Nee hoor, maar er wordt wel verwacht dat je op zijn minst met argumenten komt.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mag je op Thruth alleen maar believer zijn?
Het woord 'raar' bedoelde ik ook eigenlijk vooral cynisch. Maar dan nog vind ik het raar (althans, van de Telegraaf kun je eigenlijk alles verwachten), dat ze eerst een bepaald nieuwsbericht plaatsen en dat ze een paar dagen later besluiten van "Hé, zullen we dat nieuwsbericht nog een keer plaatsen, maar dan met een spectaculair paranormaal sausje!"quote:Op woensdag 4 november 2009 01:34 schreef _Led_ het volgende:
propaganda, dude.
The powers that be willen niet dat we weten dat we gewoon met geesten kunnen praten.
houd toch op man is er geen ruimte in je hersenen meer voor dingen die nog niet in de natuurboeken staan ?quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:43 schreef Flammie het volgende:
[..]
Precies.. dus begin maar eens met wat natuurkunde boeken door te bladeren zou ik zeggen
Het paranormale bestaat niet.quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Erkennen dat je niet álles kunt begrijpen/verklaren/doorgronden. Het heeft ook met bescheidenheid te maken. Ik neem aan dat het paranormale niet het enige is wat je niet kunt doorgronden.
Alleen maar in jouw perceptie en ervaring van de werkelijkheid .quote:Op woensdag 4 november 2009 23:03 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het paranormale bestaat niet.
Waarom zou je tijd en inspanning steken in iets dat alleen bestaat in het vervallen koninkrijk van fantasten en lichtgelovigen?
Genieten van fantasy en science fiction doe ik mijn hele leven al, ik vind het heerlijk om naar films te kijken of boeken te lezen met een bovennatuurlijke inslag of vergezocht fantasm, dat maakt het evenwel geen waarheid, het is en blijft flauwekul.
Ik denk dat het beter is om te zeggen: ik vind dat het paranormale niet bestaat. Hou het bij jezelf, iedereen blij.quote:
Hóóguit een inschatting dan. Maar de wetenschap die met harde bewijzen kan komen wordt wel erkend, gesubsidieerd en gewaardeerd. Hoe onondekt is werken met intuïtie, gevoel, helderziendheid, het spirituele etc. etc. Niet bewijsbaar, niet betaald, ter discussie en onder vuur. En juist dáár lijkt mij nog een wereld van rijkdom te zitten.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:17 schreef _Led_ het volgende:
[...] we kunnen van veel zaken een goede inschatting maken of ze mogelijk zijn of niet met onze huidige kennis en ervaring.
En bij dat "niet bewijsbaar" ga je de mist in mijns inziens.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hóóguit een inschatting dan. Maar de wetenschap die met harde bewijzen kan komen wordt wel erkend, gesubsidieerd en gewaardeerd. Hoe onondekt is werken met intuïtie, gevoel, helderziendheid, het spirituele etc. etc. Niet bewijsbaar, niet betaald, ter discussie en onder vuur. En juist dáár lijkt mij nog een wereld van rijkdom te zitten.
quote:Op donderdag 5 november 2009 09:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hóóguit een inschatting dan. Maar de wetenschap die met harde bewijzen kan komen wordt wel erkend, gesubsidieerd en gewaardeerd. Hoe onondekt is werken met intuïtie, gevoel, helderziendheid, het spirituele etc. etc. Niet bewijsbaar, niet betaald, ter discussie en onder vuur. En juist dáár lijkt mij nog een wereld van rijkdom te zitten.
Er zijn meerdere wegen naar Rome, niet enkel waar de bordjes staan.
Als ik jou ráák met woorden bijvoorbeeld, is dat dan statistisch vast te stellen? Nee, maar er gebeurt wel iets bij jou.quote:Op donderdag 5 november 2009 09:47 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En bij dat "niet bewijsbaar" ga je de mist in mijns inziens.
Als het een effect heeft op onze wereld - en dat moet het hebben, anders heb je er uberhaupt niks aan - dan is het aan te tonen, al is het maar statistisch.
Ja hoor. Zet mij op een stoel, ga ernaast zitten met een blocnote, maak opmerkingen en vraag of ze me raken.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als ik jou ráák met woorden bijvoorbeeld, is dat dan statistisch vast te stellen? Nee, maar er gebeurt wel iets bij jou.
Misschien als ik me er heel erg in zou verdiepen, dat er dan wel degelijk vreemde zaken te vinden zijn die niet ontkracht kunnen worden en wel degelijk moeten worden toegeschreven aan ons nog onbekende krachten. Maar zo ver ga ik niet. Ik wil alleen verdedigen dat wat ongrijpbaar is (in de meest letterlijke zin van het woord) niet per definitie niet bestaat.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:11 schreef Michielos het volgende:
[..]
Voor alle helderheid. Jij zegt dus dat een voorspelling, succesvolle gedachtenoverdracht, het bewegen van voorwerpen, psychometrie, auralezing, kristallezen, engelenorakelen e.d. absoluut onbewijsbaar zijn? Je zegt dus dat het niet is vast te stellen of er een voorwerp beweegt of hoe moet ik het zien?
Ik heb het over je gevoel raken. Niet je hersenen.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:42 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ja hoor. Zet mij op een stoel, ga ernaast zitten met een blocnote, maak opmerkingen en vraag of ze me raken.
We kunnen ook gewoon de hersenen scannen om te zien welke gebieden er geactiveerd worden na een opmerking.
Dat (emotie) valt prima uit te lezen in de hersenen.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb het over je gevoel raken. Niet je hersenen.
Hoe denk je dat antidepressiva werken ? Drugs als XTC ?quote:Op donderdag 5 november 2009 12:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik krijg hier wat van. Sinds wanneer zit je ziel/je gevoel in je hersenen???
Jij kunt 40 jaar neurologie bestuderen en toch niet begrijpen dat dat geen garantie voor geluk is. Geluk zit in je ziel, in je gevoel, niet in je hersenen! Je kunt daar wel dingen meten, maar het ZIT ER NIET.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:49 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat (emotie) valt prima uit te lezen in de hersenen.
Je bent niet zo goed op de hoogte van neurologie ?
Je zegt nu zelf "je kunt daar wel dingen meten".quote:Op donderdag 5 november 2009 12:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij kunt 40 jaar neurologie bestuderen en toch niet begrijpen dat dat geen garantie voor geluk is. Geluk zit in je ziel, in je gevoel, niet in je hersenen! Je kunt daar wel dingen meten, maar het ZIT ER NIET.
Oh, die vreselijke, eenzijdige wetenschapquote:Op donderdag 5 november 2009 12:53 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je gevoelens zitten in je hersenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |