abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:41:29 #101
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74247157
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 09:53 schreef Bee-R34 het volgende:
dan nog even dit
[..]

Waarom gooien ze zo snel met mexicaanse griep als ze uberhaupt niet weten wat de werkelijke oorzaak was...
omdat het wel degelijk erg veel overeenkwam met de symtomen van de mex griep, en ze zijn gewoon naar buiten gekomen dat het een mogelijke doodsoorzaak zou kunnen zijn maar dat de test dit nog niet had uitgewezen... wat is daar zo erg aan dan? Er stond nergens dat ze daadwerkelijk aan de mex griep was overleden.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_74247270
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:41 schreef Re het volgende:

[..]

omdat het wel degelijk erg veel overeenkwam met de symtomen van de mex griep, en ze zijn gewoon naar buiten gekomen dat het een mogelijke doodsoorzaak zou kunnen zijn maar dat de test dit nog niet had uitgewezen... wat is daar zo erg aan dan? Er stond nergens dat ze daadwerkelijk aan de mex griep was overleden.
quote:
'Meisje van 16 overleden aan Mexicaanse griep'
Uitgegeven: 26 oktober 2009 22:17
Laatst gewijzigd: 26 oktober 2009 22:32
SINT PHILIPSLAND - Een 16-jarig meisje uit het Zeeuwse Sint Philipsland is vermoedelijk overleden aan de gevolgen van de Mexicaanse griep.

Dat meldt de PZC.
Ze werd zondag ziek en overleed maandag in het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.
Zelfs al zijn de symptomen er, je moet gewoon niet meteen ervan uit gaan dat het ook daadwerkelijk griep is. Ik heb blijkbaar ook ADHD-verschijnselen maar heb het niet.

Wat de media moet doen om mij tevreden te houden? Met werkelijke berichten komen. Niet eerst "ohjeej, mexicaanse griep", en dan opeens niet meer.
The motivation for me, is them telling me what I could not be
pi_74247274
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:12 schreef Bee-R34 het volgende:

[..]

precies wat er gedaan wordt
Oh vertel, welke berichten die onlangs in de media zijn verschenen bevatte onjuiste informatie of waren verdraaid? En welke berichten zijn juist buiten de media gehouden?
-
pi_74247339
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:48 schreef splendor het volgende:

[..]

Oh vertel, welke berichten die onlangs in de media zijn verschenen bevatte onjuiste informatie of waren verdraaid? En welke berichten zijn juist buiten de media gehouden?
Het meisje van 16.. eerst griep maar later bleek van niet. Verdraaid en onjuist. Ik heb het nieuws niet vanaf het begin gevold dus weet ook niet of ze de oorzaak van de komst van de griep hebben verteld. Zo niet, dan is dat buiten de media gehouden..
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:52:02 #105
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74247340
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:48 schreef Bee-R34 het volgende:
Zelfs al zijn de symptomen er, je moet gewoon niet meteen ervan uit gaan dat het ook daadwerkelijk griep is. Ik heb blijkbaar ook ADHD-verschijnselen maar heb het niet.

Wat de media moet doen om mij tevreden te houden? Met werkelijke berichten komen. Niet eerst "ohjeej, mexicaanse griep", en dan opeens niet meer.
Er stonden quotes omheen en er stond "vermoedelijk" Misschien overheen gelezen?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:52:41 #106
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74247346
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:48 schreef Bee-R34 het volgende:

[..]

[..]

ja dan is dat toch een media probleem, er is duidelijk gecommuniceerd dat het een mogelijkheid was, geen zekerheid...

de officiele instanties zijn juist redelijk terughoudend met dit soort dingen
pi_74247369
Maar dat vermoedelijke komt nooit terug tijdens gesprekken onderling. Iemand die hoort dat het vermoedelijk erdoor is gekomen, zal eerst vertellen dat de griep de oorzaak is, niet vermoedelijk.
pi_74247440
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:52 schreef Bee-R34 het volgende:

[..]

Het meisje van 16.. eerst griep maar later bleek van niet. Verdraaid en onjuist. Ik heb het nieuws niet vanaf het begin gevold dus weet ook niet of ze de oorzaak van de komst van de griep hebben verteld. Zo niet, dan is dat buiten de media gehouden..
Er stond niks onwaars in dat bericht. De titel staat duidelijk tussen aanhalingstekens. Daarnaast heeft de media later ook gemeld dat het na verder onderzoek toch niet om griep ging. Wat mij betreft was het een beetje onnodig berichtje en had ik liever gezien dat ze hadden gewacht op de definitieve conclusie van het RIVM, maar ze hebben zeker niks verdraaid of onjuiste informatie verspreid.

En buiten de media houden gaat alleen op voor zaken die eigenlijk in de media hadden moeten gemeld. De oorzaak van de griep voor zover bekend is in de media geweest.
-
pi_74247497
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:58 schreef splendor het volgende:

Wat mij betreft was het een beetje onnodig berichtje en had ik liever gezien dat ze hadden gewacht op de definitieve conclusie van het RIVM
Zo denk ik er ook over, maar waarom melden ze het?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74247531
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:01 schreef Bee-R34 het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over, maar waarom melden ze het?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus de media brengt 1 bericht te vroeg naar buiten en dan is het ineens bangmakerij?
-
pi_74247576
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 10:52 schreef Re het volgende:

[..]

ja dan is dat toch een media probleem, er is duidelijk gecommuniceerd dat het een mogelijkheid was, geen zekerheid...

de officiele instanties zijn juist redelijk terughoudend met dit soort dingen
Maar, Re, is dat niet eigenlijk de hele crux van dit verhaal (en vele andere): er gebeurt iets, de commerciele media springt er bovenop met het ene nog sensationelere verhaal dan de andere, want bloed en rampen verkopen goed, en door een zeker percentage van de bevolking worden de leugens/overdrijvingen van de media gezien als leugens van de regering....
pi_74247922
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:03 schreef splendor het volgende:

[..]

Dus de media brengt 1 bericht te vroeg naar buiten en dan is het ineens bangmakerij?
Waarom wordt het dan niet wat gereguleerd? Ze weten wat voor effect dergelijke berichten hebben. De paniek kan namelijk nog veel meer doden kosten dan de ziekte zelf.

Ik begrijp dat het nieuw en al is, ook snap ik dit veel met sensatie te maken heeft, echter weet ik ook dat er met dit soort zaken bewust omgegaan moet worden, om zodoende de situatie te kunnen verbeteren. Daar kun je eigenlijk geen paniek bij gebruiken.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:27:34 #113
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74247939
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:03 schreef splendor het volgende:

[..]

niet eens, het bericht zelf was gewoon goed opgesteld
pi_74248278
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:26 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Waarom wordt het dan niet wat gereguleerd? Ze weten wat voor effect dergelijke berichten hebben. De paniek kan namelijk nog veel meer doden kosten dan de ziekte zelf.

Ik begrijp dat het nieuw en al is, ook snap ik dit veel met sensatie te maken heeft, echter weet ik ook dat er met dit soort zaken bewust omgegaan moet worden, om zodoende de situatie te kunnen verbeteren. Daar kun je eigenlijk geen paniek bij gebruiken.
blijkbaar denkt de meerderheid hier dat de regering e.d. zo goed voor ons is, terwijl achter de schermen heel wat anders gebeurd wij snappen elkaar iig
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:49:34 #115
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74248306
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:47 schreef Bee-R34 het volgende:

[..]

blijkbaar denkt de meerderheid hier dat de regering e.d. zo goed voor ons is, terwijl achter de schermen heel wat anders gebeurd wij snappen elkaar iig
uhmmmm het is niet de regering die de schreeuwerige koppen produceert hoor , of denk je dat de overheid de media controleert?

laten we een berichtje naar buiten brengen dat er een mogelijk mex griep slachtoffer is en de media zal dat verdraaien als zinde er is zeker een mex griep dode.

Niet dingen gaan zoeken die er niet zijn...
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:50:17 #116
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74248314
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:26 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Waarom wordt het dan niet wat gereguleerd?
jij bent voor door overheidswege gereguleerde media?
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:56:46 #117
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74248420
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:47 schreef Bee-R34 het volgende:

[..]

Nou je vriend vindt dat de media gereguleerd moet worden, mij lijkt dat de regering dat beter niet kan reguleren dus ik snap je misschien nog wel beter
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_74248507
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:49 schreef Re het volgende:

[..]
of denk je dat de overheid de media controleert?
Niet denken maar weten. Ze controleren (nog) niet de media dan, maar wel het volk.

Offtopic voorbeeldje: Ov-chipkaart. "Erg handig in gebruik en je betaald alleen je reis". De meeste gebruikers hebben een hekel aan het kaartje. Die Ov-chipkaart is alleen gemaakt om je te volgen, om te zien waar je geweest bent. Er gaat nog wel meer gebeuren waardoor privacy iets van het verleden wordt, maar daar komen jullie dan nog wel achter. Tot die tijd ben ik het "complot denkende ventje dat veel te veel spelletjes speelt"
pi_74248515
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:50 schreef Re het volgende:

[..]

jij bent voor door overheidswege gereguleerde media?
Je hoeft natuurlijk niet alles te reguleren, belangrijke zaken als een pandemie en een crisis, mogen mijns inziens best wel aan banden gelegd worden. Daarbij mag er ook kritisch gekeken worden naar de manier waarop dit soort onderwerpen belicht worden, bij de media zelf.

Aan de andere kant is dit ook gewoon een vraag naar wat duidelijkheid, daarom zal deze verwarring altijd blijven bestaan. Daarbij vind ik het erg moeilijk om te accepteren dat er mensen zijn die winst maken over dit soort onderwerpen, over de grote medicijnbedrijven en de invloed hiervan is dan ook niet gek veel bekend.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_74248539
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:56 schreef eleusis het volgende:

[..]

Nou je vriend vindt dat de media gereguleerd moet worden, mij lijkt dat de regering dat beter niet kan reguleren dus ik snap je misschien nog wel beter
Reguleren kan op meer manieren dan alleen via directe controle van de regering. Fouten mogen bijvoorbeeld harder afgestraft worden, oftewel dat de media meer hun best moeten doen om degelijke informatie te verstrekken.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:06:32 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74248579
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:01 schreef Bee-R34 het volgende:

[..]

Niet denken maar weten. Ze controleren (nog) niet de media dan, maar wel het volk.

Offtopic voorbeeldje: Ov-chipkaart. "Erg handig in gebruik en je betaald alleen je reis". De meeste gebruikers hebben een hekel aan het kaartje. Die Ov-chipkaart is alleen gemaakt om je te volgen, om te zien waar je geweest bent. Er gaat nog wel meer gebeuren waardoor privacy iets van het verleden wordt, maar daar komen jullie dan nog wel achter. Tot die tijd ben ik het "complot denkende ventje dat veel te veel spelletjes speelt"
mja dat heeft niets hier mee te maken waarbij duidelijk gecommuniceerd wordt dat er een mogelijk geval van mex griep is en dat de koppen schreeuwen... weer een mex dode

en wie zegt dat ik ook niet verontrust ben door alle privacyschendende maatregelen... wat hier geheel off-topic is
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:09:55 #122
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74248633
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:03 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Reguleren kan op meer manieren dan alleen via de regering. Fouten mogen bijvoorbeeld harder afgestraft worden, oftewel dat de media meer hun best moeten doen om degelijke informatie te verstrekken.
Alleen de regering kan wetten maken... Ook al laten ze de wet vervolgens door iemand anders uitvoeren. Het idee gaat er altijd vanuit dat de regelmakers en uitvoerders het beter weten dan de rest, en dat is altijd maar de vraag Maar je kan het vinden hoor. Sommige reguleringen (zeker in de EU) hebben heel goed uitgepakt voor ons.
pi_74248689
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:06 schreef Re het volgende:

[..]

mja dat heeft niets hier mee te maken waarbij duidelijk gecommuniceerd wordt dat er een mogelijk geval van mex griep is en dat de koppen schreeuwen... weer een mex dode

en wie zegt dat ik ook niet verontrust ben door alle privacyschendende maatregelen... wat hier geheel off-topic is
er staat ook niet voor niets "offtopic" in mn post..

Ik denk dat jij niet verontrust bent, aangezien je ook makkelijk denkt over de mex griep. Als de krant zegt het is de griep, dan is het de griep. Zo denken de meeste mensen, maar weinig verdiepen zich in eventuele aanhangselen in vergelijking met berichten uit het verleden. Maar als ik daar over begin staat het vol met "lol" berichten omdat, zoals ik zei, de meeste mensen het niet kunnen/durven geloven..
pi_74248758
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:09 schreef eleusis het volgende:

[..]

Alleen de regering kan wetten maken... Ook al laten ze de wet vervolgens door iemand anders uitvoeren. Het idee gaat er altijd vanuit dat de regelmakers en uitvoerders het beter weten dan de rest, en dat is altijd maar de vraag Maar je kan het vinden hoor. Sommige reguleringen (zeker in de EU) hebben heel goed uitgepakt voor ons.
Wat mij overigens ook steekt, is het lobbyverhaal. Grote bedrijven besteden hier namelijk miljoenen aan, waardoor het voor een politicus erg lastig is om een objectieve mening te verkrijgen. Je ziet dit erg duidelijk naar voren komen in het illegale downloads-verhaal, ik krijg dan ook het idee dat het volk ook zou moeten gaan lobbyen om hun kant van het verhaal duidelijk te krijgen. Op deze manier is er weinig regeren meer aan, en is de regering, net zoals de media dus meer een instrument om je doel mee te bereiken als groot bedrijf.

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 31-10-2009 12:22:24 ]
pi_74249816
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:12 schreef Bee-R34 het volgende:
Maar als ik daar over begin staat het vol met "lol" berichten omdat, zoals ik zei, de meeste mensen het niet kunnen/durven geloven..
Dat is altijd zo makkelijk om te zeggen he; mensen lachen me uit omdat ze me niet durven te geloven. Mensen kunnen je ook uitlachen omdat ze andere theorieën/oplossingen/verklaringen veel logischer vinden.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')