Ik ga voor foute leningen van obscure mannetjes.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
Vaag verhaal. Zomaar ff een cafe beginnen aan de Amstel is ook wel moeilijk (lees duur). Misschien verkeerde contacten gehad.
Kan van alles zijn. Of het liep gewoon niet. Of er was sprake van een wurgfinanciering / wurgcontract. Of er wilden bepaalde mensen geld zien in ruil voor "bescherming".. of alledrie.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
Vaag verhaal. Zomaar ff een cafe beginnen aan de Amstel is ook wel moeilijk (lees duur). Misschien verkeerde contacten gehad.
Kan ook de gemeente zijn die haar tegen werkt, de bierleverancier, geldschieters, dure huur, ach kan van alles geweest zijn, maar gunde haar gewoon alles is leuk mens en gewoon lief en spontaan, echt sneu voor haar.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
stond 2 keer hetzelfde commentaar van mij.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik denk toch dat er meer aan de hand is. Anders zou ze het niet over 'vechten tegen de bierkaai' hebben.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:55 schreef Gert het volgende:
[..]
Kan van alles zijn. Of het liep gewoon niet. Of er was sprake van een wurgfinanciering / wurgcontract. Of er wilden bepaalde mensen geld zien in ruil voor "bescherming".. of alledrie.
Misschien bedoelde ze de Gemeente, die denken echt dat ze alles maar elke maand kunnen afschaffen en dan weer goedkeuren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:00 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik denk toch dat er meer aan de hand is. Anders zou ze het niet over 'vechten tegen de bierkaai' hebben.
Precies, en anders zeg je zoiets niet:quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:00 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik denk toch dat er meer aan de hand is. Anders zou ze het niet over 'vechten tegen de bierkaai' hebben.
Nou, we wachten maar weer af, dus de volgende *soap* is geboren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:07 schreef Wijnneus het volgende:
[..]
Precies, en anders zeg je zoiets niet:
Een bepaald persoon, ik ga nu nog even niet zijn echte naam vertellen dus noem hem maar meneer Rat, heeft met list, bedrog en voorbedachte raden mij willens en wetens kapot gemaakt!
Ik vind het ook zo toevallig dat ze hem 'meneer Rat' noemt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:07 schreef Wijnneus het volgende:
[..]
Precies, en anders zeg je zoiets niet:
Een bepaald persoon, ik ga nu nog even niet zijn echte naam vertellen dus noem hem maar meneer Rat, heeft met list, bedrog en voorbedachte raden mij willens en wetens kapot gemaakt!
Ik moest toch ook meteen aan Braai denkenquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:11 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik vind het ook zo toevallig dat ze hem 'meneer Rat' noemt.Maar dat is maar speculeren van mijn kant.
Er zal nog wel duidelijkheid komen, want aan het eind zegt ze: "Ook zal de waarheid spoedig boven water komen over het hoe en waarom ik weg ben gegaan."
Ik denk gewoon dat huub zich daar klem gezopen heeft al die tijd en de rekeningen niet heeft betaald en nu is het te laat. Heel erg dit voor Palmaquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:55 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik ga voor foute leningen van obscure mannetjes.
nee, jij bent leukquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:06 schreef margje49 het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat huub zich daar klem gezopen heeft al die tijd en de rekeningen niet heeft betaald en nu is het te laat. Heel erg dit voor Palma
Ik heb nog niemand zien lachen om je "grapjes" van vanavondquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:12 schreef margje49 het volgende:
[..]
Dank je wel, soms kan ik inderdaad heel leuk uit de hoek komen
Ben ook niet het type die daar op zit te wachtenquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand zien lachen om je "grapjes" van vanavond
Ah... je bent grappig om je eigen behoefte aan humor te bevredigen?? Probeer eens een spiegelquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:48 schreef margje49 het volgende:
[..]
Ben ook niet het type die daar op zit te wachten
Maar waarom altijd zo zuuuuuuuuuuuur.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:55 schreef margje49 het volgende:
Welnee kind, ik ventileer hier en daar wat meningen, dat mag op FOk
Geef haar een kans, ze is pas 2 dagen op FOK!quote:Op woensdag 4 november 2009 00:12 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar waarom altijd zo zuuuuuuuuuuuur.
Moet altijd aan 'Professor Zuurbekje' uit Theo en Thea denken.
Een herfstdepressie is ook niet leuk hoorquote:Op woensdag 4 november 2009 00:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geef haar een kans, ze is pas 2 dagen op FOK!
Misschien heeft ze net deze 2 dagen een citroen in de mond... je weet het niet hè
Dan stel ik voor dat ze op vakantie gaat naar een warm landquote:Op woensdag 4 november 2009 00:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Een herfstdepressie is ook niet leuk hoor
Neuh, ik ken de professor langer dan vandaagquote:Op woensdag 4 november 2009 00:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geef haar een kans, ze is pas 2 dagen op FOK!
Misschien heeft ze net deze 2 dagen een citroen in de mond... je weet het niet hè
Tja, Palma.. je moet Huub natuurlijk ook niet laten poffen...quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:42 schreef Gert het volgende:
Noelle6 meldde in het Huub&Claire-topic dat het café van Palma per 1 november is gesloten.
Het volgende staat daarover te lezen op de (daar gaan we maar even van uit) Hyves-pagina die Palma daarover geopend heeft:
[ afbeelding ]
Mededeling.......
Tja, waar moet je beginnen als zoiets je overkomt.
Bij het begin denk ik dan maar.
Op dit moment heb ik nog niet de kracht om nu uitspraken te doen over het hoe en waarom.
Wel wil en moet ik iedereen nu vertellen, dat mijn Cozy Corner er niet meer is.
Ik wil langs deze weg iedereen bedanken voor de geweldige tijd die ik samen met jullie heb mogen beleven in mijn café daar aan die mooie Amstel.
En dan praat ik niet alleen over de succes volle Bingo avonden die elke woensdag werden gehouden maar ook de vele andere gezellige avonden die ik met div. mensen heb mogen beleven.
Verjaardagen die bij mij werden geviert, presentaties, samen schater lachen om niets of juist wel ergens om.
De heugemeug die op zijn tijd werd uitgeschonken maar ook de belangstelling van een ieder die mij heeft gevolgd in de tijd van De Goudenkooi.
Uit heel Nederland en zelfs van ver over de grens, zijn jullie mij op komen zoeken en dat vergeet ik never nooit meer.
In je eentje een kroeg runnen is onmogelijk, maar met vele lieve vrienden om me heen, geweldige colega's van uit de buurt en twee kanjers van kinderen is dit mij uiteindelijk wel gelukt!
Mijn dank gaat dan ook uit naar deze voor mij speciale mensen, ik ga geen namen noemen diegene weten zelf wie ik hiermee bedoel.
Momenteel ben ik te moe om boos te zijn.
Daar kwam ik achter nu een mnd. of 5 geleden.
Ik heb me tegen deze persoon verzet en er hard voor gevochten maar mijn batterij is leeg plus dat ik financieel hier niet meer tegen op kan.
Palma's hoekje zou never nooit verder kunnen stralen zoals ik het daar voor ogen had.
En ja dat doet pijn, heel veel pijn mijn hart huilt.
Maar ik moet verder, ben momenteel niet in staat om vragen te beantwoorden mijn exuus hiervoor moet nu sterk zijn voor de dingen die nog moeten gebeuren.
De vele vriendschappen die onder div. mensen zijn ontstaan in Palma's hoekje zullen blijven bestaan.
Dat is een ding wat zeker is.
Ook zal de waarheid spoedig boven water komen over het hoe en waarom ik weg ben gegaan.
liefs Palma
Hahaha. Precies! Daar dacht ik dus ook gelijk aan.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:06 schreef margje49 het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat huub zich daar klem gezopen heeft al die tijd en de rekeningen niet heeft betaald en nu is het te laat. Heel erg dit voor Palma
Op de hyves van Palma wordt gevraagd via een krabbel wie Ras isquote:Op woensdag 4 november 2009 13:56 schreef Scrutinizer het volgende:
BwennieBrenvan VOL heeft op de site van Mayday gelezen dat "de rat" in het verhaal van Palma ene Niels is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit:even verder gespeurdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door Mooiiiiiii op 04-11-2009 14:47:52 ]Love music!
Geloof jij Palma De Grootkop niet dan?quote:Op woensdag 4 november 2009 16:12 schreef Copycat het volgende:
Eerst maar eens zien hoeveel er waar is van het slachtofferverhaal. Zo zijn immers onze manieren.
Ik geloof nog steeds niet dat Palma een vrouw is.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:19 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Geloof jij Palma De Grootkop niet dan?
Vele met je, het speelt iig prima toneel...quote:Op woensdag 4 november 2009 16:21 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik geloof nog steeds niet dat Palma een vrouw is.
Ik geloof nog steeds niet dat Palma een mens is ! Heb je V gezien ?quote:Op woensdag 4 november 2009 16:21 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik geloof nog steeds niet dat Palma een vrouw is.
quote:Op woensdag 4 november 2009 16:12 schreef Copycat het volgende:
Eerst maar eens zien hoeveel er waar is van het slachtofferverhaal. Zo zijn immers onze manieren.
Stuur hem een AH-tasje, dan is hij vast gewaarschuwd!quote:Op woensdag 4 november 2009 16:32 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik had net z'n hyves al doorgenomen (hij is trouwens vriendjes met Kelly!) en stond op het punt de foto van die vieze verrader hier neer te plempen met het een en ander aan doodsbedreigingen. Maar da's dus nog te vroeg?
Ik heb haar wel eens haar hoofd 360 graden zien draaien.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:27 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik geloof nog steeds niet dat Palma een mens is ! Heb je V gezien ?
Het is nooit te vroeg voor een lekker potje schandpalen!quote:Op woensdag 4 november 2009 16:32 schreef Gert het volgende:
Ik had net z'n hyves al doorgenomen (hij is trouwens vriendjes met Kelly!) en stond op het punt de foto van die vieze verrader hier neer te plempen met het een en ander aan doodsbedreigingen. Maar da's dus nog te vroeg?
quote:Op woensdag 4 november 2009 16:12 schreef Copycat het volgende:
waar blijft die foto?quote:Op woensdag 4 november 2009 16:32 schreef Gert het volgende:
[..]
Manoman! Wat een fittie!quote:Op donderdag 5 november 2009 13:57 schreef Jian het volgende:
Reactie Niels Ras aangaande Palma's Hoekje
met dank aan Seol op vol;
Niels Ras.
van zijn hyves
Dus dat, niks mee mis.quote:Op donderdag 5 november 2009 14:04 schreef Noek het volgende:
Wat een nette reactie van dhr. Ras. Ik zie Palma zo voor me te tieren en te wapperen.
'en nu moet JIJ eens goed naar me luisteren..' Vingertje erbij en hopla.
Precies wat ik dacht na het leze4n van dat stukje.quote:Op donderdag 5 november 2009 14:04 schreef Noek het volgende:
Wat een nette reactie van dhr. Ras. Ik zie Palma zo voor me te tieren en te wapperen.
'en nu moet JIJ eens goed naar me luisteren..' Vingertje erbij en hopla.
Neh, daar is niks aan. De waarheid ligt in zijn geheel aan de kant van meneer Rats.quote:Op donderdag 5 november 2009 14:01 schreef mazaru het volgende:
En de waarheid zal zoals gewoonlijk wel ergens in het midden liggen.
quote:Op donderdag 5 november 2009 14:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht na het leze4n van dat stukje.
Palma is gewoon een wanbetaler, vieze smeerpijp dat ze is.
Wat Palma gekocht heeft dat is de onderneming, de bedrijfsactiviteit op die locatie dus. In die branch wordt vaak het meest betaald voor de zgn goodwill. Zij is eigenaar van de onderneming en deze wordt op dat moment voor haar rekening en risico gedreven. Het pand en (een deel van) de inventaris worden vaak gehuurd. In de café en restaurantbranch een gangbare constructie. Niets bijzonders anders had die neef van Palma ook wel wat gezegd neem ik aan.quote:Op donderdag 5 november 2009 14:56 schreef Gert het volgende:
Dat "koopcontract" waar meneer Ras het over heeft. Wat is er precies gekocht?
Het pand is niet van Palma, maar van een BV waaraan Palma huur moest betalen.
Het interieur van het café is ook niet van Palma, maar van Ras (zie het verdwenen TV-verhaal).
Dus Palma heeft alleen het recht op exploitatie gekocht of zo? Maar dat is dan toch geen kopen maar huren?
Hoe werkt zoiets. Iemand ervaring in die biz?
En Palma.. die zag haar romantische idee van een eigen caféetje natuurlijk langzaam vervagen en ontdekte de rauwe werkelijkheid: het is keiharde business en keihard werken. Zéker als je gepiepeld bent door iemand die gebruik heeft gemaakt van jouw naïviteit en je een contract op ongunstige voorwaarden heeft aangesmeerd. "Geheel vrijwillig getekend", uhuh. Klinkt enorm sympathiek, meneer Ras. Niet eens een gun op d'r hoofd gezet?![]()
Of zoiets. Misschien is meneer Ras wel een hele lieve man ook, die alleen maar het beste met mevrouw Berkenbosch voorhad.
Soort van leasen idd, het blijft eigendom van andere maar jij mag 't gebruiken om er omzet uit te halen. In beginsel niks mis mee natuurlijk, als 't tegen een marktconform tarief gaat (en dat is zo, getuige 't tekenen na advies van iemand die zelf 4 van die toko's heeft/gebruikt).quote:Op donderdag 5 november 2009 14:56 schreef Gert het volgende:
Het interieur van het café is ook niet van Palma, maar van Ras (zie het verdwenen TV-verhaal).
Dus Palma heeft alleen het recht op exploitatie gekocht of zo? Maar dat is dan toch geen kopen maar huren?
Ze heeft zelf alles getekend, na advies van ervaringsdeskundigen. Je kan moeilijk stellen dat ze niet wist waar ze aan begon.quote:Volgens mij komt het erop neer dat Palma een flink bedrag per maand moest betalen aan Ras om het café te mogen exploiteren. Daarnaast nam Palma van hém het bier af, waar Ras als tussenpersoon winst op maakte, aangezien Palma niet zelf met de brouwerij een deal sloot maar de deal van Ras overnam waarbij Ras de korting in eigen zak stak.
Én dan was er nog de huur van het pand.
Tsja, gewoon een typische investeerder die alleen naar centen kijkt. Moreel gezien kan dat 'onjuist' lijken maar als je niet op je centjes let ga je zelf keihard mee in de malaisequote:Ik zeg niet dat Ras een crimineel is of een bedrieger, maar zijn verhaaltje komt wel héél erg over als kijk mij eens van goede wil zijn. En ik heb als ik het lees het gevoel dat-ie op een makkelijke manier dacht te kunnen profiteren van Palma als zetbaasje. Zij de lasten hij de lusten.
Jepquote:En Palma.. die zag haar romantische idee van een eigen caféetje natuurlijk langzaam vervagen en ontdekte de rauwe werkelijkheid: het is keiharde business en keihard werken. Zéker als je gepiepeld bent door iemand die gebruik heeft gemaakt van jouw naïviteit en je een contract op ongunstige voorwaarden heeft aangesmeerd. "Geheel vrijwillig getekend", uhuh. Klinkt enorm sympathiek, meneer Ras. Niet eens een gun op d'r hoofd gezet?![]()
Of zoiets. Misschien is meneer Ras wel een hele lieve man ook, die alleen maar het beste met mevrouw Berkenbosch voorhad.
Ok, even in de nuanceer modus dan maarquote:Op donderdag 5 november 2009 14:56 schreef Gert het volgende:
Volgens mij komt het erop neer dat Palma een flink bedrag per maand moest betalen aan Ras om het café te mogen exploiteren. Daarnaast nam Palma van hém het bier af, waar Ras als tussenpersoon winst op maakte, aangezien Palma niet zelf met de brouwerij een deal sloot maar de deal van Ras overnam waarbij Ras de korting in eigen zak stak.
Én dan was er nog de huur van het pand.
Ik zeg niet dat Ras een crimineel is of een bedrieger, maar zijn verhaaltje komt wel héél erg over als kijk mij eens van goede wil zijn. En ik heb als ik het lees het gevoel dat-ie op een makkelijke manier dacht te kunnen profiteren van Palma als zetbaasje. Zij de lasten hij de lusten.
En Palma.. die zag haar romantische idee van een eigen caféetje natuurlijk langzaam vervagen en ontdekte de rauwe werkelijkheid: het is keiharde business en keihard werken. Zéker als je gepiepeld bent door iemand die gebruik heeft gemaakt van jouw naïviteit en je een contract op ongunstige voorwaarden heeft aangesmeerd. "Geheel vrijwillig getekend", uhuh. Klinkt enorm sympathiek, meneer Ras. Niet eens een gun op d'r hoofd gezet?![]()
Kijk aan, wij denken er nagenoeg hetzelfde over.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Soort van leasen idd, het blijft eigendom van andere maar jij mag 't gebruiken om er omzet uit te halen. In beginsel niks mis mee natuurlijk, als 't tegen een marktconform tarief gaat (en dat is zo, getuige 't tekenen na advies van iemand die zelf 4 van die toko's heeft/gebruikt).
[..]
Ze heeft zelf alles getekend, na advies van ervaringsdeskundigen. Je kan moeilijk stellen dat ze niet wist waar ze aan begon.
[..]
Tsja, gewoon een typische investeerder die alleen naar centen kijkt. Moreel gezien kan dat 'onjuist' lijken maar als je niet op je centjes let ga je zelf keihard mee in de malaise.
[..]
Jep.
Zij dacht dat alleen en met wat hulp van vrienden en haar kinderen wel ff te kunnen doen. Fail.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:11 schreef Jian het volgende:
[..]
En dat Palma romantische ideeën had ten aanzien van dit soort activiteiten, maar dat e.e.a in werkelijkheid hard werken is, tsja, dat ligt toch echt bij haar zelf denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |