ik ben van 1985 en ik wil hier commentaar op geven:
Wij aten ook al koekjes en kregen brood met veel boter en werden toch niet dik.
- > klopt, omdat je minder suiker (processed) binnenkreeg.
We dronken uit dezelfde fles als onze vrienden en niemand werd er ziek van.
-> doe ik nog steeds, meestal met rum en vodka. vroeger met water (limonade fles omgespoeld met kraanwater)
Wij hadden geen playstation, nintendo, X-box, 64 televisiezenders, videofilms, dvd, surround sound, eigen televisies, computer of internet. Wij hadden vrienden!
-> de eerste computer die mijn ouders hebben gekocht kwam uit 1982
De televisiezender begon pas om18.00 uur. Dan kwam een uurtje wat leuks voor kinderen en oh wee als je daarna durfde op te staan om op een knopje van een andere zender te duwen (die zaten aan het toestel vast).
Pa bepaalde wat en hoe lang je daarna nog keek.
-> terecht, heb ik ook meegemaakt.
We hebben ons gesneden, botten gebroken, tanden uitgevallen en hier werd niemand voor naar de rechter gesleept. Dat waren gewoon ongelukken en soms kreeg je er ook nog zelf een extra pak slaag voor.
-> terecht
Wij vochten en sloegen elkaar soms groen en blauw, er was geen volwassene die zich er druk over maakte, laat staan dat je een lieveheersbeestje op je jas knoopte.
-> als je een kind bent dan doe je dat
Pedagogisch verantwoord speelgoed maakten we zelf; met stokken sloegen we naar ballen, we bouwden zeepkisten en merkten onder aan de berg dat we de rem vergeten waren.
-> zeepkisten ken ik niet, mijn vader kent die ook niet. wij hadden fietsen om de dijk mee af te rijden. (het stijle gedeelte met het modder onderaan)
We voetbalden op straat, en alleen wie goed was mocht mee doen; wie niet goed genoeg was moest maar blijven kijken en leren omgaan met teleurstellingen.
-> voetbal vond ik niet leuk, dus ik wilde niet mee doen.
Op school zaten ook domme kinderen.
-> nog steeds maar tegenwoordig is dat een afwijking
Zij gingen en kwamen op dezelfde tijd als wij en kregen de zelfde lessen.
-> alsof er wat veranderd is.
Zij deden soms een klas nog een jaar en daarover waren ook geen discussies op ouderavonden.
-> niet gehaald is toch niet gehaald?
De Meester had altijd gelijk.
-> ik heb weleens slaag gekregen met de aanwijsstok op mijn achterwerk, omdat de meester gelijk had.
We smeerden onze boterhammen zelf, met een grote mensen mes, en als je ze vergeten was kon je op school niets kopen! Als je de korst niet at had je een beetje meer honger de rest van de dag.
-> er was geen kantine op de basis en middelbare school. (ok je kon wel drinken kopen uit een automaat op de middelbare school, maar dat was het)
Wij gingen met de fiets naar school, helemaal zelf, ook in de winter!
-> pas na de middelbare school ging ik met het OV naar school.
Als je moeder aan de huisdeur naar je zwaaide was je een watje!
-> terecht
Als je problemen veroorzaakt had waren je ouders het eens met de politie.
-> terecht
Ze kwamen wel om je te halen, maar niet om je er uit te lullen.
-> niet eens halen

Onze daden hadden consequenties.
-> nog steeds
Dat was duidelijk en je kon je niet verstoppen.
-> zo hoort het
Wij hadden vrijheid, mislukkingen, succes en verantwoordelijkheid.
-> niet meer dan normaal
We hebben moeten leren er mee om te gaan.
-> zie hierboven
Onze generatie heeft veel mensen voortgebracht die problemen kunnen oplossen, innovatief bezig zijn en daarbij risico durven nemen en instaan voor de gevolgen.
-> en ook asociaal
Hoor jij ook daar bij?
-> kennelijk niet
GEFELICITEERD!
WIJ WAREN HELDEN!
Geboren na 1978?
-> gelukkig wel
STRONT EIGENWIJS..
-> en terecht
EN TOCH DOORLEZEN HE !?
-> zeker
NU WEET JIJ..
ZACHT WATTENKIND !
OOK WEER EENS WAT HELDEN ZIJN !
-> schrijver hiervan kent mij niet
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.