quote:Fernando Alonso stapt in februari pas in Ferrari
02 november 2009
Fernando Alonso zal in februari pas voor het eerst met de nieuwe Ferrari gaan testen. Zo heeft de tweevoudig wereldkampioen laten weten. De Spanjaard zal dus weinig betrokken zijn bij de ontwikkeling van de opvolger van de F60.
"In februari zal ik voor het eerst met de nieuwe auto van Ferrari gaan rijden", vertelde Alonso tegen de officiële Formule 1-website. "Dat geeft mij dus niet zo heel erg veel tijd om met input te komen. Tot mijn eerste test zal ik mij concentreren op het leren kennen van het team en mij zo goed mogelijk proberen voor te bereiden."
Alonso finishte zijn laatste race voor Renault zondag op de veertiende plaats.
Hopelijk kan Williams volgend jaar danquote:Op maandag 2 november 2009 12:14 schreef bodylotion het volgende:
Williams confirms Barrichello and Hulkenberg for 2010
je zou toch vanuit commercieel oogpunt sowieso een Grand Prix willen hebben in elk land dat een team vertegenwoordigdquote:Op maandag 2 november 2009 23:13 schreef Googolplexian het volgende:
Todt points out ''importance'' of French GP
Ben benieuwd hoe hij het gedonder rond o.a. Silverstone / Donington goed gaat praten.
quote:Toyota has scheduled 8 November to announce its plans about the 2010 Formula One season, it has emerged.
It was expected that the Japanese carmaker's decision about whether to continue funding its Cologne based team would not be known until the much-vaunted Tokyo board meeting a week later.
Toyota's racing budgets are always approved in advance by the end-year board meeting, leaving some experts concerned that a separate announcement has been deemed necessary ahead of 2010.
The November 8 announcement was revealed by Germany's Auto Motor und Sport magazine, and the Independent newspaper in Britain also expects that "bad news" could be emanating from Toyota "later in the week".
"(Japanese) auto and auto-part makers are questioning what they can gain now by spending hundreds of millions of yen in taking part in Formula One," said Tatsuya Mizuno, an auto analyst at Mizuno Credit Advisory.
On the bright side, Toyota's withdrawal would make room for Sauber, whose official application to race in 2010 will be automatically activated in the event of a vacancy.
But it would be very bad news for Kamui Kobayashi, the Japanese F1 rookie who has impressed Toyota with his two races in Brazil and Abu Dhabi.
The 23-year-old told reporters before leaving the Yas Marina Circuit that he has "no budget" to fall back on GP2 in 2010, after finishing sixteenth in the F1 feeder category this season.
"I would probably go back to Japan to maybe work with my father in his sushi restaurant. It was like that two months ago," said Kobayashi.
Misschien dat ze Massa vanaf nu alle voorrang geven (test-tijd)quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:04 schreef Atreidez het volgende:
Wat is de reden dat Alonso pas in februari voor het eerst met de Ferrari gaat rijden? Ze mogen voor die tijd toch al wel testen
There is next to no winter testing this year. Between the last race and the end of the year only young driver testing can take place, and then there are only 4 x 4 day tests (so 8 days per driver) with one car/team before the start of the new season. First test will be held in february.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:04 schreef Atreidez het volgende:
Wat is de reden dat Alonso pas in februari voor het eerst met de Ferrari gaat rijden? Ze mogen voor die tijd toch al wel testen
in het kader van kostenbesparing lijkt me het verschrikkelijk inefficiënt om naar een circuit af te reizen en maar met één wagen te rijden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
There is next to no winter testing this year. Between the last race and the end of the year only young driver testing can take place, and then there are only 4 x 4 day tests (so 8 days per driver) with one car/team before the start of the new season. First test will be held in february.
(nu moet ik zeggen dat ik dit nergens anders bevestigd zie, dus onder voorbehoud)
Dag Toyotaquote:Op dinsdag 3 november 2009 09:31 schreef Tarado het volgende:
Toyota to announce F1 future on Sunday
Racing series F1
Date 2009-11-03
By Motorsport.com/GMM
[..]
Volgens mij mogen ze met maar 1 wagen tegelijk rijden.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:48 schreef bodylotion het volgende:
[..]
in het kader van kostenbesparing lijkt me het verschrikkelijk inefficiënt om naar een circuit af te reizen en maar met één wagen te rijden.
Linkquote:Op dinsdag 3 november 2009 09:31 schreef Tarado het volgende:
Toyota to announce F1 future on Sunday
Racing series F1
Date 2009-11-03
By Motorsport.com/GMM
[..]
Dat kan niet omdat er nog een exclusiviteitscontract is tussen Mercedes en McLaren. Het is overigens Mercedes die zich los wil maken van McLaren....quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:45 schreef beantherio het volgende:
Ik lees bijv. in dit artikel dat Mercedes een aandeel van 75% gaat nemen in Brawn. Als McLaren (zoals andere berichten suggereren) zich aan het loskoppelen is van Mercedes, zou Brawn dan vanaf volgend seizoen onder de naam Mercedes verder gaan?
Ik zie nu net een artikel verschijnen waarin een eventuele split van McLaren en Mercedes door Norbert Haug ontkent wordt: Haug: "Wij blijven partners van McLaren".quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:57 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat kan niet omdat er nog een exclusiviteitscontract is tussen Mercedes en McLaren. Het is overigens Mercedes die zich los wil maken van McLaren....
de hele top van McLaren en Mercedes incl. advocaten waren aanwezig in Abu Dhabi. Dat zegt ook wel het een en ander.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik zie nu net een artikel verschijnen waarin een eventuele split van McLaren en Mercedes door Norbert Haug ontkent wordt: Haug: "Wij blijven partners van McLaren".
Nou ja, de tijd zal leren wat de waarheid is.
Wat is een partner? Alleen motorenleverancier misschienquote:Op dinsdag 3 november 2009 14:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik zie nu net een artikel verschijnen waarin een eventuele split van McLaren en Mercedes door Norbert Haug ontkent wordt: Haug: "Wij blijven partners van McLaren".
Nou ja, de tijd zal leren wat de waarheid is.
Bij mijn weten zijn de eerste tests pas gepland in februari.quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:04 schreef Atreidez het volgende:
Wat is de reden dat Alonso pas in februari voor het eerst met de Ferrari gaat rijden? Ze mogen voor die tijd toch al wel testen
Er staan( ook) F1 tests op de agenda van Catalunya van 25 t/m 28 februari 2010quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:41 schreef Sally het volgende:
[..]
Bij mijn weten zijn de eerste tests pas gepland in februari.
Dat zeiden ze op de BBC. En wrs alleen in Portugal, en de teams hebben gezamenlijke catering geregeld.
Kan ik mij niet voorstellen. Mercedes en McLaren zitten niet echt in dezelfde niche.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:52 schreef vosss het volgende:
Mercedes wilde toch van McLaren af omdat die met hun sportwagens die van Mercedes in de weg zouden zitten, markttechnisch dan?
quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:08 schreef Stiggie het volgende:
http://925.nl/archief/200(...)aat-overname-brawn-l
quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:46 schreef Tarado het volgende:
Ik krijg berichten op twitter dat Toyota zelfs morgenochtend al komt met de mededeling dat ze ermee stoppen.
dit ook goed?quote:
http://www.f1technical.net/news/13742quote:According to the Mainichi Daily Newspaper from Japan, Toyota has decided that it will withdraw from Formula One. A meeting on 8 November was scheduled, but it appears that the board of directors have already decided against participation in 2010.
The newspaper reported: "Toyota Motor Corp., the world's largest car company with the biggest presence in motorsport has decided to withdraw from Formula One and not participate in 2010."
President Akio Toyoda will formally open a four-day meeting of the board tomorrow. It is believed from several sources of the newspaper that a decision is already set about the Formula One team operations.
Toyota is already racing in Formula One since 2002 and entered after a full year of preparation and testing, only to find itself in a struggle for points. The initial was back then to at least run until the end of 2012 but the recent economic downturn makes this expense difficult. Toyota is expected to have 2 consecutive years of financial losses.
Along with Honda's pull out last year, Toyota would leave a Japanese void in Formula One.
The newspaper also reports that several alternatives are being investigated to protect the employment of the member of the team. It is thought that a transfer or a continued cooperation with Formula One of some sort is being looked into.
Toyota was in F1 wat ze in de gewone wereld ook zijn; middelmatig en saaiquote:Op woensdag 4 november 2009 09:52 schreef Garisson72 het volgende:
Nu officieel: http://f1.gpupdate.net/nl(...)ormule-1-de-rug-toe/
Ik zal ze niet missen. Ik vind Toyota echt de schlemiel van het startveld sinds ze erbij gekomen zijn.
Behalve dan die exorbitante budgetten die ze er ieder jaar (en zonder enig noemenswaardig succes) in pompten. Die waren dan weer niet middelmatig en saai.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:56 schreef Tarado het volgende:
Toyota was in F1 wat ze in de gewone wereld ook zijn; middelmatig en saai
Inderdaad, toch wel weinig rendement uit die kleine 4 miljard euro die ze er ingepompt hebbenquote:Op woensdag 4 november 2009 10:00 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Behalve dan die exorbitante budgetten die ze er ieder jaar (en zonder enig noemenswaardig succes) in pompten. Die waren dan weer niet middelmatig en saai.
Volgens mij is al bevestigd dat Sauber met Ferrari motoren gaat rijden als ze een plek op de grid krijgen. Met het terugtrekken van Toyota zullen ze die plek nu wel hebbenquote:Op woensdag 4 november 2009 09:42 schreef bodylotion het volgende:
Sauber-Mercedes zou echt retro zijn
[ afbeelding ]
Idem hierquote:Op woensdag 4 november 2009 10:38 schreef XyritZz het volgende:
Offtopic vraagje: Heeft iemand misschien een invite voor racing-underground voor me? Ik gebruikte die site altijd om de RTL GP jaarclip te downloaden maar m'n account is verwijderd omdat ik te inactief was. Ik zou ook al heel tevreden zijn als iemand me een URL naar de jaarclip download zou kunnen PM'en, dan zal ik die link verder met niemand delen en netjes tot 2.5 ratio seeden.
quote:Op woensdag 4 november 2009 11:17 schreef Tarabass het volgende:
alle drie een invite gestuurd, nu mijn naam daar hoog houden
quote:A new Formula One espionage scandal is threatening to erupt.
Switzerland's Motorsport Aktuell reports that Force India is concerned that the wind tunnel model of Lotus' 2010 car strongly resembles the Silverstone based team's current VJM-02.
The common denominator is Mike Gascoyne, Lotus' technical boss but formerly with Force India.
It is believed that Force India has outstanding debts with the Italian company Aerolab, which is used by Gascoyne for its wind tunnel facilities.
When Force India stopped working at the Fondtech facility, a scale wind tunnel model was left behind. Gascoyne is now working with Aerolab/Fondtech on the Lotus F1 project.
"If at all, that is a legal problem between Fondtech and Force India," Gascoyne is quoted as saying.
De lage neus zou met terugwerkende kracht weer ingevoerd moeten worden.quote:Op woensdag 4 november 2009 09:42 schreef bodylotion het volgende:
Sauber-Mercedes zou echt retro zijn
[ afbeelding ]
Ten derde, waarom zou je een FI namakenquote:Op woensdag 4 november 2009 14:09 schreef kepler het volgende:
Ten eerste kan je de huidige wagen gewoon namaken lijkt me? En ten tweede moet Force India zijn spullen gewoon opruimen
Vredestein!!! FTWquote:Op woensdag 4 november 2009 15:30 schreef beantherio het volgende:
Pirelli geeft aan geen interesse te hebben in F1
Goodyear en Michelin hebben er ook geen trek in
De zoektocht naar een nieuwe bandenleverancier wordt op deze manier nog heel interessant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |