Ik ben weer thuis en het is me 100% meegevallen.
dinsdag moest ik mij om 8 uur melden in het ziekenhuis en om 8.45 uur ging ik al naar de OK. Gelukkig maar want wachten heb ik een rothekel aan. Op de voorbereidingskamer kreeg ik een infuus en plakkers op mijn rug voor de hartslag. Toen ging ik naar de OK. De PC tekende het zooitje af, ik ging liggen, kreeg een zuurstofkapje op en de anesthesist vroeg of ik al wat voelde. Ik heb hem gezegd dat ik wat duf was van het pilletje en de rest kan ik mij niet meer herrinneren. Ik werd om half 12 weer wakker op de verkoeverkamer.
Om 12 uur ging ik terug kaar mijn kamer. Heb daar wat liggen slapen enzo. De drains zaten goed, het infuus zat goed en ik voelde me opzich best goed. Ik kreeg wat te eten maar dat viel toch niet helemaal goed, dat kwam er na een uurtje weer uit. Ik moest ondertussen weer plassen maar op zo'n po vind ik echt verschrikkelijk maar helaas ik mocht er nog niet uit. 's Avonds mocht dat gelukkig wel en ik kan je niet vertellen hoe lekker het is om op een postoel te mogen plassen
![]()
Voor het slapen gaan kreeg ik nog een prikje tegen de trombose en een prikje tegen de pijn, wat een gemeen kolere prikje was dat, maar het hielp wel. Ik heb die nacht amper geslapen, zo af en toe een hazenslaapje van een half uurtj/3 kwartier maar daarna werd ik weer wakker. Om 6 uur was ik het zat en heb ik lekker de tv aangezet. 's Ochtends werd mijn infuus afgekoppeld en mocht ik uit bed. Heb toen een stukje naar de wc gelopen met hulp. Toen lekker ontbeten en weer tv gekeken. 's Middags ben ik met de "bu3urvrouw" aan de wandel gegaan, 2x op en neer door de gang. Zo lekker als je een beetje zelfstandig je bed uit kan. De PC kwam langs en die vertelde mij dat ik vrijdagochtend naar huis mocht. De verpleegkundige zei dat ze nog wel even contact met hem op zou nemen om te vragen of ik niet donderdagavond naar huis mocht.
's Avonds ben ik met de andere "buurvrouw" weer aan de wandel gegaan. Even met de lift naar beneden en toen weer naar boven. Afgelopen nacht heb ik lekker geslapen.
Vandaag zouden de drains eruit gehaald worden, daar zag ik best wel tegenop. De verpleegkundige kwam vanmorgen binnen en die vertelde me dat ik ook nog eens naar huis mocht, was ik wel heel erg blij mee. Goed, de drains werden eruit gehaald. Als ze ze gaan verwijderen moet je goed zuchten, dan voel je het niet zo. De rechterkant voelde ik helemaal niet, ik zat maar te wachten tot ze hem eruit ging halen maar ze was al klaar. Ik had wel tegen haar gezegd dat ik niet wilde weten wanneer ze hem ging verwijderen want dan zet je je toch een beetje schrap. De linkerkant was aan de beurt. Ik had gehoopt dat die ook niet zo'n pijn deed, maar helaas.... die voelde ik van begin tot einde., maar ja, ik was verlost van alle draadjes enzo en kon lekker onder de douche. Althans, onderkant, rug en haar gewassen want het tape mag niet nat worden. Om half 11 ging ik lekker naar huis.
Al met al dus onwijs meegevallen. Niet ziek geweest zoals de eerste keer toen ik geopereerd werd. Toen heb ik 3 dagen lopen spugen, dat was wel minder. Ik ben nu dus weer lekker thuis en kan gelukkig liggend in bed een beetje internetten enzo.
Ik heb geen voor foto's gemaakt, dus helaas, kan geen voor/na laten zien.
Maar mocht je wat willen weten, schroom niet om het te vragen.