Ja hoor, ik heb toch echt in de OP gezet dat de laatste een nieuwe moet openen... en mooi dat ToT dat niet doetquote:
jah ik heb braaf gewacht..maar mn vingers jeuktequote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:45 schreef MrSubtle het volgende:
Ik had ToT al even gePMt![]()
Woooohooowe hebben een reeks
Ik zat ook te F5-enquote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:46 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
jah ik heb braaf gewacht..maar mn vingers jeukte
ik was ook al bezig met een nieuwe!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:46 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
jah ik heb braaf gewacht..maar mn vingers jeukte
bah... minder... sterkte in elk geval!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:48 schreef muisje-eliza het volgende:
ohjah het gaat wel oke met mn griepje. T gaat over de dag met golven ofzo. 's ochtends voel ik me wel oke tot zo eind vd middag, dan krijg ik een dipje, na het eten moet ik even slapen, en dan tot heul laat gaat het goed met me. Gelukkig mag ik de hele dag door nog heel hard blaffen tot mn longen niet meer kunnen
tsssquote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:49 schreef MrSubtle het volgende:
Happie gaat zich hier ook thuisvoelen
Overigens moet ik 'm nog steeds ompotten naar turf/zand maar ik heb dat spul nog niet gezien in normale verpakkingen (ik ga geen 25 liter kopen voor 1 plantje)
ja, in Heerhugowaard van de week wel in elk geval.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:54 schreef MrSubtle het volgende:
Bij Intratuin koop je al een venus vliegenval (met die happertjes) voor ik meen Euro 3,50
Ik ga 'm denk ik niet laten winterslapen. Hij staat hier warm in de serre, hele dag licht en warmquote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:51 schreef tombolafan het volgende:
[..]
tsss![]()
hij moet toch in winterslaap nu?
(mijne niet want die heb ik net gekocht)
ach, de intentie was in elk geval goed!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:55 schreef ToT het volgende:Ik had het niet in de gaten! Ik had de OP al gekopieerd en wilde net een nieuwe aanmaken, maar zie dat deze al REDELIJK loopt!
Wazig, in Duiven kosten alle 3 soorten die ze verkopen ¤3,50 per stuk.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:55 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ja, in Heerhugowaard van de week wel in elk geval.
en nog twee soorten (met bekerachtige dingen volgens mij) maar die waren 8,50
Schijnt wel beter te zijn om 'n in de winterslaap te gooien, las ik in het vorig deel.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:56 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ik ga 'm denk ik niet laten winterslapen. Hij staat hier warm in de serre, hele dag licht en warm.
Hier (Weert) hebben ze helaas alleen de happertjes... ik zou wel zo'n sliert willen met die kleef-bolletjes (geen idee hoe die heette)quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Wazig, in Duiven kosten alle 3 soorten die ze verkopen ¤3,50 per stuk.
Zonnedauw. Ja ik heb daar een kleine variant van. Niet echt bijzonder om te zien, maar het is een medogenloze ééndagsvliegjesvanger!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:58 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Hier (Weert) hebben ze helaas alleen de happertjes... ik zou wel zo'n sliert willen met die kleef-bolletjes (geen idee hoe die heette)
zonnedauwquote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:58 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Hier (Weert) hebben ze helaas alleen de happertjes... ik zou wel zo'n sliert willen met die kleef-bolletjes (geen idee hoe die heette)
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:59 schreef babipangang het volgende:
straks maar eens gaan kijken bij intratuin
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Schijnt wel beter te zijn om 'n in de winterslaap te gooien, las ik in het vorig deel.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:46 schreef tubacloud het volgende:
ja, wil je een goede sterke plant behouden, dan moet deze een winterrust krijgen, anders verzwakt de plant en zullen er minder vallen aankomen in het volgende groeiseizoen, en zal het minder waarschijnlijk zijn dat hij bloeit.
Die andere twee soorten waren wel duidelijk groter dan de vliegenvangers hier hoor... daar hangt het ook van af denk ik? En die zonnedauw hadden ze sowieso niet...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Wazig, in Duiven kosten alle 3 soorten die ze verkopen ¤3,50 per stuk.
Tijd voor een vleesetendeplantenmeetquote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:08 schreef muisje-eliza het volgende:
hier wat leuke feitjes over kopen van zonnedauw![]()
misschien moeten we van t voorjaar even naar Leiden
ik voel een meet aankomen...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:08 schreef muisje-eliza het volgende:
hier wat leuke feitjes over kopen van zonnedauw![]()
misschien moeten we van t voorjaar even naar Leiden
oeh, mn stiefbroer woont in Leiden... handig om te onthouden voor als ik daar toch ben!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:12 schreef muisje-eliza het volgende:
mij ook!!!! ik ben afgelopen zomer bij de hortus in Amsterdam geweest, maar die in Leiden moet echt tien keer mooier zijn![]()
![]()
kanmenieschelequote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:15 schreef tombolafan het volgende:
[..]
oeh, mn stiefbroer woont in Leiden... handig om te onthouden voor als ik daar toch ben!
en een meet...![]()
ik zie al 10 man met vleesetende plantjes door Leiden sjouwen...
de leukste naam voor een bekerplant (vind ik) heb ik al weggegevenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:08 schreef MrSubtle het volgende:
Ik vind de bekerplantjes ook leuk
Als ik die koop noem ik 'm Beaker
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:21 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
de leukste naam voor een bekerplant (vind ik) heb ik al weggegevenGeorge Beker
ja maar die was ook gejatquote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:21 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
de leukste naam voor een bekerplant (vind ik) heb ik al weggegevenGeorge Beker
oh echtquote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:25 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
ja maar die was ook gejatdie stond al eerder in het topic, iemand had er al een met die naam
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:53 schreef muisje-eliza het volgende:
ik was net even bij Schnappie kijken, beetje water geven enzo. En zag allemaal van die ukkiepukkie vliegjes...nog kleiner dan fruitvliegjes...doen die daar nou weer bij Schnappie...zou hij dan net teveel water krijgen voor winterslaap?
echt?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:25 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
ja maar die was ook gejatdie stond al eerder in het topic, iemand had er al een met die naam
Jah zou kunnenquote:
in m? op m? luisjes met vleugels?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:53 schreef muisje-eliza het volgende:
ik was net even bij Schnappie kijken, beetje water geven enzo. En zag allemaal van die ukkiepukkie vliegjes...nog kleiner dan fruitvliegjes...doen die daar nou weer bij Schnappie...zou hij dan net teveel water krijgen voor winterslaap?
Zo heet mn heaumeau-fladder-collegaquote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:56 schreef tombolafan het volgende:
[..]
echt?![]()
nou ja dan noem ik m toch Sjors?
neeh geen luisjes. Gewoon vlieg maar dan 100x kleiner. zo groot als een fruitvlieg door 4-enquote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:56 schreef tombolafan het volgende:
[..]
in m? op m? luisjes met vleugels?
Hahaha Sjors beker dan maar!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 12:57 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
Zo heet mn heaumeau-fladder-collega![]()
![]()
![]()
die eerstequote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:11 schreef ToT het volgende:
Dit benne m'n 3 vleesetende plantjes! http://www.mijnalbum.nl/Album=4Q6TE3JX
Slapen ze niet liev?
oeh, ze zijn inderdaad cute! Ik zal ze straks in de OP zetten (eerst even boodschappen doen)quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:11 schreef ToT het volgende:
Slapen ze niet liev?
mis je ze nu alquote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:27 schreef ToT het volgende:
Over hoeveel maand mag ik ze weer uit de schuur halen?
Awwwquote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:11 schreef ToT het volgende:
Slapen ze niet liev?
JA!quote:
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:11 schreef ToT het volgende:
Slapen ze niet liev?
euh, nou tot het voorjaar denk ikquote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:34 schreef ToT het volgende:
[..]
JA!![]()
Tja met name die ene beker-achtige plant is nog volop aan het groeien, elke dag zie je 'm nog wat groter worden. (Gaat hard!) Dan vind ik het vrij wazig om 'm in een winterslaap te gooien!
Pssst....winterslaap!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:01 schreef babipangang het volgende:
damn ik was net bij de intratuin, zag ik die vliegenvanger, zagen al die planten er ontzettend verlept uit. Echt helemaal slap. Ik weet niet of ze zo bij aankoop altijd zijn, maar ik heb ze maar laten liggen.
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:09 schreef SuperWeber het volgende:
Oy, ik zal binnenkort ook even wat foto's van mijn schatjes posten...
Mja ze zijn nog niet heel erg groot oid. Ik heb ze pas een maand en 1 moet in winterslaap.quote:
dan nog verdienen ze een naam...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:11 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Mja ze zijn nog niet heel erg groot oid. Ik heb ze pas een maand en 1 moet in winterslaap.
De namen stonden al in het vorige topic, maar bij deze:quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
dan nog verdienen ze een naam...
(en in t vorige topic stond toch ergens dat nieuwe niet per se hoeven ofzo?)
sorry, gemist...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:20 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
De namen stonden al in het vorige topic, maar bij deze:
Evil (ik weet het is officieel met 2x e) en Knievel
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
dan nog verdienen ze een naam...
(en in t vorige topic stond toch ergens dat nieuwe niet per se hoeven ofzo?)
Sorry, ik heb het hele vorige topic doorgespit op zoek naar die post, maar ik kan hem niet vinden...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 15:57 schreef ToT het volgende:
[..]
*Rent als een idioot naar de schuur toe om de kroost weer te wekken*
WOOHOOHOOHOOHOOHOO!!!!!!!
je had die post ervoor zeker niet gezien...quote:
oh ja... das waar!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:28 schreef ToT het volgende:
Had ik wel gezien. Mwah ach, het schijnt sowieso wel BETER te zijn om ze in de winterslaap te gooien, maar het is geen verplichting he.
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:46 schreef Greys het volgende:
Hierheen gelokt door MrSubtle!
Meet Caesar en Cleopatra!
Vanmiddag bij Tuincentrum Overvecht wezen kopen (¤ 3,85 per stuk daar). Intratuin zit niet in de buurt.
Nu las ik alleen pas nádat ik de potjes had gekocht dat ze in een schotel met regenwater moeten. Maar ik kan in de potjes toch ook een laagje regenwater gieten?
[ afbeelding ]
Welkom!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:46 schreef Greys het volgende:
Hierheen gelokt door MrSubtle!
Meet Caesar en Cleopatra!
Vanmiddag bij Tuincentrum Overvecht wezen kopen (¤ 3,85 per stuk daar). Intratuin zit niet in de buurt.
Nu las ik alleen pas nádat ik de potjes had gekocht dat ze in een schotel met regenwater moeten. Maar ik kan in de potjes toch ook een laagje regenwater gieten?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:51 schreef iFries het volgende:
Vraagjes![]()
MOETEN ze vliegjes eten? Aangezien ze die als ik nu plantjes zou halen niet krijgen.. al tijden geen vliegen / muggen gezien hier Ik lees elke keer dat de bekjes dood gaan na 8 keer happen? Komen er dan wel weer nieuwe, of ? ![]()
[/newbie]
Ah mooi! Thanksquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:54 schreef MrSubtle het volgende:
[..]Gaat vanzelf goed, niet druk om maken Er groeien inderdaad weer nieuwe (en ze gaat meestal geen 8x mee hier trouwens, meestal na een keer of 4 al dood)
Raar ja, ik zag 't. Zit er nog iets aan of zo?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:48 schreef Greys het volgende:
Aan het rechter plantje zit ook nog een heul lange spriet omhoog
Dank je!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:49 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Welkom!
Ik had dat ook; nadat ik ze nota bene overgepot had las ik van die schotel... er liggen wel onderin de pot van die kleiballetjes... misschien dat dat ook goed gaat (mocht ze verpieteren dan draai ik t terug...)
Ik gooi je in de OP-wiki!
Een bloemetje!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:57 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Raar ja, ik zag 't. Zit er nog iets aan of zo?
Vast wel, in de natuur zullen ze toch ook wel 'ns droogvallen? Zo snel zullen ze ook niet uitdrogen (als ze niet recht boven de CV staan, als je die al aan hebt).quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:15 schreef Greys het volgende:
De potjes waren supernat toen ik ze kocht vanmiddag, kunnen ze een avond en een nachtje zonder regenwater? Want dat heb ik nu niet
Jawel johquote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:15 schreef Greys het volgende:
De potjes waren supernat toen ik ze kocht vanmiddag, kunnen ze een avond en een nachtje zonder regenwater? Want dat heb ik nu niet
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:37 schreef Greys het volgende:
Heb het eerste topic doorgelezen maar daar zegt iemand dat het water uit de condensdroger-bak ook heel goed kan, omdat het opgevangen condens is dus. Dat geef ik ook aan de orchidee, dus dan moeten Caesar en Cleopatra dat ook lusten toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |