en cowboy billie boemquote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:19 schreef Axia het volgende:
Wij moesten elk jaar "Ik heb een tante in Marokko en die komt, hiep hoi" zingen
quote:Op donderdag 29 oktober 2009 14:19 schreef Axia het volgende:
Wij moesten elk jaar "Ik heb een tante in Marokko en die komt, hiep hoi" zingen
Die ken ik ook !quote:
Geen idee eigenlijk.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 00:07 schreef de_boswachter het volgende:
[..].!!
Dat mag nu niet meer denk ik?
Best racistisch achteraf gezien die tekst.!!!
en ik zat toch echt niet in friesland op schoolquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 00:17 schreef 2cv het volgende:
[..]
Die ken ik ook !Ik dacht altijd dat de vrouw van de meester dat liedje geschreven had
Onze politieagent was een of andere allochtoon en die was echt super tofquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:05 schreef Purdey het volgende:
En met de pauzes schoolmelk en een liga melk-kaak![]()
En zo'n grote fotokaart waarmee je de klassen rond mocht met je verjaardag en dat de meester of juf er dan iets opschreef.En de politeagent van 'Doe ff normaal' die af en toe langs kwam om je wat fatsoensnormen bij te brengen
Ik ging in iedere pauze naar huis. Woonde 100 meter van mijn schoolquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:05 schreef Purdey het volgende:
Ken het nog jaquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 13:57 schreef Hyperdude het volgende:
Wij deden ook wel eens (stiekem) zo'n spelletje met een mes. Met je linkerhand op tafel zo snel mogelijk steeds tussen je vingers in de tafel/bank prikken. Eerst tussen duim en wijsvinger dan steeds een vinger erbij ofzo en dan weer terug. Gekke buurjongen van mij steekt bijna zijn duim er af. Bloed zat in mijn haar.
Omdat ik keihard achterover viel van het lachen, en een gat in mijn kop viel.
Juist dat met onderwerp en persoonsvorm vloog ik doorheenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 17:28 schreef Nero22 het volgende:
Halverwege groep 5 gingen we verhuizen naar een andere stad, 30 km. verderop.Ik weet nog wel dat ik toen "superslim" was omdat ik al de tafels al uit mijn hoofd wist (groep 4) en de nieuwe klas nog niet. Ik begreep echter niks van het "onderwerp" en de "persoonsvorm"...
Natuurlijk nog veel meer herinneringen aan. Goede tijd.
Turf wars op de basisschool?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:17 schreef gebrokenglas het volgende:
De basisschool was heus zo'n leuke tijd niet. Altijd dat gepest, en ruzie met andere groepen over bepaalde gebieden op het schoolplein, en o wee als iemand over de rand van dat gebied kwam, dan was dat altijd reden voor een compleet in-elkaar-trap moment met zn allen.
En de leraren lekker binnen zitten koffie te drinken in de lerarenkamer.
Leuke momenten was vrij zwemmen (wel 5 minuten lang), brood bakken, een paar uur 'buiten' (met de klas in een bos rondlopen, uitleg over de bloempjes en de plantjes krijgen) en de schoolreisjes van groep 7 en 8.
Internet hadden we in mijn tijd nog niet eens, damn ik word al oud.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:01 schreef Sneijder5 het volgende:
Je "weektaak" na twee dagen afhebben zodat je de rest van de week kon computeren, zelfs internetten!
Terwijl je thuis alleen na 19.00u een half uurtje mocht.
Bij ons was je al heel stoer als je op de Atari mocht en mocht alleen als je in groep 8 zat.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:14 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Internet hadden we in mijn tijd nog niet eens, damn ik word al oud.
oja hahaha DOE FF NORMAAL. dat filmpje van hun had geen goeie invloed op mij :-P Er ging iemand in een zo een filmpje auto-spiegeltjes trappen... dat ging ik nadoen, en elke keer als ik er een had afgetrapt schreeuwden we DOE FF NORMAAL... omg, te grappigquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:05 schreef Purdey het volgende:
En zo'n grote fotokaart waarmee je de klassen rond mocht met je verjaardag en dat de meester of juf er dan iets opschreef.En de politeagent van 'Doe ff normaal' die af en toe langs kwam om je wat fatsoensnormen bij te brengen
Ja, toen ik eenmaal snapte dat de persoonsvorm niet een "iemand" hoefde te zijn, vloog ik er ook doorheen. Het kwam gewoon omdat we dat nog helemaal niet behandeld hadden op die andere school. De tafels wel, dus daar liep ik op voor.quote:Op zondag 1 november 2009 17:16 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Juist dat met onderwerp en persoonsvorm vloog ik doorheen![]()
De tafels deed ik gewoon gemiddeld zoals de hele klas
De zesde klasquote:Op maandag 2 november 2009 14:58 schreef sjoemie1985 het volgende:
en natuurlijk de musical aan het eind van groep 8
In mijn tijd hadden we niet eens video of computer.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:14 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Internet hadden we in mijn tijd nog niet eens, damn ik word al oud.
Hoe oud ben jij dan?quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
In mijn tijd hadden we niet eens video of computer.
Ik weet nog dat aantal jaar later, was toen een jaar of 12, een vriend van mij internet had. Wow, dat was nog eens wat hoor!quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
In mijn tijd hadden we niet eens video of computer.
Ik ben geboren in de strengste winter van de eeuw. Reinier Paping won de elfstedentocht.quote:
Ik kocht mijn eerste PC in 2000. De man die hem installeerde ging weg en zette hem uit.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:24 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik weet nog dat aantal jaar later, was toen een jaar of 12, een vriend van mij internet had. Wow, dat was nog eens wat hoor!
Hier ook 2000, of 99, uren gebruikshandleidingen gelezen maar kwam er echt niet uit. Internet kwam er later op maar moest eerst maar leren hoe dat werkt.. Nu ik eraan denkt, ik was in die tijd net zo onwetend als de ouderen van nu, thank god for the internet!quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik kocht mijn eerste PC in 2000. De man die hem installeerde ging weg en zette hem uit.
Ik wist mijn god niet hoe ik hem weer aan moest zetten. Dacht als ik op het verkeerde knopje klik doet ie het nooit meer. Heb maar een vriend gebeld toen.
Tering, ik dacht dat ik oud was.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben geboren in de strengste winter van de eeuw. Reinier Paping won de elfstedentocht.
Ik ook niet als mijn neefje in groep 5 zit wil ik het omrekenen naar de klas.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:58 schreef fs180 het volgende:
Dat groepen snap ik tot de dag van vandaag niet..
Dit bedoelde ikquote:Op woensdag 4 november 2009 00:10 schreef KrentebolHooft het volgende:
Wat is er moeilijk aan groepen![]()
Je begint in groep 1 als je 4 bent. Groep 1 en 2 zijn de kleuterklassen. Vanaf groep 3 begin je met leren (6 jaar oud = klas 1) tot en met groep 8...
Heheh, op mijn eerste computer stond Windows 98. Op een gegeven moment was er een fatale error en aangezien ik niet wist hoe ik ooit weer mijn computer werkend zou krijgen (harde schijven? nooit van gehoord) kocht ik maar meteen Windows XP. Helaas was ik nog niet zo`n pro in het begrijpen van engelse technische taal, dus na veel willekeurig geklik en gevloek had ik uiteindelijk Windows XP naast Windows 98 op de computer kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik kocht mijn eerste PC in 2000. De man die hem installeerde ging weg en zette hem uit.
Ik wist mijn god niet hoe ik hem weer aan moest zetten. Dacht als ik op het verkeerde knopje klik doet ie het nooit meer. Heb maar een vriend gebeld toen.
volvlied, prince of persia. doom 3d... noem het maar op :-Dquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:42 schreef Keeskacheltje het volgende:
Was 3 jaar toen ik voor het eerst de pc aanraakte. Speelde het spel Prince of Persia toen.
Geweldig
Ja, maar sommige kinderen zitten drie jaar in de kleuterklas, en dan klopt het al niet meer. Kortom: te moeilijk.quote:Op woensdag 4 november 2009 00:10 schreef KrentebolHooft het volgende:
Wat is er moeilijk aan groepen![]()
Je begint in groep 1 als je 4 bent. Groep 1 en 2 zijn de kleuterklassen. Vanaf groep 3 begin je met leren (6 jaar oud = klas 1) tot en met groep 8...
Spreek voor jezelfquote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:31 schreef de_boswachter het volgende:
Wat een mooie tijd was het toch eigenlijk op de basisschool.
...
Dan doen ze een jaar over en zitten ze nog steeds in groep 2quote:Op woensdag 4 november 2009 11:14 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, maar sommige kinderen zitten drie jaar in de kleuterklas, en dan klopt het al niet meer. Kortom: te moeilijk.
supaplexquote:Op woensdag 4 november 2009 09:26 schreef Vono het volgende:
[..]
volvlied, prince of persia. doom 3d... noem het maar op :-D
hoe hete dat ene spelletje dat je van die atomen moest verzamelen. zo een wannabe pacman
In welk jaar was eigenlijk het omslagpunt, waarin lagere school basisschool werd?quote:Op zondag 8 november 2009 21:34 schreef Ferdo het volgende:
Ik kwam in 1980 op de kleuterschool, zoals de eerste twee groepen van de basisschool destijds werden genoemd. Toen het basisschool werd ging ik over van de tweede klas van de lagere school naar groep vijf van de basisschool. Net zoals zovelen kregen ook wij zo'n fantastisch geel koffertje die later deels vervaardigd bleken uit cadmium en andere leuke stofjes. Die koffertjes werden bekant nog bij de chemokar (die kwam ook ongeveer in die tijd) geweigerd.
Het schooljaar 1985-'86 ging het nieuwe systeem in. Dus ja, inderdaad in 1985.quote:Op maandag 9 november 2009 16:27 schreef najazeg het volgende:
[..]
In welk jaar was eigenlijk het omslagpunt, waarin lagere school basisschool werd?
aha, toen ik nog in de kleutergroepen zatquote:Op maandag 9 november 2009 17:44 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Het schooljaar 1985-'86 ging het nieuwe systeem in. Dus ja, inderdaad in 1985.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |