Ja leuk, maar er zijn ook vele malen meer mensen dan hier...quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:27 schreef splendor het volgende:
[..]
Die 10 is per dag he! Noem een willekeurige andere ziekte in de afgelopen 20 jaar die hetzelfde heeft veroorzaakt maar die buiten de kranten werd gehouden.
Daarnaast mogen we met die 6 doden nog in onze handen knijpen want in andere landen, voornamelijk het Amerikaanse continent, is het dodental vele malen hoger.
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja leuk, maar er zijn ook vele malen meer mensen dan hier...
1000 doden op 305 miljoen mensen in de VSquote:The virulent H1N1 (swine flu) virus has claimed the lives of over a thousand Americans and sent another 20,000 to the hospital, CDC says.
Latest figures released by the World Health Organization (WHO) on Friday revealed that since the detection of the virus in a small town in Mexico in April almost 5,000 individuals have so far died from A/H1N1 worldwide.
At least 3,539 deaths have been recorded in North and South America, the report adds.
According to the US Centers for Disease Control and Prevention (CDC), the number of swine flu victims in the country has exceeded the 1,000 mark despite growing public awareness about the highly-contagious disease.
Some 95 fatalities, confirmed to be secondary to the virus already spreading in 46 of the 50 American states, are reportedly children. Nearly half of them have occurred during September and October.
CDC officials also claimed that A/H1N1 had been responsible for every one out of 5 children and 7% of adults presenting influenza-like illness during the first 11 days of October.
Many believe the US is now hit by the second wave of the "young person's disease", adding that the swine flu vaccine, which has been available for nearly three weeks but not in the expected doses, will arrive too late to have much effect.
CDC officials believe the flu will continue to spread in the country, stressing that they had no predictions on how long the pandemic will last.
Dan hebben we het nogsteeds over een verwaarloosbaar aantal. Deze mensen hadden voor hetzelfde geld dan ook dood kunnen gaan aan ongeluk tijdens het lopen op straat, of in het bad en verdrinken.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:39 schreef Re het volgende:
[..]
[..]
1000 doden op 305 miljoen mensen in de VS
factor 100 hoger ongeveer in de VS
nee ze zijn doodgegaan aan H1N1, en ja er gaan ook mensen dood aan een ongeluk tijdens het lopen maar een correlatie daartussen is er denk ik nietquote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:56 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan hebben we het nogsteeds over een verwaarloosbaar aantal. Deze mensen hadden voor hetzelfde geld dan ook dood kunnen gaan aan ongeluk tijdens het lopen op straat, of in het bad en verdrinken.
Het verschil is dan ook dat er hier bijvoorbeeld een forum is gewijd aan de Mexicaanse griep, en niet aan de overleden voetgangers. Het is dan ook mijn vraag of dit dan ook nodig is, en of deze media aandacht dit extra verwarrend maakt? Om deze reden vind ik het vaccinatieverhaal dan ook erg frappant.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:20 schreef Re het volgende:
[..]
nee ze zijn doodgegaan aan H1N1, en ja er gaan ook mensen dood aan een ongeluk tijdens het lopen maar een correlatie daartussen is er denk ik niet
kortom: so what? De stelling was dat we nog in onze handjes mochten knijpen qua aantal doden waartegen geargumenteerd werd dat de VS dan ook groter is, maar daar sterven er 100 keer zoveel als in nederland... op zich idd nog niet al te veel maar ze sterven toch, en niet door de bliksem
tsja, voetgangers overlijden al eeuwen en dat is meestal wel een constante factor, weinig boeiends aan (i.e. geen media aandacht) verder dit is gewoon een nieuw virus, met de potentie om een flinke impact te hebben op de maatschappij... Dat het vooralsnog een stuk minder heftig is als gedacht is alleen maar meegenomenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:27 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het verschil is dan ook dat er hier bijvoorbeeld een forum is gewijd aan de Mexicaanse griep, en niet aan de overleden voetgangers. Het is dan ook mijn vraag of dit dan ook nodig is, en of deze media aandacht dit extra verwarrend maakt? Om deze reden vind ik het vaccinatieverhaal dan ook erg frappant.
Jup, de enigen die alles weer hypen zijn de media.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:54 schreef Salvad0R het volgende:
Wacht. Ik praat poep.
Door de normale griep sterven jaarlijks gemiddeld 36 000 mensen in de Verenigde Staten.
Jij gelooft ook alles wat ze schrijven op websites en wat ze zeggen op het NOS journaal. Dat zegt ook meer over jouquote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:04 schreef eleusis het volgende:
Jij accepteert misschien dat er jaarlijks honderdduizenden tot een miljoen mensen overlijden aan de griep, wat lekker makkelijk praten is als je niet in de risicogroep valt, maar voor de mensen die er dood aan gaan is het toch knap vervelend, hoor.
Het journaal kan je overigens gewoon kijken; met name het NOS journaal is aan te raden. Het gaat vrijwel altijd over iets anders dan de griep.
Je relaas over Klink is niet al te helder, maar je moet de website van de overheid maar eens bekijken; daar staat veel nuttige informatie op. Verder "moet" je ook helemaal niet aan de griepprik, sterker nog, je mag hem niet eens tenzij je in bepaalde risicogroepen valt, en als je hem zou willen zou de huisarts nee zeggen. Vooralsnog hoef je eigenlijk alleen maar te weten dat je je handen regelmatig moet wassen, maar als je slim bent doe je dat toch wel. Desondanks, hier de link: http://www.grieppandemie.nl/
Ach gut, de paranoide komt ook een post plaatsen. Ga jij maar weer lekker luisteren naar je alu-hoedjes leider met je koffietafel debatkunsten, dan gaan de grote mensen gewoon door met wetenschap en argumentatie.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:11 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Jij gelooft ook alles wat ze schrijven op websites en wat ze zeggen op het NOS journaal. Dat zegt ook meer over jou
We gaan allemaal dood het is een complot NWO illuminati microchips 5 miljard doodquote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:53 schreef mediaconsument het volgende:
Waar worden jullie zieker van?
De griep?
Of de verhalen van de griep waar je mee ingepeperd word?
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:25 schreef Cerbie het volgende:
[..]
We gaan allemaal dood het is een complot NWO illuminati microchips 5 miljard dood
Misschien heb ik de vragen niet goed opgesteld, niemand beantwoord ze serieus.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:32 schreef Re het volgende:
ik hoopte wel op een normale discussie eigenlijk...
maar die industrie is natuurlijk ook een makkelijke target, er worden winsten gemaakt en dat kunnen veel mensen niet hebben want de argumentatie is dat het over het leed en de rug van de patienten gaat... dat er ook daadwerkelijk mensen genezen of symptomen bestreden worden is dan van minder belang natuurlijk. Evenzo met bijwerkingen, dat kan lekker proportioneel uit verband worden getrokken.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:33 schreef Cerbie het volgende:
Dáár erger ik me het meest aan met de zogenoemde propaganda aanval. Dat het weer massaal wordt aangegrepen om ongenoegen te spuien over de medische industrie.
De reguliere media staan op een goede tweede plaats trouwens.
tsja, dat zal ongetwijfelt te maken hebben met de golfbeweging die nou eenmaal een griepvirus met zich meebrengt maar ook omdat door de aandacht in het verleden het natuurlijk wel bij mensen blijft hangen en dan hoeft er maar iets te gebeuren en iedereen zit er weer bovenop. In Amerika is heet de laatste tijd trouwens wel ineens weer hard aan het gaan en het andere feit is dat de vaccins nu langzaam ter beschikking komen... iets waar we eerst op aan het wachten warenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:38 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Misschien heb ik de vragen niet goed opgesteld, niemand beantwoord ze serieus.
Het feit dat er de laatste tijd bepaalde periodes zijn waarin we erg veel griep nieuws te verwerken kregen, en periodes van rust omtrent dit onderwerp. Het komt op mij dan ook over dat het een maand of meer rustig was, en dat sinds de 2de dode is gevallen aan deze griep, het hele land weer in rep en roer is. Zelfs Obama heeft een national emergency uitgeroepen, dat is niet niks.
Deze griep blijft erg verwarrend, hoe je het ook wendt of keert.
Als iets nieuw is, trekt dat altijd media-aandacht. Maar al in het begin is gezegd dat de piek te verwachten viel in het late najaar. Dus dan is het niet zo gek, dat het even rustig is geweest. En mensen die ziek thuis zitten is niet zo nieuwswaardig; wel als er doden vallen, en die kans is groter wanneer de griep echt losbreekt.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 22:38 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Misschien heb ik de vragen niet goed opgesteld, niemand beantwoord ze serieus.
Het feit dat er de laatste tijd bepaalde periodes zijn waarin we erg veel griep nieuws te verwerken kregen, en periodes van rust omtrent dit onderwerp. Het komt op mij dan ook over dat het een maand of meer rustig was, en dat sinds de 2de dode is gevallen aan deze griep, het hele land weer in rep en roer is. Zelfs Obama heeft een national emergency uitgeroepen, dat is niet niks.
Deze griep blijft erg verwarrend, hoe je het ook wendt of keert.
Ahum, de overheid geeft juist aan dat het nog mild is, dat men er bovenop zit en dat er totaal geen reden is tot paniek.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:22 schreef Schenkstroop het volgende:
terrorisme, enge ziekten en een slechte economie. De overheid moet ons wel hebben als volk he. mischien zijn ze wel scared shitless voor ons. we kennen onze kracht nog niet.
Het is allemaal hype!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:29 schreef Dragorius het volgende:
Mensen zitten zichzelf op te hitsen door dit soort onzin
Eerst de banken hun gang laten gaan, teveel uitgeven, een manmade virus loslaten uit een lab. En dan als redder naar voren komen en zeggen dat alles mild is en geen reden tot paniekquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:29 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Ahum, de overheid geeft juist aan dat het nog mild is, dat men er bovenop zit en dat er totaal geen reden is tot paniek.
Mensen zitten zichzelf op te hitsen door dit soort onzin
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:57 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
een manmade virus loslaten uit een lab.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |