben nu niet iemand die uitsluitend naar de harde cijfers kijkt, maar waarderingen gelijk aan een gezonde economie is teveel van 't goede.
pi_74277440
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:20 schreef Fenech het volgende:
De hefboom heeft niks te maken met het risico dat je loopt, maar met het financieringsniveau
En dus indirect wel degelijk invloed op het risico dat je loopt. Want hoe hoger de hefboom is, hoe dichter de onderliggende waarde van je derivaat samen ligt met het financieringsniveau. En dat betekent dat statistisch gezien er een grotere kans is dat je turbo klapt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 1 november 2009 @ 14:34:34 #248
278042 Fenech
Blow up the basket
pi_74277495
Het financieringsniveau gaat alleen maar omhoog (=grotere hefboom), volgens mij, als gevolg van de rente. Een verklaring is misschien dat de stoploss gewijzigd is en dat dit eerst een SL298 was die veranderd is in een SL300, en de SL300 die je de vorige keer hebt bekeken is veranderd naar de SL302 bijvoorbeeld.

Tja, en je domme belegger theorie is misschien wel een goede, maar misschien zitten de domme beleggers op dit moment 100% long waardoor ze niks meer bij kunnen kopen .
  zondag 1 november 2009 @ 14:36:36 #249
278042 Fenech
Blow up the basket
pi_74277561
quote:
Op zondag 1 november 2009 14:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En dus indirect wel degelijk invloed op het risico dat je loopt. Want hoe hoger de hefboom is, hoe dichter de onderliggende waarde van je derivaat samen ligt met het financieringsniveau. En dat betekent dat statistisch gezien er een grotere kans is dat je turbo klapt.
Ja dat klopt, ik had het een beetje lomp verwoord. Maar ik bedoelde te zeggen dat als je risico 2x zo groot wordt, dit niet wil zeggen dat je hefboom ook 2x zo groot wordt.
pi_74277584
pff ik word nu al zenuwachtig voor morgen

leuk dat oscar ook ff plotsklaps is gaan draaien:

Bekijk deze YouTube-video
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')