abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74362003
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:11 schreef tong80 het volgende:

[..]

In mijn tijd hadden we niet eens video of computer.

Hoe oud ben jij dan?
Nee, zeg jij maar niets, ga jij maar slapen
  dinsdag 3 november 2009 @ 20:24:55 #52
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74362202
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:11 schreef tong80 het volgende:

[..]

In mijn tijd hadden we niet eens video of computer.

Ik weet nog dat aantal jaar later, was toen een jaar of 12, een vriend van mij internet had. Wow, dat was nog eens wat hoor!
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 november 2009 @ 20:31:37 #53
7889 tong80
Spleenheup
pi_74362485
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:20 schreef Keeskacheltje het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij dan?
Ik ben geboren in de strengste winter van de eeuw. Reinier Paping won de elfstedentocht.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 november 2009 @ 20:33:30 #54
7889 tong80
Spleenheup
pi_74362560
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:24 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ik weet nog dat aantal jaar later, was toen een jaar of 12, een vriend van mij internet had. Wow, dat was nog eens wat hoor!
Ik kocht mijn eerste PC in 2000. De man die hem installeerde ging weg en zette hem uit.

Ik wist mijn god niet hoe ik hem weer aan moest zetten. Dacht als ik op het verkeerde knopje klik doet ie het nooit meer. Heb maar een vriend gebeld toen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_74362871
Was 3 jaar toen ik voor het eerst de pc aanraakte. Speelde het spel Prince of Persia toen.
Geweldig
Nee, zeg jij maar niets, ga jij maar slapen
  dinsdag 3 november 2009 @ 20:47:18 #56
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74363069
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik kocht mijn eerste PC in 2000. De man die hem installeerde ging weg en zette hem uit.

Ik wist mijn god niet hoe ik hem weer aan moest zetten. Dacht als ik op het verkeerde knopje klik doet ie het nooit meer. Heb maar een vriend gebeld toen.

Hier ook 2000, of 99, uren gebruikshandleidingen gelezen maar kwam er echt niet uit. Internet kwam er later op maar moest eerst maar leren hoe dat werkt.. Nu ik eraan denkt, ik was in die tijd net zo onwetend als de ouderen van nu, thank god for the internet!

Dat was er dus wel een met de niewste windows! Ik weet nog dat ik in volle verbazing uitriep hoe mooi dat grafisch was (kende verder alleen dos ).
pi_74363305
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:31 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik ben geboren in de strengste winter van de eeuw. Reinier Paping won de elfstedentocht.

Tering, ik dacht dat ik oud was.

Toen ik klein was heette de basisschool gewoon nog lagere school en had je nog klas 1 t/m 6, geen groepen. Dat kwam allemaal pas zo ver na mijn tijd dat ik er nog steeds niet goed aan kan wennen.
En wij hadden strenge juffen en meesters die de schoolbordborstel naar je hoofd smeten als je niet luisterde, en die rookten in de klas en zo.
  dinsdag 3 november 2009 @ 20:58:00 #58
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_74363522
Dat groepen snap ik tot de dag van vandaag niet..
  Trouwste user 2022 dinsdag 3 november 2009 @ 21:10:41 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_74363983
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:58 schreef fs180 het volgende:
Dat groepen snap ik tot de dag van vandaag niet..
Ik ook niet als mijn neefje in groep 5 zit wil ik het omrekenen naar de klas.

pi_74371459
Wat is er moeilijk aan groepen
Je begint in groep 1 als je 4 bent. Groep 1 en 2 zijn de kleuterklassen. Vanaf groep 3 begin je met leren (6 jaar oud = klas 1) tot en met groep 8...
  Trouwste user 2022 woensdag 4 november 2009 @ 00:19:40 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_74371663
quote:
Op woensdag 4 november 2009 00:10 schreef KrentebolHooft het volgende:
Je begint in groep 1 als je 4 bent. Groep 1 en 2 zijn de kleuterklassen. Vanaf groep 3 begin je met leren (6 jaar oud = klas 1) tot en met groep 8...
Dit bedoelde ik

Moderator / Redactie Sport woensdag 4 november 2009 @ 00:46:52 #62
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_74372105
Lekker niets doen de hele dag . Had ooit voor zo'n testje waarbij je 50x5 sommen in drie minuten per rij kreeg alle sommen goed en foutloos gemaakt . Anderhalve minuut per rij was genoeg voor mij.

Groep acht was helemaal niets doen, heel veel worms 2 gespeeld op de computer . Kamp was wel leuk . TOen nog K-otic na gedaan . Ik was ook zo lui om het ene jaar mijn spreekbeurt over dat onderwerp te doen en het jaar later gebruikte ik dat onderwerp als werkstuk . Alleen had mijn citotoets, maar dan de groep7 versie, heeft weer een aparte naam, om zeep geholpen waardoor ik mavo/havo advies kreeg . Uiteindelijk netjes VWO afgerond.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_74372761
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:33 schreef tong80 het volgende:

[..]

Heheh, op mijn eerste computer stond Windows 98. Op een gegeven moment was er een fatale error en aangezien ik niet wist hoe ik ooit weer mijn computer werkend zou krijgen (harde schijven? nooit van gehoord) kocht ik maar meteen Windows XP. Helaas was ik nog niet zo`n pro in het begrijpen van engelse technische taal, dus na veel willekeurig geklik en gevloek had ik uiteindelijk Windows XP naast Windows 98 op de computer kunnen krijgen.
Tok.
pi_74373536
De basisschool . Zoveel herinneringen;

- Alle rages zoals Pokémonkaarten, knikkeren, en bijna iedereen die daar fanatiek aan meedeed.
- Na school bij vriendjes en vriendinnetjes spelen, en voor het eten weer thuis, anders zwaait er wat !
- Schoolkamp groep 8.
- Ik vond mezelf erg slim, omdat ik bijna altijd voldoendes haalde .
- Tekenwedstrijdjes doen, en lijstjes maken met klasgenootjes.
- Spreekbeurten waarbij ik altijd zo prachtig mogelijke tekeningen wilde maken op het bord .
- De musical!
- Ruzie maken met iemand, en nog geen 5 minuten later weer samen met diegene een spelletje spelen .

En nog een heleboel dingen..
Love it!
pi_74373537
Was echt chill! FUCK THE SYSTEM. Maar nu ben je ouder en wijzer en kunnen die grollen niet meer.

Derhalve: Jammer.
  woensdag 4 november 2009 @ 09:26:27 #66
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_74375479
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:42 schreef Keeskacheltje het volgende:
Was 3 jaar toen ik voor het eerst de pc aanraakte. Speelde het spel Prince of Persia toen.
Geweldig
volvlied, prince of persia. doom 3d... noem het maar op :-D

hoe hete dat ene spelletje dat je van die atomen moest verzamelen. zo een wannabe pacman
pi_74378633
quote:
Op woensdag 4 november 2009 00:10 schreef KrentebolHooft het volgende:
Ja, maar sommige kinderen zitten drie jaar in de kleuterklas, en dan klopt het al niet meer. Kortom: te moeilijk.
pi_74378862
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:31 schreef de_boswachter het volgende:
Wat een mooie tijd was het toch eigenlijk op de basisschool.

...
Spreek voor jezelf
De pesterijen, de blauwe plekken, de psychische terreur, m'n kapotgeknipte kleren, m'n kapotgetrapte fietsen en m'n gebroken sleutelbeen denken heel anders over die k*tkoters van destijds.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_74383023
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:14 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ja, maar sommige kinderen zitten drie jaar in de kleuterklas, en dan klopt het al niet meer. Kortom: te moeilijk.
Dan doen ze een jaar over en zitten ze nog steeds in groep 2
Groep 1 = klas -2
Groep 2 = klas -1
Groep 3 = klas 1
enz.

Misschien is het schoolsysteem er wel enorm op vooruit gegaan sinds de invoering van het groepen systeem, aangezien leerlingen van het oud systeem het niet snappen
pi_74523349
Ik kwam in 1980 op de kleuterschool, zoals de eerste twee groepen van de basisschool destijds werden genoemd. Toen het basisschool werd ging ik over van de tweede klas van de lagere school naar groep vijf van de basisschool. Net zoals zovelen kregen ook wij zo'n fantastisch geel koffertje die later deels vervaardigd bleken uit cadmium en andere leuke stofjes. Die koffertjes werden bekant nog bij de chemokar (die kwam ook ongeveer in die tijd) geweigerd.

Verder kan ik me herinneren dat er zo tegen het einde van mijn basisschoolcarrière een stuk aan het schoolgebouw werd aangebouwd maar dat men kennelijk niet zo goed had nagedacht over de afvoer van het hemelwater, of er was ergens een lekkage. In elk geval was die aanbouw nèt klaar toen de boel enigzins blank stond. Hing nadien nog maandenlang een muffe lucht in het hele gebouw.

Verder hadden de leerlingen van groep 8 op onze school de edele taak om bij toerbeurt de meesters en juffen van koffie en thee te voorzien en aan het einde van de dag de kopjes af te wassen. Verder denk ik aan de vlijtige liesjes, plantjes waar we in groep 5 voor moesten zorgen. Dankzij mijn groene vingers, of het gebrek daaraan, oogde mijn vlijtig liesje al vrij snel niet zo vlijtig meer.

En natuurlijk de schoolreisjes en in groep 8 op de fiets van Zeist naar Ermelo om daar op schoolkamp te gaan. Op onze school hadden de leerlingen van de twee hoogste groepen verder een eigen stukje op het schoolplein aan weerszijden van een inmiddels gesloopt noodgebouw om daar te voetballen of zo.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_74523541
De basisschool was een toffe tijd.

-Knikkeren in de pauzes.
-Kustikkertje.
-De schoolreisjes.
-Musical, kerstvieringen,gymlessen etc.
Life is Music
  maandag 9 november 2009 @ 16:26:44 #72
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_74544832
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:26 schreef Vono het volgende:

[..]

volvlied, prince of persia. doom 3d... noem het maar op :-D

hoe hete dat ene spelletje dat je van die atomen moest verzamelen. zo een wannabe pacman
supaplex
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
  maandag 9 november 2009 @ 16:27:20 #73
276374 najazeg
dit kan toch niet?
pi_74544851
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:34 schreef Ferdo het volgende:
Ik kwam in 1980 op de kleuterschool, zoals de eerste twee groepen van de basisschool destijds werden genoemd. Toen het basisschool werd ging ik over van de tweede klas van de lagere school naar groep vijf van de basisschool. Net zoals zovelen kregen ook wij zo'n fantastisch geel koffertje die later deels vervaardigd bleken uit cadmium en andere leuke stofjes. Die koffertjes werden bekant nog bij de chemokar (die kwam ook ongeveer in die tijd) geweigerd.

In welk jaar was eigenlijk het omslagpunt, waarin lagere school basisschool werd?
"najazeg heeft geen abonnement"
Nee, en ik ga er ook geen aanschaffen, brutale vlerk!
ik heb twee eervolle vermeldingen op mijn naam staan! *O*
pi_74546022
Die cadmiumkoffertjes kregen we in 1985 ... dus dat zou dan het eerste jaar basisschool geweest moeten zijn.

De herinnering komt opeens zo dichtbij. Goeie ouwe tijd ...
pi_74547079
quote:
Op maandag 9 november 2009 16:27 schreef najazeg het volgende:

[..]

In welk jaar was eigenlijk het omslagpunt, waarin lagere school basisschool werd?
Het schooljaar 1985-'86 ging het nieuwe systeem in. Dus ja, inderdaad in 1985.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')