Toch is het beter om dat wel te doen, dingen vastleggen als je samen verder wilt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:56 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom geef ik mijn mening, liefde heeft bar weinig met het vastleggen van zaken te maken.
Waarom is dat dan beter?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toch is het beter om dat wel te doen, dingen vastleggen als je samen verder wilt.
Trouwen of even naar de notaris. Uiteindelijk het beste voor beide partijen.
Maar goed, jij krijgt daar niets mee te maken, jij trouwt niet.
Die flauwe grap maakten mijn vriendin vrouw en ik altijd als mensen vroegen of we wilden gaan trouwen : "Jawel hoor, maar we zijn er nog niet uit met wie !"quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:58 schreef Dragorius het volgende:
Noem mij een sentimentele dwaas, maar ik zie mezelf ooit nog wel trouwen![]()
Met wie? Dat is tegen die tijd nog te bezien natuurlijk...de ander moet het ook willen
Ben je voor de wet, of voor de kerk getrouwd?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:57 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Het vastleggen van zaken is dan ook wat anders.
Trouwen is een gelofte die je aan elkaar aflegt, omdat je het wil, er symbolische waarde aan hecht en je relatie de moeite waard vind om een feestje voor te vieren
Stel/als het dan toch niet meer gaat, dan is er geen nasleep achteraf maar staat alles op papier. En is er dus geen gezeur en administratieve rompslomp die eeuwig duurt.quote:
Hoezo? Als je voor de wet trouwt kan dat net zo romantisch en symbolisch zijn. Of zijn atheisten niet romantisch?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:00 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ben je voor de wet, of voor de kerk getrouwd?
Als dat eerste van toepassing is, dan klopt je uitleg niet. Is het 2de van toepassing, dan geef ik je gelijk.
Het is beter dat dingen zwart op wit staan, voorkomt een heleboel narigheid, het is al naar genoeg als een relatie spaak loopt.quote:
Voor de wet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:00 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ben je voor de wet, of voor de kerk getrouwd?
Als dat eerste van toepassing is, dan klopt je uitleg niet. Is het 2de van toepassing, dan geef ik je gelijk.
Je legt het vast. Ok, er is dan nog zoiets als huwelijkse voorwaarden waardoor dit verhaal wat minder vastgelegd wordt.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:01 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Hoezo? Als je voor de wet trouwt kan dat net zo romantisch en symbolisch zijn. Of zijn atheisten niet romantisch?
Huh? Kun je dit even toelichten? Ik volg je even niet meer nuquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:02 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je legt het vast. Ok, er is dan nog zoiets als huwelijkse voorwaarden waardoor dit verhaal wat minder vastgelegd wordt.
Gast hij zit je te stangenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:48 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
En jij pakt mijn mening gelijk aan om te beledigen, oftewel deze post gaat naar feedback.
Met notabene zijn eigen woorden..hij zegt zelf dat de kans (te) groot is dat het fout gaat.. Dat bedoel ik dus, iedereen chillllll...het is vrijdagquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
Brouwerij? Hmm...dubieus gekozen woord, Led...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:07 schreef _Led_ het volgende:
Gelukkig is er weer wat leven in de brouwerij !
Mja, 'leven in de champignonkwekerij' klinkt wat minderquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:07 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Brouwerij? Hmm...dubieus gekozen woord, Led...
Ik hoopte meer op " Leven in de trouwerij "quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:08 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Mja, 'leven in de champignonkwekerij' klinkt wat minder
Voor de wet kun je trouwen in gemeenschap van goederen, en op huwelijkse voorwaarden. Bij de een worden er meer zaken vastgelegd dan de ander. In de kerk wordt het vastgelegd in de gemeenschap, dat 2 mensen hun liefde aan elkaar hebben getoond op een dergelijke manier, daar zitten verder ook weinig gevolgen aan vast.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:04 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Huh? Kun je dit even toelichten? Ik volg je even niet meer nuIn de kerk leg je het ook vast namelijk, dus ik zie het verschil niet.
Ik trouw niet in de kerk, ben niet gelovig. Maar dat maakt voor mij de symbolische waarde van trouwen niet minder sterk hoor.
Bestaat zoiets danquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:09 schreef Dragorius het volgende:
Ik hoopte meer op " Leven in de trouwerij "
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |