Ja dat lijkt me wel. De productie is in de zomer al verhoogd voor de winterperiode's.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:25 schreef Rejected het volgende:
Ik las op de site van van ING het volgende:
[..]
Wordt dit niet al in de prijs verrekend dan
In de koersen van oliemaatschappijen in ieder geval wel, want dat is al een tijdje zo.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:25 schreef Rejected het volgende:
[..]
Dalen. Ik stond trouwens verbaasd dat RD ondanks de slechte cijfers nog zo goed bleef liggen. Zeker gezien het algemene beursklimaat. Maar als je goed naar de cijfers kijkt van andere bedrijven zie je dat alle winst óf voortkomt uit bezuinigen, óf uit overheidsuitgaven. De echte economie trekt dus nog helemaal niet aan, in tegendeel, er komen meer mensen op straat en er gaan minder uitgegeven worden. Zeker RD is erg afhankelijk hiervan. Toevallig stond ook vandaag op het web dat oktober 2009 weer een laagtepunt was qua files. Dat betekent dus dat er minder gereden wordt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:56 schreef AQuila360 het volgende:
Wat denken jullie dan dat shell gaat doen?
Dalen of stijgen de komende tijd??
Ik denk dat ik ze maandag ochtend ook maar weg doe ook.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dalen. Ik stond trouwens verbaasd dat RD ondanks de slechte cijfers nog zo goed bleef liggen. Zeker gezien het algemene beursklimaat. Maar als je goed naar de cijfers kijkt van andere bedrijven zie je dat alle winst óf voortkomt uit bezuinigen, óf uit overheidsuitgaven. De echte economie trekt dus nog helemaal niet aan, in tegendeel, er komen meer mensen op straat en er gaan minder uitgegeven worden. Zeker RD is erg afhankelijk hiervan. Toevallig stond ook vandaag op het web dat oktober 2009 weer een laagtepunt was qua files. Dat betekent dus dat er minder gereden wordt.
Maar heel diep zie ik ze niet zakken. Hooguit tot 15 of 16 euro. Voor die prijs wil ik ze wel weer hebben!
Op zich is Shell een prima aandeel om gewoon vast te houden en dividend van te trekken. Zo volatiel is het nu ook weer niet. Er kan wel een paar euro van af gaan, maar dat hoeft natuurlijk niet.quote:Op zondag 1 november 2009 08:36 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ze maandag ochtend ook maar weg doe ook.
wellicht niet in de spotprijs (da's de prijs die je moet betalen voor een vat olie die direct geleverd wordt), maar natuurlijk wel in de futureprijzen (da's de prijs die je moeten betalen voor een vat olie die over 1, 2, 3 etc. maanden geleverd wordt).quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 20:25 schreef Rejected het volgende:
[..]
als ze inmiddels al 90% van de winst nodig hebben om hun dividend te handhaven, heb ik daar mijn twijfels bij. Als Voser bovendien het dividend verhoogt, lijkt me dat een typisch geval van Zwitserse bluf. En Zwitsers kunnen niet bluffenquote:Op zondag 1 november 2009 09:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op zich is Shell een prima aandeel om gewoon vast te houden en dividend van te trekken. Zo volatiel is het nu ook weer niet. Er kan wel een paar euro van af gaan, maar dat hoeft natuurlijk niet.
(verder) Herstel ven de olieprijs oaquote:Op zondag 1 november 2009 09:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dividend is de kurk waar de koers van RDS op drijft. Hoe kan Voser dat op langere termijn handhaven?
verdwijnt in de zakken van de overheids joint ventures partners waar Shell verpllciht mee werkt. Netto houdt Shell een vergoeding over voor de technische diensten die ze verricht bij het naar boven pompen van het zwarte goud. Het is steeds minder een oliemaatschappij, en steeds meer een servicecompany.quote:
wie nietquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 21:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar heel diep zie ik ze niet zakken. Hooguit tot 15 of 16 euro. Voor die prijs wil ik ze wel weer hebben!
Total responses to this question: 69237quote:Op zondag 1 november 2009 12:29 schreef Dave7 het volgende:
CNN Poll: How strong is any economic recovery in your area?
Tuurlijk, zelfs als de AEX direct stijgt zal hij waarschijnlijk wel door de SL gaan. Was ik ook niet van plan ofzo hoorquote:Op zondag 1 november 2009 14:09 schreef fedsingularity het volgende:
Niet doen.
Turbo's met een hefboom hoger als 30 worden bijna altijd dezelfde dag uitgestopt.
Als je niet de hele dag aan de knoppen zit, kan je beter van deze turbo's af blijven.
En dus indirect wel degelijk invloed op het risico dat je loopt. Want hoe hoger de hefboom is, hoe dichter de onderliggende waarde van je derivaat samen ligt met het financieringsniveau. En dat betekent dat statistisch gezien er een grotere kans is dat je turbo klapt.quote:Op zondag 1 november 2009 14:20 schreef Fenech het volgende:
De hefboom heeft niks te maken met het risico dat je loopt, maar met het financieringsniveau
Ja dat klopt, ik had het een beetje lomp verwoord. Maar ik bedoelde te zeggen dat als je risico 2x zo groot wordt, dit niet wil zeggen dat je hefboom ook 2x zo groot wordt.quote:Op zondag 1 november 2009 14:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En dus indirect wel degelijk invloed op het risico dat je loopt. Want hoe hoger de hefboom is, hoe dichter de onderliggende waarde van je derivaat samen ligt met het financieringsniveau. En dat betekent dat statistisch gezien er een grotere kans is dat je turbo klapt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |